bregje en owen gaan naar Melbourne...IELTS resultaten binnen!! én Visa binnen!!

Nou... weer even een kort updateje....

Afgelopen woensdag kreeg ik een brief binnen van de VIT (victorian institute of teaching).
Hier stond in dat ik nieuwe resultaten voor een engelse test moest opsturen omdat de resultaten voor 12 april niet voldoende waren.

Oftewel  :x :x :cry: :cry:
Ik zal de IELTS test toch nog opnieuw moeten doen...
Het waren GVD zo'n goede cijfers, alleen op schrijven 0,5 punt onder wat je moet halen...
Maar goed, heb contact gehad met de VIT, gebeld met de vrouw die mijn aanvraag regelt enz. enz. maar helaas kunnen ze niks anders doen.

Wel meteen geïnformeerd of verder alles wel goed was, en dat is gelukkig wel het geval.
Dus nu ga ik als het goed is 24 juli voor de 2e keer mijn IELTS toets doen, en dan hopen we maar dat het schrijfgedeelte ook op een 7 of hoger uitkomt.

Ondertussen zijn we ook bezig met het organiseren van ons afscheidsfeestje, alle dingen hier afronden qua contracten, verzekeringen, huis, auto enz. enz. dus dat is ook niet zomaar gedaan, maar goed ... het kan er nog wel bij zeg maar... pfff

Voor de kindjes in mijn klas ondertussen een leuk kadootje gevonden wat ik ze op de laatste schooldag ga geven.
Een koala knijpbeertje met daarin een foto van mij op schoot bij een enorme koala met een berichtje voor elk kind en onze website.
Voor de collega;s heb ik een kalender gemaakt met allerlei foto's uit australië... hoop dat ze dat mooi vinden.

Nou ja, behoorlijk wat stress dus op het moment, maar... we gaan maar gewoon door, en ook deze berg beklimmen we wel weer!

Groetjes Bregje

He, dat is balen zeg. Maar helaas niets aan te doen.
Alleen even de ielts doen en een paar 10en scoren (zit je zeker goed).

Dan zit je in Aussie voor je het weet.

Wij gaan 28 juni en wij kennen een docent engels die ons met name voor het writing gebeuren flink wat heeft bijgespijkerd, misschien een tip. Ik zag dat de rest geen probleem is.

Gr Axel

Hoi Axel,

Nou, toevallig hebben we ook een vriendin die docent engels is, en die heeft in elk geval alle taken die ik steeds had gedaan nagekeken en er tips bij gezet, maar misschien dat ik haar nog wat verder kan laten helpen... een keer een avondje samen gaan zitten ofzo...

Groetjes Bregje

Hey Bregje,

Nog even genieten van alles in Nederland want die 8 weken zijn zo voorbij! Gelukkig heb ik zelf het afscheid op mijn werk al gehad, dus dat is 1 grote groep minder, maar het blijft raar.....

Hey Luuk,

Jij leest ook altijd maar half of niet  :wink:

[quote author=bregje link=topic=7972.msg119001#msg119001 date=1212856978]
Dus nu ga ik als het goed is 24 juli voor de 2e keer mijn IELTS toets doen, en dan hopen we maar dat het schrijfgedeelte ook op een 7 of hoger uitkomt.

[/quote]

Haha... dan dus, was nog de enige mogelijkheid om het in Nederland te doen...
Dus we gaan ervoor, en komt helemaal goed, en zo niet, dan doen we het in australië nog wel een keer...

Bregje , ik stuur je ook een beetje virtuele ielts energie!!!!!!!!!!!

het gaat je zeker lukken joh!!!!!!

veel geluk!

[quote author=bregje link=topic=7972.msg119122#msg119122 date=1213021238]
Hey Luuk,

Jij leest ook altijd maar half of niet  :wink:

[quote author=bregje link=topic=7972.msg119001#msg119001 date=1212856978]

[/quote]

Haha... dan dus, was nog de enige mogelijkheid om het in Nederland te doen...
Dus we gaan ervoor, en komt helemaal goed, en zo niet, dan doen we het in australië nog wel een keer...
[/quote]

Sorry :p Ik doe soms teveel tegelijk :)

Succes. We hebben trouwens jullie uitnodiging ontvangen!

Nou... haha zie dat ik al wel héél lang niks meer heb opgeschreven over onze laatste stand van zaken...

Dus zal maar eens gaan beginnen.

Om te beginnen... in het vorige stukje had ik het over een hopelijk wat tolerantere VIT, maar dit is helaas tegen gevallen!
Ik heb mijn resultaten opgestuurd, samen met alle andere bewijzen die ik had verzameld, maar kreeg na een aantal weken een brief binnen dat ik een IELTS resultaat van minimaal allemaal 7 moest hebben..

Ja alsof ik dat niet wist... had ik toch over gebeld!!

Maar goed, even een paar telefoontjes gepleegd om te kijken of er écht niks aan te doen was... maar helaas, ze hadden het wel besproken, maar konden er écht niks aan veranderen.

Verder was gelukkig wel alles goed, dus het enige wat nog toegevoegd moet worden is de 7ens van een IELTS toets, en die komen er hopelijk snel aan.
Ik moet namelijk volgende week donderdag (24 juli) in Utrecht weer op voor mijn toets... hoop dat het dan goed gaat komen!! '
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik na mijn vorige nét niet resultaten niet zo heel erg gemotiveerd ben om iets te leren enz. maar goed, heb nu vakantie en heb me maar voorgenomen om elke dag een beetje te doen (behalve zaterdag want dan ga ik naar extrema!!, maar dat is verder bijzaak voor de stavaza  :wink:)

Maar goed, resultaten dus nu hopelijk wel goed, máár dat weten we pas wanneer we in Australië zijn, wánt over 2,5 week vertrekken we al!!

Pffffff het gaat nu allemaal wel héél snel... heb 4 juli afscheid genomen van mijn werk, écht heel erg leuk geweest, en ontzettend goede en lieve reacties gehad van de ouders/kinderen/collega's, wat is het fijn om te merken hoe je gewaardeerd wordt op zo'n moment!

Vervolgens zijn we maar meteen verder gegaan met allerlei afscheidsfeestjes enz. om te beginnen zondag 6 juli hebben we een feestje gehouden voor onze familie en vrienden van familie... Lekker de hele middag buiten gestaan met een stuk of 40 mensen die ons allemaal graag nog even wilden zien... écht heel erg gezellig geweest! Klein beetje emotioneel, maar niet té, dus dat vond ik wel erg fijn!

Daarna afgelopen vrijdag ons 2e afscheidsfeestje gehad voor onze eigen vrienden, erg gezellig, wel een beetje druk, we waren namelij kmet ong. 100 man in onze achtertuin, en dat paste nét zeg maar...
Maar ook toen weer echt super lieve kaartjes gekregen en een heel leuk kadootje... over kadootjes gesproken trouwens sowieso erg leuke dingen gekregen...
Fotoboekjes van 2 vriendengroepen met allemaal foto's erin van vroeger tot nu, en met allerlei lieve en leuke berichtjes.
Boekje van alle collega's en kinderen van school met van alle collega's een klein berichtje en van alle kinderen een tekening/werkstuk
Al mijn kinderfilms die gefilmd zijn toen ik tussen de 4 en 12 jaar was, op dvd gezet en in een klein mini hoesje gedaan (zodat ik daar toch nog altijd mijn eigen filmpjes kan zien...)
Een boek dat ik meteen weer af moest geven toen ik het kreeg want dat moest de komende tijd maar rondgaan zodat iedereen er iets in kon schrijven..
Door de ouders van mijn klasje een heel leuke map met van elk kind vande klas een tekening, een foto en een berichtje...
En natuurlijk héél veel lieve kaartjes enz.
Maar goed, écht heel erg verwend en heel erg leuke en fijne afscheidsmomenten geweest... máár, dan moet ik er wel bij zeggen... het is nog niet écht... want we zijn nog niet weg, en dan blijft het toch nog minder écht zeg maar...

Tja, op dit moment moet ik zeggen dat ook wel het gevoel van oooo jee wat gaan we nu toch doen, en wat laten we allemaal achter begint te komen, en dat zal de komende tijd alleen nog maar toenemen denk ik.

Nou ja, we laten het maar allemaal op ons afkomen en zien wel waar het schip strandt.
Onze spullen die we begin mei verzonden hadden zijn overigens bij de douane aangekomen en zullen waarschijnlijk al voor wij er zijn ook aangekomen zijn in Melbourne, natuurlijk érg fijn... meteen je eigen spulletjes!

Verder de komende weken proberen ook nog veel te genieten en leuke dingen te doen met iedereen hier in Nederland... niet te veel stressen dan komt het helemaal goed...

Als ik weer zo lang niks in de lastavaza ga zetten dan zal ik maar zeggen.. tot vanuit melbourne  :wink:

groetjes Bregje

hoi bregje,

klinkt idd als leuke afscheidsfeestje. het is altijd fijn om te zien hoe mensen je waarderen. en al is een afscheid soms wat emotioneel, het geeft wel aan dat mensen om je geven.

heel veel succes met de laatste loodjes, het afscheid nemen en de reis en tot snel in melbourne. deur staat altijd open als je zin hebt.

groetjes lisette

Als ik Bregje zo lees over haar afscheid besef ik weer hoe mensen dat zien, je gaat echt weg!!!!!!!!!!!!!!!!! heel erg weg!!
Krijg het er warm van.

Veel geluk!!!!!!!!!!!!!!

hee bregje.
Wat een gedoe allemaal he?
Maar ik wens je veel succes met idd het officiele afscheid nemen, de laatste dingetjes regelen, en met de vlucht :)

Groetekes vanuit Zeeland.

Hoi hoi...

Tja, gedoe... het hoort er gewoon bij he...
En ik moet zeggen de afscheidsmomenten zijn tot nu toe nog erg fijn geweest!
Morgen IELTS... pffff géén zin in!!!!!
wel allemaal voor me duimen he!!

[quote author=bregje link=topic=7972.msg122297#msg122297 date=1216811602]
Hoi hoi...

Tja, gedoe... het hoort er gewoon bij he...
En ik moet zeggen de afscheidsmomenten zijn tot nu toe nog erg fijn geweest!
Morgen IELTS... pffff géén zin in!!!!!
wel allemaal voor me duimen he!!
[/quote]

IELTS komt helemaal goed  joh, no worries! :up:
It's easy, don't panic, you are going to be fine!

Groetekes Nikki

Back