Coronavirus in Australië

Hier begint de Lockdown aardig in te hakken met een 5 jarige erbij en zie weinig vooruitgang in de cases.
Positieve: gelukkig valt het hier reuze mee met cases in onze area en wonen wij niet in de concern LGA's. Andere positieve morgenmiddag mijn eerste Pfizer shot.
 
Dat inkomen dingetje drijft de stress wel serieus op lijkt me ja… 😳
Fijn dat je een nieuw parkje gevonden hebt. Het zit hem vaak in die kleine dingen.

Kinderen thuis hebben (bijvoorbeeld) maakt het vast ook niet makkelijker.

Sterkte lockdowners, (ondanks dat het hier nu open is heb ik geen illusies dat we niet ook nog een paar keer aan de beurt komen voor de vaccinatie graad enigszins op pijl is)
 
Ik wist niet dat jij deze mooie stad met Emulate en mij deelde! Waar zit je ongeveer en waarom was je niet bij onze Xpdite catch-up een tijd terug? ;)
Jazeker een mooie stad ;)

Na 5 jaar Brisbane zijn we in 2010 naar Melbourne gekomen en momenteel wonen we in Mount Eliza (Frankston/Mornington area)
Ik heb een catering business (the Wicked Spud) dus veel van mijn werk is helaas in het weekend, als er de volgende keer weer wat georganiseerd word probeer ik die dag zeker vrij te houden.
 
Jazeker een mooie stad ;)

Na 5 jaar Brisbane zijn we in 2010 naar Melbourne gekomen en momenteel wonen we in Mount Eliza (Frankston/Mornington area)
Ik heb een catering business (the Wicked Spud) dus veel van mijn werk is helaas in het weekend, als er de volgende keer weer wat georganiseerd probeer ik die dag zeker vrij te houden

Dat bedrijf ken ik! Waren jullie wellicht op Tesselaar Tulip en op Holland Festival pre-lockdowns? Die twisters van jullie zijn zo lekker!
 
  • Like
Reactions: M5
Wat een leuk bedrijf! I love myself some potato. Als we weer open zijn kom ik het een keer proberen als jullie ergens staan.

Jullie zullen flink te lijden hebben onder al deze lockdowns in dat geval. Hoop dat jullie het wat uit kunnen zingen.

Mount Eliza betekent in ieder geval dat je het water binnen je 5km hebt ;)
 
Dat bedrijf ken ik! Waren jullie wellicht op Tesselaar Tulip en op Holland Festival pre-lockdowns? Die twisters van jullie zijn zo lekker!

Hahaha ja klopt helemaal, we doen the Tesselaar tulip festival elk jaar sinds 2014. Het holland festival hebben we vaak an deelgenomen alleen de laatste twee keer niet:) Helaas is het festival vorig week weer gecancelled, net als de avalon air show etc. Hopelijk gaat hun nieuwe festivalvolgend jaar wel door, Kabloom festival of flowers, dan moet je zeker ff langs komen en een twister halen🙂
Wat een leuk bedrijf! I love myself some potato. Als we weer open zijn kom ik het een keer proberen als jullie ergens staan.
Jullie zullen flink te lijden hebben onder al deze lockdowns in dat geval. Hoop dat jullie het wat uit kunnen zingen.
Mount Eliza betekent in ieder geval dat je het water binnen je 5km hebt ;)
Dank je wel en ik laat het je zeker weten als we weer mogen traden. Het is idd een erg moeilijke en uitdagende tijd geweest de afgelopen 18 maanden. Elke keer als er een lockdown aangekondigd word komen 5 minuten later de eerste cancelations binnen en het lastige voor ons is dat we afhankelijk zijn van gatherings en wanneer je catered moet je op zijn minst een groep van 50 man hebben anders is het niet de moeite waard. Helaas als de lockdown word opgeheven dan duurt het nog steeds minimaal 2 maanden voor dat je prive gatherings van 50 man of meer mag hebben. Gelukkig cateren we ook veel voor bedrijven en scholen en daar zijn de regels weer iets anders. Nog ff volhouden, we komen er allemaal wel:up:
 
Jazeker een mooie stad ;)

Na 5 jaar Brisbane zijn we in 2010 naar Melbourne gekomen en momenteel wonen we in Mount Eliza (Frankston/Mornington area)
Ik heb een catering business (the Wicked Spud) dus veel van mijn werk is helaas in het weekend, als er de volgende keer weer wat georganiseerd word probeer ik die dag zeker vrij te houden.

Lachen! Ik heb een tijdje een baked potato shop hier in Amsterdam gemanaged en chef geweest. Jacketz heet het. Nu inmiddels 4 jaar geleden. Als je nog eens zin hebt om een aardappelbakker te sponsoren hoor ik het wel! ;-)
 
Lachen! Ik heb een tijdje een baked potato shop hier in Amsterdam gemanaged en chef geweest. Jacketz heet het. Nu inmiddels 4 jaar geleden. Als je nog eens zin hebt om een aardappelbakker te sponsoren hoor ik het wel! ;-)
Hahaha geweldig en zal ik zeker doen en ik weet je te vinden, dus komt goed indien nodig😂:up:
 
wij hadden gehoopt dat NSW onder de 700 zou blijven, maar zijn flink geschrokken van de cijfers vandaag! En dan nog zijn er mensen aan het feesten en protesteren. Wij worden er redelijk moedeloos van, alleen de vaccinatie cijfers geven een beetje hoop op een ‘normale’ zomer.
 
:mad:


Tsjah, ACT 8 cases, NZ 21 cases. We zitten allemaal in dezelfde trajectory als NSW maar dan met een paar weken vertraging.

En hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe lager het draagvlak wordt. "Fuck it got mine" is al sterk gebleken het afgelopen jaar, it won't get any better.

Iedereen heeft het erover dat we in oktober weer open gaan omdat dan 70% gevaccineerd zou zijn. Maar ze gooien telkens steeds stiekem dat woordje "eligible" erin. Dat eligible slaat op leeftijd. iedereen 16+. Laat nou toevallig zo'n 20% van Australia onder de 16 zijn... Zo'n 5 miljoen mensen.

Maar alle experts hebben het over 70/85% van de totale bevolking voordat herd immunity pas merkbaar is.

Ik denk inmiddels dat het puur gedaan wordt om ons wat in bedwang te houden, hopende dat we de lockdown regels nog een beetje volgen, want als ze moeten toegeven dat we geen serieuze versoepelingen gaan krijgen tot 2022 ontploft de bevolking.
 
Wil het niet erger maken dan het is. Maar….

Die 70% van de Doherty institute is gebaseerd op single digit cases op het moment dat die eligible 70% (+ 3 weken…) bereikt wordt.

Het is echt ruk.

Note: ACT 8 cases, allemaal in quarantaine. Zou me niet verbazen als we ze in Canberra er nog uit zien komen.
 
Draagvlak is weg en de infecties zitten nu overal.

draagvlak is weg, inderdaad, want de vaccinatie uitrol had zoals iedereen weet veel sneller gemoeten en dankzij onze lethargische federal government zitten we nu in deze penarie. Ik denk dat de anti lockdown protests alleen maar gaan groeien over de komende periode en je zult zien dat er een stuk meer mensen zijn die lockdown moe zijn onderbouwd door financieel lijden en wantrouwen jegens de state governments. Ik vrees zelf ook dat het hek nu echt van de dam is. Qld is ook nog lang niet veilig.
 
Naja, met de resultaten van vandaag denk ik dat we er niet meer uit gaan komen in Melbourne. Draagvlak is weg en de infecties zitten nu overal.

Ik voorspel dat ik niet meer buiten mijn suburb ga komen dit jaar.
Sprankje hoop, vorig jaar zijn jullie van 700+ cases per dag terug gegaan naar 0. Nog steeds applausje waard!

Ik snap dat Delta en situatie wel wat anders is, aan de andere kant hoop ik dat met toen nul vaccinaties en nu tussen de 25-30% en oplopend er ook iets minder ernstige gevallen zijn. Jammer dat de vaccins niet echt transmissie lijken te stoppen.
 
  • Like
Reactions: M5
Geen nieuw nieuws maar wellicht handig voor iemand:


En een leuk spelletje Risk Assessment. Interactieve page.
Met sommige zat ik precies goed, met andere waaaayyyy off
(Twins...? How the F do I know...)

En als afsluiter goed nieuws, ja er is soms ook goed nieuws

Have a safe Sunday!
 
Last edited:
Hoe het gaat? We leven nog, we hebben nog werk en we zijn nog gezond. Zijn we blij? Nee, niet echt. Afgelopen vrijdag hakte er flink in bij mij. De aankondiging dat onze LGA een curfew krijgt, nog maar 1 uur naar buiten per dag etc, voelt erg oneerlijk. Onze LGA (Bayside) is een beetje raar, aan "onze" kant van het vliegveld zijn weinig gevallen - in Botany/Banksmeadow zelfs nul, maar aan de kant van Rockdale/Brighton-Le Sands gaat het minder goed.

Waarom valt mij dit zo zwaar? Ik zie niet hoe we het anders moeten aanpakken. We prikken ons er op los hier in NSW (en de rest van Australië gaat ook steeds beter), de meeste mensen houden zich aan de restricties, maar de cijfertjes blijven omhoog gaan. We leven toe naar een doel van 80% gevaccineerd, maar dan heb je pakweg nog steeds een miljoen mensen zonder prik in Sydney. Dus ja, hoe verder?

Inmiddels gaat het wel weer wat beter. Ik ben blij dat @Roels en ik het goed maken en fijn hebben samen en we proberen er maar wat van te maken. Ik kijk geen persconferenties meer, probeer geen comments op tweets of nieuwsberichten te lezen en probeer zo weinig mogelijk informatie op te nemen over hoe alles verloopt. De wereld zit vol met sterke meningen en wijsneusen, iedereen weet het beter en roept pijnlijke dingen, het doet mijn geestelijke gezondheid weinig goeds.

Zou ik liever ergens anders zijn? Nee, niet echt. Sydney voelt zo fijn en hopelijk kunnen we er snel weer van genieten.
 
Back
Top