willem-lenie
New Member
De beredenering van iemand maakt iets kapot, en die moet dat nu betalen leeft nog niet zo by de Australier. Gaat wel nu steeds meer komen. Je zou kunnen zeggen dat de Australier op dit gebied wat 'achterloopt' op de Nederlander. (Maar voor mij hoeft die mentaliteit hier niet te komen)
Ben ik het niet mee eens als je de law suits ziet die hier zijn, iedereen klaagt iedereen aan, workers comp etc. claimen doen ze hier meer dan genoeg, hebben ze al jaren ervaring mee.
Het onderstaande bericht is daar wel een heel mooi voorbeeld van, vroeger was dit gewoon een tragisch ongeluk of tragische samenloop van omstandigheden, niemand zou daar de ouders om aanklagen.
Boy sues mate's parents after 'bunk bed fall' A boy who fractured his skull after allegedly falling from a bunk bed during a sleepover is suing his friend's parents for negligence
Denk dat er ook wel wat Australiers zullen zijn die denken dat als ik niet verzekerd ben en er gebeurd weer zoiets, dan wordt ik toch weer geholpen.....
@ Sidonia
Je moet zelf misschien toch je feiten ook even checken:
Ik heb dat even gedaan (van de website van de SHO Nederland). Hoeveel er hier aan de strijkstok blijft hangen zal later wel blijken.
De opbrengst van de Nationale Actie van de Samenwerkende Hulporganisaties(SHO) voor de getroffenen van de tsunami-ramp op 26 december 2004 bedroeg op 31 oktober ruim € 208 miljoen inclusief € 5 miljoen van het Ministerie voor Buitenlandse Zaken. In totaal is bijna € 3 miljoen aan rente ontvangen. Daarmee komt de totale SHO-opbrengst op € 211 miljoen.
Als ik door deze ramp "psygisch" niet in staat zou zijn om te werken betaald de insurance mijn loon gewoon door. Iedere arts schrijft mij in 2 minuten een "doctors certificate" dat ik: "unable to perform any! duties" ben.
Inlevingsgevoel is een mooi woord, "ah wat zielig ah wat erg", daar wordt niemand mee geholpen ( klinkt wel vaak heel leuk!), als jij jezelf daardoor beter voelt, gerust doen, mensen in het getroffen gebied hebben er niet zoveel aan.
Cheers
Willem