Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Sh*t, balen voor jullie, maar wel weer een avontuur. En er zit weer een spannend avontuurverhaal aan vast voor ons  :wink:

Ik hoop wel dat het goed komt met Vanessa d'r rug.
Sterkte en goeie reis!

Groetjes van Jolanda  :up:
 
He Bear & Vanes,

Hey Bear, vraag of je je auto mag gebruiken aan die gozer :-D :rotflmao: jij heb hem ook gematst met de prijs.
Messchien is die gozer wel zo vriendelijk.

Is dat even een ideetje of niet? :-D

Groeten,
Arnold
 
hahaha :-(


RAA ziet me al aankomen, moeten ze weer dat vrak terug naar coober slepen..  Menig auto is hier in CP al opgeknapt om hier in het stadje van 3500 inwoners rond te rijden. Verder als CP zullen die wagen niet meer komen :-D

cheers  :up: :up:
 
he he eindelijk weer iets nieuws te vertellen.

Er is in de afgelopen 3 weken heel veel gebeurd. Ik heb er bewust voor gekozen om deze keer eerst maar het eea af te wachten voordat ik weer van alles ga rond roepen.

Eind Septmeber nadat we terug waren van Adelaide had ik ineens een heel leuk mailtje in me mailbox. Of ik even wilde bellen voor een job interview over the phone. Mailtje was natuurlijk 3 dagen oud @#%#@$%  Maar goed toch maar even gebeld.

Gesprek ging heel goed en er werd dus ook gevraagd of ik zsm naar Adelaide kon komen voor een testje en een 2e gesprek.
Natuulijk wilde ik dat wel. Dus weer bus tickets geboekt en op naar Adelaide. 12 uur in de stink bus...
Dus afgelopen Dinsdag om 06:00 in Adelaide ff bij 24h Subways gezeten en om 7:00 van Franklinstr naar main southroad gelopen... Pokken end...
Natuurlijk veel te vroeg bij het bedrijf dus nog een uur een beetje over southroad heen lopen spoken en 9:00 sharp naar binnen voor het gesprek.

Toen naar de werkplaats kennis gemaakt met de supervisor. Die had een LG tv en LG dvd recorder staan.

Ik begon met de TV, zwart beeld op AV ..@$%#@%@.. Kon natuurlijk niet iets makkelijks zijn. Na 5 minuten in schema te hebben getuurd was het resultaat daar... Waarschijnlijk de TDA.... @$%@$@% shit hij zegt niks... 
Toen nog maar 30 minuten rond lopen prikken met verschillend meet apparatuur. Om te laten zien dat ik die kunsten ook beschik.  :roll:  Uiteindelijk opgegeven. Well I don't no for shure what it is. In Holland I probably had changed the TDA 30 minutes a go..

Hij heel droog: Ya I probably would have done the same....hu??? :cheer:
Zie je wel ik had het gewoon goed, Heeft die vent me voor niks een half uur laten zweten ...

Weer terug naar de big bos. Rond leiding gehad, waarbij ik toch wel schrok. Ik ben maar een maand of 9 uit mijn beroep en er stond daar in het bedrijf misschien maar 1 of 2 herkenbare types :-o

Hij zou om 1500 bellen of ik de baan had. Precies om 1500 de telefoon. Heel verhaal:.... Ze konden zien dat ik ervaren was met de oude zooi maar niks wist over LCD, Plasma, ook ben ik erg onervaren met de in home service, etc etc  Dus ze moetsen mij weer helemaal opleiden bla bla bla.  .. shit dat gaat fout....  :cry:

Gelukkig kon hij zien dat ik een rustig en slim ventje was die dat wel aan kan.... hu???

Ze willen me dus die baan geven voor een starters Salaris. Ongeveer 4000 minder dan ik in me hoofd had. Maar het zou aan mij liggen als ze zien dat ik veel productie draai en snel op de hoogte ben van al het neiuwe gebeuren kan het sallaris wat hem betreft al binnen 1-3maanden 3000 omhoog.... Nog steeds niet wat ik in me hoofd had :wall: Tank you I'll think about it"

Die avond dus weer in de bus terug naar huis.. Dat was dus 24h bus voor 12h Adelaide.. Van de terug reis heb ik overguns niet veel gemerkt.  Ben in Adelaide in slaap gevallen, hier en daar nog even wakker geweest maar over het algemeen waren we voor mijn gevoel al binnen 3 uur in Coob Pedy.

Na wat berekeningetjes blijkt het salaris het zelfde of zelfs net iets meer te zijn dan ik in Nederland verdiende. + dat ik/ wij het helemaal zat zijn in Coober. Lijkt dit ons een heel mooi opstapje Adelaide in.
Helaas zullen we in Adelaide niet meer een heel maand sallaris opzij kunnen zetten. Maar ach that's live. Ik ben er van overtuigt dat ik nog wel wat overhoud van mijn sallaris. Om alsnog naar onze home deposit toe te sparen.  Vooral omdat we veel willen opvangen door de eerste 6--12 maanden op kamers te gaan (shared accommodation)

Ik vertrek vogende week zondag naar Adelaide en heb donderdag 26e me eerste werkdag. Vanessa blijft nog even in Coober totdat ze haar motor heeft terug verdient en haar rijbewijs heeft gehaalt. Zou zoiets zijn tot medio Februari.
Ze komt gelukkig in November naar Adelaide en natuurlijk ook in December. Dus de langste periode dat ik mijn princesje niet zie zou iets in blokken van 3-4weken zijn. Dat is te overleven denk ik. En Januari kom ik al helemaal snel door want dan zit Arnold ook in Adelaide:cheer: 

Verder heel veel van plan. Lekker weer naar de sportschool, to the beach, de stad in etc... :cheer: we hebben er zin in :cheer:

cheers Barry
 
Hoi Bear,

Top joh, dat je die baan hebt gekregen. En ach, dat eigen huis komt dan maar wat later dan dat je in het snotje had. En voordat je het weet is Vanessa ook weer bij je want tijd vliegt als je plezier hebt en dat hebben we allemaal hier in Oz toch?

Succes in ieder geval met alles.

Erna
 
Dat gaat toch echt wel de beter dan betere kant op hè Bear
en Vanessa  :up:. Goed zeg, voor je het weet heb je daar
de baan van je dromen, of een goede opstap naar een nieuwe
baan. Moet je zien, je hebt straks (en Muis ook  :-D ) een heel
Australisch CV. Succes met alles, maar het gaat PRIMA
met julie zo te zien. Hartstikke goed.

Groetjes Miranda  :)
 
Hi Bear,

Proficiat met de baan!  :up:

Je berichten zijn altijd hartstikke leuk om te lezen. Leuke schrijfstijl.
 
:congrats:

Met je nieuwe baan :up:
Goed man en inderdaad tijd vliegt voorbij dus die paar weken zonder elkaar moet wel lukken :up:
Alleen voor Vanessa zal het ietsje lastiger worden, maar dat komt ook wel goed toch?

Iniedergeval alvast heel veel succes voor je eerste werkdag (en de rest)!

Liefs Eutrice
 
Hey Bear,

Goed man van die baan, van harte.
Jullie gaan een leuke toekomst tegemoet, en die weekjes zonder elkaar zijn voorbij voor je het weet.

Was weer erg leuk om je verhaal te lezen  :up:

Groetjes van Jolanda
 
sluit ik me helemaal bij aan! Goed dat jullie shared accomodation doen om geld uit te sparen. Brengt mij ook weer op ideeen voor de toekomst. (als ons visum ein-de-lijk eens een keer WEL wordt toegekend!, pas 2 wkn geleden oppe bus gedaan dus wachten wachten wachten)
 
Wow!!! Gefeliciteerd Bear en Muis!!!!

Goed nieuws allemaal en je weet het, time flies when you´re having fun... dus jullie zijn snel weer samen  :up: :up:

Groetjes,
Lela
 
Zuuuh ..... gaan.... naar..... Adelaide, ze gaan naar Adelaide, ze gaan naar Adelaide, ze gaan naar Adelaide!
(herhalen tot 22 october)
 
  :dance:    :congrats:    :dance:

Hey Vanessa & Bear,

Ik heb jullie al over de telefoon gesproken, maar Berry nogmaals gefeliciteerd met THE JOB :up:
Ik kan niet wachten om weer een gezellig een pilsie te doen met jullie :drinking:.
Dus hou vol ik kom er an.

Groeten,
Arnold
 
Gefeliciteerd!!!!

En goed idee van dat shared wonen. Er zijn heel veel advertenties waar zelfs bijstaat "suitable for couples". En ik woon ook naar alle tevredenheid shared.

Goed man! Je gaat het vast heel leuk vinden....

Henriette
 
Gefeliciteerd!!!!!! Super zeg :up: :up: :up: :up: en inderdaad voordat jullie het weten zijn jullie weer lekker samen. Het klinkt in ieder geval als een prima stap in de goed richting. Good on ya!

Groetjes
Syl :)
 
Ik wil toch als wergever van Barry en Vanessa even reageren. Vind het jammer dat Barry erg negatief reageerd op dit forum over Coober Pedy en het werk wat hij verricht heeft voor de Opal Inn.Barry wist van te voren waar hij aan begon, ik zocht mensen voor MINIMAAL 1 jaar die bij mij wilde werken in ruil voor een redelijk loon met geen verdere kosten ( geen huur,gas,water,licht, verzekeringen, eten, drinken etc, gebruteerd 20.000 dollar op jaarbasis). Ik zocht geen electronica experts maar mensen die een jaar lang wilde werken in huishouding, schoonmaak bottleshop etc)  http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3678.0 Weinig positiefs van Barry, eigenlijk alleen maar negatief, jammer.  Ook Barry heeft de kans gehad om eventueel ander werk binnen het bedrijf te doen en bij te scholen in bv. de Gaming Industry ( betaald een stuk beter en vanuit die hoek zou je die machines ook kunnen gaan repareren ). Met dat aanbod heeft Barry nooit iets gedaan. Barry wilde perse terug naar Adelaide om daar te werken, dat is natuurlijk zijn goed recht en ik hoop dat hij de goede stap neemt. Maar met Coober Pedy en de Opal Inn is echt niks mis.

Mochten er nog mensen geinteresserde zijn in werk in Coober Pedy ( inclusief gratis woonruimte, eten en drinken) dat kunnen die zich nog steeds bij mij aanmelden. Nee er is hier geen Meyer Centre, geen zee, geen stoplicht, McDonalds etc. Je kan hier wel heel veel andere dingen doen die je in Adelaide niet kunt doen en of veel moeilijker/duurder zijn. Gun license is hier erg goedkoop en een fluitje van een cent. De Coober Pedy Shooters Club is een leuke club mensen die 2 keer per week bij elkaar komt om met een geweer of pistool wat lol te hebben. Motorrijbewijs, nee je hoeft geen 2-daagse cursus te doen, L plaat kost 25 dollar en als je op de motor kan blijven zitten als een politiewagen je stapvoets richting kroeg volgt heb je gelijk je P plaat, LANG LEVE COOBER PEDY. Mocht je opaal willen zoeken, dagje met een collega mee de dogfence repareren, dan zit je hier goed. Voor eenieder die dus ECHT in Australie wil wonen en  eens een jaar wat anders wil meemaken dan city life en daarnaast nog eens als couple gemakkelijk $40.000 dollar OVERHOUDT na 1 jaar, schrijf je dan nu in voor een baan.

Willem Vollebregt
Operations Manager
Opal Inn Coober Pedy
manager@opalinn.com.au
 
Geen slechte post willem.
Je zal begrijpen, mensen zullen het nu van beide kanten bekijken.

Edit: Ja, ik wil toch even vragen Willem, waarom vermelde je dat van Minimaal 1 Jaar niet in je topic personeel gezocht? Maar okee, nu weten we dat.

Bear, Toppie man! Ik hoop zeker voor je dat je nieuwe baas zich aan zijn woord houdt en die salarisverhoging straks doorzet. Ik kom zelf straks naar Melbourne. Begin me nu eindelijk thuis een beetje te vervelen. En je weet, Melbourne - Adelaide is niet zo ver. We komen elkaar daar ook nog wel eens tegen.

Muis, veel sterkte de laatste maanden in Cooper Pedy.
Jullie zullen elkaar wel missen maar het is over voordat je het weet. En hopelijk gaat het dan ook weer wat beter met je been.
 
@Hawk

Ieder werkgever zoekt stabiliteit in zijn organisatie, vandaar dat jaar. Aan iedereen die bij mij solliciteerd vraag ik dan ook of ze minimaal 1 jaar willen blijven, dat weet men van tevoren. Verder ben ik een werkgever die zich aan zijn woord houdt, qua salaris, woonruime, eten en drinken inclus de opslag(en) etc. Valt hier niets te klagen.

Willem
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top