Bushfires in Victoria

Ik heb de foto uit "not yet" zijn bericht verwijderd. Ongevraagd foto's van anderen plaatsen is niet de bedoeling. Als iedereen gewoon netjes blijft discusieren, dan heb ik geen moeite met dit draadje. Als dit niet blijkt te kunnen gaat hier helaas een slotje op.

Hi

Inderdaad totaal onnodig die foto!  Geen persoonlijke aanvallen is volgens mij een van de regels.

Sidonia

Sound Relief: http://www.soundrelief.com.au/
Tickets (March 4): http://premier.ticketek.com.au/shows/show.aspx?sh=SOUNDREL09

100% of the profits from the Melbourne concert will be donated to the Red Cross Victorian Bushfire Appeal.

For the Sydney concert 50% of the profits will be donated to the Red Cross Victorian Bushfire Appeal and 50% will be donated to The Premier's Disaster Relief Fund Appeal in QLD to aid the victims of the Queensland floods.

MELBOURNE
Augie March
Bliss N Eso with Paris Wells
Gabriella Cilmi
Hunters & Collectors
Kasey Chambers & Shane Nicholson with Troy Cassar-Daley
Jack Johnson
Jet
Kings Of Leon
Liam Finn
Midnight Oil
Paul Kelly
Split Enz
Wolfmother

SYDNEY
Coldplay (Acoustic)
Eskimo Joe
Hoodoo Gurus
Icehouse
Jet
Josh Pyke
Little Birdy
The Presets
Wolfmother
You Am I
+ more acts to be announced

Fire crews and residents are preparing for more bad news. (AAP: Joe Castro)

Crews are working on seven fires, including a 300-hectare blaze at Upwey in the Dandenong Ranges east of Melbourne, where the awareness message has been downgraded.

Work is continuing on containment lines at the fire near Won Wron in Gippsland and no properties are under threat.

Efforts are also underway to stop a 20,000-hectare blaze at Wilsons Promontory in the state's east from spreading.

Strike team leader Craig Hepburn is working on the 2,800-hectare blaze near Daylesford, west of Melbourne, which has claimed four sheds and some pine plantations.

He says crews have been preparing for Friday.

"We're just working along the break that was put in yesterday, a few hot spots, a few trees with embers up a bit," he said.

"[We are] just preparing it for the bad weather they're expecting on Friday, with the wind going back to the north, and the temperatures predicted to be 38 at the moment.

"The winds are going to strike up, so this southern side will be the problem area Friday."

Police believe the fire may have resulted from machinery being used during yesterday's total fire ban.

Victoria's Country Fire Authority says it does not believe any homes have been lost in the Daylesford fire.

Police are urging Daylesford residents not to bypass roadblocks and Sergeant Andrew Guiney says police will not help people use backroads to enter unsafe areas.

Bron:ABC

De branden komen nu steeds meer richting Suburbs.... Deze week al 4 branden in de wijk, 2 niet meer dan 500 meter van mn huisje af!!
En het word alleen maar warmer en droger... Zit ik dan 'lekker' in Noord Melbourne.

Ruikt het bij jullie ook zo vreselijk rokerig??

Mitzi

Hoi Mitzi,

Sterkte meid, hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Ik volg het allemaal
op de voet, heb ook een tante in Rosebud en andere bekenden in de
Dandenongs. Heel eng allemaal!

Miran

[quote author=Martin link=topic=9716.msg132999#msg132999 date=1235470170]
Sound Relief: http://www.soundrelief.com.au/
Tickets (March 4): http://premier.ticketek.com.au/shows/show.aspx?sh=SOUNDREL09

100% of the profits from the Melbourne concert will be donated to the Red Cross Victorian Bushfire Appeal.

For the Sydney concert 50% of the profits will be donated to the Red Cross Victorian Bushfire Appeal and 50% will be donated to The Premier's Disaster Relief Fund Appeal in QLD to aid the victims of the Queensland floods.

MELBOURNE
Midnight Oil
+ more acts to be announced [/quote]

Zal een heel leuk sfeertje worden als midnight oil hun favoriete song uitbundig gaan zingen (voor de leken song genaamd '' Bed's are burning")
Heb je wel de kans dat ze met tomaten en dollars gaan smijten. :up:

Cheers,

Jack :evil:

Dan mag je hopen dat ze nadenken over de songs die ze gaan zingen...
Hier is vlak bij Schiphol een vliegtuig gecrashed en hebben ze op de radio de songs over vliegen etc. niet gedraaid.

Beetje respect en het elkaar beetje gemakkelijker maken kan nooit geen kwaad.

Blijft een goed lied;

http://www.youtube.com/watch?v=8L_uOGZ3PCI

have a nice day,

Jack :evil:

Nog een note over verzekeringen; er zijn gebieden waar verzekeringsmaatschappijen niet tegen bushfire verzekeren, net zoals er bijv. in het noorden van Queensland her en der niet tegen flooding verzekerd kan worden.

Puur ter info, geen mening ;-)

Ik heb met veel interesse dit topic zitten lezen, en ik wil mijn mening ongevraagd ook nog ff ventileren.
Ik hoop niet dat hiermee weer olie op het vuur wordt gegooid (sorry voor de metafoor) en mensen met modder in mijn richting gaan gooien, maar dat neem ik dan maar even voor lief.

Ik moet zeggen dat ik op een paar punten met Willem eens ben. Ik heb de brave mens nooit gezien, gemaild of gesproken; ik baseer alleen op wat ik heb gelezen.

1 Mensen die jarenlang het risico van brandschade hebben genegeerd en hebben besloten zich niet te verzekeren, kunnen wat mij betreft niet of in een mindere mate rekenen op vergoeding. Een verzekering is een collectief geheel waarbij je het risico spreidt, en je kunt zelf geld opzij zetten om dit risico op te vangen. Maar als je altijd hebt gedacht, ach dat komt wel goed; dan moet je nu niet komen zeuren.

Ik sta daar trouwens niet alleen in, ik las een artikel in "The Age" dat ook kritisch was over de vergoedingen van de staat. (Let wel ik heb het niet over humanitaire hulp van andere burgers/organisaties maar puur over brandschade aan eigendommen)
Het gevolg hiervan zou kunnen zijn dat niemand zich meer tegen brand verzekert omdat de gemeenschap toch wel inspringt.

2 Ik heb een paar jaar meegedaan aan inzamelakties voor Polen. Daar zaten prachtige dingen bij waar je mensen heel blij mee maakte zoals knuffels voor kinderen en kantinesets voor tehuizen.
Maar er waren ook mensen die hun PC XT uit 1982 kwamen brengen, in de wetenschap dat geen Pool daar ooit een zak aan zal hebben. Meer onder het motto "zie maar wat je ermee doet maar we willen wel dankjewel horen". Ik denk dat Willem hierop doelde, en dat er nogal heftig op gereageerd werd.

Blijft staan dat ik graag ook in een buitengebied zou willen wonen, maar ik nooit hoop mee te maken wat deze families hebben doorstaan. Ik zou er wel alles aan doen om de veiligheid zo goed mogelijk te garanderen (schuilkelder, noodwatervoorziening, sprinklersystemen op een noodpomp, brandveilig bouwen)
Ik was pas bij een seminar in Melbourne over de watercrisis hier. Daar werd verteld dat we vuurstormen zoals we pas hebben gezien, in de toekomst in een toenemende mate zullen gebeuren. Mede door de opwarming van dit gebied en de waterschaarste.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Bart

Over water crisis gesporken om even helemaal off topic te gaan.. (sorry daarvoor)

Was dit weekend in Wagga Wagga waar de sprinklers gewoon aan stonden de hele nacht. Bij navraag kreeg ik te horen
"There is no drought in Wagga" en wat precies mijn punt was...

Ik hoef geen verhalen te horen over de dam(men) die ze d'r hebben, maar het egoisme van de situatie is gewoonweg mind boggling.

En terug naar Melbourne rijdend hield het zwartgeblakende gras en de verwoesting pas op tien minuten voor we thuis waren. Eng gewoon.
Verder hier geen serieuze branden, wel even paniek toen er een grasbrand uitbrak 500 meter verderop maar de buurtbewoners hebben keihard geknokt en hij was na een uur (en met hulp van geweldige brandweer) uit.

Mitzi.

eh... Bartman, voor wie is dat geld dan wel bestemd?
Mogen mensen die onverzekerd zijn helemaal niets krijgen???

Toevallig sprak ik vandaag iemand van wie de ouders alles kwijt zijn. Alles wat ze konden redden waren twee van hun paarden (de rest is verbrand, verzekering haar had daar weinig aan kunnen doen),  en die moesten ze nu verkopen, om wat geld bij elkaar te sprokkelen. Helemaal niets meer hebben is echt heel erg weinig hoor...  Ik vind ook dat niet verzekeren hartstikke oerstom is, maar ik vind het gewoon niet de tijd voor lekker puh en dikke bult.

Ik zelf zou zijn voor een eerlijke verdeling; ook als je wel verzekerd bent, win je toch nooit bij zoiets.

Over de twedehands spullen; ik bracht dat op nav iets wat ik op de radio gehoord heb. Maar nu ook weer; mensen krijgen een huis aangeboden (gratis, voor een jaar) en willen het niet omdat het te klein is...
Te ver weg snap ik nog- je wilt dichtbij werk/vrienden/familie/steun zitten, maar... Misschien zijn er wel geen huizen in de buurt? Die zijn namelijk verbrand!!

Ik weet dat dankbaarheid een van de moeilijkste emoties is om mee te leven, ik weet dat er stadia zijn in rouw, maar soms...

Ik heb de vraag ook gesteld in mijn directe omgeving, en een van de redenen van het vragen om geld ipv spullen is dat er in het verleden ook wel eens en drol in een pakje is gegeven. Erg!!!!! Maar ach, dat zal wel aan een onverzekerd persoon zijn...

Tja Mammavark,

Dat is natuurlijk een dilemma.

Maar stel je het volgende nou eens voor:
Door een onbekende reden gaat mijn prachtige property met 5 hectare bossen en stukken grasland (ik schets nu ff een droombeeld) in vlammen op. Al de bebouwing gaat in de as, mijn prachtige antieke auto's fikken uit en ik had ook nog een belgische knol die zich helaas niet heeft kunnen redden. Mijn vrouw was met de kinderen naar cirque de soleil en ik heb mezelf gelukkig kunnen redden.

Ik had mezelf niet verzekerd, want mijn buren deden dat ook niet en wie dan leeft, dan zorgt.

Maar: ik ben de enige. Dit was een heel wonderlijk lokaal bosbrandje. Geen TV exposure, ik ken geen ozzies want ik ben net hier naartoe geemigreerd, en alles dus kwijt....

Ik ben bang, dat als ik bij de australische instanties aan ga kloppen, ik veelal nul op rekest zal krijgen. Ja meneer, U woonde in een risicogebied, en dat had U zich eerder moeten realiseren.

De media is een cruciale factor in dit geheel.
Geen media = geen geld

Of is dit allemaal te kort door de bocht???

Getekend: advocaat van de duivel..... :evil:

Guts, da's wel een heel bijzonder geval zeg... :lol:

Het gaat mij er niet op of de governement... (etc) maar dat mensen nu ineens van alles vinden over hoe het geld wel/niet besteed moet worden, nu de hele wereld het toch weet, zeg maar.

en mocht je echt de enige zijn, ga ik er ergens vanuit dat jou buren je zouden helpen met kleren en eten en misschien zelfs herbouwen- dat is de mentaliteit van de ozzies, zoals ik dat tot nu toe mee maak dan. (in een bos gebied dus- niet midden in de stad) Maar de governement? geen verplichting zou ik zeggen.

een bosengeltje (hihi) eh... te paard ook nog...

Back