Australian dollar

Als die (malaria) mug op die olifant gaat zitten geeft dat dan uiteindelijk niet hetzelfde effect als wanneer die olifant op die mug gaat zitten..... :lol: :p

FF serieus heeft iemand ervaring met deze links:

http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/

http://www.nab.com.au/Personal_Finance/0,,84836,00.html

https://ola.anz.com/noah/app/dda/welcome.asp

Welke bank geeft vanaf NL de beste service?

Ik heb zelf nog een slapende St George Account maar wil eigenlijk een nieuwe opzetten. Zijn er in Oz nog meer banken met deze service?
Hoeveel mag je eigenlijk in 1 keer overmaken (niet dat wij dat gaan overschrijden.. :grin:)?
Heb destijds iedere paar maanden 5000 gulden overgemaakt na het opzetten van een account op mijn vaders adres gedurende vakantie.

:wink: The Roos..

Ik zag in ieder geval dat de dollar weer wat aan het stijgen
was....nu hopen dat dat nog een beetje doorzet en stabiel
blijft voor degenen die Euro's willen omwisselen naar AUD.

@Cybaroo, volgens mij mag je per keer € 50.000,-- overmaken,
tenminste bij de Rabo dan toch. Maar daar kan je wel meer
over vinden met de search knop. Ik heb zelf net een bank-
account geopend bij Westpac. Na het wegsturen van de
application kreeg ik per mail een ontvangstbevestiging,
10 dagen daarna de accountnummers etc. en een boekje
met uitleg. Helaas was het bij de verkeerde branche,
maar na een mailtje van mij kreeg ik de andere dag een
mail met excuses en dat ik nieuwe accounts zou ontvangen.
Veel is het niet, maar de service is goed vind ik, snelle
reactie! En de verkeerde branche....ach....die snelle reactie
maakt alles weer goed.

Groetjes Miranda  :smile:

Kijk, da's nog eens goed nieuws Miranda (althans voor degenen die nog moeten omwisselen): de Euro gaat al weer richting de AUD 1,61 na een dieptepunt van rond de AUD 1,55.
En wat betreft Henk: ook ik stoor mij niet aan zijn visie en adviezen. Hier op het forum kunnen 'we' van mening verschillen maar laten we in ieder geval iedereen in zijn/haar waarde laten.

He The Roosters, :up: heel erg bedankt voor de links, ze zijn zeker handig. Gelukkig is inderdaad de euro weer wat sterker geworden. Het is nu even afwachten of het zo blijft, het blijft een beetje gokken.
  :shock:

[quote author=cyberoo link=topic=7389.msg95877#msg95877 date=1185811775]
FF serieus heeft iemand ervaring met deze links:

http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/

[/quote]

Wij hebben rekeningen geopend vanaf Nederland bij de CommBank via die link. Bij aankomst zijn ze dan ze al actief, inclusief Netbank (internetbankieren), en voor aankomst kun je dan al geld overgemaken. Helaas maken ze meteen bij het aanvragen van de rekening ook de keycards aan. Die worden na een maand of zo vernietigd. Dus als je de boel te vroeg aanvraagt moet je als je met je paspoort bij de bank staat alsnog een week wachten tot je nieuwe passen hebt. We hadden toen we nog in Nederland waren een vraag of twee en die stelden we via e-mail en kregen dan een dag of wat later netjes antwoord.

Verder zeggen ze dat ze het voor migranten makkelijker maken om een credit card te krijgen omdat ze geen credit check doen (of milder zijn hiermee). Ik heb ook inderdaad direct een credit card gekregen zonder een credit history hier te hebben, alleen had ik wel al een baan en wat spaargeld naar mijn rekening overgemaakt.

Ook nog even een korte opmerking van het lijdend voorwerp, de interest rates in Oz zijn niet zo gunstig als wordt geschetst. De meesten liggen tussen de 4,25% en de 5,00 % (Tenzij je hele grote bedragen een langere tijd vastzet) Als je dat afzet tegen de 3,75% die de DSB Bank in Nederland geeft zonder enige beperking heb je over een heel jaar maar een voordeel van 1,50% en dat weegt vrijwel niet op tegen een verschil van zo'n 7% die je met de koerswissel kunt halen. Dus hoezo een goed advies Carmen........ Ook zie ik vaak adviezen die niet kloppen en dan gecorrigeerd worden, dus let even op en wees niet zo naïef want het kost je gewoon veel geld en volgens mij kan eenieder best wel veel leuke dingen doen met een paar duizend dollars extra.

Je kan toch gewoon van alle info die je krijgt zelf even een rekensom maken en als je die dan vergelijkt weet je wie er gelijk heb en wie niet. Dan hoef je niet meer terug te komen wie er wel en geen gelijk heb. Bovendien hebben beide heren zeer veel en vakkundig advies gegeven op dit forum. mijn dank gaat uit naar beide heren voor de moeite en advies die ze geven.

gr pat

Je hebt helemaal gelijk Path.
En vooral bij koerswisselingen kun je veel voordeel halen als je de juiste tactiek bewandeld en via de goede kanalen je geld omzet. Ik wil iedereen graag behoeden voor een te snelle move daarin. Want als je een redelijk bedrag om gaat zetten dan is een paar cent verschil op een totaal van een Euroton al gauw 8 a 9 duizend dollar. Daar kun je dus mooi een aantal keren voor naar Holland vliegen voor een vakantie. Het zou zonde zijn als je dat laat liggen door het tegen een veel te lage koers om te zetten.

Pat en Michel, jullie hebben gelijk. Mijn excuus voor oude koeien uit de sloot... ik heb de post verwijderd.

On a positive note: 'we' krijgen weer meer voor de euro! Hopen dat deze trent zich voortzet.

Groet,
Kathleen

:up:  iedereen dus nu naar de bank :roll:

alhoewel mijn man dit nu juist weer niet het goede moment vind :?

:grin: hihihi, hij werkt bij de bank :p nou, dan weet je het wel...

Ik bedoel, de bank snapt het zelf op dit moment ook niet, dus
hahaha :lol:..

Maar gaat iedereen echt omwisselen?? Nee toch??

Er zijn ook allerlei spaardingen en progamma's toch? Is dat niet een
veiligere manier?

@SV1
Ook nog even een korte opmerking van het lijdend voorwerp, de interest rates in Oz zijn niet zo gunstig als wordt geschetst. De meesten liggen tussen de 4,25% en de 5,00 %

Ik krijg al bijna een jaar 6% op mijn ING Internet spaarrekening (direct opvraagbaar, geen minimum saldo of deposit, geen bank fees) en inmiddels heb ik sinds 4 maanden ook een iSaver rekening bij de National Australia Bank (omdat dat makkelijker is en dat mijn bank is) en daar krijg ik 6.1%.  ( zelfde condities) De effectieve jaar-rente is zelfs iets hoger (op beide rekeningen) omdat de rente per maand wordt bijgeschreven en je dus de maand daarna "rente op rente" krijgt. Mijn ervaring is dat na een verhoging van de "officiele rente" ook het niveau op de spaarrekening binnen een paar weken wordt aangepast.

ING is ca. 3 jaar geleden met internet spaarrekeningen begonnen en heeft daarmee de markt opengebroken en imiddels hebben de meeste banken dit soort rekeningen. Momenteel zijn er zelfs een paar aanbieders die - als je nu een rekening opent - over het eerste saldo tot 7% betalen voor de eerste drie - twaalf maanden......
Bijv: Bank of Wester Australia, 6.8% introductory rate voor de eerste 12 maanden.

Klopt, wij hebben de BankWest. 6.8% rente, maar als ik het zo zie wat de rente is die ik het afgelopen belastingjaar kreeg volgens hun, is dat minder!
Geen idee hoe ze het precies berekenen.

Vrienden van ons hebben vanuit NL een rekening geopend bij WestPac meen ik, en ondanks dat ze nu al weer enkele weken hier zijn, hebben ze nog steeds hun pasjes niet.
Iedere keer ging er weer iets fout. Iedere keer weer opnieuw een formulier invullen.

[quote author=Wilsil link=topic=7389.msg96007#msg96007 date=1185926634]
Klopt, wij hebben de BankWest. 6.8% rente, maar als ik het zo zie wat de rente is die ik het afgelopen belastingjaar kreeg volgens hun, is dat minder!
Geen idee hoe ze het precies berekenen.
[/quote]

Heb je je Tax File Number aan de bank opgegeven? Zo niet, dan houden ze belasting in die je bij je aangifte weer kunt verrekenen.

Thanxs @Henk ik had dezelfde gedachten als Wilsil.
En dacht al dat het kwam doordat ze niet ons Tax file nummer hebben. Is het nu slimmer om het door te geven of maakt het niet uit en kan je het net ze goed laten verrekenen aan het eind van het jaar.

Erna

Back