Catkin's nieuwe weg naar Australië

Ik wil wel vooraf nog 14 pagina's vullen natuurlijk ;), dus misschien toch nog wat tegenslagen?! Hahaha Nee dank je!

Ik kan overigens niet meer terug en heb zojuist een enkele reis Perth geboekt! Ik vetrek 1 mei in de avond via Kuala Lumpur (waar ik een nachtje in het transit hotel verblijf) en reis 3 mei door naar Perth! En voor de eerste maand via air bnb een bed and breakfast in scarborough geboekt! Van daaruit maken we wel weer verdere plannnen!
 
Last edited:
OMG wat zal jij jezelf knijpen zeg.....ongelooflijk toch?! Super hoor, eindelijk gaat het er van komen.
Ik vind het geweldig en ben super blij voor je, poezebeesten mee en gaan! Doe nog maar zo'n vreugdedansje hoor :D
 
Het is vooral heel vreemd! Drie weken geleden ging ik naar Londen om me te oriënteren om daar te gaan wonen. Nu ben ik druk bezig om alles voor katten in orde te maken en heb ik een vlucht en eerste maand onderdak in Perth!
Wel een beetje tekenend voor hoe ik mijn leven leef.
Ik denk dat het echte besef en genieten vooral zal volgen als ik daar ben inderdaad! Nu blijf ik vooral bezig met verhuizen, alles voor de katten in orde maken, mensen vertellen dat ik wegga.
Nog vier maanden en dan ben ik er echt... Unreal!
 
Last edited:
Hahaha @afterbang . Ik zou zo dit hele draadje uit kunnen printen en inbinden ;).

Verder wens in natuurlijk iedereen een heel fijn 2018. May all your dreams come true!
De mijne gaat over precies 4 maanden uitkomen :up::eek:!
 

Attachments

  • IMG_4518.JPG
    IMG_4518.JPG
    87.3 KB · Views: 0
Gewoon een poat om tot de 100 te komen.

Bizar idd wat je nu in een paar weken meemaakt!
 
Ik vrees trouwens dat mijn katten pas in augustus naar binnen mogen. In las nu weer iets van 180 dagen na een goede bloeduitslag (nav rabies inenting) en dat zou dus een maand extra betekenen... Ik laat 29 januari bloed prikken, deze moet dan nog naar het lab gestuurd worden en de uitslag komt dan een dag of 10 later!
 
Hoi, nou net een mailtje van vck en de katten mogen vanaf 27 juli mee, inderdaad 180 dagen na de dag dat het bloed geprikt wordt!
Dit betekend voor mijzelf dat ik half juli even 10 dagen tot 2 weken naar Nederland ga om delaatste dingen in orde te maken. Maar goed, nu eerst bloedprikken 29 januari, RNATT formulier bij nVWA laten invullen en tekenen en dan de import Permits aanvragen!
Op de emigratiebeurs haal ik al de vluchtboxen op via vck, zodat ze er vast aan kunnen wennen als ik ze naar mijn ouders breng.
Voor mezelf nu vooral druk bezig met mijn huis vast leeg te halen; verkopen, inpakken en weggooien, daar ik eind februari het huis uit moet en tijdelijk op een vakantiepark ga wonen voor twee maandjes!
 
Last edited:
In ieder geval duidelijkheid.

Wij hebben de kratten ook opgehaald op de beurs :) Soort van ritueel. ALLERLAATSTE keer Emigratie beurs :D
 
In ieder geval duidelijkheid.

Wij hebben de kratten ook opgehaald op de beurs :) Soort van ritueel. ALLERLAATSTE keer Emigratie beurs :D


Haha inderdaad, voor de informatie hoef ik er niet naartoe. Alhoewel ik het wel een prettig idee vind om VCK dan ook een keer te zien. Maar hoort toch bij dat afscheidsritueel. En ach ik speel die dagen toch ook een voorstelling in Utrecht, dus ben in de buurt van Houten. Kan ik net zo goed even binnen kijken toch?! Psychische voorbereiding.
 
Vraag voor degene die al contact met NVWA heeft gehad omtrent het meenemen van huisdieren naar australie; heeft iemand de contact details zodat ik, als ik de bloeduitslag binnen heb, zo snel mogelijk een afspraak kan maken. Aangezien ik zelf een aantal voorstellingen speel in Utrecht begin februari, leek het me een mooie gelegenheid (daar ik tegen die tijd de bloeduitslag terug verwacht) om dit te combineren met het laten invullen van de RNATT formulieren.
 
Die had ik je toch gegeven? Niet?

Check even de papierbak ;)

Edit: Stap 3 en Stap 8 (al zijn het algemene gegevens, je moet een dame in Utrecht hebben... maar zie even niet haar naam staan. Maar via het algemene nummer kom je bij haar uit.
 
Last edited:
Overigens weer een stapje wijzer. VCK raadde aan zelf contact op te nemen met JetPets, omdat dit goedkoper zou zijn, dan dat zij het regelen met JetPets. Ik heb nu dus ook een offerte van JetPets, voor de reis van het quarantaine station naar Perth. Verder geeft VCK aan dat het quarantaine station de katten ophaalt van Melbourne vliegveld, dit is verplicht. Als ik dus zelf de quarantaine regel zit dit vervoer al bij de prijs in. Volgens hen zijn de mensen van het quarantaine station de enige die het vervoer van Melbourne luchthaven naar het quarantaine station doen. Is ook wel logisch.
Volgende week bloedprikken voor de titer bepaling en dan mijn eerste ritje richting Utrecht.
 
En weer een stapje verder wat betreft de katten: vandaag stap 2; bloedafname en nogmaals chip check.
Wel sneu want bloedafname bij Zorro lukte niet goed en dus is zijn nek redelijk lek geprikt. Nu hopen op een goede uitslag en dan naar de nVWA en daarna een import permit aanvragen.
Bij een positieve uitslag mogen ze vandaag over 180 dagen het vliegtuig in :up:

Voor mij duurt het nog iets korter; “slechts” 92 dagen...
 
Last edited:
Back
Top