Coronavirus in Australië

Vooralsnog valt het redelijk mee, verhoging en een droge keel en hoest. Griep die ze vorig jaar had was erger. Ik ben nu in self isolation in hetzelfde huis als een rona patient dus dat ik het ook krijg lijkt me onvermijdelijk. Misschien is het maar beter dat ik het nu krijg aangezien ik toch al een week in quarantaine moet van werk.
Beterschap met Misso, gelukkig valt het mee. Wat je zegt van dat het onvermijdelijk is dat je het krijgt, in mijn familie en vriendenkring krijgt de een het wel en de ander niet, ook al lig je bij elkaar in bed. Echt geen peil op te trekken hoor. Mijn nichtje heeft het, geboostered, de rest van het gezin niks, en ook niet gekregen.
 
Beterschap met Misso, gelukkig valt het mee. Wat je zegt van dat het onvermijdelijk is dat je het krijgt, in mijn familie en vriendenkring krijgt de een het wel en de ander niet, ook al lig je bij elkaar in bed. Echt geen peil op te trekken hoor. Mijn nichtje heeft het, geboostered, de rest van het gezin niks, en ook niet gekregen.

Dank je, paar dagen en ze is weer de oude. Ik heb net een test gedaan en nog steeds negatief. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat ik het binnenkort krijg. Al hoor ik ook vaak dat sommige mensen het wel krijgen en anderen niet uit hetzelfde gezin. Frappant: omdat ik in self iso zit als close contact krijg ik 7 dagen special pandemic leave zonder dat het mij uren kost en als je dan daadwerkelijk rona hebt gaat het van je ziek uren af. Dubbel hopen dat ik het niet krijg
 
Inmiddels al 2 dagen in eenzame opsluiting met een rona patient, en wonder boven wonder ben ik zelf nog steeds negatief. Best stressvol hoor, bij elk kuchje denk je meteen dat je covid hebt.

Het schijnt dat omikron na 3 dagen wat afvlakt, dus hopelijk houden we het nog 1 dag vol. Fingers crossed.
 
Inmiddels al 2 dagen in eenzame opsluiting met een rona patient, en wonder boven wonder ben ik zelf nog steeds negatief. Best stressvol hoor, bij elk kuchje denk je meteen dat je covid hebt.

Het schijnt dat omikron na 3 dagen wat afvlakt, dus hopelijk houden we het nog 1 dag vol. Fingers crossed.
Ik wilde zeggen: Gewoon blijven ademhalen. Maar dat is wellicht niet zo’n goed idee ;)

Succes daar!
 
Welcome back WA!

Western Australia’s hard border will come down on 3 March, as the premier, Mark McGowan, acknowledges that sealing off the state has become “ineffective” in the face of a surging local outbreak.

McGowan announced the new border reopening date on Friday, allowing quarantine-free travel for those who have received three vaccine doses.
 
Welcome back WA!

Western Australia’s hard border will come down on 3 March, as the premier, Mark McGowan, acknowledges that sealing off the state has become “ineffective” in the face of a surging local outbreak.

McGowan announced the new border reopening date on Friday, allowing quarantine-free travel for those who have received three vaccine doses.
 

Attachments

  • 38A0BEE7-2459-4DFF-A41A-555AE5B4BA77.gif
    38A0BEE7-2459-4DFF-A41A-555AE5B4BA77.gif
    108 KB · Views: 3
Welcome back WA!

Western Australia’s hard border will come down on 3 March, as the premier, Mark McGowan, acknowledges that sealing off the state has become “ineffective” in the face of a surging local outbreak.

McGowan announced the new border reopening date on Friday, allowing quarantine-free travel for those who have received three vaccine doses.
 

Attachments

  • 550x839.jpg
    550x839.jpg
    40.7 KB · Views: 15
Aangezien we niet in lockdown zijn gegaan bij lokale gevallen sit keer, was het duidelijk een keuze. Ik snap ook niet helemaal waarom hij nu zegt "teveel locale cases om te sealen".

Anyway, de tijd is daar. Effe wennen om het van dichtbij mee te maken en door de piek te gaan. Raar om de hele wereld minder restricties te zien krijgen en wij meer. Maar over 2 maanden is de wereld weer anders.
 
Aangezien we niet in lockdown zijn gegaan bij lokale gevallen sit keer, was het duidelijk een keuze. Ik snap ook niet helemaal waarom hij nu zegt "teveel locale cases om te sealen".

Anyway, de tijd is daar. Effe wennen om het van dichtbij mee te maken en door de piek te gaan. Raar om de hele wereld minder restricties te zien krijgen en wij meer. Maar over 2 maanden is de wereld weer anders.
Laten we hopen dat over twee maanden alles eindelijk achter de rug is Fol. Ik snap heel goed dat het wennen is als je het nog niet echt van dichtbij hebt meegemaakt.
 
Aangezien we niet in lockdown zijn gegaan bij lokale gevallen sit keer, was het duidelijk een keuze. Ik snap ook niet helemaal waarom hij nu zegt "teveel locale cases om te sealen".

Anyway, de tijd is daar. Effe wennen om het van dichtbij mee te maken en door de piek te gaan. Raar om de hele wereld minder restricties te zien krijgen en wij meer. Maar over 2 maanden is de wereld weer anders.
Ik begrijp het ook niet. Snap niet zo goed waarom hij de eerste keer heeft uitgesteld en nu open gooit. Had verwacht dat het nog even zou duren anders had hij naar mijn inzien ook de eerste keer kunnen opengooien. Toen waren er al genoeg cases.

Meer restricties is inderdaad raar. We gaan het zien hoe het erover 2 maanden uit ziet.
 
Welcome back WA!

Western Australia’s hard border will come down on 3 March, as the premier, Mark McGowan, acknowledges that sealing off the state has become “ineffective” in the face of a surging local outbreak.

McGowan announced the new border reopening date on Friday, allowing quarantine-free travel for those who have received three vaccine doses.
Ik houd nog een slag om de arm, mijn blinde vertrouwen heeft MarkieMark nog niet ;-)
 
Bestaan er - voor zover jullie weten - ook korte overzichtjes van de maatregelen per staat. Ik kijk wel,op Restriction Checker en zo, maar dat is meer als het lezen van een boek 😅. De ‘States’ website is super voor het checken van travel internationally en domestically. Dus kan precies zien waar en wanneer je nog moet testen, prima dus. Ben wel benieuwd hoe het zit met de Mask Mandates in SA en QLD. En ik las ook ergens iets van het feit dat de Booster vanaf 11 februari verplicht is ‘domestically’. Of is dat net als in NL, dat je QR code voor bezoek aan bijv restaurants en zo vervalt na een bepaalde periode. Alvast bedankt hoor.
 
Bestaan er - voor zover jullie weten - ook korte overzichtjes van de maatregelen per staat. Ik kijk wel,op Restriction Checker en zo, maar dat is meer als het lezen van een boek 😅. De ‘States’ website is super voor het checken van travel internationally en domestically. Dus kan precies zien waar en wanneer je nog moet testen, prima dus. Ben wel benieuwd hoe het zit met de Mask Mandates in SA en QLD. En ik las ook ergens iets van het feit dat de Booster vanaf 11 februari verplicht is ‘domestically’. Of is dat net als in NL, dat je QR code voor bezoek aan bijv restaurants en zo vervalt na een bepaalde periode. Alvast bedankt hoor.
Voor SA ga je naar SAHealth.sa.gov.au
Deze link brengt je direkt naar hun Covid pagina met o.m. een link naar de huidige restricties.
 
  • Like
Reactions: tum
Bestaan er - voor zover jullie weten - ook korte overzichtjes van de maatregelen per staat. Ik kijk wel,op Restriction Checker en zo, maar dat is meer als het lezen van een boek 😅. De ‘States’ website is super voor het checken van travel internationally en domestically. Dus kan precies zien waar en wanneer je nog moet testen, prima dus. Ben wel benieuwd hoe het zit met de Mask Mandates in SA en QLD. En ik las ook ergens iets van het feit dat de Booster vanaf 11 februari verplicht is ‘domestically’. Of is dat net als in NL, dat je QR code voor bezoek aan bijv restaurants en zo vervalt na een bepaalde periode. Alvast bedankt hoor.

Mask mandates vanaf 3 maart afgeschaft in QLD
 
@Thijsvr Beetje late to the party. Maar het is dan nu toch raak. Zondag even naar Noosa geweest en daar denk ik opgelopen.

Wel een beetje onhandig met mijn moeder hier nu maar ja. Kan het niet meer terug draaien hè

Je hebt er wel het moment voor uitgekozen inderdaad. Hoop dat de symptomen meevallen.
 
Back
Top