Bushfires in Victoria

@ loek

Je kent mij dus blijkbaar niet, ik heb dus nog nooit een verzekering opgelicht, betaal wel altijd de allerhoogste premie voor de allerbeste dekking. De schade van foodvan en auto was rond de $35.000 en werd dus in 48 uur tijd uitgekeerd. ( ja stond er zelf ook van te kijken, geen gemaar, gelijk betalen). Als mensen hier nog iedere dag een biertje kunnen drinken, kan je ook een verzekering van een huis betalen.

De gewone Australische inboedel verzekering gaat bijna altijd uit van $25000 aan inboedel ( begrijp dat zelf niet want kan je nou heel kopen voor $25.000 aan inboedel??? maar bij veel verzekeringen is dat dus het normale/gemiddelde? inboedel bedrag, kost heel $135 premie per jaar (wellicht dat daardoor ook veel Australiers onderverzekerd zijn?) Ik betaalde voor mijn inboedelverzekering van $100.000 een premie van $500 per jaar (inbraak, brand etc. etc.) Ofwel $41.66 per maand / $9.62 per week. Even als vergelijking; voor de gemiddelde $25,000 dollar inboedel verzekering is dat dus slechts $11.25 per maand! of $2.60 per week, kost dus minder dan 1 biertje in de kroeg, per week!!!

Voor mijn huis in Adelaide met een vervangings waarde van $480.000 kost mijn brand en andere calamiteiten verzekering, inclusief! landlord protection (als je huurder niet betaald of je halve huis sloopt) $44.50 per maand! Ik vind dat dus in het geheel niet duur (eigenlijk zelfs spotgoedkoop!).

@ tekkel

Ja binnen 48 uur is dus inderdaad "bijna gelijk"

Neem aan dat de verzekerings maatschappij ook nog een kopie van je polis hebben. Tis typisch Nederlands geloof ik om met je polis in de hand een brandend huis te verlaten :smile:

Als het bij mij morgen afbrand (hoop van niet) staat alles (behalve mijn collecties) er volgende week weer gloed-hagel-nieuw in. Voor mij hoef je geen collecte te houden of aan te komen met afdankertjes.

Cheers

Willem

[quote author=willem-lenie link=topic=9716.msg132608#msg132608 date=1235052214]

Neem aan dat de verzekerings maatschappij ook nog een kopie van je polis hebben. Tis typisch Nederlands geloof ik om met je polis in de hand een brandend huis te verlaten :smile:

Als het bij mij morgen afbrand (hoop van niet) staat alles (behalve mijn collecties) er volgende week weer gloed-hagel-nieuw in. Voor mij hoef je geen collecte te houden of aan te komen met afdankertjes.

[/quote]

Wij wonen hier ook in een risico gebied voor bosbranden en de 1e tip (samen met een info pakket van wat te doen bij brand) die we van buren kregen was om een apart krat te maken met polissen, paspoorten en andere belangrijke papieren die je zo mee kan nemen mocht er iets gebeuren. Dus niet echt typisch iets Nederlands hoor.

Misschien ben jij wat materialistischer dan de gemiddelde Australier door alles gloednieuw te willen hebben. Wij zitten zelf bijv. ook al 1.5 jaar op een 2e of misschien 3 hands bank, zitten op gekregen stoelen etc en ik vind het prima allemaal. De een hecht waarde aan nieuwe dingen de ander niet.

Wij wonen tijdelijk bij een vriend in huis en zijn november vorig jaar getroffen door de stormen in Brisbane. Die vriend wacht nog steeds op uitbetaling... het is nu 3 maanden geleden...
Verzekeringmaatschappijen kunnen zoveel aanvragen niet aan en hebben ook niet zoveel tradies bij de hand om met wederopbouw/reparaties te beginnen. Ik heb ook collega's die nog steeds een tarp over hun dak gespannen hebben... en die zijn allemaal goed verzekerd hoor

Kan me niet voorstellen dat de polis een noodzaak is om je verzekering te kunnen aantonen. Alles is bekend bij ze en ik zou graag de regel in de polis zien waar in staat dat je met de originele polis ( of in mijn geval bij AAMI een vellletje papier met daarop de premie en het verzekerde bedrag) alleen recht zou hebben op vergoeding/compensatie. Het in de hand moeten hebben van de originele polis is iets wat stamt uit een tijd dat er nog geen computers waren en polissen op een andere manier werden geregistreerd. Nu staat jouw "polis" op de computers bij je verzekerings maatschappij en is met 1 druk op de knop terug te vinden.

Mocht er bij mij brand uitbreken dan zijn de "polissen" wel het laatste wat ik meeneem. Foto albums vind ik iets belangrijker.

Misschien ben jij wat materialistischer dan de gemiddelde Australier door alles gloednieuw te willen hebben.

Slaat helemaal nergens op. Heeft dus ook niets, maar dan ook niets met materialistisch te maken, maar meer met wat je wilt uitgeven voor bepaalde dingen, wat je mooi of niet mooi vindt, hygienish, etc. Als morgen mijn TV kapot gaat koop ik weer een nieuwe en niet een tweede hands, d'as niet materialistisch. Op een nieuwe tv heb ik garantie, op een oude tweedehandse niet. Een tweede hands bank zou ik uit hygienisch oogpunt nooit kopen, je weet maar nooit wie er met z'n "blote kont" op die bank heeft gezeten, maar dat ben ik een ander heeft daar wellicht minder of geen moeite mee.

Ik ben in de tijd dat ik in Adelaide woonde bijna wekelijks naar Auctions gegaan, vooral voor oude spullen. Maar wat ze daar vragen voor echt oude troep dat is niet normaal, durf je in Nederland nog niet bij het grofvuil te zetten. Je kan er wel vaak mooie originele dingen uit voorbije era voor een redelijke prijs op de kop tikken (en zo groeien de collecties gestaag door).
Ik hecht dus ook (veel) waarde aan oude dingen, mijn huis (en opslag) staan er vol mee.

Ik heb dus tot nu toe alleen zeer goede ervaringen met de verzekering (AAMI), zeer behulpzaam (hoefde dus ook mijn polissen niet te laten zien!) en uitbetaling was zeer snel geregelt. Dag na de brand was er een man van de verzekering wezen kijken naar waar de auto en FoodVan waren heengesleept, volgende dag kreeg ik een telefoontje dat het allemaal "total Loss" was en kregen we de complete schade uitbetaald.

Heb geen idee waar iemand anders verzekerd is, maar kan AAMI echt aanraden ( alleen motoren verzekeringen zijn daar erg duur, kan je elders voor de helft verzekeren) Het koste ons slechts 1 telefoontje om binnen 48 uur alles vergoed te krijgen.

Waarom anderen 3 maanden op hun geld moeten wachten zou ik niet weten, wellicht dat het daar wat gecompliceerder ligt, als schade ( bv door achterstallig onderhoud) niet direct en allleen maar toewijsbaar is aan 1 gebeurtenis dan zullen schade experts daar wellicht wat langer over doen, onderverzekering is ook zo'n geval. Ik zou in ieder geval geen 3 maanden op mijn geld wachten.

Verzekerings maatschappijen kunnen gemakkelijk deze schades aan. Er zijn wel meer (natuur)rampen in dit land waar grote hoeveelheen claims uit voort vloeien, net iedereen is bij dezelfde verzekerings maatschappij etc.

Cheers

Willem

Ik denk dat de meeste volwassen australiers niet direct zitten te wachten op een nieuwe fiets nee, want die gebruiken ze niet. Kinderen daar integen wel, en ik denk dat de meeste kindren in die kampen op dit moment behoorlijk opgesloten zitten; zekunnen niet naar school, er is geen speelgoed, (als ze  het niet krijgen) en hun pappa en mamma zijn, lijkt mij, niet echt in de 'mood' om lekker te spelen.
Ik viel dus over de opmerking dat die kinderen liever een nieuwe fiets hebben- dat geloof ik dus niet.
Dat Willem liever een nieuwe fiets heeft, dat is nu erg duidelijk. Maar gelukkig Willem, geldt dat niet voor iedereen. Maar nogmaals, die 300 dollar die een nieuwe fiets kost, kun je ook uitgeven aan een nieuwe matrs (en die wil ik ou wel weer nieuw, als het effe kan)

Ik vind het wel jammer dat je eerste verontwaardiging over de lage gulheid van mensen is omgeslagen in verontwaardiging over de domheid van mensen in Australie, Willem.  Iedereen moet verzekerd zijn, en anders is het helemaal niet zielig als je je spullen kwijt bent.  Dan is het dikke bult...

En ja; als alles verbrand is, is het best fijn om je hondje bij je te hebben- dat kan troosten. En een riem, houdt hond dan bij je. En een etensbak ook. En een reptielen kooi houdt je slang/ bearded dragon weet ik wat, bij je.  En voer houdt je kat/paard etc in leven, en dat zijn dus wel belangrijke dingen, die niet door verzekeringen vergoed worden, want de meeste kijken niet naar loss of income, en dus leefgeld.  Australie heeft geen historie van verzekeren, dat is nu aan het opkomen in navolgig van Amerika en Europa. De meeste mensen doppen liever hun eigen boontjes (misschien een gevolg van de oorspronkelijke  import-bevolking?) en sparen voor calamiteiten zoals ziekte of pech. Deze pech is een beetje groter, en wat hulp, samen staan voor mensen met ongeluk, vind ik wel bewonderingswaardig. 
Als ik zie wat er om mij heen gebeurd aan activiteiten om mensen te helpen, ben ik wel geraakt.
En dat verschilt van; samen rijden en dieren uit het rampgebied halen, samen verbrande properties (food/gardens) weer opbouwen of opruimen, spullen verzamelen, eten verzamelen, collectes, benefiet concerten.

En die hulp, die gaat wat mij betreft net even boven een televiesie programma uit,  net even boven het naar jezelf trekken en zeggen; eigen schuld.

Sorry Willem, ik weet dat je hart net een stukkie groter is dan je mond, maar soms maak je het een beetje erg Nederlands.

Heb even voor dit forum van 2 grote Australische Verzekerings maatschappijen hun antwoord op de bushfires neergezet, er is wel degelijk emergency relief in de vorm van accommodatie en geld voorschotten. Of denken we hier nu nog steeds dat dat niet gebeurd en goed verzekerde mensen die het slachtoffer zijn van deze ramp in een "tentenkamp" moeten slapen en op een oude fiets heen en weer naar Melbourne moeten voor een honden riem.

QBE's response to Victorian fires

Our thoughts and sympathies are with all those impacted by the tragic events of the past few days.

Our first priority is for the safety of our customers and employees. QBE has teams on the ground in the affected regions supporting the Insurance Council of Australia task force and local agencies to ensure customers receive rapid and effective support.

QBE will ensure that we sympathetically and urgently meet the needs of our policyholders impacted by these events. QBE's immediate response has included:

·                                      Streamlined claims lodgement process and immediate financial assistance to provide relief for our insureds

·                                      Emergency temporary accommodation

·                                      Dedicated assessors ready to assist policyholders as access to affected areas becomes available

To all Victorians impacted by the bushfires

Management and staff of AAMI extend their sympathy to all those affected by the weekend’s devastating bushfires. We are all deeply saddened by the event, and will use all our resources and capabilities to assist our customers in getting back on their feet as quickly as possible.

We have established dedicated telephone contact teams, with our staff available around the clock to assist our affected customers. In addition, we have mobilised an on-site portable claims centre in Whittlesea where our staff will be on hand to offer assistance and advice to people insured with us.

As well as lodging claims for the repair and replacement of their homes and cars, many customers will be eligible for emergency relief under their policies in the form of temporary accommodation costs and a cash advance ahead of claims settlement. We urge customers to contact us on
13 22 44 as soon as possible so we can begin to provide assistance immediately.

In addition, AAMI, as part of Suncorp Group, has made a $500,000 contribution to the Premier’s 2009 Victorian Bushfire Appeal Fund. Management and staff are also rallying together to establish a range of fundraising activities, with all proceeds to go to the fund.

Anthony Durakovic
Executive General Manager, AAMI

net even boven het naar jezelf trekken en zeggen; eigen schuld.

De bosbranden, daar kunnen de mensen niets aan doen, jezelf verzekeren is 1 telefoontje en 1 biertje minder per week in de pub op de hoek.

Cheers

Willem

[quote author=willem-lenie link=topic=9716.msg132600#msg132600 date=1235046806]
Erg vervelend maar ik kan daar dus helaas geen medelijden mee hebben, alle mensen die keurig altijd hun verzekeringen betalen (zoals Ik) krijgen ook geen restitutie als je hele premie leven er niets gebeurd, als je het risico wil nemen, moet je het ook kunnen dragen

[/quote]

Ik hoop dat je dat ook duidelijk hebt gemaakt bij het doen van je donatie dat je alleen mensen wilt helpen met je geld die goed verzekerd waren en niet de rest  :shock:

Wat een onzin allemaal zeg, wat maakt mij het nu uit wie er met die oude fiets of hondenriem loopt! Of dat nu mw. A is die haar hebben en houden kwijt is maar goed verzekerd is of mw. B die alles kwijt is en niet verzekerd is. Ze vragen nu om dit soort spullen dus dan zullen ze het wel nodig hebben ook. Stuur jij dan straks de dakpannen maar op als alle vergunningen voor de herbouw zijn uitgedeeld.

Het blijft op dit Forum ( open discussie plaats) moeilijk om je eigen mening te geven ( vooral als die afwijkt van de gangbare denkwijze), zonder direct "afgebrand" te worden.

Wat ze met de donatie doen weet ik niet, ik stel daar geen voorwaarden aan, of zou ik wellicht alleen de mensen ZONDER verzekering moeten helpen? misschien weet dit Forum daar raadt op.

Lijkt me verstandig om het niet aan onderstaande persoon te geven (er zijn altijd opportunisten).

A VICTORIAN woman has been charged with fraudulently claiming her father was killed in the state's deadly bushfires in order to receive compensation payments.

Victoria Police allege the 31-year-old Sunshine woman made a $10,000 compassion and bereavement application to the Victoria Bushfire Appeal Fund which was denied after its checks found there was no relationship between her and the deceased.

She is also accused of claiming $5000 from Centrelink's funeral fund which was approved.

Detectives from the Melbourne Criminal Investigation Unit charged her last night with attempting to obtain property by deception and obtaining property by deception.

She was bailed to appear at the Melbourne Magistrates' Court on April 14.

@ Inge: Vul jij nou maar je "gulle doos" met spullen die je toch niet meer gebruikt, er zullen vast wel mensen zijn die daar erg blij mee zijn. Alle goed verzekerden kunnen gewoon cash voorschotten en accommodatie vergoedingen krijgen. Jammer dat je daar niet op reageert of op het 1 biertje minder per week voor een $25,000 inboedel verzekering.

Mocht je nog pre 1960 Coca Cola spullen hebben, stuur die maar naar mij  :smile:. ( wel graag originele spullen, geen naderhand nagemaakte kopieën)

Cheers

Willem

Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar als je als enige een ietwat andere kijk hebt op zaken kun je ervan uitgaan dat een ander het daar weer niet mee eens is.

Ook ik vind het logisch dat je een verzekering op je huis hebt inclusief inboedel. Maar moeten mensen die het risico hebben gelopen dat niet te doen en nu alles kwijt zijn daarom nu geen hulp krijgen?

Ik ben geen verzamelaar dus aan oude Coca Cola spullen kan ik je niet helpen.

Mijn gulle doos staat nog steeds open dus ik heb er straks nog maar wat blikjes kattenvoer ook bijgedaan (werd ook om gevraagd). Het gaat mij er trouwens niet om wat iemand wel of niet geeft maar brand niet een ander af omdat hij "opruiming houdt in zijn huis en denkt op die manier goed te helpen".

Beste Willem,

Misschien is het een idee om jouw mening iets genuanceerder neer te zetten. Het is de toon die de muziek maakt, maar wij horen die toon niet en kan je daardoor heel erg bot overkomen. Niemand zit hier op het forum om een ander tot op zijn sokken af te branden (vergeef me de uitdrukkig in dit topic) maar we zitten hier om elkaar te helpen en gedachten uit te wisselen. Dan kan het helemaal geen kwaad als je rekening houd met de gevoelens van andere mensen.

Sacha

Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar als je als enige een ietwat andere kijk hebt op zaken kun je ervan uitgaan dat een ander het daar weer niet mee eens is

Weet niet (noch jij) of ik de enige ben met mijn uitgesproken mening. Ik kom wel altijd voor MIJN mening uit, niet wat door wellicht een meerderheid wordt gedeeld. Ik heb totaal geen zin om een "genuanceerde" mening neer te zetten, want dat zou MIJN mening niet zijn. Blijft altijd moeilijk om voor je eigen mening uit te komen als dat wellicht andere mensen verontwaardigd. Ik hoef geen rekening te houden met de gevoelens van andere mensen, dat gebeurd visa versa ook niet. Ik ben in dit topic al uitgemaakt voor materialist, verzekering oplichter, bot..... lekker genuanceerd, wordt duidelijk rekening gehouden met mijn (eventuele) gevoelens. ( ik lig er niet wakker van hoe anderen over mij denken, zou ik nooit meer slapen  :smile:, ik ben een -wellicht apart- individu met een eigen mening en dat wou ik graag zo houden)

Maar moeten mensen die het risico hebben gelopen dat niet te doen en nu alles kwijt zijn daarom nu geen hulp krijgen?

Maw, als je je niet verzekert, loop je geen risico meer, schade wordt toch vergoed. Kijk ik ben helemaal voor dat ook die mensen geholpen worden met gulle dozen, donaties etc. Vind wel dat als de overheid deze mensen financieel uit de nood helpt dat dat dan in de vorm is van een renteloze LENING en geen schenking.

Ik ben zelf dit topic gestart in het weekend van deze bosbranden, heb gelijk een "gulle doos" op de receptie neergezet voor CASH en daar zit behoorlijk wat in, Ik heb de eigenaresse benaderd die het bedrag verdubbeld, ongeacht wat er in komt en hier krijg ik het hele forum over me heen als ik een opmerking maak over mensen die niet verzekerd waren ten tijde van deze ramp omdat ik daar een eigen mening over heb.

Ach als een ieder nou doet wat hij of zij vindt dat hij of zij kan/wil/moet doen om de getroffenen te helpen met gulle dozen, gebruikte huisraad, vrijwilligerswerk, cash etc. dan wordt iedereen geholpen en daar gaat het uiteindelijk om.

Cheers

Willem

[quote author=Inge link=topic=9716.msg132628#msg132628 date=1235101017]
Ik hoop dat je dat ook duidelijk hebt gemaakt bij het doen van je donatie dat je alleen mensen wilt helpen met je geld die goed verzekerd waren en niet de rest  :shock:
Wat een onzin allemaal zeg, wat maakt mij het nu uit wie er met die oude fiets of hondenriem loopt! Of dat nu mw. A is die haar hebben en houden kwijt is maar goed verzekerd is of mw. B die alles kwijt is en niet verzekerd is. Ze vragen nu om dit soort spullen dus dan zullen ze het wel nodig hebben ook. Stuur jij dan straks de dakpannen maar op als alle vergunningen voor de herbouw zijn uitgedeeld.
[/quote]

En daarom verzekeren mensen zich niet, ze krijgen het toch wel weer bij elkaar..... 30% van de slachtoffers in Vic. is NIET verzekerd. Waarom niet? In zo'n gevaarlijk gebied wonen en niet verzekeren, gaat er bij mij niet in. Verzekeringen in die gebieden zijn duurder, maar dat weet je als je daar gaat wonen en in veel gevallen zijn de grond / het huis goedkoper.

Verzekeringen, Victorian State en Centrelink zijn al massaal aan het uitbetalen dus ik geef geen cent aan die mensen. Een deel is verzekerd en voor diegene die niet verzekerd zijn is het hun eigen keus. Ik betaal enorm veel aan verzekerings-premies (zonder te claimen) en nog meer aan belastingen, dus mijn bijdrage hebben ze al. En wie gaat mij betalen als ik morgen al mijn verzekeringen opzeg en er gebeurt iets?

Mijn donatie gaat naar de RSPCA (http://www.rspcavic.org/campaigns_news/news_bushfires.htm) de dieren kunnen zich niet verzekeren tegen de stomiteiten van mensen en er zijn maar weinig mensen die aan hun denken.

Wij hebben vrienden die alles kwijt zijn geraakt in een van de ramp gebieden (goed verzekerd maar toch alles kwijt inclusief 2 kinders). 

Willem, wederopbouwen voor deze mensen (hun verzekering gaat betalen) gaat toch echt even langer duren dan 2 weken - het gebied is net afgebrand door 1200 graden - voor dat het "bouwrijp" is.  Deze mensen waren wat blij met mijn "onhygiensche" dekbed" en een tas met handdoeken en toilet spullentjes.  Het is misschien niet in te denken dat "oude" spullen zeer welkom waren want het laatste wat deze mensen momenteel wilden is lekker gaan shoppen met hun geld van de RACV en/of Centrelink.  Ook willen zij erg graag bij hun plekje blijven en op hun manier afscheid nemen en dan is niet echt prettig in een hotel in Melbourne.

Trouwens, ook belangrijk, hou lang gaat jouw verzekering een hotel betalen in geval van een bosbrand?  Allemaal logistieke problemen waar deze mensen nu mee te maken krijgen met een prachtige inboedel en huisverzekering, auto verzekering enz.  Ook moet het normale werkleven weer beginnen want er is echter geen "loss of income due to bushfires" in de reguliere verzekeringspolis!

Natuurlijk heb jij recht op een eigen mening, net als iedereen hier!  Maar kom een keertje kijken want Marysville was echt heel mooi. Helaas kan men daar ook niet opnieuw opbouwen want het is nog steeds een crime scene.  Healesville hotel wordt ook een probleem want daar rondom brand het nog steeds dus toch maar uitwijken naar de binnenstad wat zoveel mensen nog niet willen want ieder daar blijft toch een bepaalde hoop houden.

Hou ook het bedrag van de donaties in de gaten want die niet-gulle "australiers" hebben dus nu al over $120,000 geschonken (zonder de bedragen van de State en Federal government erbij opgeteld).  Jammer van de onverzekerde mensen in de tsunami - kregen zeker ook geen geld...

Suzanne

Ik denk dat je in je eerste zin het topic weer even terug brengt waar het eigenlijk zou moeten zijn (voor mijn gevoel).

Het is vreselijk, en dat blijft het nog heel lang. 
Overigens gaan er hier weer waarschuwingen rond voor zondag en maadag. Heet en harde wind.  De angst voor het aanwakkeren van bestaande bosbranden (windrichting verandert) en het opnieuw opvlammen van gedoofde vuren steekt hier de kop op.

Ook zijn er waarschuwingen voor het opruimen van afgebrand materiaal; treated pine dat wordt gebruikt voor fenceposts en bv cubby houses, bevat arsenicum. Het s extreem gevaarlijk de as daarvan in te ademen, en onbeschermd op te ruimen. (rashes, breathing, cancer & fertility issues)

De ellende is echt nog lang niet over. Of je nu geld hebt op je bank of niet. 

Ik begrijp heel goed dat de opbouw wat langer duurt dan 2 weken, uitbetalingen in de vorm van cash voorschotten en nood accommodatie zijn al gedaan. Tegen loss of income heb ik mezelf verzekerd. Nogmaals wat ik hier op het forum schrijf is MIJN persoonlijke mening, wat IK wel of niet zou doen, geen verplichting voor anderen om mijn voorbeeld te volgen.

$120.000 WAUW.....gedeeld door 21 miljoen Australiers is...... Blijft erg erg weinig.

Jammer van de onverzekerde mensen in de tsunami - kregen zeker ook geen geld...

????? die mensen hadden al helemaal niets toen die Tsunami daar kwam, overheids hulp in dit soort landen is nou ook niet "je van het". begrijp alleen niet goed jouw reactie. Er werd in ieder geval in Nederland voor deze ramp 200 miljoen EURO!!!! ( 400!!! MILJOEN dollar!!!) opgehaald, was niet eens een ramp in eigen land!

Home, car, business insurance fees to soar on back of financial crisis, Victoria fires
By Karen Collier
Herald Sun
February 21, 2009 12:01am
Black Saturday blazes bill reaches $790m
HOME owners, drivers and businesses are facing the biggest insurance price rise in five years because of the financial crisis and devastating bushfires.
Experts say Victorians will pay an average $47-$100 extra for combined home, contents and motor policies, with costs rising 5-10 per cent.
IBISWorld analyst Richard Jeremiah predicted the highest annual jump in about five years as companies tried to stem profit losses, the Herald Sun reports.
Bushfire survivors and others living in risky areas would be hit with the steepest insurance increases, he said.
The cost of payouts for the Black Saturday blazes has reached $790 million.
Insurers so far have logged 6230 claims for destroyed and damaged properties and cars. But about one in three of the ruined homes was uninsured.
Mr Jeremiah said he expected more people to abandon insurance or downgrade cover because of price jolts.

Melburnians pay an average $1031 for house, contents and car insurance, while country Victorians pay an average $949.
The price rise forecast coincides with calls for stamp duty cuts to make premiums more affordable.
The Insurance Council of Australia also wants to replace the fire services levy imposed on insured houses and businesses with a tax on council rates that is shared across the community.

Gemiddeld kost een verzekering voor HUIS en INBOEDEL en AUTO $1000 per jaar!! $83.33 per maand, $19 per week!!

De gemiddelde Australier van 18 jaar en ouder geeft meer dan $30 per week uit aan alcohol! Vorig jaar werd in de staat Victoria voor 2.6 MILJARD dollar in de POKIE machines verloren! ( praat ik nog niet over scratchies, Keno, TAB en alle ander gokmiddelen aanwezig in de staat Victoria alleen)

Maar nog is dus 1/3 van de mensen in het getroffen gebied verzekerd, ja je kan je geld maar 1 keer uitgeven, niet verzekeren is ook een vorm van gokken......

Cheers

Willem

herstel
Maar nog is dus 1/3 van de mensen in het getroffen gebied verzekerd, ja je kan je geld maar 1 keer uitgeven, niet verzekeren is ook een vorm van gokken......

moet zijn

Maar nog is dus 1/3 van de mensen in het getroffen gebied ONverzekerd, ja je kan je geld maar 1 keer uitgeven, niet verzekeren is ook een vorm van gokken......

Cheers

Willem

Willem,

Even een correctie: het moet $120 miljoen dollar zijn en niet $120,000.  Sorry voor de typefout.

Je moet zelf misschien toch je feiten ook even checken:

door Pieternel Gruppen

18-10-2005

Na de tsunami, eind vorig jaar, stond de telefoon bij de Samenwerkende Hulp Organisaties (SHO) roodgloeiend. Binnen een paar dagen hadden de Nederlanders 2,5 miljoen euro bij elkaar gebracht. Uiteindelijk is dat bedrag bijna vertienvoudigd. Na de aardbeving in Pakistan en India die ruim een week geleden plaatsvond, lijken de Nederlanders minder vrijgevig. De tussenstand is 500.000 euro.

Het artikel heet "Nederlanders geven als een ramp hun aanspreekt!"

Uit jouw antwoord krijgt het forum jouw duidelijke mening over de onverzekerde mensen.

Als je echter de research er op na kijkt zal je begrijpen dat een groot deel van het opgehaalde geld van de tsunami gebruikt is voor wederopbouw van getroffen gebieden - waarvan een groot aantal ook goed verzekerd waren.  Ook is het onderzocht dat van die 200 miljoen euro er een hoop aan de strijkstok is blijven hangen, jammer genoeg! 

Zoals meerdere al zeiden, je hebt recht op je eigen mening maar een klein beetje inlevingsgevoel zal in dit geval zeer op zijn plaats zijn.

In geval van "loss of income insurance" zullen vele verzekeraars niet uitkeren want uiteindelijk ben je wel in staat om te werken - je hebt geen letsel

" Furthermore, investigating the actual policy itself is important. The definition of an individual's inability to work varies between policies. Some policies state define it as a total inability to perform work duties, while others define it as "unable to perform important functions". Age, gender and occupation also play important factors in determining your premium. Premium may be lessened if you choose to recieve payment 3 months after your ceasation of employment rather than simply after 1 month after losing your ability to work. "

Waarom zijn de australiers niet verzekerd? 

Ik denk omdat de mentaliteit van de australiers was meer 'elkaar helpen' als er wat gebeurde, met spullen, onderdak, eten etc.  Bijv. als je bevalt komen ze avondeten brengen voor de rest van de familie.  Valt je kind door de muur help je het repareren gevolgt door een bbq.
Dat is altijd de mentaliteit geweest van de Australier.

De beredenering van iemand maakt iets kapot, en die moet dat nu betalen leeft nog niet zo by de Australier.  Gaat wel nu steeds meer komen.  Je zou kunnen zeggen dat de Australier op dit gebied wat 'achterloopt' op de Nederlander.  (Maar voor mij hoeft die mentaliteit hier niet te komen) 

Ongetwijfeld zullen de mensen die nu onverzekerd waren twee keer nadenken over een verzekering bij een nieuw huis(ondanks dat ze nu wel geholpen worden)

Het hele systeem van je verzekeren en dan claimen zit er nog niet standaard in.  Neem bijvoorbeeld een hypotheekverzekering.  In Nederland kan je geen geldlenen voor je huis zonder levensverzekering.  Hier is dat geen probleem.  Maar ook hier zal verandering in komen.

Geef ze tijd in tig jaren zullen ze net als in Nederland, alles willen verzekeren, alles willen claimen en konstant klagen over alles wat met verzekeringen te maken heeft, net als in Nederland.

Sidonia

Even over de verzekering. Toen wij dit huis kochten moesten we op papier laten zien dat het huis verzekerd is, anders kregen we geen
hypotheek.

Jolanda

Back