Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Ik wil toch als wergever van Barry en Vanessa even reageren. Vind het jammer dat Barry erg negatief reageerd op dit forum over Coober Pedy en het werk wat hij verricht heeft voor de Opal Inn.Barry wist van te voren waar hij aan begon,

Hiya Willem!

Valt toch wel mee? Zo negatief vond ik Barry in zijn verhalen over Coober niet eigenlijk...........als ik eerlijk ben ben ik er eigenlijk juist meer nieuwsgierig door geworden :up: en of hij wist waar hij van te voren aan begon is? tsja dat is  'debatable'  :-D  Emigreren is in de praktijk vaak echt wel een tikkie anders dan de voorstelling die men had toen er nog van alles geregeld moest worden vanuit een Nederlandse stoel.
Maar van een werkgevers point of view kan ik me je reactie / frustratie echter wel voorstellen....but hey, that's how the cookie crumbles......en ik kan me dan ook voorstellen dat Barry deze kans met beide handen aangrijpt. Misschien kan je iets regelen met een bonus die na 6 maanden betaald wordt? en dan nog een na nog eens 6 maanden? Zelfs hier in suburbia is het bere moeilijk om personeel vast te houden als small business owner en moet je af en toe een beetje creatief zijn. Maar er zijn vast wel mensen die het een geweldige uitdaging vinden om richting Coober Pedy te komen :up: en ik hoop dat je veel reacties krijgt.

Bij deze dus all the best for both Bear, Vaness & Willem!

Groetjes
Syl
 
Bedankt voor alle reacties. :up:  :up: ook Willem :up:

Coober Pedy is erg goed voor de mensen die willen sparen.
Wij kwamen Asutralie binnen met maar een kleinen 6.000Dollar op zak via Willem hebben we dat nu kunnen opsparen naar dik 24.000 min-- een motor voor Vanessa :evil:  erg fijn dus....
Elke maand kunnen wij ruim 3750 op zij zetten. Straks in Adelaide gaat dat ons never nooit meer lukken natuurlijk.
Alhoewel we het straks als 2 verdieners best niet slecht zullen hebben. Hoogtens hebben we het de eerste maanden wat moeilijk daar in Adelaide om dat ik alleen een baan heb. Maar goed dat ter zijde.
Het is de vraag of dit emigratie plan ooit wel zo ver was gekomen zonder Willem. Dat zullen we natuurlijk nooit weten. Dessalniettemin zijn we Willem heel erg dankbaar.

Vanessa en ik hebben het altijd [size=12pt]zeer[/size] naar ons zin gehad in CP en ook bij de Opal inn. Heel veel vriendelijken maar ook gekken locals. Erg leuk om met Opaal bezig te zijn. Het was dan ook altijd het plan om tot het Opal festival te blijven.

Maar zoals Willem ook wel weet zijn de laatste maanden anders geweest dan anders.
De zweer, de mate waarmee ons werk werd gewaardeerd, de mate waarop wij vertouwd werden als werknemers etc etc..... Misschien hebben we dat op ons zelf gebracht op 1 of anderen manier??? Geen idee. 
 
Als je dan bij je laatste functionerings gesprek allenbij bijna zit te janken om dat je frustratie niet wordt begrepen weet je gewoon dat het tijd is om te vertrekken.
groetjes Barry& Vanessa
 
ff snel de. Moet al weer stoppen met internetten hier in de Library in Glenelg.

Ben goed aan gekomen en heb een kamer gevonden in Gelenelg 5 minuten van het strand en jetty road. 45minuten loppen van werk of 5 minuten met het trametje, Perfect.

Helaas geen internet op de kamer. Maar de locatie is zo perfect van dit huisje dat ik geen nee kon zeggen. :wall:
Afschijd was heel erg zwaar voor zowel VAnessa en mij.

Maar goed ik moet nu echt stoppen.
Groetjes Barry
 
Leuk om weer van je te horen Bear.

Willem bedankt voor je uitleg en aanbod voor andere Nederlanders. Misschien goed om ergens anders in dit forum daar nog een nieuw topic voor te openen? Bv in het Northern Terrotories gedeelte?

Verder is dit Bears topic en mag hij hier zijn beleving over CP kwijt en hoeft hij in z'n persoonlijke topic, waarin z'n beleving van het hele emigratie gebeuren centraal staat, natuurlijk geen censuur toe te passen. Het is fijn dat wij juist via 'de laatste stand van zaken' ieders beleving van het emigratie proces kunnen volgen.
 
Hey Bear& Vanessa,

Top dat je een leuk huisie heb gevonden :up:, succes donderdag met je eerste werkdag man.

Hey Vanes, hou je haaks. Het zullen messchien even 3-4 zwaren maanden worden, maar dan :dancing:

Groeten en tot snel,
Arnold
 
@CJ
Waarom begin jij ineens over censuur? Ik zie daar niets van (helaas, een beetje (zelf)censuur zou hier geen kwaad kunnen).

Ik heb me mateloos gestoord aan de berichten van Bear waarin hij schrijft over z'n werk. Punt waar het me hier om gaat is dat ik het niet netjes vind om jezelf zo negatief over Coober Pedy/Opal Inn uit te laten terwijl je zonder CP wellicht alweer in NL had gezeten. De trap die Bear nog een keer na geeft over het funktioneringsgesprek vind ik niet kunnen op een forum, ook al heb je je eigen draadje (hetgeen geen zak uitmaakt mbt de forum regels, bijvoorbeeld punt 7 blijft gewoon gelden:."Ga respectvol met elkaar om. Scheldpartijen, beledigingen, grof taalgebruik, discriminatie en racisme worden niet getolereerd."). En: Bear weet dat Willem meeleest! Gebruik dan in ieder geval je eigen weblog in plaats van een openbaar forum.

Ook punt 7: ik citeer Bear (inclusief taalfouten - geen idee CJ wat jou in z'n schrijfstijl aanspreekt) over het reizen per bus "(…) Gereged willen de orginelen australiers ook naar een anderen stad en die mensen hebben een hekel aan water.... Dus dat is dan 12 uur lang in een zweet,poep, pis lucht zitten....  (…)". Zal best zo zijn maar dan nog flikker je dat niet zo in een forum.

Ik realiseer met terdege dat ik niet hoef te lezen wat iemand schrijft, da's een vrije keuze. Echter ik gebruik Xpdite zodanig dat ik altijd door nieuwe reacties op mijn bijdragen doorspit en dan kom ik steeds Bear's postings tegen. Plus ik vind dat er bepaalde (geschreven en ongeschreven) regels zijn die we met z'n allen hebben afgesproken om dit leuke en interessante forum ook daarwerkelijk leuk te houden.

Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets over wilde posten maar als jij Bear de hemel in gaat prijzen dan kan ik niet anders.

MICHIEL
 
Michiel,

Eindelijk iemand die de moed durft te nemen om te reageren, dat hij het niet eens is met Bear.
Ook ik erger me mateloos aan dit topic en ben het helemaal met je eens. Ik kan me er dan ook alleen maar bij aansluiten!

Nicole
 
Ja kijk,

Waar de één zich aan ergert kan een ander zich het soms wel eens voorstellen dat je zo reageert als je het even niet ziet zitten. En het idee dat jullie deze berichten nu ook weer in het topic van Bear plaatsen vind ik persoonlijk ook weer zoiets. Als je hier een probleem mee hebt, bespreek het dan via een PM met Bear zelf of nog beter met een moderator van dit forum zodat zij het met jullie kunnen bespreken.

Ik zou me zo goed kunnen voorstellen van Bear als hij dit leest dat hij even niet meer op dit forum komt. Of misschien helemaal niet meer.
He bah, nu krijgen we zoiets van "de voor- en tegenstanders" van Bear.
 
Klinkt net onredelijk Hawk. Echter gezien het feit dat Bear en CJ hun meningen in het forum knallen zie ik geen reden om te gaan klikken buiten het forum om. Ik heb de indruk (zoals ik al schreef) dat CJ een halve discussie in zijn post gezet heeft, en da's niet volgens de netiquette of de regels van dit forum.

En please: dit is niet primair iets persoonlijks - al volgt uit eerdere discussies dat Bear en ik elkaar niet helemaal liggen. Mijn reden voor reactie was dat het een open forum met respect moet zijn. En niet een plek waar je je frustraties TEN KOSTE VAN ANDEREN kunt ventileren.
 
?? ff snel een reactie op het werk... Nog 5 minuten en ik moet aan de slag.

Ik snap eigelijk nog steeds niet waar dit om gaat ik blijf bij mijn stand punt. Ik ben niet overdreven negatief in mijn verhaaltjes!!! Bij elk verhaaltje heb ik altijd sterk zelf censuur toegepast om het eea netjes te houden...... Kijk als men vind dat het al negatief is om te zeggen dat ik blij ben om uit Cp weg te gaan.. Dat moet je dan maar zelf weten....

Naar mijn weten zijn het allemaal hap slik weg ... verhaaltjes. Waarbij ik niemand in een kwaad dag licht duw of een extreme mening op mensen afdwing..dusssssssssss

Goed nieuws voor de mensen die zich zo irriteren aan mij. Ik ben aardig gesseteld in Adelaide dus mijn post zullen van zelf minder worden. Echter het slechte nieuws is dat ik over 2 weken internet krijg dus mijn post in anderen topics zullen weer in mate toenemen. :evil:
Hehhehehehe

On a other note: Vorige week een motor gekocht. Voor de kenners YZF-R1 piccies komen nog.

ok ik ga aan de slag.
mazzel
 
Bear,

Cool!

Je reactie zet voor mij de boel weer in perspectief. Ik denk dat ik me uiteindelijk meer liet opnaaien door CJ's reactie van 23/10 dan jouw vertellingen.

Welkom in Adelaide!

MICHIEL
 
Dat is een snelle reactie :-D

anyway weer ff snel terug op het forum om dat het eea mij aan het male heeft gezet...

Kijk als er echt dingen zijn die mensen kwetsent vinden, stuur dan een pm dan kan ik het eventueel nazien en/of veranderen/ verwijderen.

cheers
bear gaat nou echt aan de slag
 
hoi,

ff snel een vraagje, en helaas ook of topic, heb je veel keus (en ook snel beschikbaar) in shared accom in Adelaide??

hoop zelf vanaf februari daar te zitten.

groetjes Teuni
 
hoi teuni

he he no worries jouw vraag is denk ik meer on topic :-D :lol:

mijn ervaring is dat je vrij snel iets shared kunt  vinden.  via krant, internet of adver in supermarkt.
ik heb zelf binnen 5 dagen 2 kamers gevonden vanuit cooper.

uit eindelijk de kamer in glenelg genomen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top