Coronavirus in Australië

Nou, ik denk dat wij de twijfelachtige eer hebben om de eerste positief geteste mensen op Xpdite te zijn?

Screen Shot 2022-01-02 at 11.01.44 pm.png

Annelies was al een paar dagen goed beroerd, dus we gingen er al vanuit dat ze het had, maar 100% zeker wisten we het nog niet omdat de zelftest een paar dagen geleden nog negatief terug kwam.
Na al ons afgeven op Nederland en andere staten zijn wij nu dan ook onderdeel van de statistieken, haha.

Annelies met haar vieze sociale gedrag, ze kan nog wat leren van mijn anti-sociale manier van leven ;)

Ze vermoed dat ze het in de sportschool heeft gescoord, want dat is de enige plek waar ze zonder masker en drijvend in de ontsmettingsmiddelen langer dan een paar minuten is geweest.
 
Nou, ik denk dat wij de twijfelachtige eer hebben om de eerste positief geteste mensen op Xpdite te zijn?

View attachment 1645

Annelies was al een paar dagen goed beroerd, dus we gingen er al vanuit dat ze het had, maar 100% zeker wisten we het nog niet omdat de zelftest een paar dagen geleden nog negatief terug kwam.
Na al ons afgeven op Nederland en andere staten zijn wij nu dan ook onderdeel van de statistieken, haha.

Annelies met haar vieze sociale gedrag, ze kan nog wat leren van mijn anti-sociale manier van leven ;)

Ze vermoed dat ze het in de sportschool heeft gescoord, want dat is de enige plek waar ze zonder masker en drijvend in de ontsmettingsmiddelen langer dan een paar minuten is geweest.
Sterkte met herstel. Heb gisteren zelf 4 uur in de rij gestaan om mijn dochter te laten testen (lijkt een zware verkoudheid te hebben), ze zeggen het kan 4-5 dagen duren voordat we de uitslag hebben 😡. Maar het lijkt er op dat jullie het wel wat sneller hadden.
 
Annelies met haar vieze sociale gedrag, ze kan nog wat leren van mijn anti-sociale manier van leven
Hermit zijn heeft zo zijn voordelen ;)

Succes daar, hoop dat het je bespaard blijft (volgens mij is het beleid nu na 2 jaar toch op herd immunity uitgekomen, wellicht de enige weg voorwaarts, dus velen van ons zullen nog wel een keer aan de beurt komen gok ik)
 
Nou, ik denk dat wij de twijfelachtige eer hebben om de eerste positief geteste mensen op Xpdite te zijn?

View attachment 1645

Annelies was al een paar dagen goed beroerd, dus we gingen er al vanuit dat ze het had, maar 100% zeker wisten we het nog niet omdat de zelftest een paar dagen geleden nog negatief terug kwam.
Na al ons afgeven op Nederland en andere staten zijn wij nu dan ook onderdeel van de statistieken, haha.

Annelies met haar vieze sociale gedrag, ze kan nog wat leren van mijn anti-sociale manier van leven ;)

Ze vermoed dat ze het in de sportschool heeft gescoord, want dat is de enige plek waar ze zonder masker en drijvend in de ontsmettingsmiddelen langer dan een paar minuten is geweest.
Beterschap hoor, hoop dat het meevalt en jullie snel weer fit zijn.
 
Op zich toch best bijzonder om in de hele groep blijkbaar de eerste positieve te zijn.
Had ze de zelftest gedaan meteen nadat ze zich beroerd voelde? En dan daarna een gewone PCR omdat ze nog steeds beroerd was?
Wij gaan binnenkort vrienden bezoeken in Melbourne voor ze weer terug naar NL gaan en het was hier nu knap lastig om een zelftest te scoren. Uiteindelijk kwamen we via via te weten dat ze op een bepaald uur binnenkwamen in een apotheek en na een kwartier waren ze al door hun voorraad. Max 2 tests per persoon dus ik moest nog even snel (mijn) Annelies optrommelen om voor het hele gezin testen te hebben. In Melbourne gaan we zowieso niet in restaurants of pubs of shops rondhangen. Ik denk dat we gezellig tijd gaan doorbrengen met de vrienden in hun vakantiehuis en zelf gaan we paar dagen pinguïns spotten op Phillip island.
Iig veel beterschap voor jullie gewenst!
 
Op zich toch best bijzonder om in de hele groep blijkbaar de eerste positieve te zijn.
Had ze de zelftest gedaan meteen nadat ze zich beroerd voelde? En dan daarna een gewone PCR omdat ze nog steeds beroerd was?
Wij gaan binnenkort vrienden bezoeken in Melbourne voor ze weer terug naar NL gaan en het was hier nu knap lastig om een zelftest te scoren. Uiteindelijk kwamen we via via te weten dat ze op een bepaald uur binnenkwamen in een apotheek en na een kwartier waren ze al door hun voorraad. Max 2 tests per persoon dus ik moest nog even snel (mijn) Annelies optrommelen om voor het hele gezin testen te hebben. In Melbourne gaan we zowieso niet in restaurants of pubs of shops rondhangen. Ik denk dat we gezellig tijd gaan doorbrengen met de vrienden in hun vakantiehuis en zelf gaan we paar dagen pinguïns spotten op Phillip island.
Iig veel beterschap voor jullie gewenst!
Het is vast geen goed idee om dan een minireunie in Melbourne voor te stellen ... 😭.
 
Op zich toch best bijzonder om in de hele groep blijkbaar de eerste positieve te zijn.
Had ze de zelftest gedaan meteen nadat ze zich beroerd voelde? En dan daarna een gewone PCR omdat ze nog steeds beroerd was?
Wij gaan binnenkort vrienden bezoeken in Melbourne voor ze weer terug naar NL gaan en het was hier nu knap lastig om een zelftest te scoren. Uiteindelijk kwamen we via via te weten dat ze op een bepaald uur binnenkwamen in een apotheek en na een kwartier waren ze al door hun voorraad. Max 2 tests per persoon dus ik moest nog even snel (mijn) Annelies optrommelen om voor het hele gezin testen te hebben. In Melbourne gaan we zowieso niet in restaurants of pubs of shops rondhangen. Ik denk dat we gezellig tijd gaan doorbrengen met de vrienden in hun vakantiehuis en zelf gaan we paar dagen pinguïns spotten op Phillip island.
Iig veel beterschap voor jullie gewenst!

Tnx. Ze voelde zich niet zo lekker 's avonds en is voor de zekerheid toen dr laptop op werk gaan halen en kon toevallig een zelftest vinden, maar seconden later kwamen de scalpers binnen die letterlijk het zojuist aangevulde schap leeg trokken.

De volgende ochtend de test gedaan die negatief terugkwam maar gedurende dag was ze zo beroerd dat ze uiteindelijk maar een PCR test ging doen. Daar wilden ze dr nog bijna naar huis sturen omdat ze maar één RAT had gedaan.

Ik heb het inmiddels ook duidelijk te pakken, maar gelukkig niet zo erg als Annelies.

Verstandig inderdaad om alle hotspots wat te vermijden. Ik hoop dat dat ook lukt in het vliegtuig.
 
Verstandig inderdaad om alle hotspots wat te vermijden. Ik hoop dat dat ook lukt in het vliegtuig
Ja….de grootste twijfel om uiteindelijk te gaan.
Annelies is iig voorbereid: ze is bij de bunnings een volledig gesloten beschermbril gaan halen en is vast van plan die te dragen. De dochter is dan ook vastbesloten op zijn minst 1.5m van haar vandaan te lopen 😂.
 
Beterschap Thijs en Annelies! We leven met jullie mee. Covid sux... Manlief was in Europa in November en heeft flink wat zelftests meegenomen vanwege het prijsverschil met hier. Die zijn we inmiddels aan het uitdelen aan vrienden. Eentje heeft een bruiloft komende week en alle gasten moeten een RAT doen. Een andere vriend reist af naar QLD en had al verschillende pharmacies bezocht op zoek naar testen. Gelukkig hebben wij er een paar voor 'vrienden in nood'.
 
Beterschap Thijs en Annelies. Gelukkig schijnt Omicron kwa verschijnselen wel mee te vallen, dus prettig om vervolgens wat antistoffen in je lichaam te krijgen (om er maar eens een positieve draai aan te geven).
 
Hier was vandaag niets open, Tash wilde zich laten testen want voelde zich niet top. Maar er is niets te testen. Test sites overboekt en pharmacies niet open. Morgen weer een kans, denk dat het niets is. Maar better safe than sorry.
 
@Thijsvr en Annelies veel beterschap! Balen hoor en vooral als je dubbel gevaccineerd bent. Hopelijk snel er boven op en geen last van lange termijn klachten. Blijft het wel bizar vinden hoe ieder land anders met deze nieuwe variant omgaat.

Ik geniet nog maar even van een paar weken relax leven en dan vrees ik dat het hier in WA ook afgelopen is.

Het klinkt misschien heel gek ja ik wil ook reizen en familie kunnen bezoeken. Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik de afgelopen maanden hier in WA extra genoten heb van het normale leven zoals we hadden 2 jaar geleden. Ik was wel klaar met alle regels en beperkingen die we hadden in NSW.

Onze kleine man was heel blij dat hij de afgelopen maanden gewoon normaal naar school heeft gekunt en naar de zwemles etc.
 
en vooral als je dubbel gevaccineerd bent.
Sorry, daar komt de vaccinatie nazi weer :D
Of op een kromme manier blij dat je dubbel gevaccineerd bent ;) Nu is het in ieder geval een milder ziektebeeld dan als je geen vaccinatie hebt.

We zien duidelijk dat vaccinaties je niet beschermen tegen besmet raken maar wel tegen ziekenhuisbezoek of erger lijkt het.
 
Sorry, daar komt de vaccinatie nazi weer :D
Of op een kromme manier blij dat je dubbel gevaccineerd bent ;) Nu is het in ieder geval een milder ziektebeeld dan als je geen vaccinatie hebt.

We zien duidelijk dat vaccinaties je niet beschermen tegen besmet raken maar wel tegen ziekenhuisbezoek of erger lijkt het.
Klopt dat de Astrazeneca bijna geen bescherming geeft tegen de nieuwe variant en Pfizer minder, volgens de onderzoeken.
Maar als ik lees goed "te pakken" dan had ik toch wel gehoopt dat je met vaccinatie nog milder klachten zou hebben zoals van och het is maar een verkoudheidje 😉 morgen voel ik mij weer fit.

Wat ik het meest frustrerend vind is dat ik mensen ken die zich dus bewust niet laten vaccineren en dan COVID krijgen en er echt mild vanaf komen. Ik ken er eerlijk gezegd teveel. Dan is het gewoon jammer te lezen/horen/kennen mensen die zich wel laten vaccineren en er toch goed beroerd van kunnen worden als ze COVID krijgen. Vaak ook nog eens goed beroerd zijn geweest van de vaccinatie.

Maar goed dat is hoe ons lichaam werkt. Ik vind nog steeds dat wij ons moeten laten vaccineren om je zelf maar ook andere te beschermen.
 
dat ik mensen ken die zich dus bewust niet laten vaccineren en dan COVID krijgen en er echt mild vanaf komen.
Lucky buggers ;)

Ik heb toen ik 19 of 20 was echt een enorme car crash gehad. Paar keer over de kop. Door een sloot, andere kant er weer uit enz. Niet best.
Had geen gordel om. Markeerde helemaal niets.

Maar heb het maar gezien als dat ik mijn geluk opgebruikt heb en sindsdien altijd gordel om.
Zelfde met niet gevaccineerd zijn. Some people just get lucky.

Niet gefrustreerd raken ;)
 
Het hek is van de dam vrees ik, 14k cases in Victoria, 23k in NSW, bijna 6k in QLD. Volgens mij hebben we zelfs bijna meer dan 2x zoveel cases per dag op het moment dan bijvoorbeeld Nederland ooit heeft gehad (47k vandaag vs 24k in Nederland eind November)

Ik geloof dat een vaccin niet voorkomt dat je helemaal niet ziek wordt, maar dat je niet zó ziek wordt. Vooralsnog voelt het als een goeie griep (ik ben er helaas ook niet aan ontkomen). Het voelt alsof het met een paar dagen weer prima is, maar voor nu even vervelend.

Hopelijk blijft het bij een hoop positieve cases en meer niet. Het aantal dat overlijdt lijkt gelukkig niet mee te stijgen met het aantal besmettingen.
 
Ja, Australia is op het moment onderdeel van de world leaders in aantal besmettingen. (Wel benieuwd hoe dat nu eigenlijk zo gekomen is, als ik een goed artikel er over vind post ik het wel)

Dit is ook een eye opener: https://www.theguardian.com/comment...d-as-a-nsw-covid-case-ive-only-just-succeeded
Dus die cijfertjes die je net noemde zijn ook nog eens way off waarschijnlijk. Miss Bang is as we speak aan haar tweede dag begonnen van 'zoek een test centre met plek' en is niet geslaagd. QLD Health website staat vol met locaties die niet bestaan/open zijn. Die ene die hier in de buurt dan wel open is, is over capacity. Plannen en vooruitzien lijkt nog steeds niet een dingetje te zijn hier in Australia. Laten we de boel open gooien en dan zien we wel wat er gebeurd of zo? (niet dat NL het nu zo lekker doet, maar je hoopt dat 2 jaar achter lopen op de rest van de wereld ons een les geleerd zou hebben. Not so much it seems)
 
Last edited:
Ja, Australia is op het moment onderdeel van de world leaders in aantal besmettingen. (Wel benieuwd hoe dat nu eigenlijk zo gekomen is, als ik een goed artikel er over vind post ik het wel)

Dit is ook een eye opener: https://www.theguardian.com/comment...d-as-a-nsw-covid-case-ive-only-just-succeeded
Dus die cijfertjes die je net noemde zijn ook nog eens way off waarschijnlijk. Miss Bang is as we speak aan haar tweede dag begonnen van 'zoek een test centre met plek'.... Plannen en vooruitzien lijkt nog steeds niet een dingetje te zijn hier in Australia.

Ja ik sta ook niet in de statistieken. Ik weet dat ik het heb, ik heb het van Annelies, ik self-isolate netjes en heb iedereen die ik in de afgelopen weken gezien heb netjes geïnformeerd (die ene persoon en dat is dezelfde persoon als waar Annelies ook mee in contact is geweest).
Ik zie de toegevoegde waarde van een halve dag in de rij staan om dat dan officieel bevestigd te krijgen niet helemaal. Ik snap dat we graag de volledige cijfers hebben, maar ik lig liever die paar uur in bed.

Edit. Ik voelde me schuldig, maar Annelies vertelde me net dat haar collega vanochtend om 7:30 bij één van de grotere testcentra aankwam die om 7:00 open ging, en ze werd meteen al naar huis gestuurd met de melding dat ze al vol zaten. Dus ja, zo schuldig voel ik me niet meer, haha.

De she'll be right approach werkt niet zo goed met global pandemics lijkt het ;)

Overigens sluit ik ook niet uit dat onze cijfers zoveel hoger zijn omdat we het anders testen. Het lijkt of je in Nederland een afspraak moet maken. Hier kom je gewoon langs. Misschien hebben we hier gewoon wel een hogere test capaciteit dan in Nederland? Blijkbaar hebben ze daar gemiddeld 48,000 testen per dag gedaan de afgelopen week, wat een fractie is van de ruim 200,000 die wij gedaan hebben in dezelfde periode. Op piek deden wij ruim 300,000 tests en Nederland deed er toen net geen 100,000. Misschien doen we het wel gewoon heel goed, maar is heel goed nog steeds niet goed genoeg?


Positief rate is 30% in Nederland op het moment trouwens, dus vergelijkbaar met waar wij morgen of overmorgen op zitten.
 
Last edited:


OFX
Back
Top