Aussie $ zakt!

met dank aan spanje deze keer... :mad:

Zal nog wel wat jojo blijven spelen zeker?

idd. Maar ik ga er over een maandje wat aan doen en een klein beetje geld naar Spanje (barcelona) brengen, al zal het een bodemloze put zijn :D

vraagje:
ik ben bezig met een bankrekening en spaarrekening in Oz, maar ik kwam iets tegen dat er tax ingehouden wordt op je spaargeld als je geen TFN nummer opgeeft. Nou is die rente een stuk beter daar dan hier, maar als je daar een stuk van in moet leveren, dan wordt het al een stuk minder interessant. Alleen kun je pas een TFN nummer opgeven als je die hebt, en die krijg je pas als je daar zit.
Klopt dit?? mis ik iets in dit plaatje?

vraagje:
ik ben bezig met een bankrekening en spaarrekening in Oz, maar ik kwam iets tegen dat er tax ingehouden wordt op je spaargeld als je geen TFN nummer opgeeft. Nou is die rente een stuk beter daar dan hier, maar als je daar een stuk van in moet leveren, dan wordt het al een stuk minder interessant. Alleen kun je pas een TFN nummer opgeven als je die hebt, en die krijg je pas als je daar zit.
Klopt dit?? mis ik iets in dit plaatje?
Het klopt dat de bank automatisch de"withholding tax" verrekend als je geen TFN verstrekt. Dat gaat tegen het hoogste belastingtarief. Je zlt dus bijna half je rente inleveren. Echter, als je nog in het zelfde belastingjaar naar Australie komt en dus een belastingaangifte gaat doen, dan kun je dat daar in opgeven en dan krijg je eea terug. De hoogte daarvan zal dan afhangen van je inkomen voor dat jaar, aangezien de rente gewoon als inkomen wordt gezien en als zodanig wordt belast.

misschien leuk detail; als je de bankrekening op naam van de minst (of in ons geval niet-) verdiende partner zet (met TFN), dan betaal je weinig tot geen belasting op je spaartegoed... ze kijken volgens mij naar persoonlijk inkomen en niet naar gezinsinkomen. But.... correct me if I'm wrong... ok hier geen accountant, LOL

als niet tfn houder betaal je niet het hoogste tarief, wij betaalden 10% van de rente belasting toen we nog geen tfn hadden en nu betalen we ongeveer 50% (en geen inkomen), je kan dus beter nu belasting betalen in OZ dan hou je nog meer over aan de rente dan in NL.

De koers is nu al een tijdje aan het schommelen tussen de 1.27 en de 1.29. Wat is handig om te doen... Nog even wachten met overmaken of toch maar nu overmaken...

De koers kan hoger worden omdat de rente in australie is gedaald, dat was volgens mij aan het begin van deze week het geval. maar ja met de politieke onrust en al die nieuwe recessies hier is het maar weer afwachten wat dit met de euro gaat doen...

Ik zou nu overmaken, wij hebben ook stom genoeg gerwacht tot laatste moment en toch maar op valdatiereis omgewisseld...zal je net zien.... stond de koers op 1.11!!!
Hebben u wel een fiks bedrag aan rente opgestreken in 2 maanden:D

1,11 is wel heel weinig. Maar die rente is idd wel beter. Wanneer gaan jullie nu eigenlijk? En ben je al bezig met de dingen voor de katten te regelen?

We hebben nog geen datum staan, begin volgend jaar denken we..
Katten gaan binnenkort voor de 2de rabiës..
Genoeg te regelen komende maanden!!

Ik zou nu overmaken, wij hebben ook stom genoeg gerwacht tot laatste moment en toch maar op valdatiereis omgewisseld...zal je net zien.... stond de koers op 1.11!!!
Hebben u wel een fiks bedrag aan rente opgestreken in 2 maanden:D

Bij wie en op wat voor rek heb je je geld staan als ik vragen mag? Mn vriend heeft al 7 jaar zn geld daar op n lopende rek staan, te laks om t uit te zoeken :-(((( Dus dan ga ik daar eindelijk maar eens achteraan...

ermmm hoe zet je dat geld eigenlijk bij ozforex neer? Als je dat 'gewoon' via de bank doet heb je extra bankkosten (en dan kan je kiezen voor 'shared' of 'our'). Is er een manier om die kosten te vermijden? Of heb je die kosten niet omdat het om euro's gaat?

We hebben nog geen datum staan, begin volgend jaar denken we..
Katten gaan binnenkort voor de 2de rabiës..
Genoeg te regelen komende maanden!!

Inderdaad genoeg te doen. Al vind ik het werk voor de kat uiteindelijk wel meevallen. We hopen deze week uitslag van de RNATT te krijgen...

ermmm hoe zet je dat geld eigenlijk bij ozforex neer? Als je dat 'gewoon' via de bank doet heb je extra bankkosten (en dan kan je kiezen voor 'shared' of 'our'). Is er een manier om die kosten te vermijden? Of heb je die kosten niet omdat het om euro's gaat?

Ik vermoed omdat het in euro's gaat dat je dan die kosten niet hebt. Dacht ergens te lezen dat het naar een franse rekening of zo moet, maar ben wel benieuwd naar reacties wie hier al ervaring mee heeft.

Heb van de week de eerste 'deal' gedaan. Na het bevestigen van de deal krijg je snel een telefoontje met de vraag of het klopt. Daarna krijg je een mailtje met de gegeven van de Barclay bank in London. Hier moet je dan het bedrag in euro's naar overmaken. Dan heb je ook geen overboekingskosten.

Vanmorgen vroeg stond de status op payment received en nu staat de status op remitted. Wat denk ik betekent dat ozforex zijn werk gedaan heeft en als het goed is het geld naar de rekening (NAB) heeft overgemaakt.

Nu vroeg ik mij alleen af hoe ik weet wanneer het bedrag daadwerkelijk op mijn Australische rekening staat. Krijg ik een berichtje van de banker als er geld binnen komt of moet ik hem zelf even mailen / bellen?

Groet,

Tommy

Back