Australische overheid organiseert een emigratie avond

Status
Not open for further replies.
Haha Kallie,

Jouw omschrijvingen vind ik vooral passen bij de presentators zelf  :wink:

Op ons heeft de Tassie presentatie ook de meeste indruk gemaakt, maar om nou te zeggen dat ik daardoor zeker weet dat ik daar wil gaan wonen...

@4np, onbewust had ik je dus blijkbaar toch herkend  :smile:
 
[quote author=George Franciska link=topic=6522.msg83560#msg83560 date=1173303218]
:loudcry: Ik zie dit te laat!

Nou ja, John en Cat gaan wel, dus moeten die de ogen en oren maar open houden :cool:

Hopelijk krijgen we ook meer info op de beurs komend weekend. :wink:
[/quote]

Liefie, dit was voor ARME VISUMAANVRAGERS  :| Jullie hep al OZ paspoort, eej!  :smile: Wij hebben de presentaties goed in ons geheugen zitten (BNP en de percentages die WA ten opzichte daarvan  :shock: ) Zullen zaterdag verslag uitdoen! Tas mevrouw was errug grappig en deed het heel "down to earth".. indeed de leukste presentatie. We zullen haar en de ms. Rossi (jahorr, een van G's z'n clan  :wink:) opzoeken zaterdag..

12.00 met piepende baaaandjes in Hank  :cool:

:bye:
 
He Cat en John, we ( Catkin,Jiskje Kallies en Tijlcarm) hebben ons nog af zitten vragen of jullie er waren? We hebben (ikki) nog even een Kookabarra geluid gedaan voor de presentaie om te kijken of er ieimand reageerde? We zeiden nog; zullen we ze om laten roepen, hahaha,Waar zaten jullie,wij vlakbij de deur...Tijl en Jidske hadden een pet op....
Carmen
 
Heeyy.... ook ik vond het ook weer erg gezellig!
Vond de presentaties ook leuk, alhoewel ik inderdaad niet veel nieuws gehoord heb.
Ik wil uiteindelijk naar WA... maar om nou te zeggen dat ik meteen heel enthousiast werd van de presentatie  :| Het was inderdaad meer zakelijk.
Heb erg veel plezier beleefd aan de presentatie van dat vrouwtje met die moeilijke naam (Tasmanie).

Het volgende uitje zal niet heeel erg lang op zich laten wachten (even met Catkin overleggen).
We willen natuurlijk wel dat de meeste van jullie mee gaan natuurlijk.
Maar... later dus meer!

Greetz Jidske  :cool:
 
[quote author=kallie link=topic=6522.msg83681#msg83681 date=1173423751]
Nou, wij ook dan maar eventjes.

Een aantal leuke mensen ontmoet. Trouwens altijd verrassend te zien wie er bij een bepaalde naam hoort.
Al met al een leuke avond gehad.

Mariette
[/quote]

:grin: Onbewust hadden we elkaar al een beetje opgezocht! Hardstikke leuk om jullie te ontmoeten!  :up: Kwamen helemaal hieperdepiep uit de Berlagekelder.. zal ook wel beetje aan de wijn hebben gelegen  :wink: Hopelijk zien we elkaar gauw weer..
 
[quote author=Tijlcarm link=topic=6522.msg83690#msg83690 date=1173430177]
He Cat en John, we ( Catkin,Jiskje Kallies en Tijlcarm) hebben ons nog af zitten vragen of jullie er waren? We hebben (ikki) nog even een Kookabarra geluid gedaan voor de presentaie om te kijken of er ieimand reageerde? We zeiden nog; zullen we ze om laten roepen, hahaha,Waar zaten jullie,wij vlakbij de deur...Tijl en Jidske hadden een pet op....
Carmen
[/quote]

Aaaah, we hebben jullie niet gespot  :x Wij zaten ver voorin bij "de Kallies". We moeten in vervolg echt een dresscode afspreken, ben nl ook btje te verlegen om door de zaal te schreeuwen..  :wink:
Had gisteren een bruine jas met groene broek aan.. lang blond haar en rode tanden (van de wijn  :blush: )
Komen jullie naar Nieuwegein zaterdag??
 
[quote author=kookaburra link=topic=6522.msg83697#msg83697 date=1173431230]

Aaaah, we hebben jullie niet gespot  :x Wij zaten ver voorin bij "de Kallies". We moeten in vervolg echt een dresscode afspreken, ben nl ook btje te verlegen om door de zaal te schreeuwen..  :wink:
Had gisteren een bruine jas met groene broek aan.. lang blond haar en rode tanden (van de wijn  :blush: )
Komen jullie naar Nieuwegein zaterdag??


[/quote]

Ik en Jidske gaan zondag naar nieuwegein... Maar goed volgende keer beter.
 
[quote author=kookaburra link=topic=6522.msg83697#msg83697 date=1173431230]
[quote author=Tijlcarm link=topic=6522.msg83690#msg83690 date=1173430177]
He Cat en John, we ( Catkin,Jiskje Kallies en Tijlcarm) hebben ons nog af zitten vragen of jullie er waren? We hebben (ikki) nog even een Kookabarra geluid gedaan voor de presentaie om te kijken of er ieimand reageerde? We zeiden nog; zullen we ze om laten roepen, hahaha,Waar zaten jullie,wij vlakbij de deur...Tijl en Jidske hadden een pet op....
Carmen
[/quote]

Aaaah, we hebben jullie niet gespot  :x Wij zaten ver voorin bij "de Kallies". We moeten in vervolg echt een dresscode afspreken, ben nl ook btje te verlegen om door de zaal te schreeuwen..  :wink:
Had gisteren een bruine jas met groene broek aan.. lang blond haar en rode tanden (van de wijn  :blush: )
Komen jullie naar Nieuwegein zaterdag??


[/quote]

Leukste is dat Cat en John een rij recht voor ons (vrij ver voorin?)zaten en Catkin, Jidske en Tijlcarm een rij recht achter ons.(Volgens tijlcarm ver achterin bij de deur.)
Kun je wel nagaan hoe groot (of miniscuul) de zaal moet zijn geweest. :grin:
Daar hoefde je dus niet hard voor te roepen :lol:
 
[quote author=kallie link=topic=6522.msg83720#msg83720 date=1173439990]

Leukste is dat Cat en John een rij recht voor ons (vrij ver voorin?)zaten en Catkin, Jidske en Tijlcarm een rij recht achter ons.(Volgens tijlcarm ver achterin bij de deur.)
Kun je wel nagaan hoe groot (of miniscuul) de zaal moet zijn geweest. :grin:
Daar hoefde je dus niet hard voor te roepen :lol:
[/quote]

:grin:
Daar zat inderdaad erg veel ruimte tussen. Dan hebben we jullie vast wel gezien (alleen niet geweten dat jullie het waren).
 
[quote author=kallie link=topic=6522.msg83720#msg83720 date=1173439990]
Leukste is dat Cat en John een rij recht voor ons (vrij ver voorin?)zaten en Catkin, Jidske en Tijlcarm een rij recht achter ons.(Volgens tijlcarm ver achterin bij de deur.)
[/quote]

resp. 3e en 4e rij..  heb de rijen niet geteld, maar lijkt er op dat we idd dus allemaal bijelkaar zaten :oops:

en wie zat er nu naast mij?? Jongen met aantekenschrift...  :roll: melden a.u.b.!  :grin:
 
[quote author=kookaburra link=topic=6522.msg83689#msg83689 date=1173429896]
[quote author=George Franciska link=topic=6522.msg83560#msg83560 date=1173303218]
:loudcry: Ik zie dit te laat!

Nou ja, John en Cat gaan wel, dus moeten die de ogen en oren maar open houden :cool:

Hopelijk krijgen we ook meer info op de beurs komend weekend. :wink:
[/quote]

Liefie, dit was voor ARME VISUMAANVRAGERS  :| Jullie hep al OZ paspoort, eej!  :smile: Wij hebben de presentaties goed in ons geheugen zitten (BNP en de percentages die WA ten opzichte daarvan  :shock: ) Zullen zaterdag verslag uitdoen! Tas mevrouw was errug grappig en deed het heel "down to earth".. indeed de leukste presentatie. We zullen haar en de ms. Rossi (jahorr, een van G's z'n clan  :wink:) opzoeken zaterdag..

12.00 met piepende baaaandjes in Hank  :cool:

:bye:
[/quote]
Ik moest naar italiaanse les, dus kon toch al niet (ja ja italiaans om G. zijn clan te kunnen verstaan straks!)
Maar hebben jullie (een ieder die geweest is) nu een beter idee over de staten die besproken zijn?
Want daar ging het toch ook een beetje om?

En ik moet ook nog een visum aanvragen en voor de honden ook nog hoor, dus ik ben wel een beetje een arme visumaanvrager :cool:

J&C C U tomorrow!
:up:
 
Ik heb al Sydney in mijn hoofd zitten maar het kan nooit kwaad om even je blik te verruimen. Ik moet zeggen dat ik de presentaties met de opsomming van cijfertjes niet heel spannend vond; maar ik wist ook niet zo heel goed wat ik er van moest verwachten. De WA presentatie leek wat ongeinteresseerd, Tassie was grappig en enthousiast (en een erg goede laatste slide ;)) en SA was vrolijk maar wat te 'glad'. Maar toch zit Sydney nog steeds in mijn hoofd ;) De dvdtjes ga ik nog even bekijken :p

Wat betreft de wijn had toch de SA mijn voorkeur; de Tassie was ook wel lekker maar net even iets meer edgy :)

Overigens heb ik wel Catkin en Jidske gespot; volgende keer maar eens integreren ;)

@EandE: berlage wijntjes en Nes wijntjes; was gezellig! :) Vage gesprekken over een aggressief niet nader te specificeren gevogelte (of was het nou een inwoner van een mediterraans land?)... haha
 
Kon het helaas niet halen om er bij te zijn, maar zo te horen heb ik toch wel het een en ander gemist.
Dan maar kijken of morgen in Nieuwegein wat is.

Chantal
 
Misschien zien we je morgen nog wel... 

Moet vast wel lukken!
Heb het programma voor me liggen, moet zeggen dat er maar weinig presentaties over australie zijn morgen. Het merendeel is nieuw zeeland en zweden.  :x
 
[quote author=tweety link=topic=6522.msg83852#msg83852 date=1173542853]

Moet vast wel lukken!
Heb het programma voor me liggen, moet zeggen dat er maar weinig presentaties over australie zijn morgen. Het merendeel is nieuw zeeland en zweden.  :x


[/quote]

Dat klopt, denk er ook niet zoveel wijzer te worden, maar ach even sfeerproeven is altijd leuk!
 
Nou,

Laat ik er dan ook nog een reactie geven op die emigratie-beurs in Nieuwegein, voor zij die niet zijn gegaan maar zich nu toch afvragen of ze iets gemist hebben...

De opkomst was enorm, de parkeerplaatsen stonden helemaal vol en binnen was het ook dringen. Vooral bij de stands voor Canada en Zweden was het bijzonder druk, en natuurlijk ook bij de Australian Embassy. Alhoewel we niet echt veel nieuwe dingen heb gehoord vonden we het toch niet echt zonde van onze tijd: we hebben het tijdschrift Ajuus gescoord (speciaal voor mensen die (willen) gaan emigreren, het heeft redelijk wat diepgang en interessante artikelen, zeker niet allemaal positieve verhalen), en we weten nu dat zowel Nuffic en de IBG ook proberen te verdienen aan emigranten terwijl je beide partijen volgens mij meestal niet nodig hebt.

Nog een presentatie bijgewoond van Buysse, daar ook niet veel nieuws maar ze kwamen wel redelijk betrouwbaar op mij over. Al moet ik er overigens wel bij zeggen dat wij eigenlijk al zeker weten de procedure zelft te gaan doen (we moet toch eens iets schrijven in "de laatste stand van zaken"). Ik blijf de prijzen die dit soort bureaus vragen belachelijk vinden,  :x
 
De dame Tasmanië was ziek geworden dus die presentatie ging niet door... jammer.
Wij (John en Cat, de kookaburra's en wij dus) hebben geen presentatie meer bijgewoond.
We hebben ons wel vermaakt, maar ik heb ook niet zo heel erg veel informatie kunnen vergaren zoals ik persoonlijk wel had gehoopt.
Heb wel wat offertes opgevraagd voor het "exporteren" van onze hondjes.
Verder vond ik de verhuiscontainerbedrijven echt erg duur, hopelijk winnen we een prijs die 500 euro korting geeft hahaha.
Wij gaan denk ik niet zo veel meenemen :cool:

groetjes Franciska
 
Waar kon je die prijs winnen? :lol:
Die hebben wij misgelopen, wij willen wel een hele container meenemen en 500 eraf is toch mooi meegenomen :|

Mariette
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top