Aussie $ zakt!

Ja man, trring tring... Zit goed te twijfelen wat te doen... Zo'n gok kan zo 10.000 dollar schelen :(

Tja, ik verwacht niet dat het de eerste maanden flink gaat dalen. Zie nu enkel een stijgende lijn...

Verstandig om nu wat over te maken, denk niet dat er snel verbetering in zit met de eurocrisis...maar helaas kan niemand dat voorspellen

Blegh, moet eerst het hele bankenverhaal nog uitzoeken...bummer. Toch maar spoed dan...

Wij hebben een NAB isaver geopend, wat ik hoorde en las beviel me wel. 3,65% standaard rente is wel ok toch?
Overschrijven ging erg gemakkelijk en na een weekje even een mail gestuurd en jawel, het geld stond er netjes op.

Ergens best wel eng om zoveel geld over te schrijven naar een rekening waar je eigenlijk niet aan kunt (pas na fysieke legitimatie). En wie weet staat het nu op een rekening van een of andere malafide internet hacker >:D... fingers x-ed

• Like
Reactions: FOL
Zit ook bij NAB, idd goede rentepercentage! Hebben nu al aardig wat rente opgestreken in afgelopen half jaar...

Hebben hem al geactiveerd en volledig lopen het account, werkt een beete als ING met overschrijven enzo...tan via mobiel en duidelijk overzicht van je rekeningen!

Wij hebben een NAB isaver geopend, wat ik hoorde en las beviel me wel. 3,65% standaard rente is wel ok toch?
Overschrijven ging erg gemakkelijk en na een weekje even een mail gestuurd en jawel, het geld stond er netjes op.

Ergens best wel eng om zoveel geld over te schrijven naar een rekening waar je eigenlijk niet aan kunt (pas na fysieke legitimatie). En wie weet staat het nu op een rekening van een of andere malafide internet hacker >:D... fingers x-ed

Wij hebben de bank ook gemaild met de vraag of ze kinnen bevestigen dat ons geld aan gekomen was. We kregen de dag erop een mailtje terug. Scheelt weer kopzorg. :)

Net 249 aud betaald met de creditcard. Wisselkoers was 1.15...

Het is nu erg lastig te voorspellen wat er gebeurt. Er zijn analisten die verwachten dat de euro - USD aan het einde van het jaar op 1 - 1 staat, maar ja dt is wel erg negatief.

Zou me eigenlijk niks verbazen...wat hoor je uit de EU?
Problemen Griekenland
Problemen Spanje
Problemen Italie

Hoe kan je trouwens een isafer account openen? Je moet dan ook een betaalrekening (classic?) hebben? Normaal maak je geld over naar je betaalrekening en dan maak je het van je betaalrekening over naar je spaarrekening. Maar dat laatste kan pas als je in australie bent... Of kan je geld meteen naar je spaarrekening overmaken?

En hebben jullie het ook va Ozforex gedaan? :)

Check even op de site, volgens mij kun je een betaal en spaar(isaver)rekening openen online.
http://www.nab.com.au/

Via Oz forex is wel echt de voordeligste manier!
De eerste 2x is gratis via als forumlid van Xpdite, dus maak daar goed gebruik van...en dat betekent, je mag ook 1 transactie naar meerdere rekeningen boeken!

• Like
Reactions: FOL
Check :)

Voor de zekerheid ff mailtje naar NAB en dan deze week maar even regelen. Handig van die meerdere rekeningen!

We hebben idd een Classic + iSaver. Je kunt direct op je iSaver storten, zo maak je meteen gebruik van die extra rente. Doe ook direct een storting, want de 4 maanden extra rente gaan direct bij het openen van de account in (zodra je je bevestiging en rekening nummer hebt gekregen). Je kunt pas overschrijvingen (debet verrichtingen) tussen je eigen (of andere) rekeningen doen, nadat je je hebt gelegitimeerd. Let er ook op dat als je een gezamenlijke account openend (dus op 2 personen) je je ook beiden moet gaan legitimeren daar.

Wij hebben gewoon een buitenlandse overschrijving gedaan. Even uitgeteld hoeveel euro we moesten storten voor een bepaald aantal dollars te hebben (via de wisselkoers die onze bank aanrekent), en dit bepaald aantal euro's overgeschreven. Na controle bij NAB staat het "bepaalde" dollar bedrag ook effectief op de rekening. Geen extra kosten dus voor ons. We zijn bij Argenta in België...

Krijg nou wat, wat is die Euro aan het doen:

1yr.png

6mnd.png

3mnd.png

1mnd.png

Ik zou bijna bang worden om ons spaargeld voor de validatietrip te laten staan totdat we het uitgeven. Voordat je het weet klapt ie weer in!

Nou zoveel durf ik niet in één keer te vragen. Maar als deze lijn doorzet wacht iig even met het betalen van de huurauto van december ;)

Back