Coronavirus in Australië

Heeft iets te maken met rekening houden met anderen, goede manieren, respect en het gebrek aan die drie dingen bij teveel mensen.

Daar heb jij niets aan :) En ik herken het gevoel maar al te goed. Zou mijn vader ziek worden, dan is dat ook einde oefening. Dat hij van sommige mensen best dood mag gaan, want hij is oud, heeft de maatschappij niets meer te bieden, kost de belastingbetaler alleen maar geld en is de 'natuurlijke gang van zaken' zijn dingen waar ik erg boos om kan worden. Zeker als je ziet dat het die oudere generatie is die veel vrijwilligerswerk doet. Om maar niet te spreken, dat zij ook belasting betalen en gemiddeld genomen harder hebben moeten werken dan wij.

*end of rant* :)

Maar snap je helemaal, @Lamarck!
🥰
 
@Lamarck, dat is erg vervelend voor je vader. Hopelijk kan hij het een beetje loslaten en blijft het nu niet spelen elke keer dat hij "onder de mensen" is.

Ik denk wel dat je moet opletten met "generaliseren", dst is 1 geval. De coronahoax mensen heb je overal, ook in AU. Maar door het lage aantal komt dat hier niet echt tot uitting m.i.

@Thijsvr, zorgwekkend... zijn mensen vergeten waar ze net uitkomen? Ik denk dat het in WA ook een keer goed fout gaat. We zijn totaal niet ingesteld op een uitbraak. De gemeenschap niet en ik vraag me af of de overheid dat wel is.

@Lamarck en @Beebmeep, mijn moeder heeft een 70 jarige vriendin die na 50 jaar roken enorm slechte longen heeft (COPD), daarnaast heeft ze longkanker en ondergaat ze immunotherapie. We zeiden al tegen elkaar. Als die corona krijgt is het meteen afgelopen. 2 weken geleden heeft ze coronavirus gehad. En wat denk je? Beetje griep tot nu toe, wel wat vermoeider (maar niet zo erg als sommige verhalen) en dat is het (tot nu toe, even afkloppen). Zij is wat mij betreft bij uitstek het teken dat het niet "meteen afgelopen" hoeft te zijn als je een senior met kwaal bent. De kans is welicht groter, maar als zij het met haar al bestaande ziektebeeld kan overleven, dan zou iedereen dat moeten kunnen (op basis van vooraf bekende gezondheidstatus).

Live vanuit een hotelkamer, dag 2 😁 1.30am..jetag 😑
 
Last edited:
@Lamarck, dat is erg vervelend voor je vader. Hopelijk kan hij het een beetje loslaten en blijft het nu niet spelen elke keer dat hij "onder de mensen" is.

Ik denk wel dat je moet opletten met "generaliseren", dst is 1 geval. De coronahoax mensen heb je overal, ook in AU. Maar door het lage aantal komt dat hier niet echt tot uitting m.i.

@Thijsvr, zorgwekkend... zijn mensen vergeten waar ze net uitkomen? Ik denk dat het in WA ook een keer goed fout gaat. We zijn totaal niet ingesteld op een uitbraak. De gemeenschap niet en ik vraag me af of de overheid dat wel is.

@Lamarck en @Beebmeep, mijn moeder heeft een 70 jarige vriendin die na 50 jaar roken enorm slechte longen heeft (COPD), daarnaast heeft ze longkanker en ondergaat ze immunotherapie. We zeiden al tegen elkaar. Als die corona krijgt is het meteen afgelopen. 2 weken geleden heeft ze coronavirus gehad. En wat denk je? Beetje griep tot nu toe, wel wat vermoeider (maar niet zo erg als sommige verhalen) en dat is het (tot nu toe, even afkloppen). Zij is wat mij betreft bij uitstek het teken dat het niet "meteen afgelopen" hoeft te zijn als je een senior met kwaal bent. De kans is welicht groter, maar als zij het met haar al bestaande ziektebeeld kan overleven, dan zou iedereen dat moeten kunnen (op basis van vooraf bekende gezondheidstatus).

Live vanuit een hotelkamer, dag 2 😁 1.30am..jetag 😑
Good luck in je hotelkamer! Nog 12 te gaan🙃. Mij was het gelukt om 3,5 km om de dag te rennen op de hotelkamer😅. Je moet iets, hahah. Hopelijk is het eten goed en heb je een balkon dat je even kunt luchten! En genoeg free movies on te kijken.
 
Stervensdruk overal in de stad. Het is mooi weer en de terrassen zitten stampvol met rijen de deur uit. Ik ben blij voor de horeca, maar ik zou liegen als ik zei dat ik niet behoorlijk nerveus wordt van 50+ mensen zonder masker zo dicht bij elkaar alsof er niks aan de hand is.

Ik zag het op tv, bizar! Snelcursus hoe ga je weer snel een stage 4 lockdown in.
 
Ik herken nederland niet meer.

Ik heb dat ook steeds meer. In mijn hoofd was Nederland altijd nuchter, rationeel en goedbestuurd (in z'n algemeenheid). Dat gevoel ben ik kwijt aan het raken en dat vind ik vervelend.

Mijn theorie is dat er de afgelopen jaren (eigenlijk sinds het einde van WOII) zoveel gefocust is op individuele vrijheden en zelfredzaamheid, dat men niet meer in staat is om dingen te doen voor het algemene goed. Dit is iets wat oost-Aziatische landen een heel stuk beter doen. Australie lijkt daar ook beter in dan NL, who knew?!
 
NSW en Vic nog buiten gesloten zie ik, dus je hebt wat tijd om er in te komen met redelijk veilige bezoekers?
 
NSW en Vic nog buiten gesloten zie ik, dus je hebt wat tijd om er in te komen met redelijk veilige bezoekers?
Ik baal er als een stekker van. Afgelopen januari hadden wij besloten om in 2020 de Sunshine Coast en WA te bezoeken. Onze trip met Pasen naar sunshine coast werd gecanceld en ziet er niet uit dat het nog in 2020 gaat lukken.... De Northern Beaches valt onder Greater Sydney. Hier is al weken denk zelfs al maanden geen case geweest, grrr
 
Ik baal er als een stekker van. Afgelopen januari hadden wij besloten om in 2020 de Sunshine Coast en WA te bezoeken. Onze trip met Pasen naar sunshine coast werd gecanceld en ziet er niet uit dat het nog in 2020 gaat lukken.... De Northern Beaches valt onder Greater Sydney. Hier is al weken denk zelfs al maanden geen case geweest, grrr

Ah, je hebt het over QLD? Ik denk dat Zwerver en ik het over WA hadden. Maar ja, zelfde situatie in QLD.

Voor ons is het nu makkelijker geworden. Zolang we de 'inland' route nemen van Canberra naar QLD kunnen we naar binnen. Hetzelfde als we in September gedaan hebben. Maar blijft natuurlijk afwachten hoe het er in January/February voor staat.
Eén ding is zeker: Niets is zeker
 
Ah, je hebt het over QLD? Ik denk dat Zwerver en ik het over WA hadden. Maar ja, zelfde situatie in QLD.

Voor ons is het nu makkelijker geworden. Zolang we de 'inland' route nemen van Canberra naar QLD kunnen we naar binnen. Hetzelfde als we in September gedaan hebben. Maar blijft natuurlijk afwachten hoe het er in January/February voor staat.
Eén ding is zeker: Niets is zeker

Heb het over beide. Wij willen heel graag die 2 plekken bezoeken om te kijken wat ervan vinden. Wij zijn bij beide staten niet welkom en alles kan per week zelfs per dag veranderen, maar het is zo fijn als je niet iedere keer je plannen hoeft uit te stellen.

Wie weet mogen wij in januari wel naar Queensland, maar goed ik verwacht dat NSW het niet lukt om 28 dagen geen lokale transmissie te hebben. Het is gewoon frustrerend dat iedere keer de lokale besmettingen in dezelfde regio van Sydney zijn en niet in de gehele Greater regio. Maar komt allemaal een keer goed, zullen wij maar zeggen.
 
Als een nerveuze Melburnian ben ik echt enorm onder de indruk dat we vandaag voor de derde dag op rij 0 community transmission cases hadden en onderstaande maakt me ook heel gelukkig.

Het is geen VIC vs NSW, ik begrijp dat wij vals spelen door geen buitenlandse vluchten binnen te laten. Het is gewoon positief om te zien dat we het op het moment met z'n allen goed lijken te doen!

Screen Shot 2020-11-03 at 3.33.02 pm.png
 
Back
Top