Coronavirus in Australië

Voorlopig geen bezoek uit Nederland of een overzees vakantietripje vanuit Australia. Onze grenzen blijven voorlopig op slot, een paar uitzonderingen daargelaten, zoals bepaalde groepen studenten of reizen voor 'compassionate reasons'. Qantas heeft nu ook bevestigd dat internationale vluchten tot eind oktober zijn gestaakt. https://www.abc.net.au/news/2020-06...lights-coronavirus-airlines-survival/12366300
Gelukkig is er genoeg te ontdekken op eigen bodem en gaan verschillende staatsgrenzen in juli weer open. En misschien komt er nog een travel bubble meet NZ?
 
Ik las het idd ja. Ach, wij hebben begin juli eindelijk een weekje vrij. Idee is om naar boven te gaan vanaf Perth, maar geen idee hoever en hoeveel uur in de auto we de kinderen willen aan doen...
 
Aha, daar zal moeders niet zo vrolijk van worden. Wellicht komt het net goed, normaliter komt ze eind Oktober aan. En vertrekt eind November, begin December.

We gaan het meemaken!
 
Moeders had het nieuws ook al mee gekregen. (Of eigenlijk dat einde jaar such zit) Dus heb ze maar uitgelegd dat Maart een hele mooie tijd is in Canberra met allemaal festivals e.d. (Zie ook het xpdite uitje) ;)
yep, we hopen nu ook op maart/april voor een nieuw bezoekje van mams.
 
en zussen en neven :( die van mij zouden hier in mei zijn. Ze hebben nu een voucher wat geldig is tot februari. Hopelijk is de boel dan weer open.

Wij hadden nu eigenlijk net uit Canada terug moeten komen, in eerste instantie was het een voucher geldig tot X, toen tot Y, toen tot Z en nu tot 24 maanden. Het zou me niets verbazen als dat voor hun hetzelfde gaat lopen. Dat ergens in December je voucher weer verlengd wordt tot Y.
 
Bij ons hebben ze weer het één en ander teruggedraaid. Ik heb daar geen problemen mee. Iedereen deed hier weer alsof alles weer normaal was.
 
Bij ons hebben ze weer het één en ander teruggedraaid. Ik heb daar geen problemen mee. Iedereen deed hier weer alsof alles weer normaal was.
Zou me niets verbazen als hier in NSW hetzelfde gebeurt nu alles weer is opengegooid. Vraag is nu vooral wat situatie in VIC betekent voor opening van de staten.
 
Zou me niets verbazen als hier in NSW hetzelfde gebeurt nu alles weer is opengegooid. Vraag is nu vooral wat situatie in VIC betekent voor opening van de staten.

Yep, met net de vakantie geboekt op Fraser Island, hoop ik dat dit geen roet in het eten gooit voor ons. Maar ja, we zullen het wel meemaken, kan er weinig aan veranderen!

@Jagermeester @Roels; doen jullie een beetje voorzichtig op je road trip naar Melbourne? :)
 
Zou me niets verbazen als hier in NSW hetzelfde gebeurt nu alles weer is opengegooid. Vraag is nu vooral wat situatie in VIC betekent voor opening van de staten.
SA heeft de opening al uitgesteld en WA gebruikt dit als reden om aan te geven dat ze gelijk hebben dat ze niet open gaan.
 
Yep, met net de vakantie geboekt op Fraser Island, hoop ik dat dit geen roet in het eten gooit voor ons. Maar ja, we zullen het wel meemaken, kan er weinig aan veranderen!

@Jagermeester @Roels; doen jullie een beetje voorzichtig op je road trip naar Melbourne? :)
Wanneer heb je je vakantie geboekt? De Qld grenzen zijn sowieso dicht tot 10 Juli. Als het aan de premier ligt zelfs tot september. We hadden al een tijdje geen nieuwe gevallen hier totdat er twee nieuwe gevallen waren die beide terug te leiden waren tot Victoria. Dat helpt niet echt om de grenzen open te gooien.
 
Wanneer heb je je vakantie geboekt? De Qld grenzen zijn sowieso dicht tot 10 Juli. Als het aan de premier ligt zelfs tot september. We hadden al een tijdje geen nieuwe gevallen hier totdat er twee nieuwe gevallen waren die beide terug te leiden waren tot Victoria. Dat helpt niet echt om de grenzen open te gooien.

Vanaf 20 Juli. Ergste geval wordt het een vakantie naar de NSW Outback.
Of een exemption aanvragen voor een house inspection. We wonen dan wel niet in QLD, maar zijn wel eigenaar van een property. Laatst ging een vriend vanuit Sydney naar Brisbane met exemption... Om een auto op te halen, dus er wordt toegang gegeven voor minder. In NSW is ook niet zo’n toename als Vic. Wat de premier ook lijkt te begrijpen. https://www.brisbanetimes.com.au/po...nd-after-victorian-spike-20200622-p554vo.html

We zien het wel! Niemand hier weet hoe het gaat lopen. Kan weinig meer doen dan afwachten 👍
 
Last edited:
De officiele lijn van de federale overheid is suppression (kan iemand zich nog "flatten the curve" herinneren?), maar de staten zijn stiekem een wedstrijdje elimination aan het doen. Op die manier gaan we nooit de grenzen open doen want het is een illusie. De wereld gaat nooit Covid-vrij worden.
 
Zullen we doen! We zitten een beetje op de wip wat we met Melbourne doen. Bright achten we nog wel veilig (ver weg van alles). Kijken het even aan, gelukkig zijn we flexibel met de auto.

Aan de ene kant is het risico natuurlijk nog steeds minimaal in Melbz... aan de andere kant, er is nog zoveel te zien in Victoria en NSW. Melbourne ligt er volgend jaar ook nog (en weet niet of het feestje überhaupt nog plaats vindt?)
 
Back
Top