Citizenship

Fictieve test vraag. Als Australië bedreigt wordt door een foreign entity. Zou ik opstaan als het conflict wordt?

Klinkt misschien debiel maar dat is ook een reden om een NL paspoort aan te houden, mocht het verkeerd gaan met China wat ik zeer onwaarschijnlijk acht maar ook zeker niet onmogelijk, (zie wat er gebeurd op de Solomon Islands) dan zijn we veiliger in NL dan hier. Dat het nooit zou kunnen weet ik niet, er hoeft maar 1 verkeerd target door afweergeschut of een verkeerd gelopen training geraakt te worden en je hebt WWIII. 3 jaar geleden had ik gezegd dat het onmogelijk was, maar ik vertrouw dan Rusland/China pact voor geen cent.

Dan de andere kant van de vraag, ik weet niet of je het zo bedoelt maar ik het intepreteer het maar even zo voor het gemak:

ALS Australia's sovereignty bedreigd wordt door een bepaalde entity zou ik dan vluchten of blijven en dit land met hand en tand verdedigen? Ik denk dat ik zou vluchten, ik zou het eerste vliegtuig naar Europa pakken. Fijn idee ook dat ze waarschijnlijk hier eerst aan land komen ;)
Nederland zou ik wel met hand en tand verdedigen trouwens.

Maar ok, we dwalen nu wel heel erg af..
 
Last edited:
Klinkt misschien debiel maar dat is ook een reden om een NL paspoort aan te houden, mocht het verkeerd gaan met China wat ik zeer onwaarschijnlijk acht maar ook zeker niet onmogelijk, (zie wat er gebeurd op de Solomon Islands) dan zijn we veiliger in NL dan hier. Dat het nooit zou kunnen weet ik niet, er hoeft maar 1 verkeerd target door afweergeschut of een verkeerd gelopen training geraakt te worden en je hebt WWIII. 3 jaar geleden had ik gezegd dat het onmogelijk was, maar ik vertrouw dan Rusland/China pact voor geen cent.

Dan de andere kant van de vraag, ik weet niet of je het zo bedoelt maar ik het intepreteer het maar even zo voor het gemak:

ALS Australia's sovereignty bedreigd wordt door een bepaalde entity zou ik dan vluchten of blijven en dit land met hand en tand verdedigen? Ik denk dat ik zou vluchten, ik zou het eerste vliegtuig naar Europa pakken. Fijn idee ook dat ze waarschijnlijk hier eerst aan land komen ;)
Nederland zou ik wel met hand en tand verdedigen trouwens.

Maar ok, we dwalen nu wel heel erg af..
Sure. Lekker naar Europa terwijl China WW3 begint. Zodat je dan de raketten van Putin en co in je kont kan krijgen ;-). Als het mis gaat tot een WW3 niveau dan ben je nergens meer veilig. Alhoewel een land met zo veel landmassa als Australië dan misschien wel veiliger is dan het dichtbevolkte Europa.
 
zo alles geüpload en betaald. Nu wachten. Laatste keer lijkt me :cool:
Er zijn zoveel grappen over het Belgische leger dat het me in een noodgeval veiliger lijkt om mijn Australisch paspoort te trekken 😂 en me gedeisd te houden in Redlynch.
Over de in te dienen forms: form 1195 is idd enkel recommended bij de start maar de pasfoto met achteraan een handtekening van een persoon uit de ID lijst (van form 1195) is dan weer wel noodzakelijk. Dus dan kan je net zo goed form 1195 meteen indienen.
Geen police checks gevraagd tot nu toe.
Voor de praktische administratieve kant van wel of geen Citizenship: met (enkel) PR komt onze dochter straks niet in aanmerking voor een HECS loan als student. Als PR betaal je dan wel niet de hoge overseas student fee maar moet je de gewone fee wel meteen upfront betalen. Als citizen kan je applyen voor de HECS loan en indien granted betaalt government je studiekosten upfront en betaal je ze later terug.
 
Klinkt misschien debiel maar dat is ook een reden om een NL paspoort aan te houden, mocht het verkeerd gaan met China wat ik zeer onwaarschijnlijk acht maar ook zeker niet onmogelijk, (zie wat er gebeurd op de Solomon Islands) dan zijn we veiliger in NL dan hier.
Weet je, dat dacht ik met Covid en al die mensen die 10 jaar in het buitenland gewoond hadden en ineens terug wilden naar Australie. Als het in Australie zo erg was als in bepaalde Europese landen, zou ik dan Australie verlaten? En dat was een heel duidelijk 'nee'.
En ik denk in geval van oorlog oid vermoedelijk hetzelfde. Ik woon hier. Mijn leven is hier. Mijn vrienden zijn hier.

Damn, ik hoor @afterbang: "Join us on the dark side...."
 
Weet je, dat dacht ik met Covid en al die mensen die 10 jaar in het buitenland gewoond hadden en ineens terug wilden naar Australie. Als het in Australie zo erg was als in bepaalde Europese landen, zou ik dan Australie verlaten? En dat was een heel duidelijk 'nee'.
En ik denk in geval van oorlog oid vermoedelijk hetzelfde. Ik woon hier. Mijn leven is hier. Mijn vrienden zijn hier.

Damn, ik hoor @afterbang: "Join us on the dark side...."
02CC72CA-74E2-4658-93AF-38E14775CD5E.jpeg
 
Ik ben de enige in ons gezin die nog geen Australier is.
Mijn dochters zij zowel NL als Ozzie nu, mijn vrouw heeft het Nederlandschap op moeten geven.
Dus ben ik nu getrouwd met een Australische. 😁
 
OK, even checken of dit normaal is.

Hele citizenship papierwinkel ingevuld, gefiled en test succesvol gedaan.
En nu krijg ik een vraag om (alsnog?) een Overseas Penal Clearance aan te leveren.
Gezien de regels voor Penal Clearance lijkt het wel te kloppen, maar maf dat dit nu opduikt, en niet ergens aan het begin. Ik dacht dat als je de test gedaan hebt, je alles achter de rug hebt?

Anyway, hoe kom ik aan een Penal Clearance? Is dat een Verklaring van Goed Gedrag zeg maar? Dus via deze link?
 
Last edited:
OK, even checken of dit normaal is.

Hele citizenship papierwinkel ingevuld, gefilmd en test succesvol gedaan.
En nu krijg ik een vraag om (alsnog?) een Overseas Penal Clearance aan te leveren.
Gezien de regels voor Penal Clearance lijkt het wel te kloppen, maar maf dat dit nu opduikt, en niet ergens aan het begin. Ik dacht dat als je de test gedaan hebt, je alles achter de rug hebt?

Anyway, hoe kom ik aan een Penal Clearance? Is dat een Verklaring van Goed Gedrag zeg maar? Dus via deze link?
correct.
 
Vraag 2.4

Ja of Nee?

Ja leidt to het kiezen dat deze VOG voor visum/migratie is (very close but technically not 100% right)
Bron Justis:
Visum en emigratie
Bij dit screeningsprofiel worden de risico’s getoetst indien men voor kortere of langere duur in het buitenland wenst te verblijven. Getoetst wordt of de openbare orde van het betreffende land in gevaar komt indien betrokkene tot dat land wordt toegelaten. Door het plegen van bijvoorbeeld drugs-, gewelds- en zedendelicten kan de openbare orde van het ontvangende land in gevaar komen.


Nee leidt tot allerlei vragen of je het nodig hebt voor buschauffeur of kinderdagverblijf verzorger enz....

Ja dan maar denk ik?



Screen Shot 2022-09-19 at 11.18.57.png
 
Vraag 2.4

Ja of Nee?

Ja leidt to het kiezen dat deze VOG voor visum/migratie is (very close but technically not 100% right)
Bron Justis:
Visum en emigratie
Bij dit screeningsprofiel worden de risico’s getoetst indien men voor kortere of langere duur in het buitenland wenst te verblijven. Getoetst wordt of de openbare orde van het betreffende land in gevaar komt indien betrokkene tot dat land wordt toegelaten. Door het plegen van bijvoorbeeld drugs-, gewelds- en zedendelicten kan de openbare orde van het ontvangende land in gevaar komen.


Nee leidt tot allerlei vragen of je het nodig hebt voor buschauffeur of kinderdagverblijf verzorger enz....

Ja dan maar denk ik?



View attachment 1854
"Ja" is correct, en dan "06" aankruisen.
 
OK, even checken of dit normaal is.

Hele citizenship papierwinkel ingevuld, gefiled en test succesvol gedaan.
En nu krijg ik een vraag om (alsnog?) een Overseas Penal Clearance aan te leveren.
Gezien de regels voor Penal Clearance lijkt het wel te kloppen, maar maf dat dit nu opduikt, en niet ergens aan het begin. Ik dacht dat als je de test gedaan hebt, je alles achter de rug hebt?

Anyway, hoe kom ik aan een Penal Clearance? Is dat een Verklaring van Goed Gedrag zeg maar? Dus via deze link?
Had je die dan niet direct geüpload bij de aanvraag? Hubby had zowel NLse als Chinese verklaring nodig.
 
Had je die dan niet direct geüpload bij de aanvraag? Hubby had zowel NLse als Chinese verklaring nodig.
Nee dat had ik niet gedaan en werd ook geaccepteerd (zie oproep voor de test)
Na de test zei de dame ook. Alles is klaar voor de ceremonie. Maar niet dus.

Nu verdenk ik de luie Noord Queenslanders ervan. Mijn pakketje en test leek te worden afgehandeld door Sunshine Coast Immi. Maar de verlate vraag voor Police Check kwam vanuit Cairns. Daar gaat alles niet zo snel 😂 Die deden de checks waar zij verantwoordelijk zijn nu pas 🌴
 
Nee dat had ik niet gedaan en werd ook geaccepteerd (zie oproep voor de test)
Na de test zei de dame ook. Alles is klaar voor de ceremonie. Maar niet dus.

Nu verdenk ik de luie Noord Queenslanders ervan. Mijn pakketje en test leek te worden afgehandeld door Sunshine Coast Immi. Maar de verlate vraag voor Police Check kwam vanuit Cairns. Daar gaat alles niet zo snel 😂 Die deden de checks waar zij verantwoordelijk zijn nu pas 🌴

Wordt juli 2024 😉
 
Check kwam vanuit Cairns. Daar gaat alles niet zo snel 😂
Ze zijn hier gewoon grondiger 😉

Dit staat bij de stappen:
“If you have spent a total of 12 months or more outside Australia since we granted you a permanent visa, you need to give us overseas police certificates from every country, including your home country, where you have spent a total of more than 90 days since you turned 18.”
 
Ze zijn hier gewoon grondiger 😉

Dit staat bij de stappen:
“If you have spent a total of 12 months or more outside Australia since we granted you a permanent visa, you need to give us overseas police certificates from every country, including your home country, where you have spent a total of more than 90 days since you turned 18.”
Ja dat heb ik (nu) ook gelezen 😂 Jij komt zeker uit Cairns? 😂
 
Back
Top