Citizenship

Ja dat heb ik (nu) ook gelezen 😂 Jij komt zeker uit Cairns? 😂
😂
Ik zou bijna zweren dat ‘since we granted PR’ er nog niet stond toen wij enkele weken terug indienden want ik twijfelde erg of ik het moest opvragen in NL of niet. Nu is het wel duidelijk.
 
OK, kleine VOG update.
20 September aangevraagd en nog steeds niets binnen
Eind oktober gemaild met de vraag voor een update, maar nooit iets op gehoord.
Zojuist gebeld en ze hebben hem 27 September verstuurd maar ik heb dus nooit iets gehad....
Ze gaan nu een scan e-mailen (ja ja, dat kan dus wel :) )

Morgen eens kijken wat er in mijn mailbox zit!
 
Manlief zit nog steeds op de uitnodiging te wachten voor de ceremonie. Blijkt via de staat geregeld te worden. De City Blue Mountains City Council zegt "We're throwing a party but don't know who's invited." De november ceremonie komt nu wel erg dichtbij, dus het zal wel Australia Day worden. Hoewel vrienden dit weekend vertelden dat ze vijf dagen voor de ceremonie pas de uitnodiging ontvingen. Het kan nog...
 
De handleiding van de scanner is gevonden!

"...The Minister is therefore hereby pleased to issue this Certificate of Conduct, pursuant to section 28 of the Dutch Judicial Data and Criminal Records Act..."
 
Manlief zit nog steeds op de uitnodiging te wachten voor de ceremonie. Blijkt via de staat geregeld te worden. De City Blue Mountains City Council zegt "We're throwing a party but don't know who's invited." De november ceremonie komt nu wel erg dichtbij, dus het zal wel Australia Day worden. Hoewel vrienden dit weekend vertelden dat ze vijf dagen voor de ceremonie pas de uitnodiging ontvingen. Het kan nog...
FYI, heb je hier gekeken? https://immi.homeaffairs.gov.au/citizenship/citizenship-processing-times/ceremony-wait-times#
Je kunt je council invullen en dan krijg je een vaag idee hoe of wat

Noosa shire is 207 mensen wachten op de ceremonie, en wait time is ingedeeld op dezelfde manier als visa's. Dus je hebt er wat aan, maar ook weer niet heel veel ;)

Blue Mountains heeft nu 34 kandidaten, maar de wait time is on average korter dan Noosa....
 
En ja, nu met de final tick in the box:

"...On behalf of the Government and the people of Australia, I am pleased to inform you that your application for Australian citizenship was approved..."

🤠

En degene die al Citizenship hebben, ook bedankt voor jullie steun en felicitatie: "...and the people of Australia..." :D
 
Had je, voor je de extra info moest aanleveren, niet de 'approved' melding gekregen?
Maar dus wel uitnodiging voor een test?
 
Had je, voor je de extra info moest aanleveren, niet de 'approved' melding gekregen?
Maar dus wel uitnodiging voor een test?
Nope en Yep.

Ik had tot nu geen approved gekregen. Je moet eerst de test doen, stel je voor dat je zakt ;)

Normaliter krijg je na de test de approval. Maar bij mij vonden ze na de test dus nog een omissie; de VOG.

Nu deze vorige week opgeleverd is kwam vanochtend dus de approval 👍🇦🇺🦘🐨🤠
 
Nope en Yep.

Ik had tot nu geen approved gekregen. Je moet eerst de test doen, stel je voor dat je zakt ;)

Normaliter krijg je na de test de approval. Maar bij mij vonden ze na de test dus nog een omissie; de VOG.

Nu deze vorige week opgeleverd is kwam vanochtend dus de approval 👍🇦🇺🦘🐨🤠
Wie heeft jouw approval ondertekend? Jij hebt vast mazzel dat het de nieuwe minister van Immigration is. Ik zit nog stuck met LNP's Alex Hawke op mijn citizenship certificate (hides certificate in a drawer).
 
Wie heeft jouw approval ondertekend? Jij hebt vast mazzel dat het de nieuwe minister van Immigration is. Ik zit nog stuck met LNP's Alex Hawke op mijn citizenship certificate (hides certificate in a drawer).
Screenshot 2022-11-14 at 14.16.01.png

Zo, kun je die er over photoshoppen ;)
 
FYI, heb je hier gekeken? https://immi.homeaffairs.gov.au/citizenship/citizenship-processing-times/ceremony-wait-times#
Je kunt je council invullen en dan krijg je een vaag idee hoe of wat

Noosa shire is 207 mensen wachten op de ceremonie, en wait time is ingedeeld op dezelfde manier als visa's. Dus je hebt er wat aan, maar ook weer niet heel veel ;)

Blue Mountains heeft nu 34 kandidaten, maar de wait time is on average korter dan Noosa....
Yep, gezien. 19 November is wel van de baan nu we nog geen uitnodiging hebben ontvangen. Australia Day gaat ook niet lukken want manlief zit dan in NL voor werk. Dus dat kan nog wel even duren voordat hij zijn paspoort kan aanvragen (en kan stemmen).
 
Just an FYI; Post duurt er erg lang over.
Really? Never noticed 🤣.
Mijn NL rijbewijs op afstand vervangen kostte maar 6 maanden met AusPost, en dat lag echt niet aan PostNL ...

Plannen is wel een dingetje mbt visa en zo, ja. Goed dat de VOG op tijd binnen is. We zullen niet tellen hoeveel jaar van je leven dat gekost heeft.
 
Back
Top