Nou weer even een update...
Ondertussen is er wel weer het een en ander gebeurd.
Het eerste is dat ik afgelopen maandag op mijn werk heb verteld dat ik weg ga.
Ik vond dat echt een hele grote en moeilijke stap, maar het viel zóóó mee!
De directrice waar ik het als eerste aan verteld had, was heel erg meelevend en het eerste wat ze zei is; "dan kun je wel trots op jezelf zijn! Ik vind het echt dapper!". Hierbij moet je bedenken dat onze directrice meestal nogal kort en niet al te betrokken is, dus dat was echt super om te horen. Ook natuurlijk na alle moeilijke gesprekken die ik de laatste tijd met name met familie heb gehad.
Vervolgens heeft ze aangegeven in elk geval te gaan kijken of ik één jaar onbetaald verlof kan krijgen, ook voor mij met het idee om niet alle schepen achter me te verbranden.
Ook gaat ze een beschrijvende referentie voor me maken die ik kan gebruiken bij sollicitaties daar, én zorgt ze voor een overzicht van mijn competenties, en in hoeverre zij vindt dat ik hierin scoor. Het fijne hiervan ook nog is dat ze gaat kijken of haar dochter het in het engels kan vertalen zodat ik dit zelf niet meer hoef te regelen, want dan is het originele document natuurlijk al in het engels.
Tja, wat verder... ik heb me ingeschreven voor de IELTS test, voor 12 april. Echter ik kreeg al een brief binnen dat ik op 14 februari mocht komen, maar dat vond ik wel érg snel en aangezien het op een donderdag was kwam dit niet zo uit. Gelukkig na een telefoontje naar het IDP (waar ik de test ga doen) kon het zo geregeld worden en gaven ze direct aan een fout gemaakt te hebben. Het wordt nu dus gewoon zaterdag 12 april. Dus bij deze, allemaal duimen dan he!
Het engels leren gaat al steeds beter, begint echt een routine te worden, en ik heb ook wel het idee dat het goed vooruit gaat. Ook een vriendin van mij geregeld die mijn engelse schrijfoefeningen na gaat kijken. Zij is engels lerares op een middelbare school, dus moet wel weten of het goed genoeg is of niet.
Ik heb ook vorige week weer een keer met mijn vader over alles kunnen praten. Tot dan toe had hij er niks meer over gezegd, en wilde hij er ook echt niet over praten. Vorige week dus wel! Wel alleen maar over de zakelijke kant van alles, maar dat is ook wel een beetje hoe mijn vader is, hij zal niet direct zijn emoties tonen en heeft dat nooit zo gedaan. Maar alleen al deze hulp en vragen over de zakelijke kant waren erg fijn!
Tja, verder zijn we druk druk druk met het zoeken naar een goed verhuisbedrijf voor onze spullen, dit is nog best een gedoe!
We hebben niet zo heel veel (max. 10 dozen en één wakeboard) en willen het niet te duur laten worden. Als iemand daar nog tips over heeft, zijn van harte welkom! Ik heb namelijk al wel rond gekeken in andere topics op het forum alleen vaak gaat het om grotere hoeveelheden, dus dat is voor ons niet zo interessant.
We hebben wel al een aantal offertes ontvangen, dus we moeten ook nog maar eens afwachten hoe het allemaal verder gaat.
Gisteren ook nog even bij de gemeente geweest om navraag te doen hoe ik mijn VOG kan krijgen. Er moet dus inderdaad een instantie en contactpersoon ingevuld worden. Ik heb deze nodig om bij de VIT ingeschreven te worden, dus heb gisteren ook maar meteen gemaild naar de VIT hoe ik hier achter kan komen. Natuurlijk nog geen reactie terug, alleen een mailtje dat zei dat het erg druk was en dat ik toch in elk geval 10 werkdagen moest wachten en als ik dan nog geen reactie had gehad hoefde ik me pas druk te gaan maken (nou ja zoiets dan in elk geval :wink
Tja, verder gaat het gewone leventje hier natuurlijk ook gewoon door. Volgende week carnaval, dus daar zullen we maar eens goed van gaan genieten het laatste jaar hier!
Groetjes Bregje