Bushfires in Victoria

[quote author=willem-lenie link=topic=9716.msg131673#msg131673 date=1234110138]
Het is nu 01.30 op maandag morgen en het nieuws wordt er niet beter op. Heb op mijn werk een lege waterdoos volgeplakt met foto's van deze ramp in de hoop (en verwachting) dat mensen er geld in zullen doen om de slachtoffers in dat gebied te kunnen helpen. Wellicht een goed idee om op te volgen voor anderen hier in Australie (of Nederland, kan ook)
[/quote]

Goed idee Willem.
Alle giften zijn ook nog aftrekbaar voor de belasting en voor wie het geld niet kan missen, het Rode Kruis heeft al een oproep gedaan voor meer bloed donoren want ze verwachten een enorm gebrek. Kost alleen maar een beetje tijd. Zie http://www.donateblood.com.au/donor-search.aspx?IDDataTreeMenu=46

Via the Red Cross kan het ook per Credit Card heb ik ge-zien/daan.
Ik kan alleen de bovenstaande link op dit moment niet bereiken, hopelijk hebben ze het zo druk dat de site overbelast is :up:

Bart

Pfff dit klinkt echt niet mooi zeg  :cry:
Heel veel sterkte aan iedereen en de families die mogelijk in gevaar zijn!

Bloed doneren doe ik wel in NL, maarja daar hebben ze in Aussie natuurlijk niks aan..

heel veel sterkte aan iedereen die daar (in de buurt) zit of familie/vrienden/kennissen daar heeft zitten... ik volg het hier vanuit nederland maar krijg er gewoon kippenvel van... heb gisteravond na mn werk nog gekeken toen waren er 25 doden en nu hoor ik al meer dan 100 ?!? ongelofelijk.... ik hoop dat senl alles onder controle is....
groetjes nicole

[quote author=loecky link=topic=9716.msg131678#msg131678 date=1234121244]
Veel sterkte aan iederen die nu in dat gebied izt of woont en natuurlijk ook aan iedereen die daar bekenden of geliefden heeft zitten.

Op een ander draadje heb ik nog een grapje gemaakt over op afstand bestuurbare regenwolken, heel tegenstrijdig allemaal. Als ik zou kunnen zou ik alle regenwolken nu richting Melbourne sturen.

Cheers,
Loek

[/quote]

China 'schiet' tegenwoordig wolken lek, was zojuist op het nieuws... zo vreemd is je wens dus niet ;)

Ik volg normaal gesproken het nieuws niet meer maar van de bosbranden ben ik wel op de hoogte en ik hoorde vanochtend dat het officiële dodental inmiddels is opgelopen tot 108 en dat dat nog verder kan oplopen naar 170 want er worden nog steeds mensen vermist. Ook zijn er al 750 huizen door de vlammen verwoest.

Blij te horen Arthur en Aukje dat jullie allemaal oké zijn.

Ik hoop dat de branden snel geblust zijn en dat er met de wederopbouw van de getroffen gebieden kan worden begonnen. Met de community spirit die hier in Oz heerst moet dat zeker gaan lukken.

Erna

Ook via het Leger des Heils (Salvation Army) kan je online doneren. http://salvos.org.au/

Druk op de site, dus het kan even duren voor je er goed door komt! En als je een vrouwtje bent, toch op mannetje laten staan, want dat snapt de site anders niet (onze munt eenheid ook niet.... Pound Sterling...)

Sacha

Ik liet mijn leerlingen vandaag het nieuws zien (yahoo) en toen die vader vertelde over hoe zijn familie waarschijnlijk omgekomen is, moesten er zelfs 2 huilen..

Ik zag op het jeugdjournaal een man die zijn buurmeisje om hulp hoorde roepen, maar hij kon er niet bij.......

:cry:

Net telefoon uit Australie, van vrienden in de Melbourne Area, weg huis, afgefikt, alles kwijt. Enige pluspunt is dat ze zelf nog leven. Daar sta je dan met je 5Ha braakliggend terrein, je ziet de bushfire langs je huis gaan en 5 minuten later staat alsnog je dak in de fik. Iets met rondvliegend as enzo...

shit zeg, ik schrok me de pleures van de beelden op tv, zoveel doden......Wat erg! :cry:
Sorry voor mijn late reactie maar ben paar dagen van radio en tv verstoken geweest.

Even een gebedje doen aan moedertje natuur, dat ze Australie in evenwicht wil brengen en wat van de regen in het Noorden naar het Zuiden kan sturen. ( en rap! )

Heeeel veel sterkte voor de mensen die er in de buurt wonen of mensen kennen die er mee te maken hebben gehad.

het aantal doden door de bosbranden is al opgelopen tot 173  :cry:
steeds als ik met mijn vriend bel (in North Queensland) hebben we het er over dat moeder natuur best wel een deel van de regen van daar naar het zuiden mag sturen.
te veel water in het noorden en te weinig in het zuiden  :cry:

hopelijk gaat het in Queensland snel minder regenen en in Victoria juist meer.

Ik volg het nieuws al een paar dagen omtrent de bosbranden, daar wordt ik toch wel even (stil) van hoor. :cry:
Dan te bedenken dat somige branden zijn aangestoken ongelofelijk, ze mogen als ze de daders te pakken krijgen ze roosteren zoals ze dat in de middele eeuwen deden met heksen etc, is misschien wat barbaars maar dat hebben ze zelf ook gedaan toch.

Hoop inderdaad dat de wind daar gauw gaat liggen en het gaat regenen.

Bennie

Ik wil ook even vermelden hoe geweldig het is dat iedereen elkaar wil helpen.
Er is al een groot bedrag van $ 25 miljoen opgehaald door donaties en de mensen verzamelen van alles
om de slachtoffers in Victoria te helpen. Van kinderspeelgoed, kleding tot meubels.
Super.

Jolanda  :up:

Alle winst van vrijdag as. bij Coles gaat naar het Rode Kruis: dus allemaal boodschappen opsparen tot vrijdag en dan naar Coles!

http://www.coles.com.au/about/community/bushfire_appeal/?WT.mc_id=COLES_BushFireAppeal

[quote author=Jan Katers link=topic=9716.msg131801#msg131801 date=1234267660]
En dan zijn er altijd weer idioten die het waarom van deze verschrikkelijke denken te weten:

http://catchthefire.com.au/blog/2009/02/10/media-release-abortion-laws-to-blame-for-bush-fires/#more-2215

[/quote]

Van dit soort mensen wordt ik kotsmisselijk. Als je een bepaalde overtuiging hebt is dat prima en daar kun je het mee eens of oneens zijn. Maar het is schandalig om zulke rampen aan te grijpen om je mening uitgebreid te gaan verkondigen. Gelukkig is God niet zo gemeen om rampen te laten gebeuren als straf voor dingen die Hij niet wil. In zo'n God zou ik persoonlijk niet willen geloven. En ik geloof dat God net zo veel verdriet heeft om al die slachtoffers als wij.

Groetjes,
Rixta

Back