bregje en owen gaan naar Melbourne...IELTS resultaten binnen!! én Visa binnen!!

bregje

New Member
Hallo allemaal,

Op het forum even voorstellen heb ik me al voorgesteld, maar vond nu dat ik beter hier een onderwerp kon starten want het gaat allemaal steeds meer duidelijk worden en vind het wel leuk om hier mijn verhaal te vertellen...
Nou, mijn vriend Owen is dus op het moment bij mij in Nederland. We hebben hier ong. driekwart jaar samengewoond, maar hij heeft ontzettende heimwee. Hierdoor hebben we de knoop doorgehakt om naar Australië te gaan.
Volgende vraag is hoe, wanneer... Nou ik ga in eerste instantie op een working holiday visa naar Melbourne. Ik ben namelijk pas 2,5 weken in Melbourne geweest in totaal en weet dus nog niet goed genoeg hoe het daar is. Op deze manier kunnen we zonder al teveel kosten toch samen daar zijn en kan ik zien hoe het leven daar gaat. Nu zul je misschien denken nou... weet je het allemaal wel zeker dan, wat is dat voor relatie enz.
Maar goed, onze relatie is super en we zijn hartstikke blij met elkaar, maar ja het leven moet voor mij daar ook wel "do-able" zijn dus vandaar deze manier.
Ik ben een leerkracht in het basisonderwijs en wil in elk geval mijn schooljaar hier afmaken, dus we gaan in augustus die kant op.
Waarschijnlijk ergens tussen 1 en 15 augustus. Dan hebben we nog een paar weken vakantie voor we gaan zodat we kunnen pakken en afscheid nemen.
Maar, ik merk wel dat er nog een heleboel te regelen is.
Heb nu wat boeken besteld om mijn engels op peil te brengen want als ik als leerkracht aan de slag wil in Melbourne moet ik een engelse test doen. Op zich is mijn engels prima, maar goed ik wil het graag zeker weten. Misschien ga ik dan nog een IELTS test doen want als ik daar een 7 gemiddeld haal dan hoef ik de engelse test in Australië niet meer te doen. Ik wil dit soort dingen namelijk graag vooraf geregeld hebben zodat ik zo snel mogelijk aan de slag kan als leerkracht daar (ja ik weet dat het moeilijk is, maar wil ook daarom zoveel mogelijk vast regelen).
Nou ja, we moeten natuurlijk nog gaan nadenken over welke spullen we willen meenemen, wat we doen met het huis. Ik heb een huurhuis, maar ook hiervoor moet ik nog even kijken of ik het aan een vriend o.i.d wil gaan onderverhuren of mijn spullen wil gaan opslaan. Ook dit weer vanwege mijn korte ervaring reeds in Australië.
Op het werk moet ik het nog gaan vertellen enz.
Dus ja kortom gezegd genoeg te doen!
Merkte vanavond ook wel weer dat er ook de moeilijke kanten aan zitten, bijvoorbeeld een gesprek met mijn vader over mijn keuze en dat ik wel heel zeker moet weten dat ik de juiste keuze maak enz.
Nou ja, ik ben in elk geval van plan om jullie op de hoogte te houden en hoop dat ik nog veel informatie hier vandaan kan halen want tot nu toe heb ik hier al heel veel hulp gekregen!
Groetjes Bregje

Hallo Bregje!

Ik zou zeker je IELTS in NL doen, dan kun je ook je assessment bij het Victorian institute of teaching doen, en mochten er dan dokumenten missen, kun je die in Nederland nog regelen. Bij mij heeft dat uiteindelijk veel werk gekost, en ik was blij dat ik vanuit huis kon bellen, en niet vanuit Oz.
Je laten assessen in Vic is ook een stuk goedkoper dan bij de NOOSR, en je hebt toch alleen een vic assessment nodig om hier te werken.

enne, Welkom, grappig dat je Bregje heet, het meisje op mijn schouders heet ook zo. (maar is in tussen wel 2,5 jaar eigenwijzer geworden.)
Je hebt niet toevallig op Zandvliet (Den Haag) gezeten he??

groeten Aukje

Hoi hoi,

Hee leuk zeg! leuke naam  :wink:

Weet je hoe het werkt met dat vic assessment? Waar kan ik zien wat ik precies moet hebben enz. want ik wil graag alvast ook achter mijn diploma's enz. aangaan... Zodat ik zoveel mogelijk de juiste documenten heb voordat ik naar Australië ga.

Enneh... nee heb niet op zandvliet gezeten... Ik heb mijn pabo diploma gehaald in Helmond op De kempel...
Kom zelf namelijk uit Asten (vlakbij helmond/eindhoven) dus dat was de makkelijkste weg.

Zitten jullie ook in Melbourne?

Groetjes Bregje

ha Bregje,

we zitten nog niet in Melbourne, maar wel bijna!

Het VIT (Victorian institute of teaching) heeft een goede website. Als je in Vic wilt werken, moet je bij hen assessment doen. Als je dat al bij Noosr gedaan hebt (vanwege je visa bv) moet je het alsnog bij hen doen. Het kost je een stuk minder dan bij de Noosr- Daarnaast kennen ze een jaarlijks lidmaatschap.
Als je alleen in Vic gaat werken, kun je Noosr beter overslaan, zoals ik al schreef.
Al mijn informatie heb ik gekregen door op hun website te kijken, en de papieren uit te draaien. Daarin staat precies wat je nodig hebt. Daarnaast heb ik gemaild, en het leuke is; zij antwoorden wel!
in het kort heb je nodig;
je diploma, een vakkenlijst graag met cijfers, en een IELTS score van min 7 per onderdeel.
Hanidg om alles sneller te laten lopen is; verklaring van je huidige werkgever om alles sneller te laten lopen, en een verklaring die je gratis van IBG groningen krijgt over de internationale geldigheid (ofzo-sorry ik ben er even uit) vanje diploma.
Bij mij liep het stuk op de rommeligheid van mijn opleiding die inmiddels ook nog opgeheven was, en zo kon niemand mij een vakkenlijst geven. Misschien dat ze buiten Rotterdam netter zijn?

veel succes, Aukje

Hee aukje,

Nou hartstikke bedankt alweer! Tja, ik heb ze ook gemaild, maar heb helaas tot nu toe nog geen antwoord gekregen (heb 1 december gemaild...)
Ik kan in elk geval met jouw gegevens al weer een heel eind verder!

Groetjes Bregje

Even een update rondom onze plannen...
Nou, ten eerste WE HEBBEN GEBOEKT!!! Jaja... het wordt steeds echter, het ticket is binnen.
We vertrekken op 4 augustus 2008 met Qantas naar Australië.
Wordt een lange vlucht aangezien we van London naar Melbourne één vlucht hebben, dus geen tussenstop in Azië o.i.d.
Maar goed... dat is dus iets wat we in elk geval gedaan hebben.
Het is een retourticket geworden omdat ik dat dus moet hebben (of ja in elk geval een datum waarop ik Australië ga verlaten) met mijn WHV.
Heb het zo kunnen regelen dat het ticket zonder kosten omgezet kan worden dus dat is ook mooi.
Tja, op het werk weten ze nog van niks, maar bij mij zal dat binnenkort toch wel gaan gebeuren. Bij Owen gaan we nog wat langer wachten omdat hij zit met zijn contract dat in februari verlengd moet worden.
Ook heb ik besloten dat ik de IELTS test ga doen hier in Nederland zodat ik in elk geval kan proberen om me voordat we in Australië zijn al kan registreren bij de VIT. Op die manier heb ik denk ik de snelste kans om werk te krijgen.
Voor de test heb ik gisteren mijn inschrijfformulieren gedownload, nu dus nog 2 pasfoto's regelen en inschrijven maar, wordt hopelijk ook wat meer een stok achter de deur voor het studeren... Dit doe ik wel, maar kan nog wat beter denk ik...
Tja, dan de minder leuke kant aan het verhaal, heb vanmiddag aan mijn ouders verteld dat we de vlucht hebben geboekt. Voor hen een  behoorlijke schok, het wordt zo allemaal wel heel erg definitief.
Mijn vader heeft het er heel erg moeilijk mee, en ziet het allemaal nog niet zo zitten. Maar het moet voor hem denk ik ook nog een plekje krijgen. Mijn moeder vindt het ook moeilijk, maar heb het idee dat het voor haar al wat meer een plaats heeft gekregen.
Dit zal nog wel een hele tijd moeilijk blijven, en ik merk ook zelf dat ik daar echt wel last van heb.
Maar goed... denk dat iedereen op dit forum hier wel ervaring mee heeft, en dus ook wel weet dat het echt niet altijd alleen maar rozegeur en maneschijn is.
Dat was het denk ik wel weer zo ongeveer, druk met het regelen van alle dingen die gedaan moeten worden voor australië, maar ook met alle dingen die voor het leventje hier en nu moeten gebeuren, voelt wel een beetje dubbel, maar goed.

Iedereen in elk geval alvast de beste wensen voor 2008, en tot de volgende update maar weer!

Groetjes Bregje

Hoi Bregje,

Leuk om je verhaal te lezen, blijf vooral je ervaringen opschrijven. En ja, het is voor ouders erg moeilijk en het schijnt dat dat met de tijd beter wordt...

Groetjes,

Dijnnas

Hoi Bregje

Weet je zeker dat je een vlucht hebt.
Volgens mij is het qua brandstof niet mogelijk om in een keer naar Melbourne te vliegen vanaf Londen.
Wil je het eens navragen want nu ben ik ook erg benieuwd.
( Volgens mij is er ook een Melbourne in Canada ofzo...)

Groetjes Jolanda  :up:

[quote author=bregje link=topic=7972.msg105994#msg105994 date=1198946389]
Wordt een lange vlucht aangezien we van London naar Melbourne één vlucht hebben, dus geen tussenstop in Azië o.i.d.

@jolanda; niet zo'n enge dingen zeggen he... krijg meteen de kriebels en het idee dat ik de verkeerde vlucht heb geboekt... meteen maar ff gecheckt, maar nee hoor het is gelukkig melbourne in australië haha...
Wij dachten inderdaad ook dat het niet in een keer te halen was qua brandstof, maar in het schema staat het als volgt;

Dusseldorf
07:10 
London
07:45 
QF3450                                      28h 45m

London
12:20 
Melbourne                                  1 stop
19:55 (Tue) 
QF30 

Dus volgens mij is het toch in een keer... en maar alleen een stop in londen...
Maar heb nu alleen op internet gekeken hoor, niet echt navraag gedaan (we hebben ook via internet geboekt... wel beetje eng vind ik, maar goed vriendin van mij werkt voor een reisbureau en volgens haar zag het er allemaal goed uit... dus zullen we maar hopen haha)

Groetjes Bregje

QF 30
Operated by: Qantas Airways
Depart: London (Heathrow) 4 Aug at 12:20
Arrive: Melbourne 5 Aug at 19:55
Stopover: Hong Kong for 1:50 hours
Total Time: 22:35 hours
Aircraft: Boeing 747-400 - view seat map 

Stop in HK van 1h 50'

Even tanken en jullie kunnen weer verder  :up:

:D

Toch een stopover.

Leuk, nog meer Nederlands naar Melbourne.

Hebben jullie al een weblog?

Oh, mijn vriendin is ook lerares (voortgezet special onderwijs, met alleen PABO).. misschien eens leuk om contact te houden? Stuur me anders eens een mailtje - lvandorth@kabelfoon.nl :)

Is het niet de Boeing 777 of 787 of zo die vanaf half 2008 ingezet gaan worden op deze vluchten en geen tankstop nodig heeft?

Bedoel je de A380 waar Singapore Airlines er een van aan heeft geschaft? Die gaat alleen op Sydney vliegen, niet op Melbourne.

Het was niet bedoeld om je te laten schrikken hoor, maar geen stop over vond ik zo raar.
Maar jullie gaan even de benen strekken heb ik gelezen.

( een oud collega had vorig jaar wel bijna die andere vlucht geboekt vandaar......had ook geen stop )

Groetjes Jolanda  :up:

Nou, ik denk dat we 1 ding wel zeker weten, en dat is dat ze niet het vliegtuig zullen laten neerstorten omdat ze geen benzine meer hebben... :-D

Haha ja jeetje zeg... handig hoor al die mensen die dit in de gaten houden  :wink:
Kan ik mijn moeder en de moeder van owen ook weer gerust stellen want die zagen het helemaal niet zitten dat we zo lang in één vlucht zaten.
Enneh... jolanda, tja, was wel fijn dat je het even zei hoor! Ik bedoel zou toch erg lullig zijn als we ineens de verkeerde kant opvlogen haha...

@luuk, heb nog geen weblog, ben wel van plan die te gaan maken, maar moet eerst nog even kijken wat ik een makkelijke site vind en wil ook dat ze op het werk eerst weten wat er gaat gebeuren. Verder is al zo'n beetje iedereen op de hoogte, dus ja daarvoor kan het wel.
Zal jou inderdaad wel een mailtje sturen, vind ik wel leuk om contact te hebben, misschien hebben we ook nog wel wat aan elkaar qua werk he.

Tja, verder in de afgelopen dagen niks spannends gebeurd, dus ook geen leuke updates ofzo.

[quote author=bregje link=topic=7972.msg106253#msg106253 date=1199095370]
Haha ja jeetje zeg... handig hoor al die mensen die dit in de gaten houden  :wink:
Kan ik mijn moeder en de moeder van owen ook weer gerust stellen want die zagen het helemaal niet zitten dat we zo lang in één vlucht zaten.
Enneh... jolanda, tja, was wel fijn dat je het even zei hoor! Ik bedoel zou toch erg lullig zijn als we ineens de verkeerde kant opvlogen haha...

[/quote]

Je zal de eerste niet zijn  :up:

Back