Hey Afterbang,
Zie mijn antwoorden tussen de streepjes
Hoi Rolls, je snijdt een interessant topic aan. ---- dank je ik doe mijn best ----
vraag die ik in je bericht lees: Is de vaccinatie een inperking van mijn individuele vrijheid?
Kort antwoord op : Nee. ---- dan heb je er toch een andere kijk op dan ik. ----
In het lang, lees verder.
Nee: Je hebt een keuze. Je kunt wel of niet vaccineren, booster wel niet enz. Niemand dwingt je. Dus je opmerking: Ze laten me geen keus is niet 100% waar. Dat je keuze gevolgen heeft, dat is zo. Maar dat is met alles in het leven. Elke keuze heeft gevolgen. Dat is vrijheid, de mogelijkheid om keuzes te maken en daar de gevolgen
zelf van te dragen. Het is dan aan een ieder om te kiezen of de (mogelijke) impact van een vaccinatie op jou als individu opweegt tegen de impact van een keuze om niet te vaccineren. Maar er schuurt hier iets. Komen we zo op terug.
---- hier ben ik het niet met je eens, als ze aangeven dat je de keus hebt om je niet te laten vaccineren, maar daardoor kan ik niet meer normaal spontaan uit eten zonder logistieke planning van testen enz. of mijn rijbewijs (voorbeeldje (nog) geen feit) niet verlengen. Dan is dit in mijn ogen geen keus meer. Veel mensen hebben een rijbewijs nodig om naar werk te kunnen of het is zelfs onderdeel van werk. ----
Daarnaast is absolute vrijheid in grote mate een illusie. We worden altijd in grote mate beperkt in onze vrijheden. Dit is bijvoorbeeld allemaal niet toegestaan in NL:
- In je blote......
- Machine geweer bezitten (laat staan gebruiken)
- enz.
Daar wordt nu aan toegevoegd: Ongevaccineerd rond lopen in een druk restaurant enz.
----Dit klopt in mijn ogen ook niet, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring en mening of van wat ik lees, Covid is nu eenmaal een virus dat onder ons is. Dat is zeker klote maar het gaat met vaccineren echt niet weg. Virussen laten zich niet wegjagen anders had de griep ook niet meer bestaan. (Correct me if I'm wrong doctors) Er gaan mensen dood aan Covid, is k*t zeker als het een naaste of dierbare is. Maar, mensen hebben nu eenmaal de nare eigenschap dat ze eens dood gaan, meestal aan iets als ouderdom, een ziekte of ongeval, gelukkig heeft niemand het oneindige leven. Maar er gaan niet veel minder mensen ook dood aan.... komt ie weer.. de griep en ik weet het je mag ze niet vergelijken. Daarnaast, mensen die zijn gevaccineerd kunnen het nog steeds overdragen of besmet raken. Dus de "heilige" Qr code is een fictieve veiligheid. Want als ik ben gevaccineerd maar daardoor misschien ongemerkt toch besmet ben, kan ik met mijn Qr code vrolijk met een niet werkend mondkapje, hoestend en niesend een vol restaurant in. Daar gaat een vol restaurant met enkel gevaccineerde personen goh wat zal er gebeuren? ----
Waarom zijn die inperkingen allemaal wel OK?
- Blote kont: Nemen me.....
......oger risico op mass shooting
- Niet (voldoende) gevaccineerd zijn: Even plat gezegd: Mij opzadelen met een hoger risico om besmet te worden door een niet gevaccineerd persoon, ----- klopt niet, je kan door beide nog besmet raken of besmetten. Met vaccinatie worden alleen de ernstige symptomen gemaskeerd waardoor je misschien!! minder snel in het ziekenhuis komt (nogmaals correct me if I am wrong virologen doctoren)----- ziekenhuiskosten van jezelf of medemensen, ......ijheid van de ongevaccineerde, of mijn gezondheid/leven) ---- er vanuit gaande dat je een gezonde vent bent, durf ik te stellen dat als je covid mocht krijgen, je er niets of bar weinig van zult merken, ik moest me laten testen om te weten dat ik het had. Dat in gedachte ben ik van mening, ik ben nu gevaccineerd, die booster heb ik dus duidelijk niet nodig, geef deze aan iemand die het wel wil/nodig heeft. Laat mijn lichaam zelf het werk doen, immuunsysteem, wat nog beter werkt na het doormaken van besmettig ook blijkt uit onderzoek.----
In andere woorden vind ik het wereld wijde systeem dat is opgetuigd voor de "bestijding" van dit virus, zwaar overdreven voor iets, wat naar mijn mening, een bijzonder lage impact heeft op een samenleving. Laten we eerlijk zijn, een IFR van 0,15 behoort toch echt niet in het A status lijstje naast Ebola en dat soort serieuze ziektes/virussen. Maar in dit landje (Nederland) staat het er wel tussen. Covid is een virus, we moeten er mee leren leven. Ja er gaan mensen aan dood, is zeker K*t maar weg gaan zal het nooit meer. De maatregelen en restricties die de samenleving worden opgelegd brengen een veel grotere maatschappelijke en financiele schade waarvan de klappen nog gaan vallen. Ook daar zijn rapporten van.
Sorry ik heb geprobeerd kort te blijven.