Bert gaat niet naar ozzie!

@Sabien

Tuurlijk.......ik beperk me ook tot de basis.
secondaire voorwaarden als auto en/of telefoon heb ik het niet eens over gehad.
Dat zie ik allemaal wel........daar zou ik een baan niet op af laten ketsen.
Maar over de basisvoorwaarden laten ze zelfs nog niks over los.
(zie eerdere quotes van mij)
Maar ach.........misschien ben ik wel iets te ongeduldig.......hahahaha

Ik laat het wel op me af komen.

@Marina

De knoop doorhakken.....dat moet zeker gebeuren op een gegeven moment.
Welke kant het dan ook op moet gaan.
Maar die tijd is nu nog ff niet aangebroken,
maar het kan snel gaan.........ik zie het wel.


Bert
 
Joh Bert, die gaat heel snel! Geloof het maar! Ineens staat het voor de deur, op het moment dat je het nooit had verwacht waarschijnlijk!
Ik hoop in ieder geval echt voor je dat het allemaal wordt wat je er van verwacht!
En verdorie zeg, dat ze je een baan geven! Wie wil jou nou niet in het bedrijf!.....
 
@Marina

Ja........ik heb mezelf een aantal dingen tot doel gesteld
en onder welke omstandigheden, voorwaarden en condities ik deze stap ga nemen.
En ik heb geen geromantiseerde verwachtingen.
Ik blijf helder en koel en zie wel wat er gebeurt.
Je leest vanzelf wel hier hoe het zich verder ontwikkeld.

Bert
 
[quote author=TheBroute link=topic=3009.msg37379#msg37379 date=1132577819]
Belangrijke dingen zoals.......duur van het contract, salaris, secondaire voorwaarden, wanneer ze me willen hebben etc. die hebben ze mij nog niet verteld.
[/quote]

Wil niet lullig doen, maar ik geef Bert hier wel gelijk in. Dit zijn ook belangrijke dingen.
Je moet natuurlijk ook niet het onderste uit de pan willen hebben, maar toch.......... Onderhandelen!

Rene
 
nou neem me niet kwalijk, als een bedrijf je zonder je gezien te hebben op basis van een gesprekje een baan aanbieden, en het is op dit moment de enige mogelijkheid om er naar toe te gaan, zou ik persoonlijk erg tevreden zijn met een basis aanbod. Het spreekt al heel veel vertrouwen uit van het bedrijf dat ze je op die manier, met alle romslom van een visum aan willen nemen.

Onderhandelen is voor diegene die in een sterke positie staan, en zoals gezegd als een joboffer op dit moment de enige manier is om naar oz te gaan...tenzij je natuurlijk meerdere aanbiedingen zou hebben....

SAb
 
[quote author=Sabien link=topic=3009.msg37413#msg37413 date=1132585291]
nou neem me niet kwalijk, als een bedrijf je zonder je gezien te hebben op basis van een gesprekje een baan aanbieden, en het is op dit moment de enige mogelijkheid om er naar toe te gaan, zou ik persoonlijk erg tevreden zijn met een basis aanbod. Het spreekt al heel veel vertrouwen uit van het bedrijf dat ze je op die manier, met alle romslom van een visum aan willen nemen.

Onderhandelen is voor diegene die in een sterke positie staan, en zoals gezegd als een joboffer op dit moment de enige manier is om naar oz te gaan...tenzij je natuurlijk meerdere aanbiedingen zou hebben....

SAb
[/quote]

Gedeeltelijk heb je wel gelijk, maar dan moet ik eerst wel weten wat die basis is.
En anderzijds.............iedereen bepaalt z'n eigen doelen.
En ook de omstandigheden en de situatie waar iedereen zich individueel in bevindt is niet voor iedereen hetzelfde.
Die joboffer(s) die ik nu heb bieden m.i. naar het zich laat aanzien best wel goede perspectieven,
maar ik ga niet over één nacht ijs.
Dus..........wat ik doe en/of zeg is echt niet negatief bedoeld en ik snap ook heus wel dat het voor die bedrijven ook een hele stap is om iemand aan te nemen zonder dat men werkelijk weet met wie ze te doen hebben, maar een klein beetje duidelijkheid en zekerheid lijkt mij toch niet teveel gevraagd.

Bert
 
Ja.....jullie lezen het goed........
Bert gaat niet naar ozzie!

Vol enthousiasme stortte ik mij in dit avontuur een aantal maanden geleden.
Gewoon oriënteren......kijken wat de mogelijkheden waren.....en het begon al vrij snel te kriebelen.
Maar ik had de lat behoorlijk hoog gelegd en had toch wel bepaalde eisen en bepaalde zaken mijzelf tot doel gesteld......want ik ga niet over 1 nacht ijs.
Met hulp van velen op dit forum en het enthousiasme en speurwerk van mijzelf leidde al vrij snel tot een paar job offers.
Maar zoals een aantal van jullie wel wisten, stond ik vanaf het begin toch wel voor een aantal dilemma's.

Kies ik voor economisch........werk genoeg in mijn branche in ozzie
Of kies ik voor sociaal.......ik zou daar in ozzie toch in m'n uppie zijn.

Ik zou m'n zoon moeten achterlaten in Nederland en ik leerde inmiddels ook m'n huidige vriendin kennen.
Zij kan zowiezo niet emigreren, omdat ze ook kinderen heeft en die gaan ook met hun pa om.
Dus dat was zowiezo uitgesloten.

En omdat het contact met die joboffers die ik had nogal vrij stroef verliep..........
(sterker nog.......we hebben al tijden geen contact meer gehad)
En ook omdat het nu zo goed gaat met m'n relatie en ik ook tot de conclusie gekomen ben dat ik m'n zoon niet kan missen.......heb ik besloten om mij niet verder te oriënteren op een mogelijk vertek naar down under.
Ik kies dus duidelijk voor m'n sociale leven hier in Nederland.
En ik heb gelukkig nog een baan en verder probeer ik m'n dj en muziek carrière weer een positieve impuls te geven.

Ik vond het heel leuk om al jullie verhalen te lezen en ook velen van jullie te hebben mogen ontmoeten.
Ik wens ook iedereen die nog bezig is om het felbegeerde visum in handen te krijgen veel succes.
En natuurlijk ook de mensen die de afgelopen tijd al zijn vertrokken of binnenkort gaan vertrekken wil ik nog een hart onder de riem steken.
 
Erg jammer Bert!
Maar je bent in ieder geval gelukkig hier en wie weet komt er nog een dag dat het toch gaat gebeuren

Groetjes Wilbert
 
Hoi Bert,

Jammer, maar zo te lezen heb je je keuze goed overwogen. Kiezen voor je zoon en vriendin is sowieso een goede keuze t.o.v. een leuke baan in Australie. Veel succes met je leven hier!

Groet, Marielle
 
Succes met alles. Erg moedig van je om deze moelijke beslissing te nemen. Geweldig van je dat je dit ons vertelt!
 
Hoi Bert,

Ik dacht: lees ik het nu goed, maar het gaat inderdaad over jou.

Heel erg jammer, maar een logische keuze, we hebben het er samen ook over gehad onderweg naar het etentje.
Als je in het bezit bent van een goede, liefdevolle relatie, dan betekent dat meer dan wat dan ook op de hele wereld,
plus de liefde voor je zoon, wat wil een mens nog meer.

Bert ik wens je veel liefde en succes in je verdere leven en laat nog eens wat van je horen op het forum,
misschien zit een vakantie naar OZ er wel voor je in en dan kan je in iedere stad een Hollands "bakkie"doen.

Groetjes
Karin
 
Hoi Bert
een moedig besluit van je. Inderdaad als je niet meer voor 200% achter je emigratie plan kan staan. Dan kan je het beste gewoon lekker thuis blijven. Bij je  vriendin en je kind. Heel begrijpelijk. Wij wenzen jouw in ieder geval veel geluk hier in Nederland en de koffie staat altijd voor je klaar in Adelaide.
groetjes Barry & Vanessa
 
Hi Bert

Heel veel succes met alles!!! Goed ook om zo over je besluit te schrijven hier in plaats van stilletjes van het toneel te verdwijnen :up:

Wishing you all the best
Syl :)
 
Bert,

Ook van Katrina en mij een reactie, we vinden het erg moedig van je zoals je je eigen doel voor ogen hebt gehouden de laatste tijd. Ik respecteer het zeer zoals je ons ook van je besluit op de hoogte hebt gebracht, dat doen niet veel mensen, zoals Syl al schreef.

Wij wensen je dan ook al het goeds toe hier in Nederland, veel liefde met je nieuwe vriendin en kinderen en natuurlijk een geweldig contact met je zoon toe  :up:

Wij hopen natuurlijk nog eens wat van je te horen het zij via deze site het zij via mail, maar we hopen het meest op een persoonlijke ontmoeting in Oz natuurlijk zodat je kan zien hoe het met ons is vergaan.  :up:

Nog maals suc6 en tot een andere keer.

Groeten,
Koen & Katrina
 
Hi Bert,

Wat een goed dat je je hart volgt en niet laat leiden door economische overwegingen. Zoals Kaatje al zei, liefde is belangrijker dan werk!

Ik wens je een geweldig leven hier met zoon en vriendin!

Groetjes,
Lela
 
Ik dacht ook effe, lees ik dit goed. Het meeste is al gezegd en ik sluit me daar volledig bij aan.

Bert, all the best!!
 
Goed gezegd Bert, ik ben blij dat je voor jezelf de tijd hebt kunnen nemen om te bepalen wat op dit moment in je leven het beste bij je past. Veel geluk in je relatie en knuffelen met je zoon.

Groetjes Miranda  :)
 
hey Bert "Never say die".

(I hope it's OK that I type english here, with the people who
I know from the english thread I tend to)

So you found that for the time being it' better to stay in
the Netherlands. That's OK. And if it makes you happy,
it's a good choice. But don't forget no choices are forever,
childen grow up.
(I didn't follow your situation too closely, so I won't bother
you by asking why your son can't come along, because normally
'dependants' are included in the visa, aren't they?)

Or maybe situations change and suddenly everybody
wants to / can come along.
You never know.
Or you might end up wanting to live in Alaska or Taiwan
another unexpected place on Earth.  :-D
Or end up in Australia after all. Life has the
(sometimes unnerving) tendency to keep surprising you.

I hope you'll hang around on the forum some more in any case.
And if I won't catch you anymore thanks again for all your
good advice and support!!!  :up:

:)
Annemarie
 
Hey Bert,

Zoals velen hier al hebben gezegd, vind ook ik het een moedig besluit.
Heel veel sterkte en natuurlijk heel veel succes toegewenst.

Groetjes,
Mel
 


OFX
Back
Top