Citizenship

In het kader van International Womens Day en de vraag die hier wel eens voorbij komt: Ben/Voel je je straks meer Ozzie dan Dutchie:


Als je de scores per land zo eens bekijkt, dan denk ik dat ik in dit opzicht meer Dutchie ben (en blijf) dan Ozzie.
En dan te bedenken dat jij nog een Hollander bent ook, in plaats van een man uit een van de zachtere provincies in Nederland :D

Maar zonder gekheid, ik ben het met je eens. Alhoewel er wel een positieve trend te zien is in Australie, is die niet zo sterk opwaards als in Nederland.
 
En dan te bedenken dat jij nog een Hollander bent ook, in plaats van een man uit een van de zachtere provincies in Nederland :D

Maar zonder gekheid, ik ben het met je eens. Alhoewel er wel een positieve trend te zien is in Australie, is die niet zo sterk opwaards als in Nederland.
Zijn er zachtere provincies? Je leert elke dag iets nieuws 😂

Ik ben als kind opgegroeid op het randje van Gelderland/Zuid-Holland/Utrecht en dan straks Australiër. Identiteitscrisis in wording! 😂
 
En dan te bedenken dat jij nog een Hollander bent ook, in plaats van een man uit een van de zachtere provincies in Nederland :D

Maar zonder gekheid, ik ben het met je eens. Alhoewel er wel een positieve trend te zien is in Australie, is die niet zo sterk opwaards als in Nederland.

Dat komt ook omdat veel topics die hier nu "hot" zijn zoals LBTIQ+ en vrouwenrechten in Nederland al 20 jaar geleden gemeengoed en gecaccepteerd zijn geworden, hier begint dit proces nu pas, wat Australia een tijdcapsule maakt. Een eiland ver weg van de rest, met een eigen rulebook.

@afterbang je zult altijd Ollander blijven, zelfs zonder NL paspoort en met Aussie paspoort.
 
Thanks @Emulate . Leuke ceremonie, iedereen had aan het verzoek voldaan om zich netjes aan te kleden. Verder redelijk informeel, mede door onze vrolijke burgemeester. Deze foto is genomen door onze federal member Susan Tempelman. ‘That says it all’! Na afloop taart met oploskoffie 😂 En gisteren 25man over de vloer op zwoele zomeravond. Dat kon niet beter.
 

Attachments

  • E4A7A88C-8690-4073-8240-7E2F43B71FD2.jpeg
    E4A7A88C-8690-4073-8240-7E2F43B71FD2.jpeg
    624.1 KB · Views: 13
Jouw keuze! Maar vergeet niet dat voor veel aanwezigen het een feestelijke en belangrijke aangelegenheid is, een mijlpall in hun leven, zeker als het een moeizame weg geweest.
 
Is dit een hint....? :rolleyes:

View attachment 1942

Ik heb de uitnodiging er nog een keer op nagekeken en er staat (zoals verwacht) helemaal 0.0, niets, nada over kleding. Straya! ;)

Dit is de dresscode in QLD, als je in pak aankomt wordt je terug naar huis gestuurd en vriendelijk verzocht om quicksilver boardies , een fishing shirt en 3 maten te grote thongs aan te doen. En je moet verplicht een ten minste 4 weken oude ongeschoren baard voorzien van etensresten laten staan. Voor vrouwen zijn het veel te korte afgerafelde denim shorts, een te kleine top waarbij de buik eruit hangt en het liefst voorzien van tatoeages op de benen en paars geverfd haar wat eigenlijk donkerrood had moeten zijn. O ja en je moet je zonnebril ten alle tijden op houden.

Die Mexicans altijd met hun dress codes, wij hebben onze eigen dress codes up here. She’ll be right 😎
 
Jouw keuze! Maar vergeet niet dat voor veel aanwezigen het een feestelijke en belangrijke aangelegenheid is, een mijlpall in hun leven, zeker als het een moeizame weg geweest.

Ik ga echt niet met een wife-beater shirt en ongewassen mullet plus een krat bier onder mijn arm naar binnen. Maar ik gok dat als je hier in pak naar binnen loopt iedereen denkt dat je van Immigration bent en een paar mensen alsnog komt deporteren :eek:

Daarnaast wil ik vieren dat ik onderdeel ben geworden van AU, en voor mij is de switch van NL naar AU er zeker 1 van de AU lifestyle en nu dus ook QLD lifestyle (sun, surf & beaches). Ook, een pak is nooit mijn ding geweest, dat is niet wie ik ben, dus ik wil mezelf niet anders voordoen dan wie ik ben. En ik leg voor de zekerheid wel een pak op de achterbank (als ik mijn pak nog kan vinden) ;)

She'll be right!

P.S. Dit zegt niets over andere mensen/councils etc. die een pak waarderen. Het gaat hier alleen over mezelf.
 
Last edited:
Enige pak dat ik nog bezit is mijn trouw pak. Daar pas ik gegarandeerd niet meer in 😄. Mijn andere lange nette broek wordt nu gedragen door een virgin medewerker denk ik.
Enige moment dat ik hier in Cairns mensen echt nette (lange) kleren zie dragen is bij theater en ook daar loopt helft in shorts (meestal wel van het iets deftigere soort). Op kantoor lachten ze me letterlijk uit toen ik bij eerste gesprek kwam opdagen in nette lange broek en overhemd.
Maar wel af en toe wel eens fijn om bij gelegenheid iets netter aan te doen dus misschien shop ik wel een lange zwarte broek, geel shirt en rode pet 🇧🇪 😎 (kunnen ze dan vrij interpreteren als aboriginal flag wat meteen ook een goed statement is)
Eerst maar eens examen/interview doen morgen.
 
Enige pak dat ik nog bezit is mijn trouw pak. Daar pas ik gegarandeerd niet meer in 😄. Mijn andere lange nette broek wordt nu gedragen door een virgin medewerker denk ik.
Enige moment dat ik hier in Cairns mensen echt nette (lange) kleren zie dragen is bij theater en ook daar loopt helft in shorts (meestal wel van het iets deftigere soort). Op kantoor lachten ze me letterlijk uit toen ik bij eerste gesprek kwam opdagen in nette lange broek en overhemd.
Maar wel af en toe wel eens fijn om bij gelegenheid iets netter aan te doen dus misschien shop ik wel een lange zwarte broek, geel shirt en rode pet 🇧🇪 😎 (kunnen ze dan vrij interpreteren als aboriginal flag wat meteen ook een goed statement is)
Eerst maar eens examen/interview doen morgen.
Success morgen! Even ter verduidelijking: ik heb het woord 'pak' niet genoemd!
 
Eerst maar eens examen/interview doen morgen.
Zet 'm op!

Ik kan me van de ceremonie vorig jaar in Melbourne Parliament House vooral het multiculti herinneren. Hele Aziatische families in formele, lange klederdracht met veel bling en make-up. Tradies in hi-vis en steel boots. Mannen en vrouwen op hun eentje in strakke business suit. The oddball in thongs, hawaiishirt en surfbroek naast me. Gewoon in dagelijkse broek-en-truiplunje zoals ik. Oudere nieuwe citizens uit Zuid-Europa in streng en formeel zwart. Eigenlijk zoals ik Australia (Melbs dan) dagelijks ervaar. Supersnelle business suits, glimmende schoenen en 6-inch heels in het CBD naast klassieke kleding in Chinatown, tradies in geel en oranje in de straten en surfblokes in RipCurl in de shops. Ik vond die diversiteit fantastisch. Verder was er bij ons niks te halen, nog geen bekertje water, ook geen boompjes en hapjes. Ceremonie in lockdown-modus.
 
Last edited:
Ja dat multi-culti vind ik ook wel gaaf aan AU. Ik heb het idee dat er minder conformiteit is dan NL? Minder 1 norm. Noosa is aan de ene kant een soort Saint Tropez, een Australisch Wassenaar, maar ook een backpacker hotspot, een surf hotspot en een retirement hotspot. Dus hier zie je ook pak, naast blootsvoets rasta naast surf dudes en dudettes, hi-viz shirts, en hippie hinterlanders in gebloemde jurken en retirees in cricket en bowls wit. We hebben ook nog wat we de wrinkled linnen brigade noemen. Voornamelijk dames van boven de 50 met een licht artistieke inslag en net teveel geld :D
Ik ben benieuwd wat we bij de ceremonie daarvan terug gaan zien!
 
Thanks @Emulate . Leuke ceremonie, iedereen had aan het verzoek voldaan om zich netjes aan te kleden. Verder redelijk informeel, mede door onze vrolijke burgemeester. Deze foto is genomen door onze federal member Susan Tempelman. ‘That says it all’! Na afloop taart met oploskoffie 😂 En gisteren 25man over de vloer op zwoele zomeravond. Dat kon niet beter.
Oploskoffie ook. 🤣
 
Enige pak dat ik nog bezit is mijn trouw pak. Daar pas ik gegarandeerd niet meer in 😄. Mijn andere lange nette broek wordt nu gedragen door een virgin medewerker denk ik.
Enige moment dat ik hier in Cairns mensen echt nette (lange) kleren zie dragen is bij theater en ook daar loopt helft in shorts (meestal wel van het iets deftigere soort). Op kantoor lachten ze me letterlijk uit toen ik bij eerste gesprek kwam opdagen in nette lange broek en overhemd.
Maar wel af en toe wel eens fijn om bij gelegenheid iets netter aan te doen dus misschien shop ik wel een lange zwarte broek, geel shirt en rode pet 🇧🇪 😎 (kunnen ze dan vrij interpreteren als aboriginal flag wat meteen ook een goed statement is)
Eerst maar eens examen/interview doen morgen.
Succes morgen man! Gaat je lukken.
 


OFX
Back
Top