Bert gaat niet naar ozzie!

Het lijkt me een moeilijke beslissing. Maar ben benieuwd wat voor oplossing voor jullie hebben gevonden! Maar je moet toch je hart hierin volgen en het hoeft allemaal niet zo definitief te zijn he! Ik bedoel, kleine kinderen worden ook weer groot!
Ik wens je wel veel sterkte toe!
Ik heb vandaag mijn gezagspapiertje (eindelijk na veel omwegen) ontvangen van het kantongerecht dus Scott kan nu ook gewoon mee! Morgen nog even zijn medical en uittreksel geboorteakte en dan zijn we klaar!!!

Groetjes,
Marina
 
Laatste update:

Vandaag met Buysse gebeld.
Ik kom waarschijnlijk alleen maar in aanmerking voor een Skilled Independent Regional Visa (SIR)
Voor een normaal Skilled Independent kom ik dus, zoals ik al dacht, 5 punten tekort (vanwege m'n leeftijd)

Maar nu heb ik natuurlijk nog dat bedrijf uit Adelaide wat mij misschien wel wil sponsoren.
Ik dat ff voorgelegd aan Buysse, omdat ik dan wel voor een Employer Sponsored Visa kan gaan.

Nou.......hoogstwaarschijnlijk niet dus, want Adelaide valt niet in de regio waar ik voor mijn beroep een bedrijfssponsor mag zoeken.......Echt balen dus!

"Of"......zo vertelden ze bij Buysse:.........."dat bedrijf moet écht bij de overheid aan kunnen tonen dat ze daar in de buurt geen goed gekwalificeerd personeel kunnen krijgen voor die job".  
Dus.......dat eerst maar eens gaan vragen aan dat bedrijf als toegevoegde opmerking op hun questionnaire.
Pfffffff........ik dacht dat het eindelijk een beetje helder werd.......krijgen we dit weer.

Bert
 
[quote author=marina link=topic=3009.msg34359#msg34359 date=1130866244]
Het lijkt me een moeilijke beslissing. Maar ben benieuwd wat voor oplossing voor jullie hebben gevonden! Maar je moet toch je hart hierin volgen en het hoeft allemaal niet zo definitief te zijn he! Ik bedoel, kleine kinderen worden ook weer groot!
Ik wens je wel veel sterkte toe!

Groetjes,
Marina
[/quote]

Ik ga gelukkig nog goed door 1 deur met de moeder van m'n zoon (m'n ex dus)
en heb het er al met haar over gehad.
We zijn nu aan het brainstormen over hoe we dat in het vat gaan gieten.
Dagelijkse webcam verbinding is zowiezo al iets wat we in ons hoofd hebben
en m'n ex had ook al geopperd om dan maar een paar weken naar ozzie op vakantie te gaan met m'n zoon in de zomer.
Maar we moeten het allemaal nog ff bekijken.
Alle mogelijkheden liggen nog open.
Maar bedankt voor je medeleven Marina.........heel lief van je!  :up:

Bert
 
Bert,

als je in aanmerking komt voor een SIR dan wellicht ook voor een STNI. Dit laatste is meteen een permanent visum. zou het dus nog wel ff navragen bij Buysse waarom dit geen optie zou zijn....?

Voor welk beroep ga je ook alweer?

Sab
 
Ja dat is wel super dat het dan op zon manier kan! En ik ben blij dat jou ex er dan ook voordelen in ziet voor haarzelf, en voor jullie zoon natuurlijk!!! Ik bedoel; wie wil er nou niet op vakantie naar OZ!!! Als jullie het zo kunnen doen komen jullie er vast wel uit!  :up:
Dat zal dan ook een zorg minder voor je zijn he! en zoals ik al zeg; het is allemaal niet voorgoed he, je kunt altijd nog naar NL op vakantie of je "meet gewoon in the middle" ofzo. Kom je nog eens ergens he!
Ben benieuwd naar je vorderingen. Ik ga strakjes bellen met Berlijn aaaaaah!
Groetjes he
Marina
 
[quote author=Sabien link=topic=3009.msg34385#msg34385 date=1130885962]
Bert,

als je in aanmerking komt voor een SIR dan wellicht ook voor een STNI. Dit laatste is meteen een permanent visum. zou het dus nog wel ff navragen bij Buysse waarom dit geen optie zou zijn....?

Voor welk beroep ga je ook alweer?

Sab
[/quote]

@ Sabien

STNI Visa.......Ja......nu ik het zo lees op de site van DIMIA zal dat ook moeten kunnen.
Of er moeten weer bepaalde voorwaarden zijn waar ik dan net weer niet aan zou voldoen.
Mijn beroep is trouwens Printing Machinist.......60 pnt. waard op de SOL.
SIR is maar voor 3 jaar en daarna zou ik dan op basis van m'n extra werkervaring in Ozzie extra punten kunnen krijgen en dan wel voor permanent kunnen gaan.......althans dat was de suggestie van Buysse.
Maar het is inderdaad het informeren waard.
Bedankt voor de tip Sabien  :up:
 
oke dan.....het addertje onder het gras:

voor een STNI of SIR moet je gesponsord worden door een staat. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je betreffende beroep op de lijst van de staat staan. zij hanteren zowel een SIR als een STNI lijst, hier kunnen andere beroepen op staan, maw het zou dus kunnen dat jouw beroep wel op de lijst van SIR staat maar niet op de STNI.........

Staten die aan deze visa meedoen zijn geloof ik alleen WA, SA, VIC en QLD.....

De volgende catch is dat je dan met een gedegen motivatie, maar daar zal B. je dan mee helpen, ook daadwerkelijk de sponsorship van de staat binnenhalen........tja en wat die kans is....? Ik heb wel vernomen omdat SIR maar een tijdelijk visum is over het algemeen de staten hiervoor makkelijker een sponsorship afgeven dan voor STNI permanent....zullen dus proberen je in de richting van de SIR te sturen....maar niet geschoten is nog altijd mis :up:

Gr. SAb
 
[quote author=Sabien link=topic=3009.msg34588#msg34588 date=1130968194]
oke dan.....het addertje onder het gras:

voor een STNI of SIR moet je gesponsord worden door een staat. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je betreffende beroep op de lijst van de staat staan. zij hanteren zowel een SIR als een STNI lijst, hier kunnen andere beroepen op staan, maw het zou dus kunnen dat jouw beroep wel op de lijst van SIR staat maar niet op de STNI.........

Staten die aan deze visa meedoen zijn geloof ik alleen WA, SA, VIC en QLD.....

De volgende catch is dat je dan met een gedegen motivatie, maar daar zal B. je dan mee helpen, ook daadwerkelijk de sponsorship van de staat binnenhalen........tja en wat die kans is....? Ik heb wel vernomen omdat SIR maar een tijdelijk visum is over het algemeen de staten hiervoor makkelijker een sponsorship afgeven dan voor STNI permanent....zullen dus proberen je in de richting van de SIR te sturen....maar niet geschoten is nog altijd mis :up:

Gr. SAb
[/quote]

Sabien,

Het zou idd goed kunnen dat mijn beroep wel op de SIR list staat en niet op de STNI list.
Maar dat zullen ze bij B toch ook wel weten neem ik aan.
Weet jij waar je die lijsten kunt vinden trouwens?
Want ik kan ze nergens vinden.
De staten die aan dat STNI visa meedoen zijn trouwens WA, SA, VIC en TAS

Ik vraag gelijktijdig met de reply van de questionnaire wel aan dat bedrijf wat mij wilt sponsoren of zij weten hoe dat zit.
Dat bedrijf wordt immers ook gesubsidieerd door de staat en hebben volgens mij best wel ervaring met werknemers van 'overseas'.

Bedankt Sabien  :up:

Bert
 
als je gesponsord wordt door een bedrijf heb je niets te maken met skilled indepenent, SIR, STNI of whatever, Dat is een 457 business visa wat dan wordt afgegeven, tijdelijk, voor 4 jaar, gebonden aan werkgever. Dat zou ik dus zeker niet aan het bedrijf vragen wat je eventueel wil sponsoren........

De lijsten van SIR en STNI staan op de websites van de betreffende staten.

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=3009.msg34608#msg34608 date=1131001811]
als je gesponsord wordt door een bedrijf heb je niets te maken met skilled indepenent, SIR, STNI of whatever, Dat is een 457 business visa wat dan wordt afgegeven, tijdelijk, voor 4 jaar, gebonden aan werkgever. Dat zou ik dus zeker niet aan het bedrijf vragen wat je eventueel wil sponsoren........

Gr. Sab
[/quote]

Dat is nu juist het probleem........volgens B mag een bedrijf uit Adelaide mij niet sponsoren, omdat mij beroep voor dat gebied niet employer sponsored mag worden.
Maar......nogmaals bedankt voor de tips Sabien!

P.S. Jij kunt zo langzamerhand zelf wel een 'migration office' beginnen.
Jij weet echt veel van deze materie........
daar hebben we wat aan.........en het is nog gratis ook.......misschien breng ik je op een idee... :wink:

Bert
 
 
P.S. Jij kunt zo langzamerhand zelf wel een 'migration office' beginnen.
Jij weet echt veel van deze materie........
daar hebben we wat aan.........en het is nog gratis ook.......misschien breng ik je op een idee... :wink:
Bert
Zeg het nou maar niet te hard, straks zet ze onder al haar berichtjes haar giro nummer :-D
 
[quote author=M5 link=topic=3009.msg34745#msg34745 date=1131047013]

Zeg het nou maar niet te hard, straks zet ze onder al haar berichtjes haar giro nummer :-D
[/quote]

Ja Sander wie weet.........we blijven toch Hollanders hè.

Bert
 
niet employer sponsored........????

bij mijn weten mag ELK beroep dat op de SOL lijst staat gesponsord worden door een bedrijf.........nog nooit van gehoord dat dat in bepaalde streken niet mag....

Zou natuurlijk, je weet het nooit, een manier kunnen zijn van een buro om je een duur visum aan te smeren waar ze aan verdienen. een employer sponsored wordt vaak zelf door de werkgever geregeld, en de gangbare buro's hebben hier dan geen werk aan........dus let op..... :up:

Als het bedrijf je graag wilt hebben, weten ze vast wel of ze mensen mogen sponsoren of niet....dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen....

Gr. SAb
 
[quote author=Sabien link=topic=3009.msg34931#msg34931 date=1131123971]
niet employer sponsored........????

bij mijn weten mag ELK beroep dat op de SOL lijst staat gesponsord worden door een bedrijf.........nog nooit van gehoord dat dat in bepaalde streken niet mag....

Zou natuurlijk, je weet het nooit, een manier kunnen zijn van een buro om je een duur visum aan te smeren waar ze aan verdienen. een employer sponsored wordt vaak zelf door de werkgever geregeld, en de gangbare buro's hebben hier dan geen werk aan........dus let op..... :up:

Als het bedrijf je graag wilt hebben, weten ze vast wel of ze mensen mogen sponsoren of niet....dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen....

Gr. SAb
[/quote]

@Sabien

Ja......dat vond ik ook al zo raar, want op de SOL staat bij vrijwel elk beroep een Yes bij ENSOL.
Maar als ik dan Booklet 5 er weer bij pak, dan staat er bij ENS onder skill requirements dat je beroep op de MODL lijst moet staan en de  RSMS criteria zijn mij niet helemaal duidelijk eigenlijk.
Wat valt waar nu onder en voor welke gebieden en wanneer??????
Pffffffff lekker duidelijk allemaal.


Weer een laatste update:


Ik had al een Job offer in Adelaide........vandaag weer een email van een bedrijf uit Canberra deze keer die zeer geïnteresseerd is.......
Wat een emailtje naar een overkoepelende vakorganisatie al niet kan doen.
Qua werk dus geen probleem zo te merken, maar ja.......voor welk Visa moet ik nu gaan?
Dat is best wel behoorlijk lastig.
Voor Skilled Independent kom ik dus niet in aanmerking.
Voor Adelaide dus wel voor een SIR.........en STNI.....misschien....hopelijk.
Voor Canberra is voor mij de enige mogelijkheid Employer sponsored volgens mij,
want SIR en STNI kennen ze daar niet.
Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op.

Voor mij maakt het niet zoveel uit waar ik ga wonen in Ozzie,
dus ik denk dat ik het maar van de eventuele onderhandelingen
met de diverse bedrijven laat afhangen.
Als ze mij graag willen hebben......laat ze het dan maar regelen.
Zij zullen vast wel weten waar ze mee bezig zijn en welke weg ze moeten bewandelen,
maar natuurlijk hou ik zelf ook wel in de gaten met welke optie ze voor de dag komen
wat het visa betreft.

Bert
 
Bert,

je haalt 2 dingen door elkaar:

ENSOL = permanent visum via een bedrijf. Dat is dus NIET een sponsorship zoals ik uit je verhaal heb begrepen dat het bedrijf uit Adelaide je misschien wil sponsoren. Over het algemeen wordt hiermee het 457 tijdelijk visum voor 4 jaar bedoeld.http://www.immi.gov.au/allforms/books11.htm

Als je dan bij dat bedrijf werkt zou na 4 jaar je visum zijn afgelopen. Als het bedrijf wil kunnen ze je nomineren voor een permanent visum ENS. Het is volgens mij heel erg moeilijk om een werkgever waar je nog niet voor gewerkt hebt dit visum aan te laten vragen, het is meer een vervolg op een 457......denk ik.....http://www.immi.gov.au/migrate/skilled.htm#esm

Dus nogmaals, ook wat mij is aangeboden, is een sponsorship op 457 en daarvoor moet je volgens mij je beroep alleen op de SOL staan. Het is dus nog niet "echt" migreren. een sponsorship is ontstaan voor mensen die plannen hebben om eerst eens voor een jaar of 4 in australie te wonen en te werken om vervolgens te kijken of ze er willen blijven.

Ik ben bang dat B. je perse in de richting wil duwen van een migratie (waar ze geld aan kunnen verdienen, want zoals eerder gezegd over het algemeen worden zij niet ingeschakeld voor een 457 omdat dit niet zo ingewikkeld is, goedkoper en daarbij vaak vanuit het bedrijf wordt geregeld en jezelf verder weinig hoeft uit te zoeken) en dus daarom spreekt over een ENS visum...en daar zitten inderdaad weer andere regels aan vast.

Dus samenvattend:
- wacht eerst eens af of het bedrijf je in Adelaide wilt sponseren, en dan waarschijnlijk op een 457
- als dat niets wordt ga dan voor een SIR of STNI....?

Gr. Sab
 
@Sabien

Meid.....je hebt me weer enorm geholpen.
Jij weet echt giga veel van deze materie.

Het is ook allemaal best heel ingewikkeld, maar jij verschaft weer een hoop duidelijkheid.
Maar zo'n 457 Visa heeft verder geen voorwaarden?
Ik bedoel qua punten, regio of beroep etc.?

Thanks again!  :up:

Bert
 
457 heeft in zoverre voorwaarden:
- gebonden aan het bedrijf
- je beroep moet op SOL staan
- tijdelijk visum voor 4 jaar
- en je moet fulltime werken tegen een minimum vastgesteld salaris door DIMIA (om goedkope arbeid te voorkomen, maar hopelijk verdien je meer, min. is volgens mij 47.000 AUD per jaar)

Het is niet point-tested, voor zover ik weet niet gebonden aan regio. Het enige zoals ik al eerder schreef is het visum gebonden aan de werkgever. Op het moment dat je zouden ontslaan vervalt dit visum en moet je binnen 28 dagen in principe het land uit....tenzij je binnen deze periode weer een nieuwe sponsorship hebt.....
Zelf kun je natuurlijk ook ontslag nemen als je een andere baan met een sponsorship wil aanvaarden, alleen in het slechtste geval moet je dan weer de visumkosten betalen (tenzij het nieuwe bedrijf dat wil betalen).

Hoe hoog die kosten zijn weet ik niet precies, ik heb bedragen gehoord van 600 AUD tot 3000 AUD. als ik meer duidelijkheid heb omtrent mijn eigen aanbieding laat ik het weten.....

Verders.......ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht.....info en advies zoals ik de dingen heb begrepen, maar wil natuurlijk niet zeggen dat ik het goed heb..... :| Dus pin me er niet aan vast, probeer je alleen op weg te helpen....

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=3009.msg34936#msg34936 date=1131127930]
Dus samenvattend:
- wacht eerst eens af of het bedrijf je in Adelaide wilt sponseren, en dan waarschijnlijk op een 457
- als dat niets wordt ga dan voor een SIR of STNI....?
[/quote]

Het lijkt mij juist dat een STNI aantrekkelijker is dan een 457. Met een 457 ben je in principe 4 jaar gebonden aan de werkgever met de nodige risico's. Met een STNI heb je meteen PR en heb je veel meer vrijheid. Ook een SIR lijkt mij aantrekkelijker dan een 457 omdat ook deze minder risicovol is.

:cool:
 
Klopt....

maar als je beroep niet op de STNI of SIR staat, of je wilt op hele korte termijn weg en niet pas over een jaar (skill assessment, visum procedure) is dat om te beginnen een goede optie.....

Eenmaal in australie kun je deze visa namelijk ook aanvragen....je moet alleen off-shore zijn voor je visa grant......

Sab
 
Bedankt nogmaals voor de nuttige info.
Ik ga gewoon voor beide bedrijven en zie wel wat er uit rolt......en welk bedrijf de beste voorwaarden heeft
en welk mij natuurlijk het meeste aanspreekt.

Bert
 
Back
Top