[quote author=Sabien link=topic=3009.msg34931#msg34931 date=1131123971]
niet employer sponsored........????
bij mijn weten mag ELK beroep dat op de SOL lijst staat gesponsord worden door een bedrijf.........nog nooit van gehoord dat dat in bepaalde streken niet mag....
Zou natuurlijk, je weet het nooit, een manier kunnen zijn van een buro om je een duur visum aan te smeren waar ze aan verdienen. een employer sponsored wordt vaak zelf door de werkgever geregeld, en de gangbare buro's hebben hier dan geen werk aan........dus let op.....
Als het bedrijf je graag wilt hebben, weten ze vast wel of ze mensen mogen sponsoren of niet....dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen....
Gr. SAb
[/quote]
@Sabien
Ja......dat vond ik ook al zo raar, want op de SOL staat bij vrijwel elk beroep een Yes bij ENSOL.
Maar als ik dan Booklet 5 er weer bij pak, dan staat er bij ENS onder skill requirements dat je beroep op de MODL lijst moet staan en de RSMS criteria zijn mij niet helemaal duidelijk eigenlijk.
Wat valt waar nu onder en voor welke gebieden en wanneer??????
Pffffffff lekker duidelijk allemaal.
Weer een laatste update:
Ik had al een Job offer in Adelaide........vandaag weer een email van een bedrijf uit Canberra deze keer die zeer geïnteresseerd is.......
Wat een emailtje naar een overkoepelende vakorganisatie al niet kan doen.
Qua werk dus geen probleem zo te merken, maar ja.......voor welk Visa moet ik nu gaan?
Dat is best wel behoorlijk lastig.
Voor Skilled Independent kom ik dus niet in aanmerking.
Voor Adelaide dus wel voor een SIR.........en STNI.....misschien....hopelijk.
Voor Canberra is voor mij de enige mogelijkheid Employer sponsored volgens mij,
want SIR en STNI kennen ze daar niet.
Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op.
Voor mij maakt het niet zoveel uit waar ik ga wonen in Ozzie,
dus ik denk dat ik het maar van de eventuele onderhandelingen
met de diverse bedrijven laat afhangen.
Als ze mij graag willen hebben......laat ze het dan maar regelen.
Zij zullen vast wel weten waar ze mee bezig zijn en welke weg ze moeten bewandelen,
maar natuurlijk hou ik zelf ook wel in de gaten met welke optie ze voor de dag komen
wat het visa betreft.
Bert