bregje en owen gaan naar Melbourne...IELTS resultaten binnen!! én Visa binnen!!

Nou weer even een update...
Ondertussen is er wel weer het een en ander gebeurd.
Het eerste is dat ik afgelopen maandag op mijn werk heb verteld dat ik weg ga.
Ik vond dat echt een hele grote en moeilijke stap, maar het viel zóóó mee!
De directrice waar ik het als eerste aan verteld had, was heel erg meelevend en het eerste wat ze zei is; "dan kun je wel trots op jezelf zijn! Ik vind het echt dapper!". Hierbij moet je bedenken dat onze directrice meestal nogal kort en niet al te betrokken is, dus dat was echt super om te horen. Ook natuurlijk na alle moeilijke gesprekken die ik de laatste tijd met name met familie heb gehad.
Vervolgens heeft ze aangegeven in elk geval te gaan kijken of ik één jaar onbetaald verlof kan krijgen, ook voor mij met het idee om niet alle schepen achter me te verbranden.
Ook gaat ze een beschrijvende referentie voor me maken die ik kan gebruiken bij sollicitaties daar, én zorgt ze voor een overzicht van mijn competenties, en in hoeverre zij vindt dat ik hierin scoor. Het fijne hiervan ook nog is dat ze gaat kijken of haar dochter het in het engels kan vertalen zodat ik dit zelf niet meer hoef te regelen, want dan is het originele document natuurlijk al in het engels.
Tja, wat verder... ik heb me ingeschreven voor de IELTS test, voor 12 april. Echter ik kreeg al een brief binnen dat ik op 14 februari mocht komen, maar dat vond ik wel érg snel en aangezien het op een donderdag was kwam dit niet zo uit. Gelukkig na een telefoontje naar het IDP (waar ik de test ga doen) kon het zo geregeld worden en gaven ze direct aan een fout gemaakt te hebben. Het wordt nu dus gewoon zaterdag 12 april. Dus bij deze, allemaal duimen dan he!
Het engels leren gaat al steeds beter, begint echt een routine te worden, en ik heb ook wel het idee dat het goed vooruit gaat. Ook een vriendin van mij geregeld die mijn engelse schrijfoefeningen na gaat kijken. Zij is engels lerares op een middelbare school, dus moet wel weten of het goed genoeg is of niet.
Ik heb ook vorige week weer een keer met mijn vader over alles kunnen praten. Tot dan toe had hij er niks meer over gezegd, en wilde hij er ook echt niet over praten. Vorige week dus wel! Wel alleen maar over de zakelijke kant van alles, maar dat is ook wel een beetje hoe mijn vader is, hij zal niet direct zijn emoties tonen en heeft dat nooit zo gedaan. Maar alleen al deze hulp en vragen over de zakelijke kant waren erg fijn!
Tja, verder zijn we druk druk druk met het zoeken naar een goed verhuisbedrijf voor onze spullen, dit is nog best een gedoe!
We hebben niet zo heel veel (max. 10 dozen en één wakeboard) en willen het niet te duur laten worden. Als iemand daar nog tips over heeft, zijn van harte welkom! Ik heb namelijk al wel rond gekeken in andere topics op het forum alleen vaak gaat het om grotere hoeveelheden, dus dat is voor ons niet zo interessant.
We hebben wel al een aantal offertes ontvangen, dus we moeten ook nog maar eens afwachten hoe het allemaal verder gaat.
Gisteren ook nog even bij de gemeente geweest om navraag te doen hoe ik mijn VOG kan krijgen. Er moet dus inderdaad een instantie en contactpersoon ingevuld worden. Ik heb deze nodig om bij de VIT ingeschreven te worden, dus heb gisteren ook maar meteen gemaild naar de VIT hoe ik hier achter kan komen. Natuurlijk nog geen reactie terug, alleen een mailtje dat zei dat het erg druk was en dat ik toch in elk geval 10 werkdagen moest wachten en als ik dan nog geen reactie had gehad hoefde ik me pas druk te gaan maken (nou ja zoiets dan in elk geval  :wink:)
Tja, verder gaat het gewone leventje hier natuurlijk ook gewoon door. Volgende week carnaval, dus daar zullen we maar eens goed van gaan genieten het laatste jaar hier!
Groetjes Bregje

Leuke update Breg!

Goed dat ze het zo oppakten. En dat je in ieder geval een béétje met je pa hebt kunnen praten.

Qua verhuizen heb ik over dit bedrijf positieve berichten gelezen:

http://www.allwaystransport.nl/

Oh.. als je nog minder hebt, denk er eens over na om het gewoon met de post op te sturen! Kost €50,- per 20 kg. En je hebt toch een adres daar (van Owen's ouders)..

Hi Bregje, wat geweldig dat een van je grootst verwachte obstakels zo meeviel en dat je zoveel wind mee hebt wat betreft je werk en studie Engels. En dan je vader nog, ik weet natuurlijk de ins en outs niet maar dat het is wat je van hem kan verwachten zegt genoeg. Way to go! Voor je het weet zit je er, tot die tijd nog even lekker 'regelen'. Go with the flow....

Groetjes, Fae

Hoi Bregje,

Aangezien ik destijds persé 2 speciale tafels wilde meenemen heeft dat zo'n beetje de maat bepaald van het krat dat er omheen gebouwd werd. Dat krat ging weer in een container natuurlijk, maar daar zat van alles in, mijn kratje ging er gewoon bij. Zo hou je de kosten ook binnen de perken, alhoewel ik moet zeggen dat ik geen flauw idee meer heb wat ik er destijds voor heb betaald...

Good luck with your English! Maybe it's a good idea to resuscitate the topic http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2886.1290 (For everyone who feels like speaking English).

Hey allemaal,

Thanks voor de reacties!
Ik heb inderdaad allwaystransport al benaderd, maar volgens mij nog geen directe reactie gehad... weet het niet zeker want heb ondertussen zóóóó veel verhuisbedrijven om offertes gevraagd, dat ik door de verhuisbedrijven het bos niet meer zie... :wink:
Tja met mijn vader... het gaat al beter, en ik ga er maar gewoon vanuit dat het goed komt...
Groetjes Bregje

Bellen.. het enige wat werkt vaak, bij zulk soort bedrijven.

En gewoon je richtprijs zeggen; kun je voor 500 euro 10 verhuisdozen in Australië neerzetten voor me? Ja of nee..? Zeg het maar!

Hoi Bregje,

Ik lees dat je op zoek bent naar een handige manier om weinig spullen te verscheppen. Ik heb e.e.a. nagezocht en gelezen en elders op dit forum kwam ik de naam Online Shipping tegen (www.onlineshipping.nu), bij hun kun je je spullen als groupage versturen (volgens mij betekent dat niks anders dan dat je een container die ze inhuren gaat delen met andere mensen); ik heb ook positieve reacties over het bedrijf gelezen van een paar mensen hier... Op hun pagina staan al hun prijzen en ik denk dat je de 10 dozen zij hun zeker onder de 500 eur kunt laten verscheppen - en dit incl. ophalen bij jou thuis en verzekering (die niet verplicht zijn trouwens). Wel moet je de dozen zelf inpakken en daarna inklaren bij de douane in Melbourne maar volgens hun site is dat geen probleem, je moet er alleen voor zorgen dat je alle papieren in orde hebt (te downloaden op de site). Dit is wel excl. de kosten in Oz... (een estimate is ook op hun site te vinden).

Ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf maar ik ben besloten om met hun in zee te gaan (letterlijk  :grin:), ik heb ze gebeld en ze klonken goed... Ik denk dat ik eerder op 20 verhuisdozen uitkom (alleen mijn kleren zijn ong. 14. Hellup!!!  :lol:)

Groetjes,
Dana

Met groupage moet je alleen wel weer oppassen, want het ene bedrijf zet tussenschotte tusen beide boedels en een ander doet het weer met netten. Heb je dan toevallig de container gedeelt met iemand die iets heeft ingepakt waardoor alles behandeld moet worden, worden ook jouw spullen behandeld en draai je mede op voor de kosten.

Daar moet je heel goed naar informeren, want sommige bedrijven geven aan dat alle spullen uit de container gehaald worden en dan pas gecheckt. Dan heb je dus niet dat ook jouw spullen behandeld zouden moeten worden als er bij de andere boedel iets gevonden wordt wat niet mag.

Alles in een houten kist zoals Eerainuh aangaf is dan wel een goede optie, omdat het dan helemaal afgeschermt is van de rest van de spullen in de container.

Hm, dat onlineshipping.nu klinkt best goed.. duidelijke site, veel goede feedback. Leuk!

[quote author=Luuk link=topic=7972.msg109353#msg109353 date=1201526151]
Hm, dat onlineshipping.nu klinkt best goed.. duidelijke site, veel goede feedback. Leuk!
[/quote]
Onlineshipping??
Hmmm, dat klinkt een beetje als "Stuur een foto van je kast naar ons op en wij mailen 'm voor je naar Australie."  :p

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=7972.msg109357#msg109357 date=1201527252]
[quote author=Luuk link=topic=7972.msg109353#msg109353 date=1201526151]
[/quote]
Onlineshipping??
Hmmm, dat klinkt een beetje als "Stuur een foto van je kast naar ons op en wij mailen 'm voor je naar Australie."  :p

Bart
[/quote]

En nadat je dat hebt gedaan, en aankomt... dat toch je kast daar blijkt te staan.. :D

Hoi hoi,

Ben ik weer eens een keertje...
We hebben ondertussen eens even gekeken waarmee we in zee willen gaan qua verhuisbedrijf.
Waarschijnlijk wordt dit Allways transport.
Zij konden ons een goede prijs bieden, en er werd ook elke keer direct gereageerd op mail die we stuurden.
We kwamen er echter toen we écht goed gingen kijken naar onze spullen, achter dat we toch nog wel wat meer hadden. Vooral Owen was daar erg goed in... ooo jaa... Breg... dit wil ik eigenlijk ook nog meenemen, en o ja dit hadden we ook nog... maar goed...
We hebben de afgelopen weken met name verhuisdozen in en weer uitgepakt en gekeken in hoeverre spullen erin pasten of wat we als extra aan moesten geven... Erg leuke bezigheid... pffff
Maar goed... verder ben ik nog steeds druk aan het leren voor mijn IELTS... ik weet het nog niet hoor... vind het toch wel allemaal erg moeilijk, zeker als het gaat om mijn actieve woordenschat, dus de onderdelen schrijven en spreken... Maar goed, dadelijk ook weer hard aan de studie en dan zien we wel.
Verder  ben ik op het moment erg druk bezig met mijn werkgever om daar verschillende verklaringen te krijgen, om een vertaler te zoeken die alles voor een goede prijs, goed kan vertalen... Maar goed... hierin ben ik ook weer afhankelijk van anderen... duurt allemaal zo lekker lang als je erop zit te wachten he! Maar ja, ze willen je helpen dus dat is natuurlijk dan ook weer iets dat je tegenhoudt om te roepen dat ze op moeten schieten.
Maar goed, mijn werkgever zou de verklaringen, beoordelingen enz. geloof ik 2 weken terug al afhebben, nu heeft ze één ding af, en de andere 2 komen écht begin volgende week... pffff 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10... heb al erg veel geteld wat dat betreft, maar goed...
Verder zou een collega van mij alles inscannen en overal kleine bestandjes van maken zodat ik niet per bestand één mail hoef te sturen naar de vertaler.
Maar goed, ook die collega is niet zo van het vandaag zeg ik het, dus vandaag doe ik het... dus ook daar ben ik alweer eventjes op aan het wachten...
Ook moet ik om les te kunnen in Melbourne, straks ingeschreven staan bij de VIT, en daarvoor heb ik op het moment al gewacht op een beschrijving van het aantal stagedagen die ik gelopen heb, een VOG, eh ff denken o ja en ben ik nog aan het wachten op een bericht van de IB groep, die op het moment mijn originele diploma's in hun bezit heb om deze te voorzien van apostillestempel, en de juiste onderwijsbevoegdheden toe te kennen...
Nou ja, al met al veel wachten dus...
Verder gaat hiet natuurlijk het normale leventje ook gewoon door, dus op het werk moet het een en ander gebeuren enz enz.
Ik ga trouwens over een week of 3 tijdens een koffie inloopuurtje ofzo vertellen aan de ouders van mijn klas dat ik ga... Ik wil het heel graag persoonlijk aan hen vertellen omdat je met ouders die je 2 jaar achter elkaar ziet toch wel een bepaalde band opbouwt natuurlijk...
Verder heb ik ook nog wel héél leuk nieuws gekregen... mijn zusje is bezig met een beurs om te gaan studeren in sydney komend jaar... altijd leuk natuurlijk!!
En ook wel een veilig gevoel, dat er in elk geval iemand is waar ik een weekendje naartoe kan...
Nou ja, verder eigenlijk niet zo heel veel te vertellen, het gaat allemaal verder, binnenkort ook mijn WHV maar eens écht aanvragen... want ook dat is nog niet gebeurd...
Moet zeggen dat ik op het moment wel een beetje het gevoel heb dat ik straks in Australië waarschijnlijk nog wel het een en ander vergeten ben te regelen ofzo, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer, dus dat zal wel weer goedkomen...
Ga nu maar weer eens even aan de studie, tot de volgende keer!
Groetjes Bregje

Wat een geregel allemaal he?

Succes ermee..

Moet je ook Academic doen? En 7'ens halen?

Ik mag gelukkig General doen, en 4,5-en halen..

Ja heeeeel geregel... pff haha maar goed... komt goed!
Enneh... ja inderdaad ook academic met 7 voor elk onderdeel... heb wel één heel fijn boek gebruikt, maar dat heb ik nu ondertussen uit. Ben nu nog bezig met grammatica en vocabulair, boeken die een vriendin van mij die engels lerares is had aangeraden...
Jij ook proficiat met Nina trouwens he!

Groetjes Bregje

Zooo daar ben ik weer even... heb zojuist de visumaanvraag de deur uit gedaan..
Tja jullie zullen wel denken, had ze die nog niet dan?
Nee die had ze nog niet... ik dacht ach een WHV, dat is zo geregeld, dus dat komt nog wel...
Nou vandaag dus op internet de aanvraag gedaan, stelde op zich niet zoveel voor.
Wel zaten er vragen tussen waarin ik moest aangeven of ik in een klaslokaal en bij bv. childcare zou willen gaan werken... dit is dus het geval!
Ik wist dat als ik dit aan zou geven ik een of andere vorm van medicals zou moeten ondergaan, maar goed, na overleg met mijn wederhelft maar besloten hier eerlijk over te zijn en dus ja ingevuld.
En jawel, het bleek dat ik nu een x-ray moet laten maken (longfoto als ik het goed heb).
Tja, eerlijk zijn duurt het langst, dus denk dat het wel goed komt.
Moet nu 15 april naar Tilburg om dit te laten doen, maar ja op zich valt dat geloof ik wel mee dus geen zenuwen ofzo.
Kan ik meteen in een ruk door na mijn IELTS test die ik op zaterdag 12 april ga doen.
Tja, moet maar naar Australië willen... krijg je het druk van...
Nou ja, verder hebben we eindelijk ja gezegd tegen een verhuisbedrijf, we gaan in zee met Allways transport. 2 m3 mogen we gebruiken, en daar gaan we alles inproppen... komt goed!
Een vertaler voor mijn documenten voor de VIT (cijferlijsten, referenties/beoordelingen scholen enz.) heb ik denk ik ook gevonden, echter na haar eerste mail dat ik maar moest laten weten of ik het wel of niet wilde, en ik dus aan heb gevraagd of ze een exacte prijsopgave kon maken, heb ik niks meer gehoord... beetje jammer, maar ja wachten daar zijn we ondertussen wel aan gewend, dus ook dat komt wel weer...
Ook hebben we iemand gevonden die het huis, inclusief meubels in elk geval voor 1 tot 1,5 jaar wil huren. Errug fijn, in elk geval niet álle schepen achter me verbrand zo...
Tja, op school heb ik ook geprobeerd om een jaar verlof aan te vragen, maar dat gaat me zo'n 500 euro per maand kosten.. Jaja... ON betaald verlof, en dan moet je er geld bijleggen... apart hier die nederlandse maatschappij... dus dit verlof ga ik maar niet nemen.
ach, is op zich ook niet zo erg dat ik dat niet kan. Een baan komt wel weer terug indien nodig...
Verder ga ik volgende week op school vertellen dat ik weg ga (collega's weten het al, maar kinderen en ouders nog niet).
Dit is wel erg leuk! Ik heb namelijk op de deur een briefje gehangen waarin staat; in verband met een belangrijke persoonlijke mededeling, wil ik jullie uitnodigen om dinsdag 1 april even te blijven voor een kopje koffie of thee (géén grapje).
Op dit moment gaan dus allerlei verhalen al de rondte en zie je ouders af en toe kijken naar mij van... hmmm wat zou er achter dit briefje zitten...
Heb al gehoord dat ik zwanger ben, misschien gaat ze wel trouwen enz... Dus erg grappig.
Ben zeer benieuwd wat voor reacties ik ga krijgen volgende week. Ik hoop dat het een beetje positief is, en dat ze niet alleen maar aan hun eigen kind denken, waar ik dus wegga. Maar ik denk wel dat ze ook blij voor me zijn.
Nou ja, heb ondertussen wel weer genoeg opgeschreven... ga nu nog even aan de rapporten voor de kinderen werken want ja het gewone werk gaat natuurlijk ook gewoon door!

Groetjes Bregje
:computer:

Leuk verhaal Bregje! Leuk zo'n mededeling. Je ben een van de weinige op dit forum die zo ontspannen z'n visumpje aanvraagd, haha!
Succes ermee en groet aan Owen (die is waarschijnlijk al het kampioenschap aan het vieren zeker).

See ya!

Cheers Rog

@ Luuk; jazeker spannend... maar alles komt goed... Groetjes terug!

@ Rog Haha ja ontspannen... das waar... en dan zie ik nog allerlei stress dingetjes haha...

(IELTS test enzo... pfff)

Haha ja hij had nog gesmst he over de geweldige wedstrijden.. haha nou ja, een feestje kunnen we wel weer gebruiken. Hopelijk 6 april éch kampioenschap  :grin:

O ja en jij natuurlijk ook groetjes terug he!

ha Bregje,

ik weet niet of je al wat van jet vertaler gehoord hebt? Wij hebben er een van marktplaats gehaald, uitgelegd dat we haast hadden, en eigenlijk ging het supersnel daarna. (nou ja- 10 dagen werk ofzo) ze zat in Pijnacker.

veel succes met de rest, en je gesprek op 1 april. Bij mij ging het allemaal heel makkelijk; mijn kinderen zaten op de school waar ik werkte, dus zogauw zij het wisten, wist hun klas het... wist de school het.

aukje

Back