Aussie $ zakt!

Nu vroeg ik mij alleen af hoe ik weet wanneer het bedrag daadwerkelijk op mijn Australische rekening staat. Krijg ik een berichtje van de banker als er geld binnen komt of moet ik hem zelf even mailen / bellen?
Hi Tommy, ik heb ze toentertijd een mailtje gestuurd en steeds als we wat overmaakten, stuurden ze ons daar een mailtje over, super geregeld dus!

Hoi annemarie,

Ik had idd donderdag ook een mail gestuurd en direct vrijdag antwoord dat het er op stond. Nette service bij NAB. Ze gaven zelfs het exacte bedrag aan wat we hadden overgemaakt terwijl we dat niet hadden gezegd.

Nu weer een positieve ervaring rijker: geld overmaken naar Australie gaat probleemloos :).

Groet,

Tommy

Nee, helaas. Inloggegevens krijg je pas als je je hebt gemeld bij een office...
Jawel hoor, ik heb mijn inloggegevens per mail gekregen. Daarmee heb ik mij geregistreerd via hun site, en ik kan nu gewoon vanaf mijn pc mijn rekeningen controleren.

Bij mij stond het geld na 3 dagen al op mijn Australisch rekening!

Jawel hoor, ik heb mijn inloggegevens per mail gekregen. Daarmee heb ik mij geregistreerd via hun site, en ik kan nu gewoon vanaf mijn pc mijn rekeningen controleren.

Bij mij stond het geld na 3 dagen al op mijn Australisch rekening!

huh? :confused: Ook bij NAB? Heb je dan om de gegevens gevraagd of heb je ze gewoon 'gekregen'?

huh? :confused: Ook bij NAB? Heb je dan om de gegevens gevraagd of heb je ze gewoon 'gekregen'?
Bij het online aanvragen van de NAB rekening kon ik dat aanvinken, en ze hebben dat de dag nadat ik mijn rekeninggegevens heb ontvangen ook per mail doorgestuurd. En werkte direct perfect :up:
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn eerste online rekeningaanvraag was verloren gegaan, waarna ze me een ander uitgebreider formulier hebben doorgestuurd, waar je allerlei extra dingen kon aankruisen. Misschien ligt het daaraan? Maar ik veronderstel, als ik dat krijg, dat jullie dat dan ook kunnen krijgen. Vraag er eens naar per mail?

Bij het online aanvragen van de NAB rekening kon ik dat aanvinken, en ze hebben dat de dag nadat ik mijn rekeninggegevens heb ontvangen ook per mail doorgestuurd. En werkte direct perfect :up:
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn eerste online rekeningaanvraag was verloren gegaan, waarna ze me een ander uitgebreider formulier hebben doorgestuurd, waar je allerlei extra dingen kon aankruisen. Misschien ligt het daaraan? Maar ik veronderstel, als ik dat krijg, dat jullie dat dan ook kunnen krijgen. Vraag er eens naar per mail?

Hoi Kat,

Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar krijg terug dat dat normaal niet kan totdat je je ID hebt laten zien.Onderstaande reactie kreeg ik.

"Could you please check with your friend who she/he set up online banking with? In the branch, we can not set up internet banking until we finish the ID check. If your friend can advise the channel, I might be able to send request to the same area."

Zou het dan toch komen door het uitgebreidere formulier dat je hebt gekregen. (heb je daar toevallig nog het blanco formulier van liggen, zo ja wil je me die toesturen?)

groetjes,

Tommy

Hoi Kat,

Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar krijg terug dat dat normaal niet kan totdat je je ID hebt laten zien.Onderstaande reactie kreeg ik.

"Could you please check with your friend who she/he set up online banking with? In the branch, we can not set up internet banking until we finish the ID check. If your friend can advise the channel, I might be able to send request to the same area."

Zou het dan toch komen door het uitgebreidere formulier dat je hebt gekregen. (heb je daar toevallig nog het blanco formulier van liggen, zo ja wil je me die toesturen?)

groetjes,

Tommy

Even voor de duidelijkheid, ik kan nog niet aan internet banking doen, dus geen geldtransfers of overschrijvingen e.d. Ik kan enkel de stand van mijn rekeningen bekijken. Dit stond in hun brief daarover:

"As previously advised until you arrive in Australia and are formally identified by your NAB Migrant
Banker your accounts can only receive funds. This functionality is reflected in your NAB Internet
Banking environment.You will be able to see your accounts, however until your accounts are fully activated you will not be able to transfer funds between accounts, pay people and organisations or order new cards or cheque books. "

Ze hebben mij toen een link doorgestuurd, ik kijk eens na of ik die nog ergens vind...

NAB isaver schijnt de meeste rente te hebben
En kun je daarop gewoon storten vanuit een buitenlandse rekening?(of via OzForex) Ik zie hier in hun "terms" staan dat je enkel de 1e x kan overboeken en het daarna vanuit een standaard NAB rekening moet doen, of via internetbankieren, maar dat gaat dus niet, want je krijgt pas je gegevens als je daar bent.
Hoe hebben jullie (iedereen hier) dan je spaarcentjes naar daar gedaan? in 1x of in gedeeltes?

Volgens mij kan je zoveel overboeken als je wil. Ik zou niet weten waarom een bank geld zou weigeren :D
Wij hebben al 2 x overgeschreven, zonder probleem.
Wat wel klopt is dat je niet meer aan je geld kan tot je ginder ben.

Wij hebben ook 2 keer overgeschreven. Volgens mij is het zolang je je rekening niet volledig geactiveerd hebt dan kun je blijven overboeken. Uiteraard kun je nog niet bij je geld.

Daarnaast betaal je wel 10% belasting over je rente...

We hebben het dus over de iSaver toch?
Achja, 10%, maar als je binnen het belastingjaar valt dan kun je dat toch nog terugvorderen niet? En daarlangs, hier krijg ik met geluk amper 2% op mijn spaargeld (waarschijnlijk doe ik iets fout, maar goed). 10% op de 5% rente is toch nog altijd 4,5% over... dus 2,5 meer dan nu!

We hebben inderdaad de iSaver. (van NAB). Valt me ook op dat ze erg goed en snel reageren op vragen daar...

Ik denk wel dat je die 10% kan terugkrijgen. al dacht ik dat zodra je account geactiveerd is je gelijk nog meer belasting moet betalen, totdat je TFN bekend is. Daar weet Lamarck volgens mij inmiddels meer over ;-).

Uiteindelijk moet je sowieso inkomstenbelasting betalen over je rente en heb je volgens mij geen recht op belastingvrij vermogen. (zoals in NL).

Ook wij hebben de NAB, prima bank.

Zodra je je TFN nr hebt, deze doorgeven, en bij activeren (kan al zodra je een vast adres hebt) goed opletten dat al je gegevens veranderd worden. Wij hadden alles doorgegeven maar merkten dat er toch belasting werd achtergehouden op onze rente, bleek bij 1 van ons het adres niet veranderd te zijn. Was zo gecorrigeerd, en het achtergehouden geld werd gelijk overgemaakt.

Voor de beste rente moet je naar de Rabobank (RaboDirect) of RAM, beiden internet spaarrekeningen

Klopt, je begint met tien procent, en zodra je in oz bent betaal je veel rente, maar als je het tfn nummer doorgeeft dan krijg je het weer terug. Tenminste, als het nog binnen het financiele jaar valt. Bij ons lukte dat net niet (30 juni) maar wij kunnen het terug krijgen door een belastingformulier in te vullen...

Net de 'rekening' van de import permit...

AUD 325 (wisselkoers: 1 EUR = 1.2107249 AUD )

Zal niet lang meer duren voordat ie weer onder de 1.20 komt...

Back