bregje en owen gaan naar Melbourne...IELTS resultaten binnen!! én Visa binnen!!

Hoi Aukje,

Tja, we hadden er nu een met een goede prijs, maar tot de dag van vandaag dus niks meer van gehoord...
Na ik om een prijsopgave gevraagd had...

Jouw manier van vertellen was inderdaad wel heel makkelijk haha... ach ik heb een groep leuke ouders dus denk wel dat het goed komt!

Groetjes Bregje

Halloooo... ben ik weer...

Nou, vandaag IELTS gehad, dus heftig dagje achter de rug... vanmorgen eerst even in de stress omdat ik de weg naar het gebouw niet helemaal goed kon vinden, maar gelukkig ruim de tijd genomen om er te komen en dus toch nog mooi op tijd.
Toen 3 uur achter elkaar hard werken... eerst luisteren... ging op zich wel goed denk ik... kon alles goed verstaan en had eigenlijk maar één ding waarvan ik dacht huh??
Daarna lezen... ook dit ging denk ik wel aardig... was op tijd klaar en kon dus alles nog eens goed nakijken.
Toen heel even plaspauze, en daarna schrijven... pffffffff dat was toch wel zwaar... natuurlijk kreeg ik een tabel om te beschrijven wat ik het moeilijkste vond al tijdens het oefenen voor task 1... én ook kreeg ik geen stelling waar ik het mee eens kon zijn ofzo, nee ik kreeg een opmerking over mensen die verhuizen naar de stad ivm werk en dat dit in dorpen en steden problemen op kon leveren... moest de belangrijkste problemen beschrijven en mogelijke oplossingen aandragen... ook dat vond ik behoorlijk moeilijk... Maar goed, ook hierbij binnen de tijd klaar, nog even alles doorgelezen dus nog kleine foutjes (cause zonder e ofzo...) kunnen verbeteren...
Hierna werd verteld dat je pauze had tot je aan de beurt was voor spreken, degenen die het verst weg moesten mochten het eerst, en wie het dichtste bij woonde was als laatste aan de beurt... Nou, ik weet niet hoe ver de mensen weg wonen maar goed had het idee dat ik al best een eindje had gereden, en was pas om half 3 aan de beurt... maar goed even lekker gebuurt, nog een paar mensen van het forum tegen gekomen (john en... oo nee SORRY... ben je naam alweer vergeten... slecht he!!!) dus dat was wel grappig.
Spreken ging op zich wel aardig denk ik, maar ik kreeg echt vragen waarvan ik dacht... pff moet dat dicht bij mij staan? Bv. of ik van tekenen hield... of dit voor volwassenen een goede manier was om zich te uiten, of iedereen het kan leren... ja hallo... dat is nou echt mijn gebied...NOT...
In mijn task moest ik het ideale park in een stad beschrijven, ook niet echt mijn interessegebied, maar goed... Ik was trouwens wel binnen nou... max. een kwartiertje ik denk wel minder, weer buiten want was pas tegen 5 over half binnen en om kwart voor 3 liep ik alweer naar buiten... weet niet of dat positief of negatief is haha...al met al zullen we maar even af gaan wachten wat ze ervan zeggen, ga me er maar niet te veel druk over maken aangezien ik toch niks meer kan doen, maar hou jullie wel weer op de hoogte!
Verder as dinsdag nog de X-ray laten maken, maar goed dat zal niet zo'n punt zijn... Dit was het ergste vandaag, en hoop dat het achter de rug is nu, maar ja, we zullen wel zien...
Ondertussen ook verteld aan de ouders en kinderen op school dat ik ga... dit ging erg goed!
Ouders reageerden heel lief en meelevend, een aantal werden zelfs echt een beetje emotioneel... Ik was trots dat ik het zo makkelijk kon vertellen, heb helemaal niet hoeven huilen ofzo, dus dat was wel fijn! Ouders wilden echt alles weten en reageerden absoluut niet vervelend ofzo, alleen maar denkend aan hun eigen kind... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet had verwacht...
Toen de kinderen... de ouders zeiden 's morgens al dat ik dit wel op een goed moment moest zeggen want er werden die dag ook schoolfoto's gemaakt en het zou toch jammer zijn als al die kinderen met rode oogjes op de foto zouden staan... maar dit viel nogal mee... haha eigenlijk was het zelfs tegenovergesteld...
De kinderen vroegen in eerste instantie of ik als ik verhuisd was toch nog wel op school kwam werken haha... maar toen ik verteld had dat je dan wel heeel lang in een vliegtuig moest (de hele dag en de hele nacht tot je weer wakker wordt...) en toen de kinderen uitgevonden hadden dat de piloot van het vliegtuig ook kon slapen omdat ze met zijn tweeën waren (want dat vonden ze toch wel apart, hoe kan die piloot dan vliegen als die moet slapen haha) moesten ze vooral erg hard lachen, want juffrouw bregje zou dan elke dag te laat komen haha, nee dan kon ze toch niet blijven werken...
Nou ja, al met al dus wel een fijne manier van vertellen met heel goede reacties! Maar ik had eigenlijk ook niks anders verwacht, en ook nu leven ze echt veel mee met alle dingen die geregeld moeten worden...
Nou ja, dat was het wel weer een beetje...
O nee... vergeet nog iets belangrijks... Mijn lieve schatje heeft afgelopen week een heel goed gesprek gehad met mijn vader over alles rondom australië en dat heeft denk ik wel goed gedaan... Ik heb ondertussen met mijn moeder gepraat en we hadden allebei wel zoiets van... ja het lijkt wel opluchting te geven vanuit beide partijen... Ik zat er het weekend ervoor weer eens een beetje doorheen, en toen heeft Owen gezegd dat hij maar eens met mijn vader moest praten, dus dat hebben ze gedaan en heb zeker het idee dat ze elkaar nu wat beter begrijpen...
Nou, de groetjes maar weer, en als ik de uitslag heb dan komt er zeker weer een update!!
Doei Bregje

Weer even een berichtje...
De hele dag zitten wachten voor de brievenbus, want vandaag moest de uitslag toch zéker binnenkomen!
Uiteindelijk kwam de post pas om 3 uur!!

Nou, naar de brievenbus... en wat denk je... zit de uitslag er niet bij...

PFFFF ik heb nog nooit zo hard gevloekt en geroepen wat een K*tbedrijf de post toch is... (tja, of het IDP, weet natuurlijk niet waardoor het te laat is...)

Dus... kortom, weet nog steeds niet wat mijn uitslag is, en hoop maar dat het maandag binnenkomt...

Jullie horen wel hoe het verder loopt...
Ik ga nog maar ff een paar daagjes stressen en afwachten...  :x

Jaja de resultaten zijn binnen...
Eindelijk kwamen ze dan gisteren met de post...

Lezen 8,5
Luisteren 8,5
Schrijven 6,5
Spreken 8

Overall band 8

Ben dus eigenlijk wel heel trots, máár weet niet of het voldoende is...
Ik moest namelijk eigenlijk voor elk onderdeeltje een 7 halen... oftewel mijn schrijven is 0,5 punt te weinig...
Heb vandaag al kontakt opgenomen met de VIT waar ik dit voor nodig had en hun advies was gewoon opsturen en even afwachten wat we hiermee doen...
Tja, op zich leuk natuurlijk dat ze dat zeggen, maar goed dat betekent dat ik eerst nog een week of 6 moet wachten om te weten of het genoeg is, en dan pas evt. kan herinschrijven voor de IELTS...
Weet niet of het dan allemaal nog mogelijk is... dus ja, we zullen maar zeggen we zien het wel wachten maar af, en dan maar hopen dat het genoeg is...
Het is in elk geval niet voor een visum dus dat scheelt, misschien íets minder streng...

Groetjes Bregje

Echt goede cijfers..!! Gefeliciteerd! Weer dat lezen he..!? Jammer.

Wat ik niet begrijp; waarom ben jij bezig bij de VIT, en wij bij TA (Teaching Australia)?

[quote author=Luuk link=topic=7972.msg117125#msg117125 date=1209459136]
Weer dat lezen he..!? Jammer.
[/quote]

Lezen?? Nee hoor... dat ging goed!! schrijven...

[quote author=Luuk link=topic=7972.msg117125#msg117125 date=1209459136]
Wat ik niet begrijp; waarom ben jij bezig bij de VIT, en wij bij TA (Teaching Australia)?
[/quote]

Ik hoef niks bij TA te doen omdat het bij mij niet om mijn visum gaat ... jullie moeten daar aantonen dat Nina voldoende mogelijkheden heeft te bieden om haar visum via haar leerkracht zijn te krijgen... Dat visum is voor heel Australië...
Als nina nou straks ook nog les zou willen geven in Victoria (zoals ik dus ook wil) dan moet ze buiten het hele gedoe met TA, ook nog registreren bij de VIT...
Dat ben ik dus nu al aan het doen...
Snap je?

Groetjes Bregje

Uhm, ja, schrijven bedoel ik.

Hmz, dus eerst bij TA, en vervolgens nog eens bij de VIT. Goed, dat zou na TA niet zo heel moeilijk meer kunnen zijn.

Wat een gedoe.. :(

Ja inderdaad... tja, je moet gewoon voor de VIT weer allerlei documenten opsturen enzovoorts...
Dus misschien ook wel ff kijken dat je nu direct al voldoende "certified copies" hebt zodat je straks niet weer alles op hoeft te gaan zoeken...
Als je wil kan ik het documentje van de VIT wel ff naar je toesturen, daar staat precies in wat je nodig hebt...

ENNEH TROUWENS...

Net ff een notaris in Asten aan de lijn gehad over deze "certified copies"... Ik zeg hoe veel kost dit?

Nou eh... u komt uit Asten? Ja... Dan is het gratis!! Beter haha... :grin:

Zooo... zo ben je weken aan het wachten en gebeurt er niks, zo kun je vanalles vertellen op 1 dag haha...

We hadden al de resultaten van de IELTS, toen de gratis kopieën van de notaris...

En zojuist keek ik eventjes op internet naar de status van mijn WHV, die wat langer duurde ivm x-rays die gemaakt waren...

En hij is vandaag goedgekeurd!! Haha... gaat lekker zo'n dagje!!

Groetjes Bregje

Oh, dat is wel interessant, kunnen we alvast zorgen dat we voldoende copien hebben..! En relaxed dat je je WHD visum hebt!!

En de notaris kostte mij 50 euro.. en het moet nog over ook..  :|

Goed zo Bregje!!!!!!  gefeliciteerd!!!!

wat gaat dat lekker!!

ennen Luuk, als ik je mag adviseren; ik heb zo'n 15 notarissen gebeld en prijzen verschillen van 25 euro per copie (duh!!) tot gratis. Die laatste kreeg ineens heel veel bezoek!

ik wil je het adres van de onze wel PMen, zit in Leidschendam, maar volgens mij kun je dichterbij ook wel een gratis-se vinden... :eek:fftopic:  sorry!

Onze was ook gratis, terwijl de andere bij ons in het dorp 30 EUR per kopie vroeg!!
Je snapt wel wie nu onze verkoopakte van het huis straks op mag gaan maken :wink:

Op zich wel, maar omdat we de verkoop zelf doen, kunnen we dat ook beinvloeden (en je zou gek zijn als je het dan niet doet) :lol:

[quote author=bregje link=topic=7972.msg117124#msg117124 date=1209458479]
Jaja de resultaten zijn binnen...
Eindelijk kwamen ze dan gisteren met de post...

Lezen 8,5
Luisteren 8,5
Schrijven 6,5
Spreken 8

Overall band 8

Ben dus eigenlijk wel heel trots, máár weet niet of het voldoende is...
Ik moest namelijk eigenlijk voor elk onderdeeltje een 7 halen... oftewel mijn schrijven is 0,5 punt te weinig...
Heb vandaag al kontakt opgenomen met de VIT waar ik dit voor nodig had en hun advies was gewoon opsturen en even afwachten wat we hiermee doen...
Tja, op zich leuk natuurlijk dat ze dat zeggen, maar goed dat betekent dat ik eerst nog een week of 6 moet wachten om te weten of het genoeg is, en dan pas evt. kan herinschrijven voor de IELTS...
Weet niet of het dan allemaal nog mogelijk is... dus ja, we zullen maar zeggen we zien het wel wachten maar af, en dan maar hopen dat het genoeg is...
Het is in elk geval niet voor een visum dus dat scheelt, misschien íets minder streng...

Groetjes Bregje
[/quote]

En trots mag je zijn, wat een fantastische cijfers zeg! Van harte. En nu maar wachten op VIT. Succes  :up:

[quote author=Dijnnas link=topic=7972.msg117522#msg117522 date=1210258284]

En trots mag je zijn, wat een fantastische cijfers zeg! Van harte. En nu maar wachten op VIT. Succes  :up:
[/quote]

Dank je Dijnas!! Tja, wachten duurt weer lang zeg maar... maar goed... komt goed!

Hoi Bregje

Gefeliciteerd met je prachtige cijfers.
Jan zat een paar jaar geleden in hetzelfde schuitje als jou met die 6,5 op één onderdeel en ook een 9 erbij. Dit was dan voor de nursingboard, de board in Queensland had ons ook belooft om het te gaan compenseren, ze hebben ons toen een jaar aan het lijntje gehouden en uiteindelijk besloten ze om toch niet accoord te gaan. Gelukkig haalde Jan daarna wel de nodige 7's, wel een jaar verloren daardoor. Ik snap dat jou visum er niet van afhangt, maar dacht vertel je dit toch maar . Ik hoop voor jullie dat de VIT wat toleranter is.
Succes met alles :up:

@jan en erna; Tja, inderdaad de VIT hoop ik inderdaad dat ze wat toleranter zijn... maar goed het wordt dus gewoon afwachten...

Ze hebben trouwens gisteren onze spullen opgehaald van het verhuisbedrijf, 10 dozen en wat losse spullen van owen... wel raar... het wordt zo steeds echter!
Maar goed, ze zijn nu dus onderweg, nou ja, voorlopig nog even in Nederland, maar goed... wel hier weg uit huis.

Weer wat van de lijst om af te strepen... Gisteren ook alle certified copies laten maken, dus dat is ook weer geregeld..

groetjes Bregje

Back