Coronavirus in Australië

As @slatsr says, de border is gewoon open. Denk dat @Emulate haar berichtje wat onduidelijkheid voor je schepte ;)

“...Normally we welcome our Victorian cousins into NSW, but right now I am asking Victorians, particularly those from the hotspots in Melbourne, to not come,” the NSW health minister, Brad Hazzard, said on Thursday..."

(Los dat ik niet perse Gladys fan ben, maar dat geld wel voor meer politici ;) )

Gladys sloeg wel een iets andere toon aan dan Brad Hazzard (what's in a name ...)
 
En zo zie je maar dat in een paar dagen het sentiment rondom corona weer kan veranderen. Zaterdag ochtend gingen wij op vakantie met als doel vandaag in Melbourne te zijn bij mijn familie, maar we zijn nu weer thuis. Het voelde niet goed om af te reizen naar Melbourne, ondanks dat we het risico op besmetting minimaal achten. Het is op werk op moeilijk te verkopen dat je naar een "hotspot" bent gegaan, terwijl het niet noodzakelijk was en gezien Roel weer een paar dagen per week naar kantoor gaat (en dat ook weer fijn vindt) maar besloten naar huis te rijden. Jammer, maar geen nood aan de man.

Weekje vakantie was wel heerlijk, veel mooie plekken gezien en het was net even schrikken van de drukte op de weg en de vele mensen in de Coles! Misschien toch maar het "Country Life" gaan overwegen ;)
 
Zullen we het gewoon houden bij hoe wij met z'n alleen Corona/COVID-19 ervaren en de meningen over wel of geen groepsimmuniteit, vaccinatie, e.d. achterwege houden? Ik heb geen zin om dit topic te moeten gaan opschonen...

Excuses, ik wiat niet dat dat de regels waren krijg je als je er niet al teveel bent. Ook excuses aan @slatsr, uitlokking met mijn vragen.

----

VIC het minste van alle staten? De eerste week van Maart misschien... WA houdt de deur in ieder geval op slot. Al weken geen enkele community transmissions. Alleen via andere staten/overseas een paar in quarantaine. Hier is bijna alles weer als vanouds, als je werkt hebt...
 
As @slatsr says, de border is gewoon open. Denk dat @Emulate haar berichtje wat onduidelijkheid voor je schepte ;)

“...Normally we welcome our Victorian cousins into NSW, but right now I am asking Victorians, particularly those from the hotspots in Melbourne, to not come,” the NSW health minister, Brad Hazzard, said on Thursday..."

(Los dat ik niet perse Gladys fan ben, maar dat geld wel voor meer politici ;) )

Yep, ik las het zoals je denkt dat ik het las, harde shutdown. Maar goed, ik ben persoonlijk wel van mening dat dat nog steeds de beste koers is. We zijn heerlijk covid vrij hier in FNQ en wil dat graag zo houden.
 
En zo zie je maar dat in een paar dagen het sentiment rondom corona weer kan veranderen. Zaterdag ochtend gingen wij op vakantie met als doel vandaag in Melbourne te zijn bij mijn familie, maar we zijn nu weer thuis. Het voelde niet goed om af te reizen naar Melbourne, ondanks dat we het risico op besmetting minimaal achten. Het is op werk op moeilijk te verkopen dat je naar een "hotspot" bent gegaan, terwijl het niet noodzakelijk was en gezien Roel weer een paar dagen per week naar kantoor gaat (en dat ook weer fijn vindt) maar besloten naar huis te rijden. Jammer, maar geen nood aan de man.

Weekje vakantie was wel heerlijk, veel mooie plekken gezien en het was net even schrikken van de drukte op de weg en de vele mensen in de Coles! Misschien toch maar het "Country Life" gaan overwegen ;)

Ik twijfelde al of jullie door zouden zetten ;) En Country Life (Of Canberra life?) is zo slecht nog niet (als je er werk hebt natuurlijk)
 
Ik twijfelde al of jullie door zouden zetten ;) En Country Life (Of Canberra life?) is zo slecht nog niet (als je er werk hebt natuurlijk)

En dat is vaak wel het probleem, country life is geweldig als je werk hebt. Wij vinden Cairns al vaak te druk, laat staan Sydney..
 
Je merkt hier toch niet veel van de Corona opleving. Wij wonen in Brunswick, een paar honderd meter verderop in Brunswick West beschouwen ze het als zo'n risico plek dat ze er nu aan de deur komen testen. Maar overal waar je komt is het druk en je merkt dat de afstanden tussen mensen beginnen af te nemen. Een paar maanden geleden staken mensen nog over als ze iemand tegenkwamen op dezelfde stoep, nu mag je blij zijn als iemand uberhaubt aan de kant gaat.

Annelies moest verplicht voor werk getest worden nu ze mensen meer en meer willen terug laten komen naar kantoor. Ze weet nu hoe het is als ze met een wattenstaafje in de onderkant van je hersenen duwen. She was not a fan. Gelukkig Corona-vrij verklaard.

Ik kan er niks nuttigs over zeggen. Ik denk dat wij er zelf net zo schuldig aan zijn. We gaan toch weer zo nu en dan even ergens brunchen in het weekend. We houden wel afstand etc, maar je merkt her en der toch dat cafes het wat minder nauw nemen met de regels. Anderhalve meter kan alles tussen 50 en 200 cm betekenen lijkt het.
Het is ook moeilijk om zelf de afstand te houden als mensen in de rij bij de supermarkt of iets dergelijks gewoon doodleuk strak achter je gaan staan. Ik ben niet assertief genoeg om dan om te draaien en te vragen of mensen naar achteren kunnen.

We gaan zien waar het naartoe gaat. De cijfers lijken vooralsnog weinig positief, maar ze zeggen dat dat komt door een agressief test beleid. We gaan het zien.
 
Last edited:
Annelies moest verplicht voor werk getest worden nu ze mensen meer en meer willen terug laten komen naar kantoor. Ze weet nu hoe het is als ze met een wattenstaafje in de onderkant van je hersenen duwen. She was not a fan. Gelukkig Corona-vrij verklaard.

Dan is ze net te vroeg getest. Afgelopen maandag is het test protocol veranderd, en hoef je niet meer tot aan het schedeldak ;)
 
Right... even een serieuzer vraagje. Wie van de iPhone gebruikers heeft de COVIDsafe app geïnstalleerd staan?
 
Right... even een serieuzer vraagje. Wie van de iPhone gebruikers heeft de COVIDsafe app geïnstalleerd staan?
iPhone, but nope niet de app er op staan. Geloof dat het success rate of tracing ergens onder de 25% ligt bij een iPhone?
 
Annelies moest verplicht voor werk getest worden nu ze mensen meer en meer willen terug laten komen naar kantoor. Ze weet nu hoe het is als ze met een wattenstaafje in de onderkant van je hersenen duwen. She was not a fan. Gelukkig Corona-vrij verklaard.
Wattenstaafje? Dan wilde ze je niet bang maken, zeker. :p
Cocktail prikker van een halve meter lang, met zo'n lekker scherp puntje.
Eerst 3 keer in je keel, ver genoeg voor een serieuze gag reactie.
Dan tot aan het handvat "up the nose".
Gelukkig ook Covid vrij. Alleen jammer dat er niemand naar de test vroeg, in het ziekenhuis. 🤔
 
Back
Top