Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hoi, nou net een mailtje van vck en de katten mogen vanaf 27 juli mee, inderdaad 180 dagen na de dag dat het bloed geprikt wordt!
Dit betekend voor mijzelf dat ik half juli even 10 dagen tot 2 weken naar Nederland ga om delaatste dingen in orde te maken. Maar goed, nu eerst bloedprikken 29 januari, RNATT formulier bij nVWA laten invullen en tekenen en dan de import Permits aanvragen!
Op de emigratiebeurs haal ik al de vluchtboxen op via vck, zodat ze er vast aan kunnen wennen als ik ze naar mijn ouders breng.
Voor mezelf nu vooral druk bezig met mijn huis vast leeg te halen; verkopen, inpakken en weggooien, daar ik eind februari het huis uit moet en tijdelijk op een vakantiepark ga wonen voor twee maandjes!

Last edited:
In ieder geval duidelijkheid.

Wij hebben de kratten ook opgehaald op de beurs :) Soort van ritueel. ALLERLAATSTE keer Emigratie beurs :D

In ieder geval duidelijkheid.

Wij hebben de kratten ook opgehaald op de beurs :) Soort van ritueel. ALLERLAATSTE keer Emigratie beurs :D

Haha inderdaad, voor de informatie hoef ik er niet naartoe. Alhoewel ik het wel een prettig idee vind om VCK dan ook een keer te zien. Maar hoort toch bij dat afscheidsritueel. En ach ik speel die dagen toch ook een voorstelling in Utrecht, dus ben in de buurt van Houten. Kan ik net zo goed even binnen kijken toch?! Psychische voorbereiding.

Vraag voor degene die al contact met NVWA heeft gehad omtrent het meenemen van huisdieren naar australie; heeft iemand de contact details zodat ik, als ik de bloeduitslag binnen heb, zo snel mogelijk een afspraak kan maken. Aangezien ik zelf een aantal voorstellingen speel in Utrecht begin februari, leek het me een mooie gelegenheid (daar ik tegen die tijd de bloeduitslag terug verwacht) om dit te combineren met het laten invullen van de RNATT formulieren.

Die had ik je toch gegeven? Niet?

Check even de papierbak ;)

Edit: Stap 3 en Stap 8 (al zijn het algemene gegevens, je moet een dame in Utrecht hebben... maar zie even niet haar naam staan. Maar via het algemene nummer kom je bij haar uit.

Last edited:
Overigens weer een stapje wijzer. VCK raadde aan zelf contact op te nemen met JetPets, omdat dit goedkoper zou zijn, dan dat zij het regelen met JetPets. Ik heb nu dus ook een offerte van JetPets, voor de reis van het quarantaine station naar Perth. Verder geeft VCK aan dat het quarantaine station de katten ophaalt van Melbourne vliegveld, dit is verplicht. Als ik dus zelf de quarantaine regel zit dit vervoer al bij de prijs in. Volgens hen zijn de mensen van het quarantaine station de enige die het vervoer van Melbourne luchthaven naar het quarantaine station doen. Is ook wel logisch.
Volgende week bloedprikken voor de titer bepaling en dan mijn eerste ritje richting Utrecht.

En weer een stapje verder wat betreft de katten: vandaag stap 2; bloedafname en nogmaals chip check.
Wel sneu want bloedafname bij Zorro lukte niet goed en dus is zijn nek redelijk lek geprikt. Nu hopen op een goede uitslag en dan naar de nVWA en daarna een import permit aanvragen.
Bij een positieve uitslag mogen ze vandaag over 180 dagen het vliegtuig in :up:

Voor mij duurt het nog iets korter; “slechts” 92 dagen...

Last edited:
weet iemand trouwens of de e-mail met het rapport voldoende is om mee te nemen naar de nVWA? Ik zie ergens ook het lab report en vaccinatie certificaat? Ik heb enkel de stempel in het paspoort dat de vaccinatie is gezet en het labraport. Is dat voldoende?

weet iemand trouwens of de e-mail met het rapport voldoende is om mee te nemen naar de nVWA? Ik zie ergens ook het lab report en vaccinatie certificaat? Ik heb enkel de stempel in het paspoort dat de vaccinatie is gezet en het labraport. Is dat voldoende?
Was bij ons genoeg . Hier in Oz krijg je voor iedere vaccinatie van je huisdier een certificaat en hebben ze niet zo’n handig paspoort. Dat verklaart waarschijnlijk de verwarring. Goed bezig!

Volgens mij ook. Heb niets anders dan de paspoorten en de briefjes met de rnatt test en uitslagen in het dossier volgens mij.

Goed nieuws vanuit het nVWA. Ik kan het rapport en de paspoort foto van de katten mailen en dan kan het RNATT formulier via de mail verzonden worden. Ik hoef hier dus niet extra voor naar Utrecht maar kan online worden afgehandeld!

Afgelopen week de documenten van de nVWA terug gehad. Maandag dus even het import permit aanvragen, waarna het quarantaine station en de vlucht geboekt kunnen worden.
Vandaag nog even langs geweest op de emigratie beurs om rond te snuffelen, maar als je plannen al zo concreet zijn dan is het toch minder leuk. Wel even bij VCK wezen kletsen en de vervoersboxen voor de katten op gehaald. Wat een ondingen (mijn auto stond wat verder weg), maar ze hebben er wel lekker de ruimte in! Morgen spierpijn denk ik. Hier gaan we dus gestaag verder met, vooral de voorbereidingen voor de katten, al zit ik voor mezelf ook niet stil en begin ik zo langzaam aan een beetje uit te kijken voor werk en contacten te leggen met mensen die wat weten over theater en theatergroepen. Daarnaast speel ik momenteel zelf 6 voorstellingen deze twee weken dus omzit sowieso niet stil. Na de voorstellingen en als ik eind deze maand verhuisd ben naar mijn tijdelijke vakantie woning, ga ik me meer richten op het zoeken naar werk en toneel!

Even een vraag: ik ben de import permits voor Woezel en Zorro aan het aanvragen. Nu is een van de vragen of ze medicatie gebruiken of een conditie hebben waarvoor ze onder controle zijn bij de dierenarts. Bij woezel heb ik "nee" ingevuld. Hij gebruikt wel blaasgruis dieet. Alleen gebruikt Zorro natuurlijk wel astma medicatie. Ik heb hiervoor alleen geen dierenarts verklaring. Is het handig toch aan te geven dat Zorro puffers gebruikt en de dierenarts dus een verklaring te laten tekenen, of kan ik beter gewoon "nee" invullen?
Ik ben liever eerlijk, echter gaan er dan wel weer een paar dagen overheen. Ik hoor graag wat jullie ideeen zijn. Zeker omdat de import permit ook meegaat met de lucht en zorro, voor de vlucht prednison krijgt en dus tijdens de vlucht en quaraintaine geen medicatie nodig heeft. Echter moeten ze in Melbourne natuurlijk wel weer weten van zijn Astma.

Zorro wordt wel onderzocht door een dierenarts bij aankomst in quarantaine. Als astma duidelijk te horen is, zou ik het melden om straks gedonder en daardoor ook mogelijk een langere quarantaine (en kosten) te voorkomen .

Even een vraag: ik ben de import permits voor Woezel en Zorro aan het aanvragen. Nu is een van de vragen of ze medicatie gebruiken of een conditie hebben waarvoor ze onder controle zijn bij de dierenarts. Bij woezel heb ik "nee" ingevuld. Hij gebruikt wel blaasgruis dieet. Alleen gebruikt Zorro natuurlijk wel astma medicatie. Ik heb hiervoor alleen geen dierenarts verklaring. Is het handig toch aan te geven dat Zorro puffers gebruikt en de dierenarts dus een verklaring te laten tekenen, of kan ik beter gewoon "nee" invullen?
Ik ben liever eerlijk, echter gaan er dan wel weer een paar dagen overheen. Ik hoor graag wat jullie ideeen zijn. Zeker omdat de import permit ook meegaat met de lucht en zorro, voor de vlucht prednison krijgt en dus tijdens de vlucht en quaraintaine geen medicatie nodig heeft. Echter moeten ze in Melbourne natuurlijk wel weer weten van zijn Astma.

Mail even met JetPets anders. Zij hebben hier meer mee te maken en weten wellicht de voor, en indien aanwezig, nadelen van wel of niet melden.

Volgens het vck hoef ik het enkel aan te geven als er medicatie van Zorro mee moet. Omdat Zorro van te voren een prednison prik krijgt hieft hij twee weken geen medicatie, deze hoeft dus ook niet met hem mee. Hierdoor hoef ik niks aan te geven bij de permit.

Back