Coronavirus in Australië

Wij zijn ok. Ik werk weer thuis, vanaf vandaag, maar buiten dat verandert er voor ons niet heel veel in de dagelijkse dingen. De sportclubs en zwembaden enzo zijn dicht, maar hopelijk niet voor heel lang.

Nouja, eerlijk is eerlijk, het is even slikken. Ik keek enorm uit naar een weekendje met Edireliro. Dit is de eerste keer volgens mij dat we elkaar zo lang niet hebben gezien. We hadden wat geboekt voor het eerste weekend in december, omdat eindelijk de grenzen per 1 december open zouden gaan. Maar dat gaat waarschijnlijk niet door. En dochterlief had vorige week te horen gekregen dat haar year 8 kamp met overnachting zou zijn dus die was helemaal blij. Ook niet meer dus. En zo zijn er meer dingen. Er was hier natuurlijk steeds meer mogelijk, dus de laatste paar weken er is best veel georganiseerd. Dat moet nu allemaal weer terug in de kast. Het gaat allemaal zo snel! Op zondagmiddag was alles nog positief, op maandagochtend kan overal een streep door. Dat gevoel van onvoorspelbaarheid vind ik denk ik nog het lastigste.

Maar buiten dat, je weet dat dit soort dingen gaat gebeuren. Het zal niet de laatste keer zijn dat er ergens een cluster ontstaat en dat er tijdelijk ergens de boel dicht gaat. Persoonlijk vind ik dat we er niet te moeilijk over moeten doen. Ik hoop dat de mensen die nu ziek zijn snel beter worden, en dat er niet (veel) meer bij komen. Voor de rest hebben we het tot nu toe best goed gehad, hier in SA. Ik vind het niet erg om twee weken thuis te werken, als dat betekent dat de boel daarna weer open kan. Maar ja, je weet niet of het bij twee weken blijft of dat we dadelijk vast zitten aan zeven maanden... dus we blijven duimen.
 
Wij zijn ok. Ik werk weer thuis, vanaf vandaag, maar buiten dat verandert er voor ons niet heel veel in de dagelijkse dingen. De sportclubs en zwembaden enzo zijn dicht, maar hopelijk niet voor heel lang.

Nouja, eerlijk is eerlijk, het is even slikken. Ik keek enorm uit naar een weekendje met Edireliro. Dit is de eerste keer volgens mij dat we elkaar zo lang niet hebben gezien. We hadden wat geboekt voor het eerste weekend in december, omdat eindelijk de grenzen per 1 december open zouden gaan. Maar dat gaat waarschijnlijk niet door. En dochterlief had vorige week te horen gekregen dat haar year 8 kamp met overnachting zou zijn dus die was helemaal blij. Ook niet meer dus. En zo zijn er meer dingen. Er was hier natuurlijk steeds meer mogelijk, dus de laatste paar weken er is best veel georganiseerd. Dat moet nu allemaal weer terug in de kast. Het gaat allemaal zo snel! Op zondagmiddag was alles nog positief, op maandagochtend kan overal een streep door. Dat gevoel van onvoorspelbaarheid vind ik denk ik nog het lastigste.

Maar buiten dat, je weet dat dit soort dingen gaat gebeuren. Het zal niet de laatste keer zijn dat er ergens een cluster ontstaat en dat er tijdelijk ergens de boel dicht gaat. Persoonlijk vind ik dat we er niet te moeilijk over moeten doen. Ik hoop dat de mensen die nu ziek zijn snel beter worden, en dat er niet (veel) meer bij komen. Voor de rest hebben we het tot nu toe best goed gehad, hier in SA. Ik vind het niet erg om twee weken thuis te werken, als dat betekent dat de boel daarna weer open kan. Maar ja, je weet niet of het bij twee weken blijft of dat we dadelijk vast zitten aan zeven maanden... dus we blijven duimen.
Wij duimen met jullie mee! Hopelijk leren de staten van elkaars fouten en steken ze elkaar de helpende hand toe in plaats van elkaar af te zeiken. Dat gedoe tussen staten onderling en federal government hebben we wel een beetje genoeg van. Stay safe!
 
Wij duimen met jullie mee! Hopelijk leren de staten van elkaars fouten en steken ze elkaar de helpende hand toe in plaats van elkaar af te zeiken. Dat gedoe tussen staten onderling en federal government hebben we wel een beetje genoeg van. Stay safe!
Idd. Wat dat betreft was het leuk vanavond in het nieuws dat Mark McGowan Dan Andrews zo de hoogte in stak.
 
Onrustig hier. We hadden docenten uit Adelaide over de vloer. Een aantal daarvan zou morgen terugvliegen en tja... Zes dagen in Whyalla is goed te doen, maar zes dagen hier in een hotelkamer... Dus die zijn nu per auto terug naar Adelaide. Blijkbaar - dit is onofficieel- is er iemand positief bevonden in Whyalla. Dat is niets nieuw, is eerder gebeurd, maar sommige mensen reageren paniekerig. Supermarkt schijnt superdruk te zijn. Ik moest eigenlijk heen, maar stel het uit. Moet wel bij de apotheek langs. Hopelijk is het daar iets rustiger...
 
Good news so far. Alle boodschappen in huis @Lamarck ?

“...
No new cases in South Australia's cluster
SA’s chief health officer Nicola Spurrier has annouced that South Australia’s cluster has not grown overnight, still sitting at 23 cases.

I’m really pleased with that news, but you might be saying why have we got no new cases and yet I’m not able to get out of the house, so it’s my job to explain that to you...
So with all of the 23 cases and the 17 suspected cases. What we are doing is putting a double ring-fence around all of those people. So if you imagine that all of those people have had close contacts, and then their contacts have had close contacts, that’s where we’re up to finding all of those people and requiring them to quarantine.
Now at the moment, we have 3,200 close contacts or contacts of those close contacts, who we’ve identified and now are all in quarantine and are directly linked to this cluster. In addition to that, of course, there are other thousands of South Australians who have had a private test and were also in quarantine.
...”
 
Beetje cynisch wel dat VIC vanavond de grens met SA dicht gooit, nadat iedereen ons een half jaar heeft buitengesloten. Heb wel altijd medelijden met de bordertowns die er het slachtoffer van zijn.
 
Beetje cynisch wel dat VIC vanavond de grens met SA dicht gooit, nadat iedereen ons een half jaar heeft buitengesloten. Heb wel altijd medelijden met de bordertowns die er het slachtoffer van zijn.
Yep. Ik vind het ook erg sneu voor die mensen die net te horen hadden gekregen dat ze na 1 december voor het eerst in maaaaaaanden weer bij elkaar op bezoek konden komen, en twee dagen later gaat het weer niet door voor onbepaalde tijd.
Ik vind het ook erg sneu voor die mensen die niet op tijd thuis konden komen. Het ging erg snel allemaal.
 
Yep. Ik vind het ook erg sneu voor die mensen die net te horen hadden gekregen dat ze na 1 december voor het eerst in maaaaaaanden weer bij elkaar op bezoek konden komen, en twee dagen later gaat het weer niet door voor onbepaalde tijd.
Ik vind het ook erg sneu voor die mensen die niet op tijd thuis konden komen. Het ging erg snel allemaal.
Helemaal mee eens.
En een collega in Adelaide kon gisteren nog even een kwartiertje bij haar moeder op bezoek in het verzorgingstehuis en onduidelijk wanneer dat weer kan. Moeilijk.

Qua boodschappen was er hier gisteren ook politie ingrijpen nodig. Ongelooflijk. Ik ben na m'n werk gegaan en toen was het rustig. Wel veel lege schappen, maar ik had toevallig dinsdagavond het meeste in huis gehaald. Apotheek was rustig. Nu thuis en de ochtend doorgebracht met een vergadering en leuke webinar.

Ook qua collega's houden we de moed erin. Goed en leuk contact met de bieb-collega's elders in de staat en dat helpt. Er zijn speculaties dat dit langer dan 6 dagen gaat duren, maar dat zien we dan wel weer.
 
Back
Top