nee die kun je helaas niet gewoon laten copieeren, alle copieen van je diploma's en andere belangrijke certificaten moeten gecertificeerde copieen zijn, en geen copieen van gecertificeerde documenten (snap je t nog?) zijn! Daarom moet je ook altijd om meerdere exemplaren vragen, min 2 liefst 3 of meer zodat je ze altijd voor handen hebt. Ik had gevraagd bij de skills assessment of ik de gecert. copieen terug mocht voor visum aanvraag maar dat doen ze niet! Was erg vervelend want ik kwam er dus ook later achter dat je meedere gec. copieen nodig hebt, dus ALTIJD om 2-3 exemplaren vragen, zodat je er altijd eentje reserve hebt...! Meestal is het tegen een gereduceerde prijs, soms gratis... Ik heb toendertijd ivm visumaanvraag een geboorteakte van mn ouders gevraagd en deze heeft gemeente zelf gestempeld en ondertekend, en aangezien de gemeente ook een officiel erkende instantie is ga ik ervan uit dat ze niet nog es naar de notaris moeten...! De akte is int nl maar eronder staan in kleine letters de engelse. griekse en latijnse verklaring dus die hoef je niet te laten vertalen.
Poeh, hoop info! Lees maar ff goed door! Succes! Enne... vraag maar raak!
Grts, Mariekske
ps tis zoooo oneerlijk dat wij dutchies alles moeten laten vertalen en certificeren voor veel geld! In Oz kun je alles kosteloos laten certificeren door rechtbank of postofficemanager! Liam, mijn ierse partnet kan gewoon bij t politieburo alles laten certificeren 4 free, maar mij keken ze hier in NL toendertijd raar aan toen ik hier oom vroeg! haha :wink: