Aussie $ zakt!

Ik heb er geen verstand van. Maar ik zie de beurskoers in NL gestaag omhoog gaan de laatste weken. Of denk ik nu te simpel ;)

Ik heb er geen verstand van. Maar ik zie de beurskoers in NL gestaag omhoog gaan de laatste weken. Of denk ik nu te simpel ;)
Dat is inderdaad een beetje te simpel gedacht. De koers van een munt en de Nl beurskoers zijn niet aan elkaar gekoppeld. In NL kan er best een positieve stemming op de beurs zijn en de beurskoers dus omhoog gaan, terwijl op het wereldtoneel de valutahandelaren toch vooral meer in dollars zien en de Euro laten vallen.

De rentetarieven in Spanje, Griekenland en Italie geven denk ik meer inzicht. Als die nu flink omlaag gaan, dan zal de koers uiteindelijk wel weer omhoog gaan.

Dat is inderdaad een beetje te simpel gedacht. De koers van een munt en de Nl beurskoers zijn niet aan elkaar gekoppeld. In NL kan er best een positieve stemming op de beurs zijn en de beurskoers dus omhoog gaan, terwijl op het wereldtoneel de valutahandelaren toch vooral meer in dollars zien en de Euro laten vallen.

Ik begrijp dat de NL beurs niet rechtstreeks invlied heeft op de koers van de Euro. Ik bedoelde het meer dat er toch wel een positievere sfeer hangt dan een maandje terug :)

Mmm ik hoor mijn pap anders flink klagen dat zijn pensioen achteruit gaat, en vogens hem alleen maar omdat nederland het economisch nog goed doet en de rente daarom zo laag is....

Je hoort me ook niet zeggen dat we er al zijn ;) ik zie alleen maar het beursmetertje op NU.NL

Verder volg ik het zo min mogelijk. Heb er geen invloed op en wordt er wel sjachrijnig van. Daarnaast is de media erg goed in negatieve geluiden luider te verspreiden dan positieve :(

Daarnaast is de media erg goed in negatieve geluiden luider te verspreiden dan positieve :(
Da's waar. Als de beurs weer door een 'magische' grens is gezakt dan is dat groot nieuws. Maar als ie er twee weken later weer boven staat, hoor je niemand. En worden jullie ook zo moe van al die 'records'? Net als met het weer: DE KOUDSTE ZOMER DEZE EEUW ( sinds 2000 dus).

Sh*t!! Gaat nu toch de laatste paar weken echt de verkeerde kant op!
€1,----$1.161:(

tja, wij hebben toch maar een deel geld over gemaakt. Kunnen we dan maar wat profiteren van 4 maanden aan 5% rente...

Back