Catkin's nieuwe weg naar Australië

weet iemand trouwens of de e-mail met het rapport voldoende is om mee te nemen naar de nVWA? Ik zie ergens ook het lab report en vaccinatie certificaat? Ik heb enkel de stempel in het paspoort dat de vaccinatie is gezet en het labraport. Is dat voldoende?
 
weet iemand trouwens of de e-mail met het rapport voldoende is om mee te nemen naar de nVWA? Ik zie ergens ook het lab report en vaccinatie certificaat? Ik heb enkel de stempel in het paspoort dat de vaccinatie is gezet en het labraport. Is dat voldoende?
Was bij ons genoeg . Hier in Oz krijg je voor iedere vaccinatie van je huisdier een certificaat en hebben ze niet zo’n handig paspoort. Dat verklaart waarschijnlijk de verwarring. Goed bezig!
 
Volgens mij ook. Heb niets anders dan de paspoorten en de briefjes met de rnatt test en uitslagen in het dossier volgens mij.
 
Goed nieuws vanuit het nVWA. Ik kan het rapport en de paspoort foto van de katten mailen en dan kan het RNATT formulier via de mail verzonden worden. Ik hoef hier dus niet extra voor naar Utrecht maar kan online worden afgehandeld!
 
Afgelopen week de documenten van de nVWA terug gehad. Maandag dus even het import permit aanvragen, waarna het quarantaine station en de vlucht geboekt kunnen worden.
Vandaag nog even langs geweest op de emigratie beurs om rond te snuffelen, maar als je plannen al zo concreet zijn dan is het toch minder leuk. Wel even bij VCK wezen kletsen en de vervoersboxen voor de katten op gehaald. Wat een ondingen (mijn auto stond wat verder weg), maar ze hebben er wel lekker de ruimte in! Morgen spierpijn denk ik. Hier gaan we dus gestaag verder met, vooral de voorbereidingen voor de katten, al zit ik voor mezelf ook niet stil en begin ik zo langzaam aan een beetje uit te kijken voor werk en contacten te leggen met mensen die wat weten over theater en theatergroepen. Daarnaast speel ik momenteel zelf 6 voorstellingen deze twee weken dus omzit sowieso niet stil. Na de voorstellingen en als ik eind deze maand verhuisd ben naar mijn tijdelijke vakantie woning, ga ik me meer richten op het zoeken naar werk en toneel!
 
Even een vraag: ik ben de import permits voor Woezel en Zorro aan het aanvragen. Nu is een van de vragen of ze medicatie gebruiken of een conditie hebben waarvoor ze onder controle zijn bij de dierenarts. Bij woezel heb ik "nee" ingevuld. Hij gebruikt wel blaasgruis dieet. Alleen gebruikt Zorro natuurlijk wel astma medicatie. Ik heb hiervoor alleen geen dierenarts verklaring. Is het handig toch aan te geven dat Zorro puffers gebruikt en de dierenarts dus een verklaring te laten tekenen, of kan ik beter gewoon "nee" invullen?
Ik ben liever eerlijk, echter gaan er dan wel weer een paar dagen overheen. Ik hoor graag wat jullie ideeen zijn. Zeker omdat de import permit ook meegaat met de lucht en zorro, voor de vlucht prednison krijgt en dus tijdens de vlucht en quaraintaine geen medicatie nodig heeft. Echter moeten ze in Melbourne natuurlijk wel weer weten van zijn Astma.
 
Zorro wordt wel onderzocht door een dierenarts bij aankomst in quarantaine. Als astma duidelijk te horen is, zou ik het melden om straks gedonder en daardoor ook mogelijk een langere quarantaine (en kosten) te voorkomen .
 
Even een vraag: ik ben de import permits voor Woezel en Zorro aan het aanvragen. Nu is een van de vragen of ze medicatie gebruiken of een conditie hebben waarvoor ze onder controle zijn bij de dierenarts. Bij woezel heb ik "nee" ingevuld. Hij gebruikt wel blaasgruis dieet. Alleen gebruikt Zorro natuurlijk wel astma medicatie. Ik heb hiervoor alleen geen dierenarts verklaring. Is het handig toch aan te geven dat Zorro puffers gebruikt en de dierenarts dus een verklaring te laten tekenen, of kan ik beter gewoon "nee" invullen?
Ik ben liever eerlijk, echter gaan er dan wel weer een paar dagen overheen. Ik hoor graag wat jullie ideeen zijn. Zeker omdat de import permit ook meegaat met de lucht en zorro, voor de vlucht prednison krijgt en dus tijdens de vlucht en quaraintaine geen medicatie nodig heeft. Echter moeten ze in Melbourne natuurlijk wel weer weten van zijn Astma.

Mail even met JetPets anders. Zij hebben hier meer mee te maken en weten wellicht de voor, en indien aanwezig, nadelen van wel of niet melden.
 
Volgens het vck hoef ik het enkel aan te geven als er medicatie van Zorro mee moet. Omdat Zorro van te voren een prednison prik krijgt hieft hij twee weken geen medicatie, deze hoeft dus ook niet met hem mee. Hierdoor hoef ik niks aan te geven bij de permit.
 
Volgens het vck hoef ik het enkel aan te geven als er medicatie van Zorro mee moet. Omdat Zorro van te voren een prednison prik krijgt hieft hij twee weken geen medicatie, deze hoeft dus ook niet met hem mee. Hierdoor hoef ik niks aan te geven bij de permit.
Kijk, dat is makkelijk :) En aangezien astma niet overdraagbaar is verwacht ik ook niet dat het in het geval de arts in Melbourne het oppikt dit tot langere quarantaine leidt.
 
Ik heb de dierenarts toch gevraagd even een Engelstalige beschrijving te geven van de situatie van Zorro en denk er toch over dit aan te geven bij het aanvragen van de import permit. Dit vooral zodat het bekend is in het quarantaine station. Als ze zijn astma aanzien voor iets anders of het gaan onderzoeken komen er enkel kosten bij. Wellicht kan ik deze zo voorkomen. In Nederland konden de klachten namelijk ook of astma of long worm zijn. Longworm lijkt me voor australie niet goed klinken, dan maar duidelijkheid scheppen over zijn astma. Volgens het vck heeft dit geen effect op zijn vluchtmogelijkheden, als de dierenarts hem verder gezond voor vlucht verklaard. Aangezien de dierenarts aangeeft dat hij prima kan vliegen duurt eerlijkheid misschien toch het langst (en goedkoopst)
 
Haha @FOL !

Vandaag de import permits aangevraagd voor Zorro en Woezel. Eerlijk erbij vermeld dat Zorro Astma medicatie gebruikt en Astma heeft, met een Engels talige uitleg van de dierenarts en dat hij verder gezond is. Als dit nu al een probleem zou vormen, zou dat wellicht ook tijdens de quarantaine kunnen gelden en dan zijn we (letterlijk) verder van huis... Dus maar even eerlijk geweest. Ik ga ervanuit dat Astma geen aanleiding is om geen permit te krijgen, dus vandaar. Mocht hij dan toch medicatie nodig hebben, kan dat ook gewoon mee (al geef ik hem een prednison injectie voor vertrek, zodat dit niet nodig is).

Verder dit weekend afscheid genomen van toneel, met mijn (in ieder geval voorlopig) laatst gespeelde voorstelling hier. Wel even een heftig dingetje, zeker ook omdat ik afscheid nemen van toneel hier in nederland, alle mooie herinneringen en de unieke mensen die ik hier heb ontmoet best lastig vind. En zeker ook omdat bij de laatste voorstelling, bij het slotapplaus ook nog een mooi woordje werd gesproken door de regisseur en de voorstelling aan mij werd opgedragen. Best een dingetje dus...

Komend weekend verhuizen naar een vakantiepark. 1 maart moet ik mijn sleutel overdragen, maar ook wel lekker omdat ik dan net even financieel wat ruimer kom te zitten.
 
Last edited:
Vanuit australie, ondanks de brief van de huisarts toch om meer medische gegevens van Zorro gevraagd. Hopelijk wordt de “visum aanvraag” van Zorro niet net zo gecompliceerd als die van mij want dan komen we voorlopig niet weg. Vandaag wel netjes de informatie terug gehad van de dierenarts, dus hopelijk is dat voldoende en wordt het geen afwijzing; aangezien eerdere problemen zich steeds voordeden als mijn huis net opgezegd en inboedel verkocht was en dat dit weekend weer het geval is :cool:.... en in dit geval zou het wel fijn zijn als het niet; 3x is scheepsrecht is!
 
Jeetje .. ik ben al lange tijd niet actief geweest op XPdite, en zie nu 'ineens' dat het eindeljik zover is voor je! Geweldig!! De aanhouder wint enzovoorts, enzovoorts. Alvast welcome in Perth. Ben benieuwd of je Scarborough zal herkennen, er is de laatste tijd flink aan gesleuteld!! (inlcusief een nieuw 'zee-zwembad').
 
Back
Top