Bert gaat niet naar ozzie!

Weer ff een laatste update:

Afgelopen weekend de questionnaire voor dat bedrijf in Adelaide teruggestuurd.
Maandag jl. direct alweer een email terug met aanvullende vragen.

Uiteraard betreffende m'n zoon.......hoe ik dat in het vat wilde gieten?
En dat ik er in Ozzie dan helemaal alleen voor sta, zonder sociaal netwerk.....hoe ik dat zou ervaren en oplossen?
En nog een paar van die vragen in die richting.

Ik heb ze zo goed en eerlijk mogelijk proberen te antwoorden en dezelfde dag nog teruggestuurd, maar tot op heden nog geen reactie teruggehad.

Ook wilde ze weten of ik al bezig was met het papierwerk voor de visa aanvraag.
Nou.....nee dus, want ik heb mijzelf ten doel gesteld dat ik pas ga beginnen als ik echt een bedrijf heb gevonden dat mij wil sponsoren en eerder niet......zekerheid voor alles.
Ik moet zelf de procedure in gang zetten en dan kunnen zij "speed up the process" zo werd mij verteld.
Natuurlijk.......maar dan moet ik eerst zekerheid hebben omtrend die baan en voor wat voor visa ik dan uiteindelijk ga.........(dat zal in dat geval wel een 457 visa worden)

Ik had zelf in de questionnaire dus ook nog aanvullende vragen gesteld natuurlijk betreffende de arbeidsvoorwaarden, salaris, huisvesting, visabekostiging etc. 
Maar zoals gezegd.......tot nu toe nog geen reply gehad. ff afwachten dus.

Verder was er ook nog een bedrijf in Canberra die zeer geïnterresseerd was in mij.
Daar ontving ik eergisteren een tweede email van.
Zij willen graag een telefonisch intervieuw met mij.
Daar gaan we dus een afspraak over maken en dat zal dan t.z.t. wel plaats gaan vinden.
Ik hou jullie op de hoogte.

Bert
 
Klinkt allemaal harstikke goed, Bert.

Heb je nog een voorkeur voor de ene of de ander firma?

Houd ons op de hoogte!!

Rene
 
@Rene

Nee......qua bedrijf heb ik niet echt een voorkeur.
Ik heb hun websites bezocht en ze spreken mij allebei wel aan.
Het zijn beide grote bedrijven en qua organisatie lijken ze op het eerste gezicht ook erg op elkaar.
Voordeel van een groot bedrijf is vaak dat de meeste dingen er goed geregeld zijn en dat er ook meer mogelijkheden zijn qua carrière mogelijkheden dan bij een klein bedrijf.
grote bedrijven investeren ook meer in opleidingen etc.
Althans dat is mijn ervaring.
Dus qua bedrijven zou ik waarschijnlijk bij beide wel zo'n beetje dezelfde mogelijkheden hebben.
Alleen qua woonomgeving schijnt Adelaide aantrekkelijker te zijn dan Canberra.
Ik wacht maar af......ik zie wel wat er op me afkomt.

@all
Thanks for the moral support

Bert
 
[quote author=TheBroute link=topic=3009.msg35780#msg35780 date=1131624103]
Alleen qua woonomgeving schijnt Adelaide aantrekkelijker te zijn dan Canberra.
[/quote]

Van wat ik me er van kan herinneren is Adelaide mooier dan Canberra. Robbie is er idolaat van, dat weet ik wel.
Het leuke van Canberra is het feit dat het centrum (of eigenlijk het grootste gedeelte van de stad) gebouwd is met het oog op een cirkel.

Maar ja, je hebt misschien de kans om te kiezen.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3009.msg35783#msg35783 date=1131624424]
Het leuke van Canberra is het feit dat het centrum (of eigenlijk het grootste gedeelte van de stad) gebouwd is met het oog op een cirkel.

[/quote]

Canberra is echt een 'werkstad' en er is buiten die werkuren weinig te beleven hoor. Ik vond het allemaal nogal artificieel aanvoelen.
Is het in Adelaide niet veel mooier weer dan in CAnberra?

S
 
Als je van skiën houdt, is Canberra véél dichter bij de ski gebieden dan Adelaide.
Als je wijn houdt, is Adelaide veel dichter bij de wijn gebieden.

Lood om oud ijzer, dus.

[quote author=sarabaes link=topic=3009.msg35784#msg35784 date=1131624625]
Canberra is echt een 'werkstad' en er is buiten die werkuren weinig te beleven hoor.
[/quote]
Dat klopt wel. Het was er wel erg dood.

[quote author=sarabaes link=topic=3009.msg35784#msg35784 date=1131624625]
Is het in Adelaide niet veel mooier weer dan in Canberra?
[/quote]

Ik dacht van wel.

Rene
 
Update 17 november 2005:

Beide bedrijven die interesse toonden, zijn nog steeds zeer geïnteresseerd.

Het bedrijf in Canberra heeft aangegeven een telefonisch intervieuw met mij te willen.
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk a.s. maandagmorgen plaatsvinden.......ben benieuwd.
En best spannend!

Het bedrijf in Adelaide heeft inmiddels ook weer contact met mij opgenomen en heeft naar aanleiding van mijn antwoorden op de aanvullende vragen positief gereageerd.
Ze kwamen zelfs al met een voorstel voor welk visa ik moet gaan.
Regional Migration Sponsorship.
Ik neem dus aan dat ze het via het RSMS willen doen. 
'Dit heeft voor beide partijen betere mogelijkheden' zo oordeelden zij.

Heeft iemand ervaring met dit visa?

Alvorens zij een telefonisch intervieuw met mij willen doen vroegen zij of ik gegevens door wil sturen van referenties.
Tja.......van m'n huidige werkgever ga ik ze natuurlijk geen adres etc. geven.......die hoeft dit (nog) niet te weten.
En van m'n vorige werkgevers ben ik of de contact gegevens kwijt.......enerzijds omdat die zaak failliet is of anderzijds vanwege verhuizingen en van 1 bedrijf heb ik nog wel de gegevens, maar die werkt weer te nauw samen met m'n huidige werkgever.

Dus ja........welke referenties zullen ze dan genoegen mee nemen?
Vrienden, familie, oud-collega's?
Heeft iemand suggesties?

Bert
 
 
Wie weet Rene.........het wordt wel heel spannend!

Trouwens.........volgens dat bedrijf in Adelaide verloopt de visa procedure voor een Regional Migration Sponsorship in SA erg snel op dit moment.
Dat was waarschijnlijk mede de reden dat ze dit visa adviseerde aan mij.
Iemand enig idee hoe snel dat kan gaan?
6 maanden? 3 maanden!!!!????? Oeps.........dat zou wel heel snel zijn.

Bert
   
 
Nee dat komt wel goed Rene.

Eerst ga ik booklet 5 nog maar es een keer goed bestuderen
en application form 47ES

Bert
 
Update 21 november 2005

Vanmorgen kon ik een telefoontje verwachten van het bedrijf uit Canberra,
maar zij hebben mij niet gebeld.
Hun bedoeling was eigenlijk afgelopen vrijdag te bellen,
maar dit was voor mij niet mogelijk om op korte termijn te realiseren i.v.m. mijn werk.
Ik had hun dus voorgesteld om het vanmorgen te doen, maar geen bevestiging gehad.
Maar ja......je weet maar nooit natuurlijk, dus ik was er wel op voorbereid.
Nu maar weer ff een email die kant opgestuurd met tijdstippen en data
welke voor mij geschikt uitkomen voor een telefonisch interview.
Dus maar ff afwachten op hun reactie.


Gisteren ook een email teruggestuurd naar het bedrijf uit Adelaide.
Zij willen mij dus graag hebben via het RSMS visa,
maar ik zou toch graag eerst veel antwoorden willen hebben
op de vragen die ik gesteld had aan hun via de questionnaire
en tevens had ik naar aanleiding van hun visum voorstel en
andere zaken die in hun email aan de orde kwamen ook weer aanvullende vragen.

Tja.......het klinkt misschien best lullig, maar ik kom telkens met panklare antwoorden,
maar van hun kant krijg ik eigenlijk maar beperkte info.
En ik wil toch wel even van A tot Z weten waar ik aan toe ben.
Zeker wat betreft de inhoud van het contract en wat ze me nog meer kunnen bieden.
Want daar gaat het uiteindelijk allemaal om.
Zekerheid voor alles.
Ik heb hun inmiddels wel toegezegd dat ik op zoek ga naar referenties
en dat ze die gegevens zo spoedig mogelijk krijgen.
Ik heb een paar vrienden en een oud collega gevraagd om referentie te zijn.
Ik wacht nog op bevestiging van hun.

Wordt vervolgd.

Bert
 
Hai Bert,

nou mocht Canberra lukken qua baan, dan moet je zeker een keertje langskomen.


ps: volgens mij zijn we dan de enige 2 op dit forum die in Canberra belanden, ben ik niet meer zo 'remi' ,
hahahah
:-D

groetjes lin
 
Ha Bert,

Als ik een bescheiden tip mag geven.

Natuurlijk is zekerheid belangrijk maar je moet niet teveel op de details gaan lopen miepen. Daar houden ze dikwijls niet zo van terwijl wij in Nederland juist wel altijd alles tot in detail geregeld willen hebben. Op een gegeven moment moet je er gewoon voor gaan.

:up:
 
Compleet met AJ eens!
Maar tis ook een beetje Neeeerlands bloed he! Zekerheid voor alles.
De ozzies zijn wat luchtiger met alles, en zien ons Hollanders al gauw aan voor zeurpieten... (tenminste ik heb het al wel gemerkt met Mike, die zegt dat ik niet zo moet zeuren over elk detail, dan heb ik het over de visa aanvraag...., maarja beter te veel dan te weinig toch? en uiteindelijk wordt ik ook een beetje kriegel als ik niet precies weet waar ik aan toe ben, maarja, dat moet ik ook maar een beetje proberen los te laten! Je kunt uiteindelijk niet altijd alles onder controle hebben).
Go for it! Who knows where you end up!
 
@Marina
@AJ

Tuurlijk zeur ik ook niet over elk detail, maar ik weet nu alleen nog maar over welke functie het gaat.
Belangrijke dingen zoals.......duur van het contract, salaris, secondaire voorwaarden, wanneer ze me willen hebben etc. die hebben ze mij nog niet verteld.
Maar dat zijn toch wel belangrijke dingen.
Die zijn mede bepalend voor wat voor dingen ik hier moet regelen en op welke termijn.
Hou ik m'n huis aan of niet.......ga ik het dan verhuren of niet.
Dat hangt allemaal af van de dingen die zijn mij kunnen bieden.

@Lin-shinji

Ja.....weet maar nooit.
Ik had in jou topic ook al geschreven dat als ik naar Canberra zou gaan,
ik hoogstwaarschijnlijk ook wel bij jouw bruiloft zou kunnen zijn.
Mits ik er dan al ben natuurlijk.


Bert
 
Bert, ik wil ook niet daarmee zeggen dat jij dat bent hoor  :up:
Maargoed, ik heb inmiddels mijn huis leeggehaald + opgezegd, baan opgezegd, vlucht geboekt (lees 2200 euro neergeteld) dit alles met 0,0 % zekerheid.
tja en als het dan niet doorgaat 1 december...... zelfs als ik iets zou na moeten gaan sturen en dan pas het visum krijgt wordt het een behoorlijk probleem. maarja ik denk maar zo; dan lossen we dat dan wel weer op....
Ik weet ook liever van te voren wat ik doe, maarja, als ik er echt met kerst wil zijn en ook niet met belastingproblemen wil komen te zitten (nieuwe zorgtoeslag enz enz) moet ik gewoon risicoos nemen. Maargoed, je wilt natuurlijk wel weten hoeveel geld je in het laatje hebt. Geef ik je ook gelijk in!
Maar je zult wel merken, op een zeker moment MOET je gewoon knopen doorhakken, zeker of onzeker.... Als je het niet doet heeft het weer effect op iets anders. Bij mij in iedergeval wel het geval.... en dat is NIET LEUK!!!
 
Hi bert,

misschien nog een kleine tip: onderhandel alleen over zaken die er echt toe doen......die mee afwegen of je om die reden de baan wel of niet zult nemen....

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn een toeslag.....wat ik heb gehoord over het algemeen niet heel uitgebreid in australie. als voorbeeld: als je geen auto van de zaak krijgt, of een telefoon, neem je de baan dan niet...?

Het enige waar ik over onderhandeld heb, is mijn loon, accomodatie en extra vrije dagen om mijn moeder te bezoeken. En ik wist dat ik een vergoeding zou krijgen in relocation cost (details hiervan niet), en het loon, en collectieve verzekeringen.....

vervolgens getekend.

En toen kreeg ik de secundaire voorwaarden:
- auto
-telefoon
- vrije dagen, ziektedagen etc
- personeelsvereniging
- opleidingsmogelijkheden
- terugbetalingsregeling kosten die zij voor me maken
- etc etc

Als ik jou was probeer je te beperken tot de basis, en de rest........dat is dan weer een verrassing :-D

Sab
 
Back
Top