Coronavirus in Australië

Ik las dit topic niet echt meer omdat het inderdaad echt nergens meer over ging. Nu we weer terug zijn bij het begin wil ik ook wel wat posten.

Het leven gaat goed, we hebben beide niet heel veel met covid te maken gehad, ikzelf heb het vrij druk al die tijd op het werk en kijk 's avonds met een schuin oog naar het nieuws, maar daar blijft het ook wel bij. Vrouwtje ook hele tijd aan het werk omdat zij 1 van de weinige leerkrachten was die geen risicogroep was dus zij heeft maandenlang voor verkapte kinderopvang mogen spelen. Haar werk voor het koor doet ze nu online vanaf huis, en dat werkt eigenlijk zo goed dat ze hoopt dat dit voor altijd zo blijft. De kids zijn veel meer gefocussed omdat ze allemaal thuis zitten en pa en ma over hun schouder meekijken of ze wel goed met de les meedoen. Nu beginnen de klassikale lessen weer op school dus weer een beetje bij het oude. We hebben al een tijdlang geen cases meer gehad hier in de regio. Maar ik las dat er gister een case opdook nog steeds afkomstig is van de Ruby Princess van die puinbak in NSW. Hoe dit mogelijk is mag joost weten want dat is dan wel een hele lange incubatietijd. Maar dit is dan echt een indicent. Wat ons opvalt is dat mensen de regels totaal niet meer in acht nemen, en social distancing wordt niet echt meer nageleefd. Dat is toch wel zorgwekkend. Wijzelf houden wel genoeg afstand en gaan liever niet winkelen op drukke tijden.

Verder gaan we vrolijk verder en hopen we dat QLD de grenzen nog even dicht houdt.
 
Nou dan zal ik ook een update geven: wij werken allebei thuis. Grootste verschil is dat manlief nu ook niet meer voor zijn werk reist, normaliter zat hij helft van de maand in China of elders in de wereld. Dat is wel ff wennen. Ook zal zijn contract eind juli eindigen, dus weer aan het solliciteren geslagen. Ik ben vorig jaar als zelfstandige gestart, ook om wat meer flexibiliteit te hebben met manlief zoveel weg. Nu een project aan het afronden en ik ben nu ook aan het rondkijken voor wat contract werk, zodat we niet teveel interen op onze spaarcentjes. Verder eerste kampeerweekendje geboekt voor lange weekend (naar het zuiden) en het weekend daarna word ik 50 en dan gaan we de andere kant op en zitten we in een AirBNB (2 weekenden kamperen in de winter was manlief iets te gortig). Dus eindelijk weer wat om op te verheugen. Verder zitten we nog steeds te wachten op een refund voor onze KLM tickets van maart dit jaar, maar de EU heeft besloten dat reizigers recht hebben op een refund, dus dat komt wel. Verder maken we er het beste van: meer sporten, beetje klussen rondom huis en afgelopen zondag 10 km bush walk voor een mental boost!
 
en het weekend daarna word ik 50

Waar is het feestje? Tot 10, 20 man of iets mag het toch? ;-)

Terug on topic inderdaad, wat dat gekibbel over en weer is redelijk vervelend om te lezen.

Ik had een maand terug een enorme dip. Kon er niet tegen om maar thuis te blijven en niks te mogen. Sinds kort hebben we weer wat vrienden gezien, zijn we wezen wandelen in de prachtige parken in en rondom Sydney en zelf al een keer weer uit eten geweest.
Het thuiswerken gaat mij steeds beter af en heb bij mijn werkgever aangegeven dat ik voor Juni nog thuis wil blijven (ik geef de collega's die gillend gek worden thuis voorrang, we mogen toch niet allemaal tegelijk terug).

Volgende week zouden we naar Nederland vliegen, maar die tickets hebben we gecancelled. Petje af hoe China Airlines dat heeft afgehandeld, geen kosten of boetes en binnen 4 dagen stond het geld op onze credit card terug.
We hebben nu eind Juni een weekje vrij en moeten nog plannen waar we heen gaan. Mijn jongste nichtje wordt 16 en we willen haar verrassen in Melbourne, dus dachten via de kust richting de familie te gaan.
 
We hebben nu eind Juni een weekje vrij

Wij eind July twee weken. Willen eigenlijk even naar de Sunshine Coast en Fraser Island, en even langs ons huisje. Fingers x-ed dat de QLD borders weer open gaan binnenkort! Anders wellicht stukje outback/woestijn of zo achter in NSW (of Vic/SA)
 
Waar is het feestje? Tot 10, 20 man of iets mag het toch? ;-)

Terug on topic inderdaad, wat dat gekibbel over en weer is redelijk vervelend om te lezen.

Ik had een maand terug een enorme dip. Kon er niet tegen om maar thuis te blijven en niks te mogen. Sinds kort hebben we weer wat vrienden gezien, zijn we wezen wandelen in de prachtige parken in en rondom Sydney en zelf al een keer weer uit eten geweest.
Het thuiswerken gaat mij steeds beter af en heb bij mijn werkgever aangegeven dat ik voor Juni nog thuis wil blijven (ik geef de collega's die gillend gek worden thuis voorrang, we mogen toch niet allemaal tegelijk terug).

Volgende week zouden we naar Nederland vliegen, maar die tickets hebben we gecancelled. Petje af hoe China Airlines dat heeft afgehandeld, geen kosten of boetes en binnen 4 dagen stond het geld op onze credit card terug.
We hebben nu eind Juni een weekje vrij en moeten nog plannen waar we heen gaan. Mijn jongste nichtje wordt 16 en we willen haar verrassen in Melbourne, dus dachten via de kust richting de familie te gaan.
10 man mag hier in NSW alleen in 'a public place' zoals een park. Maar 5 man thuis. Kun je niet echt een feest noemen. Dus ervoor gekozen met een bevriend stel een weekend naar de kust te gaan. Even uitwaaien, hapje eten en bijkletsen. Mocht je nog wandeltips willen hier in de bergen, laat maar weten. Genoeg mogelijkheden om hier uit te waaien zonder al te veel mensen tegen te komen.
 
10 man mag hier in NSW alleen in 'a public place' zoals een park. Maar 5 man thuis. Kun je niet echt een feest noemen. Dus ervoor gekozen met een bevriend stel een weekend naar de kust te gaan. Even uitwaaien, hapje eten en bijkletsen. Mocht je nog wandeltips willen hier in de bergen, laat maar weten. Genoeg mogelijkheden om hier uit te waaien zonder al te veel mensen tegen te komen.

Dan toch maar naar het cafe. Vanaf 1 Juni mogen daar weer maximaal 50 mensen naar binnen!
 
Blij dat we weer allemaal vriendjes en vriendinnetjes zijn ;)

Wij zijn 2 weekenden geleden voor het eerst in 2 maanden weer eens de stad uitgeweest. Wandeling in de bergen/heuvels van Kinglake.

Screenshot_2020-05-30-16-45-22-83_29b563cd0bc4fd07bd0c105b17b28204_1.jpg

Heerlijke omgeving en echt wel weer een goeie reminder hoeveel geluk we hebben dat we hier zijn. Als je 2 maanden niet verder dan de lokale supermarkt komt vergeet je dat nog wel eens.
Vaak gaat het over zon en strand als het over Australië gaat, maar herfst en winter heeft toch ook wel echt iets speciaals/magisch vind ik.

Het was wel duidelijk dat we niet de enigen waren die bedacht hadden de heuvels in te vluchten. Het was in Kinglake nog te doen, maar afgelopen weekend naar een plek dichterbij en het leek of je de avondvierdaagse aan het lopen was met heel Melbourne. We zijn snel weer gevlucht. Niks voor ons, al die drukte.

Ik ben erg blij dat we weer naar buiten mogen en op werk lijkt het erop dat mensen weer wat vertrouwen in de wereld hebben.

Hoop dat jullie ook wat van de nieuwe vrijheid kunnen genieten!
 
Een mooie wandeling gemaakt vorig weekend, mooie overzichten over Cairns en Hinterland, foto's gemaakt vanaf Green Arrow Track (Mt. Whitfield)

IMG_5331.JPG
Cairns CBD in de achtergrond met in de voorgrond de suburbs Edge Hill en Whitfield

IMG_5332.JPG
Mooie doorkijk richting de Northern Beaches, te zien op de foto is Earl Hill - Trinity Beach. Links naast Earl hill
is een klein stukje zichtbaar van Double Island voor de kust van Palm Cove. Links is een stukje van onze burb te zien: Brinsmead. Ergens halverwege van de foto aan de andere kant van de lage heuvelrug aan de linkerkant moet @SteveSW ergens wonen.

IMG_5337.JPG
Foto van Brinsmead op de voorgrond, en Redlynch op de achtergrond, De Western Arterial road is zichtbaar in het midden, dit is de verbindingsweg van de Northern Beaches naar de CBD. Deze prachtige heuvelrug is waar wij dagelijks op uitkijken vanaf ons huis, en is onderdeel van de magische Great Dividing Range. Het is lastig de verhoudingen in beeld te brengen dmv een foto, maar het middelste gedeelte waar de highway is is laaggelegen land , en gaat langzaam omhoog beide kanten uit, een echte valley dus. Wij wonen naast het huis met het fel oranje dakje. Onderste van de 2 :p. Het groene grassige gedeelte in het midden van de valley is een enorme floodplain welke onder water staat in wet season.
 
Mooie plaatjes allemaal. En allemaal anders ook (Melbz, Cairns)

Laatst zei iemand dat ze meer foto's wilde zien van de omgeving waarin mensen wonen, ik meen dat dit @Beebmeep was, maar kan het verkeerd hebben. Dat vind ik ook een tof idee want dan krijg je ook echt een goed beeld van hoe divers Oz is. En ook hoe het weer en seizoenen kunnen verschillen in verschillende states.
 
Laatst zei iemand dat ze meer foto's wilde zien van de omgeving waarin mensen wonen, ik meen dat dit @Beebmeep was, maar kan het verkeerd hebben. Dat vind ik ook een tof idee want dan krijg je ook echt een goed beeld van hoe divers Oz is. En ook hoe het weer en seizoenen kunnen verschillen in verschillende states.

Eens. Wat mij betreft een nieuwe thread waard. Ik maak veel foto's voor m'n ouders en dergelijke om ze een idee te geven van ons leven hier, dus genoeg te posten!
 
Ergens halverwege van de foto aan de andere kant van de lage heuvelrug aan de linkerkant moet @SteveSW ergens wonen.
yep zo ongeveer
Prachtige foto’s.
Ondertussen ben ik zo ongeveer door al de Cairns northern suburbs gereden met mijn Wollies delivery truck. Was best een goede manier om de buurten te verkennen. Onze straat met uitzicht op die prachtige heuvels en leuke buren blijft de voorkeur. Brinsmead en Redlynch tegen de heuvels en sommige stukken van Whitfield goede tweede.
Maar - om terug om in topic te blijven - dit was een goede manier om och wat centjes te verdienen tijdens de ergste (hopelijk) Corona crisis maar Cairns Council heeft ondertussen mijn/ons ontwerp voor de Esplanade Dining Precinct gegast-tracked en vanaf maandag kan ik weer voor min. 4 weken fulltime aan de slag in het archi-bureau!
 
yep zo ongeveer
Prachtige foto’s.
Ondertussen ben ik zo ongeveer door al de Cairns northern suburbs gereden met mijn Wollies delivery truck. Was best een goede manier om de buurten te verkennen. Onze straat met uitzicht op die prachtige heuvels en leuke buren blijft de voorkeur. Brinsmead en Redlynch tegen de heuvels en sommige stukken van Whitfield goede tweede.
Maar - om terug om in topic te blijven - dit was een goede manier om och wat centjes te verdienen tijdens de ergste (hopelijk) Corona crisis maar Cairns Council heeft ondertussen mijn/ons ontwerp voor de Esplanade Dining Precinct gegast-tracked en vanaf maandag kan ik weer voor min. 4 weken fulltime aan de slag in het archi-bureau!

Ik zag het op het nieuws! Gefeliciteerd man goed werk. Maar blijft het nog steeds accessible voor auto's? Dat vind ik persoonlijk wel jammer maar snap ook dat alle restaurants bevoorraad moeten worden.
 
Ik zag het op het nieuws! Gefeliciteerd man goed werk. Maar blijft het nog steeds accessible voor auto's? Dat vind ik persoonlijk wel jammer maar snap ook dat alle restaurants bevoorraad moeten worden.
Thanks. Kan ten alle tijde afgesloten worden. Druk op de knop, palen uit de grond. Het zal afhangen van de politiek hoeveel en wanneer er op die knop gedrukt gaat worden. Bevoorrading via voorlopig 3 loading zones en kan ook altijd voor en na bepaalde uren indien nodig. Wordt nog een harde strijd om alles te krijgen zoals ontworpen.
 


OFX
Back
Top