Het klopt dat de bank automatisch de"withholding tax" verrekend als je geen TFN verstrekt. Dat gaat tegen het hoogste belastingtarief. Je zlt dus bijna half je rente inleveren. Echter, als je nog in het zelfde belastingjaar naar Australie komt en dus een belastingaangifte gaat doen, dan kun je dat daar in opgeven en dan krijg je eea terug. De hoogte daarvan zal dan afhangen van je inkomen voor dat jaar, aangezien de rente gewoon als inkomen wordt gezien en als zodanig wordt belast.vraagje:
ik ben bezig met een bankrekening en spaarrekening in Oz, maar ik kwam iets tegen dat er tax ingehouden wordt op je spaargeld als je geen TFN nummer opgeeft. Nou is die rente een stuk beter daar dan hier, maar als je daar een stuk van in moet leveren, dan wordt het al een stuk minder interessant. Alleen kun je pas een TFN nummer opgeven als je die hebt, en die krijg je pas als je daar zit.
Klopt dit?? mis ik iets in dit plaatje?
Ik zou nu overmaken, wij hebben ook stom genoeg gerwacht tot laatste moment en toch maar op valdatiereis omgewisseld...zal je net zien.... stond de koers op 1.11!!!
Hebben u wel een fiks bedrag aan rente opgestreken in 2 maanden
dankje!!NAB isaver schijnt de meeste rente te hebben
We hebben nog geen datum staan, begin volgend jaar denken we..
Katten gaan binnenkort voor de 2de rabiës..
Genoeg te regelen komende maanden!!
ermmm hoe zet je dat geld eigenlijk bij ozforex neer? Als je dat 'gewoon' via de bank doet heb je extra bankkosten (en dan kan je kiezen voor 'shared' of 'our'). Is er een manier om die kosten te vermijden? Of heb je die kosten niet omdat het om euro's gaat?
ermmm hoe zet je dat geld eigenlijk bij ozforex neer? Als je dat 'gewoon' via de bank doet heb je extra bankkosten (en dan kan je kiezen voor 'shared' of 'our'). Is er een manier om die kosten te vermijden? Of heb je die kosten niet omdat het om euro's gaat?
Nee, helaas. Inloggegevens krijg je pas als je je hebt gemeld bij een office...Kan je niet inloggen op NAB om te kijken of het er op staat?