Twee dingen op te zeggen:Tja, als ik kijk naar de bron, ABC een volledig door de overheid gesponsorde zender, coveren alles wat de regering doet met quasie onderzoekjes en rapporten. Misschien dat deze link iets meer geeft
http://www.australiandebtclock.com.au/
en als je een beetje gaat rekenen besef je ineens dat ze hier de komende jaren niet meer vanaf komen, ook al zouden de mijnen weer boomen. Dus dat betekent gewoonweg dat er de komende jaren flink gesaneerd moet worden en je raadt het al, iedereen mag meebetalen aan het geklooi van politici
- ABC is een van de meest neutrale zenders voor zover media neutraal kan zijn juist omdat ze op overheidsgeld draaien
- het rapport is gebaseerd op officiele cijfers van treasury en budgets.
Wat is de bron van die klok? Dat zullen uiteindelijk toch de zelfde cijfers moeten zijn, anders zuigen ze uit hun duim.
Er waarom "moet" er gesaneerd worden? Zoals ik al zei staat Australie er er heel goed voor vergeleken met OECD landen. Waarom moet de schuld helemaal weggewerkt worden als het volledig acceptabel is in de wereld om een schuld te hebben? Ze moeten het uiteraard niet volledig uit de hand laten lopen, maar ik zie de crisis niet.