Citizenship

De korte bocht gaat voor lange is hier niet. Hier is de slipway moet voorrang geven aan de lange bocht zeg maar. Frickin’ annoying 😂
 
ik kijk in deze gevallen -rotondes, kruispunten- vooral naar type auto en of er een P-plate sticker op staat. Naast verkeersregels is het ook een kwestie van je bewust te zijn van de cultuurverschillen 😂. Of is dat geen vraag bij de Citizen Ship test?
 
O is dat zo? Nooit geweten. Zal dus ook niet vaak voorkomen. Bewijst wel dat een theorietje geen kwaad kan.
Toen mijn zoon rijexamen deed heb ik me inderdaad eens in de theorie regels verdiept. Het viel me inderdaad op dat rechts voorrang heeft nergens wordt genoemd. Recht doorgaand verkeer heeft altijd voorrang en anders wordt het dmv borden geregeld. In de verwarrende situatie waar iedereen op een kruising voor een stopbord moet wachten, zoals in Ipswich op een paar punten (nergens anders zo’n situatie gezien), wacht iedereen gewoon op zijn beurt.
 
Misschien als je voor je boat licence gaat?

Dat heb ik meegemaakt jaren geleden.
We hadden met een paar vrienden een skutsje gehuurd en zeilden op het IJselmeer.
Een jacht kwam van stuurboord en hij zei: "Stuurboord".
Wij zeiden: "Staal".
Hij wijkte uit. :D
 
In de verwarrende situatie waar iedereen op een kruising voor een stopbord moet wachten, zoals in Ipswich op een paar punten (nergens anders zo’n situatie gezien), wacht iedereen gewoon op zijn beurt.

Maar wat/wanneer is "jouw beurt" ?
 
Maar wat/wanneer is "jouw beurt" ?
Truck/Unimog: als eerste
4x4 met echt stalen roo-bar: tweede
SUV met bunny-bar: derde
Hatchbacks: vierde
Fietsers en wandelaars: alleen als er een zebrapad is.

En om weer op het citizenship terug te komen. Zonder een voertuig in de familie uit de 2e of 3e optie, kun je je aanvraag wel schudden 😂

@SteveSW Was jij nu al begonnen?
 
Last edited:
Truck/Unimog: als eerste
4x4 met echt stalen roo-bar: tweede
SUV met bunny-bar: derde
Hatchbacks: vierde
Fietsers en wandelaars: alleen als er een zebrapad is.

En om weer op het citizenship terug te komen. Zonder een voertuig in de familie uit de 2e of 3e optie, kun je je aanvraag wel schudden 😂

@SteveSW Was jij nu al begonnen?
yep. Aanvraag ergens begin September verzonden. Tot nu toe nog niets gehoord
Maar 2 van de 3 auto's zijn 4x4 dus dat moet goed komen. Eentje is zelfs Toyota.
 
Maar wat/wanneer is "jouw beurt" ?
Iedereen staat stil, want het is een stopbord. Dan kijkt iedereen elkaar afwachtend aan totdat iemand gebaart dat de ander voor mag gaan. In de praktijk is het vaak wie het eerst komt gaat voor. Het gebeurt eigenlijk zelden dat twee auto’s precies op hetzelfde moment op de kruising stil staan.
 
Last edited:
In Miami heb ik veel van dit soort kruispunten gezien. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Of het hier werkt weet ik niet.
Yep. Is een normale manier van werken op gelijkwaardige kruisingen in de USA als ik het goed onthouden heb van lang geleden. maar Slatsr is onze USA deskundige geloof ik 😉
 
Halleluja. We hadden toevallig vandaag net een auto gekocht. Maar dit lezend heb ik (al ruim 40 jaar in bezit van NL rijbewijs en 5 jaar OZ rijbewijs) toch maar een lespakketje "autorijden in OZ voor randdebiele Europeanen aan de verkante keer van de weg" inclusief theorieklas bij de RACV geboekt :cool:. Gelukkig geen examens te doen <wipes sweat off brow>.
 


OFX
Back
Top