Coronavirus in Australië

Het is werkelijk niet zo moeilijk om die conclusie te trekken. Allereerst, hoeveel infectieziektes hebben we van de wereldbol kunnen verwijderen? Slechts 1 voor zover ik kan vinden. En kijk dan maar naar de landen waar de overheden er niet eens over willen nadenken, regeringsleiders die ontkennen dat het uberhaupt bestaat of geloven dat je het weg kan bidden, lockdown-fatique, landen (de meeste) die het zich niet kunnen veroorloven om maandenlang (of jarenlang?) de economie plat te leggen, bevolkingen (vele) die het zich niet kunnen veroorloven om zonder werk te zitten en geen ondersteuning krijgen van de overheid (omdat die zich het niet kunnen veroorloven)... Op een zeker punt zullen we kunnen zeggen dat de wereld het onder controle heeft, maar het zal onder de bevolking blijven.

En de enige manier om je daar tegen te beschermen is niet het gesloten houden van de grenzen (hoelang zal de bevolking dat blijven ondersteunen?), maar vaccinatie, als daar ooit wat voor gevonden wordt, of natuurlijke immuniteit. En dat laatste hebben we zeker niet.
 
maar vaccinatie, als daar ooit wat voor gevonden wordt

Dat. Het is de vraag of het gaat lukken natuurlijk, maar er wordt nu enorme bakken geld over de hele wereld in gepompt. Ik zou niet uitsluiten dat er een vaccinatie of goede medicatie gevonden wordt.
 
Dat. Het is de vraag of het gaat lukken natuurlijk, maar er wordt nu enorme bakken geld over de hele wereld in gepompt. Ik zou niet uitsluiten dat er een vaccinatie of goede medicatie gevonden wordt.
Ik sluit niets uit. Maar zelfs met vaccinatie zal de wereld niet vrij van covid19 worden. Ik las vanochtend dat men verwacht dat het nog op zijn minst 2,5 jaar zou duren voor een vaccin; ik denk niet dat we zolang de grens dicht gaan houden.
 
Het is werkelijk niet zo moeilijk om die conclusie te trekken. Allereerst, hoeveel infectieziektes hebben we van de wereldbol kunnen verwijderen? Slechts 1 voor zover ik kan vinden. En kijk dan maar naar de landen waar de overheden er niet eens over willen nadenken, regeringsleiders die ontkennen dat het uberhaupt bestaat of geloven dat je het weg kan bidden, lockdown-fatique, landen (de meeste) die het zich niet kunnen veroorloven om maandenlang (of jarenlang?) de economie plat te leggen, bevolkingen (vele) die het zich niet kunnen veroorloven om zonder werk te zitten en geen ondersteuning krijgen van de overheid (omdat die zich het niet kunnen veroorloven)... Op een zeker punt zullen we kunnen zeggen dat de wereld het onder controle heeft, maar het zal onder de bevolking blijven.

En de enige manier om je daar tegen te beschermen is niet het gesloten houden van de grenzen (hoelang zal de bevolking dat blijven ondersteunen?), maar vaccinatie, als daar ooit wat voor gevonden wordt, of natuurlijke immuniteit. En dat laatste hebben we zeker niet.

Ik dacht dat we hadden afgesproken dat het topic gevrijwaard bleef van dit soort discussies?
 
Zullen we het gewoon houden bij hoe wij met z'n alleen Corona/COVID-19 ervaren en de meningen over wel of geen groepsimmuniteit, vaccinatie, e.d. achterwege houden? Ik heb geen zin om dit topic te moeten gaan opschonen...
ik snap wat je bedoelt, Zwerver, het is voor een groot deel koffiedik kijken en het kan nog alle kanten op, dus discussies hierover gaan meer over aan welke aannames je meer waarde geeft dan over feiten. Maar ik snap ook dat mensen naar de toekomst kijken en proberen wat zekerheid te vinden. Ook al kan dat eigenlijk nog niet. En als de discussie gaat over wanneer gaan de grenzen open, dan is de stap naar discussies over wat er voor nodig is voor de grenzen open gaan heel klein.

Terug on topic- ik heb met @Edireliro een weekendje in augustus afgesproken, maar dan moeten wel die grenzen open kunnen :( .
 
Ergens in Australie gaat er op je deur geklopt worden om een test te laten doen in je eigen straat.

In Nederland gaat alle poep gecontroleerd worden op corona.

Verschil moet er zijn. LOL

 
Hier nog een corona dingetje van de week. Miss Bang voelde zich niet lekker, hoesten en wat verhoging. Dus maar even langs de testers en een nachtje gescheiden slapen op advies van het medisch personeel daar. Na iets meer dan 24 uur de uitslag; All Good.
 
Hier nog een corona dingetje van de week. Miss Bang voelde zich niet lekker, hoesten en wat verhoging. Dus maar even langs de testers en een nachtje gescheiden slapen op advies van het medisch personeel daar. Na iets meer dan 24 uur de uitslag; All Good.

In elk geval goed dat ze alles testen tegenwoordig. Beter false positives dan hidden positives :) Mijn vriendin had enkele weken hetzelfde, test gedaan en de volgende dag had ze al resultaat. Voorlopig ziet het nog OK uit in NSW, zelfs met de laksere regels. Akkoord, er zijn nog wel wat besmettingen, maar dat zijn ofwel mensen die uit het buitenland komen in quarantaine zitten of een gekende cluster - zolang het geen lokale ongekende transmissies zijn is't goed :)
 
Hier nog een corona dingetje van de week. Miss Bang voelde zich niet lekker, hoesten en wat verhoging. Dus maar even langs de testers en een nachtje gescheiden slapen op advies van het medisch personeel daar. Na iets meer dan 24 uur de uitslag; All Good.
Gelukkig maar!
 
Gelukkig maar!

Jazeker. Het was vooral omdat we zaterdag en zondag wat activiteiten hadden waar ook out-of-Canberrans bij betrokken waren. Dan ben je toch iets alerter. Hier in Canberra is het zo rustig met het virus dat de kans bijna nul is. Maar altijd op blijven letten. De borders tussen Vic/NSW/ACT zijn gewoon open. Dus altijd het zekere voor onzeker!
 
Gladys is pissed op ons Victorians :rolleyes:. We mogen niet meer bij de New South Walers op visite.

die Gladys is ook een smeerlap, eerst intrappen op de QLD premier vanwege het feit dat we onze border gesloten houden, ( gladys gaat elk jaar op vakantie naar Port Douglas en zag dit nu in het water vallen) en nu zelf rustig de grens dichthouden met Vic.
 
die Gladys is ook een smeerlap, eerst intrappen op de QLD premier vanwege het feit dat we onze border gesloten houden, ( gladys gaat elk jaar op vakantie naar Port Douglas en zag dit nu in het water vallen) en nu zelf rustig de grens dichthouden met Vic.

Nou, om eerlijk te zijn ben ik het wel met haar eens na de verse uitbraken in Melbourne (bij ons om de hoek in Reservoir ook eentje, en @Thijsvr woont er ook in een) dus wij blijven gewoon weer thuis. Maar behalve 5 of 6 red zones rondom het CBD is er in Victoria niets aan de hand, we deden het lang het beste van alle staten. Het was vooral de offensive manier waarop ze ons aanviel die in het verkeerde keelgat schoot. Victorians uit de regio zouden gewoon moeten kunnen reizen, daar is al maanden niks aan de hand. En al die negativiteit helpt ook niet om onze geliefde premier te steunen.

Wel jammer van het Melbourne Xpdite-uitje vandaag. Na overleg maar besloten om allemaal niet te komen. Hopelijk binnenkort.
 
die Gladys is ook een smeerlap, eerst intrappen op de QLD premier vanwege het feit dat we onze border gesloten houden, ( gladys gaat elk jaar op vakantie naar Port Douglas en zag dit nu in het water vallen) en nu zelf rustig de grens dichthouden met Vic.
Ze worden niet dichtgehouden, er is alleen een negatief reisadvies.
 
die Gladys is ook een smeerlap, eerst intrappen op de QLD premier vanwege het feit dat we onze border gesloten houden, ( gladys gaat elk jaar op vakantie naar Port Douglas en zag dit nu in het water vallen) en nu zelf rustig de grens dichthouden met Vic.

As @slatsr says, de border is gewoon open. Denk dat @Emulate haar berichtje wat onduidelijkheid voor je schepte ;)

“...Normally we welcome our Victorian cousins into NSW, but right now I am asking Victorians, particularly those from the hotspots in Melbourne, to not come,” the NSW health minister, Brad Hazzard, said on Thursday..."

(Los dat ik niet perse Gladys fan ben, maar dat geld wel voor meer politici ;) )
 
Back
Top