Vanmiddag hikte de koers tegen de 1,71 aan (1,7094 om precies te zijn). Dat scheelt op 10.000 euro t.ov. een paar weken geleden dus een dikke 15 cent. Dat even omgerekend is dus 1500 dollars extra. Bij bedragen van 50.000 euro heb je dus zomaar ineens 7500 dollar meer (zo'n 11% voordeel t.o.v. een paar weken geleden) Hoezo hoge rente ???
Het wachten is beloond, Heb m'n 2e hands autootje in OZ vandaag al weer verdiend !!! Goed advies van mijn kant, let op de koers want dat levert je op korte termijn meer op dan een paar jaar sparen
Dat is voor een deel een gevolg van het feit dat de rente in Australie hoger is dan in in het Euro gebied: op een spaarrekening in Australie kun je momenteel ca. 6 - 6.5% maken terwijl dat in NL niet veel ver komt dan 2 - 2.5%. Deze situatie is al een paar jaar zo en het ziet er nog niet naar uit dat dat snel gaat veranderen.
Dus als je nu je geld naar Oz overmaakt zeg 10.000 euro heb je over een jaar 16.770 dollar. Als je diezelfde euro's in NL op de bank laat en de koers verandert niet heb je over een jaar 16.140 dollar. Zelfs als de koers twee cent zou verbeteren (dus naar 0.615 gaat) ben je - als ik het goed heb uitgerekend nog altijd beter uit door nu over te maken.
Het wachten is beloond, Heb m'n 2e hands autootje in OZ vandaag al weer verdiend !!! Goed advies van mijn kant, let op de koers want dat levert je op korte termijn meer op dan een paar jaar sparen