Ahaaaa, thanksPeople aged 16 to 39 will be eligible for the COVID-19 Pfizer vaccine from 30 August 2021. The Eligibility Checker will be updated and more information about how to make a booking will be available soon.
COVID-19 Vaccine Clinic Finder
The COVID-19 Vaccine Clinic Finder is the best way to book a vaccination. Find a clinic near you that suits your needs by answering some simple questions. You can use the Vaccine Clinic Finder to book for yourself, your children, or someone else.www.health.gov.au
(wellicht zit de verwarring in de vanaf datum)
Niet in QLD naar mijn weten als je je opmerking bedoeld voor heel Australia. Vriendin van ons is gewoon bij de pharmacy naar binnen gelopen voor een AZ vaccinatie, weet niet haar exacte leeftijd, maar rond de 35 gok ik.
Voor Vic:
You can get a free COVID-19 vaccination if you are aged 40 years and over. People aged 18-39 can get the AstraZeneca vaccine (only at participating medical clinics, or certain vaccination centres).
(https://www.coronavirus.vic.gov.au/vaccine)
...picking your choice of vaccine from a menu
Ugh. Liability.Ah ja, ik had de vervolg zin ook in m'n hoofd:
Ja je kunt AZ krijgen. Je moet dan een waiver tekenen dat bewust bent van de risico's en dat je tegen het advies van de overheid in toch AZ wilt nemen.
Was hier met Janssen (Johnson), heeft mijn man ook voor moeten tekenen,Ugh. Liability.
People aged 16 to 39 will be eligible for the COVID-19 Pfizer vaccine from 30 August 2021. The Eligibility Checker will be updated and more information about how to make a booking will be available soon.
COVID-19 Vaccine Clinic Finder
The COVID-19 Vaccine Clinic Finder is the best way to book a vaccination. Find a clinic near you that suits your needs by answering some simple questions. You can use the Vaccine Clinic Finder to book for yourself, your children, or someone else.www.health.gov.au
(wellicht zit de verwarring in de vanaf datum)
Het is onmiskenbaar vervelend. Mooi verhaal hierboven van die contact tracer.
Opvallend dat je zegt "De meeste mensen houden zich aan restricties". Toevallig vandaag iemand uit Melbourne gesproken en die zei dat mensen lockdownmoe zijn en er met de pet naar gooien ondertussen. Combineer dat met de Delta variant en tel uit je winst.
Wat belangrijk is om te onthouden als vandaag de cijfers hard omhoog gaan, dan komt dit in principe door wat er twee weken geleden gebeurde. Dus je kan niet zeggen "Ja hey, sinds gisteren zitten we in volledige lockdown, je mag je huis niet eens uit en de cijfers gaan vandaag nog omhoog". Zo werkt het niet. Overigens zeg ik niet dat jij dit hier specifiek doet, maar soms wordt er zo wel eens gedacht.
Onze dochter (17) was een tijdje geleden al geregistreerd en kreeg vorige week bericht om een afspraak in te boeken. Nu donderdag is ze aan de beurt. Nog 1tje te gaan (13j...)Ik probeerde mijn dochter van 17 online in te boeken voor de jab, maar based op age was ze niet eligible, snap er geen snars van want het is toch vanaf 16 jaar?
Dit lijkt positief:
Doherty Institute director says once 70-80 per cent vaccination rate reached cases don't have to be at zero to reopen
Recent modelling used by the federal government has found easing restrictions would be safe when 70 per cent of the population was vaccinated, the head of Doherty Institute says.www.abc.net.au
En Sydney gaat op donderdag versoepelingen aankondigen voor de mensen die gevaccineerd zijn... tsjah. Mooi voor de mensen die gevaccineerd konden worden zullen we maar zeggen.
OK, hoe ga ik dit zeggen zonder een nieuwe oorlog te starten
1. Eerst zien, dan geloven (easing of restrictions)
2. Daarnaast, Wellicht is het goed om gevaccineerde mensen weer wat te laten doen? Het is goed voor de economie, het verlicht de stress op een groep mensen, daarmee blijven er dus meer (mental health) resources over voor die mensen die het nodig hebben, het is een interessant experiment om te zien wat er gebeurd met verspreiding enz. Voelt het klote voor de mensen die nog niet gevaccineerd zijn; kan ik me helemaal voorstellen. Is de wereld gebaseerd op gelijkheid? Helaas niet. Wordt het gebruikt als de spreekwoordelijke wortel voor de (eligible) rest? Wellicht wel ja.
Ik hoop dat je OK bent daar, ping me gerust even als je even wilt praten.
Good stuff Ik heb hem al gehad maar ik kan iig mijn dochter in gaan boeken, toppie.Victoria to begin vaccinating 16-year-olds
All 16-39-year-olds will be eligible for Pfizer from 7am tomorrow in Victoria, premier Daniel Andrews has announced. He says the state will be able to do this on the guarantee of the supply from Poland…”
Woolworth's gift cards kan je ook bij de, Dan Murphy's Big W en BWS uit geven. Ook zijn er veel caltex tank stations waar je die zelfde kaart kan gebruiken.Even een Coronagerelateerde vraag tussendoor als het mag. Heb net van mijn familie in Rosebud gehoord, dat het niet zo goed gaat, 7e Lockdown zei hij en geen werk. weten jullie wat de beste giftcard is voor bijv. Woolies of zo, zijn er kaarten die je in meer winkels kan gebruiken? Of zijn er andere opties? Echt voor boodschappen dus. Ik weet als ik zeg, ik maak geld naar je over, dat ‘m dat niet wordt. Een Giftcard kan ook per email, dus dat lukt .
pS mag ook via PB hoor, thx.
Even een Coronagerelateerde vraag tussendoor als het mag. Heb net van mijn familie in Rosebud gehoord, dat het niet zo goed gaat, 7e Lockdown zei hij en geen werk. weten jullie wat de beste giftcard is voor bijv. Woolies of zo, zijn er kaarten die je in meer winkels kan gebruiken? Of zijn er andere opties? Echt voor boodschappen dus. Ik weet als ik zeg, ik maak geld naar je over, dat ‘m dat niet wordt. Een Giftcard kan ook per email, dus dat lukt .
pS mag ook via PB hoor, thx.
Ik heb net een email gestuurd en toch op een voorzichtige manier gevraagd om zijn bankgegevens . We hebben hewoon een CBA bank account, dus dat gaat gewoon makkelijk en dan kan hij het inderdaad besteden aan wat nodig is. Ben benieuwd wat ik hoor. Bedankt allemaal hoor.Ik schuif wel eens wat geld via Wise (voorheen TransferWise) naar andermans bankrekening. Probleem is dat je daarvoor een gratis Wise account moet hebben/aanmaken maar de ontvanger hoeft dat niet. Voordeel is dat het gewoon harde duiten zijn en geen cards met allerlei weirde verplichtingen.