Coronavirus in Australië

Even voor mijn begrip - gaat het goed? Of wil je de discussie zwaarder gemodereerd hebben? Ik heb net alles doorgelezen (sorry, midden in een verhuizing) en het lijkt netjes te gaan?
Alles goed hoor, @Thijsvr vond dat het weer afgleed in politieke discussies dus ik deelde even jouw post om duidelijk te maken dat het nu mag
 
In other news (ja, ik ben me bewust dat er nu ander nieuws gaande is aan de andere kant van de Pacific), Melbourne is weer terug op 0 new cases. En ter leedvermaak voor iedereen hier: het cricket in Sydney ligt al uren stil wegens rain delay.
 
In other news (ja, ik ben me bewust dat er nu ander nieuws gaande is aan de andere kant van de Pacific), Melbourne is weer terug op 0 new cases. En ter leedvermaak voor iedereen hier: het cricket in Sydney ligt al uren stil wegens rain delay.
Overigens zag ik in de paar cricket fragmenten de supporters opstaan en hun team toejuichen. Ik dacht dat dat niet mocht, dus ik zou zeggen de stok erover en uit het stadion zetten!
 
OK, positive numbers over de laatste dagen in zowel Vic, NSW en QLD. Zeker nog niet in de clear maar credit where credit is due!
 
Waar ik het dan een beetje moeilijk mee hebt is dat er vanuit alle kanten geroepen wordt om een stad van 5 miljoen mensen op slot te gooien voor een totaal nog geen 200 lokale corona gevallen. Dat is in mijn beleving een erg heftige maatregel en er wordt geen ruimte gelaten om te laten zien dat het ook op een andere manier onder controle gebracht kan worden.

Andere maatregelen duren altijd langer (met een groter risico dat het niet lukt). De langere duur, grotere onzekerheid en extra risico moet je afwegen tegen de impact van een korte lockdown. Denk dat het voor ons allen slechts "een gevoel" is, heck zelfs voor de professionals, want wie heeft nu echt een overzicht van de impact van de diverse opties?

Anyway, het ziet er nu iig goed uit voor NSW/Vic/QLD dat is voor nu het belangrijkste.

Het is heel fijn voor jullie in WA dat er al 230 dagen geen lokale corona gevallen zijn

En dat is precies de reden dat eliminatie een goede strategie is. Ja, het kost ook wel wat, geen toeristen, geen studenten, geen migranten, maar daardoor staat meer interne handel/uitgave tegenover plus stabiliteit voor veel meer andere industriën.

dat had ik NSW ook gewenst, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Maar dat kan wel en komt ook wel weer.

Wat ik wel uitermate storend vind, is het vingerwijzen tussen de verschillende staten. WA doet het op zijn manier, NSW weer op zijn manier. Maar dat gemekker dat ze kwaad worden als iemand de grens op slot doet. Suck it up.
 
Last edited:
Mijn oog viel net op dit staatje in de NY Times. Nederland staat er niet bij, maar gok dat dit in dezelfde hoek zit als de UK?.
Dan mogen we ons hier toch nog steeds gelukkig prijzen!

Screen Shot 2021-01-11 at 22.13.45.png
 
Zag net dit ja:


Irish infection rate rockets to be worst in the world
The Republic of Ireland had the most confirmed cases of coronavirus per million people in the world last week, according to data from Johns Hopkins and the WHO set out in a Bloomberg report.
 
Van NOS.nl, 18 jan, 18.00 NL tijd.

Australië heropent grenzen dit jaar mogelijk nog niet​

Het is onwaarschijnlijk dat Australië de grenzen dit jaar nog volledig heropent, ook als het grootste deel van de bevolking is ingeënt, zoals de bedoeling is. Brendan Murphy, de hoogste ambtenaar van het Australische ministerie van Gezondheid, verwacht verder dat reizigers "nog enige tijd" te maken zullen hebben met een quarantaineplicht na het inreizen.
Murphy reageerde op vragen over het opvlammen van het virus in grote delen van de wereld. Hij was in maart vorig jaar medeverantwoordelijk voor de snelle sluiting van de Australische grens om verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat wordt gezien als een groot succes: Australië heeft in totaal zo'n 22.000 besmettingen en 909 doden geteld, fors minder dan veel andere landen.
Op dit moment mogen Australische ingezetenen, mensen met een verblijfsvergunning en reizigers met een ontheffing het land in. Ze moeten dan wel op eigen kosten veertien dagen in quarantaine in een speciaal daarvoor aangewezen hotel.
De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas besloot onlangs weer boekingen mogelijk te maken, en sprak de hoop uit dat er in juli weer gewone internationale vluchten mogelijk zouden zijn. Er bestaat op dit moment wel een 'reisbubbel' met Nieuw-Zeeland, dat vrijwel geen coronagevallen heeft, maar die staat het alleen toe om te reizen van Nieuw-Zeeland naar Australië.
 
Van NOS.nl, 18 jan, 18.00 NL tijd.

Australië heropent grenzen dit jaar mogelijk nog niet​

Het is onwaarschijnlijk dat Australië de grenzen dit jaar nog volledig heropent, ook als het grootste deel van de bevolking is ingeënt, zoals de bedoeling is. Brendan Murphy, de hoogste ambtenaar van het Australische ministerie van Gezondheid, verwacht verder dat reizigers "nog enige tijd" te maken zullen hebben met een quarantaineplicht na het inreizen.
Murphy reageerde op vragen over het opvlammen van het virus in grote delen van de wereld. Hij was in maart vorig jaar medeverantwoordelijk voor de snelle sluiting van de Australische grens om verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat wordt gezien als een groot succes: Australië heeft in totaal zo'n 22.000 besmettingen en 909 doden geteld, fors minder dan veel andere landen.
Op dit moment mogen Australische ingezetenen, mensen met een verblijfsvergunning en reizigers met een ontheffing het land in. Ze moeten dan wel op eigen kosten veertien dagen in quarantaine in een speciaal daarvoor aangewezen hotel.
De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas besloot onlangs weer boekingen mogelijk te maken, en sprak de hoop uit dat er in juli weer gewone internationale vluchten mogelijk zouden zijn. Er bestaat op dit moment wel een 'reisbubbel' met Nieuw-Zeeland, dat vrijwel geen coronagevallen heeft, maar die staat het alleen toe om te reizen van Nieuw-Zeeland naar Australië.

Zie mijn eerdere bericht in een ander draadje:
In Adelaide sprak ik een taxichauffeur die ons naar het vliegveld bracht. Hij vertelde mij dat hij zijn ouders uit India wilde overhalen en dat de overheid tegen hem had gezegd dat de internationale grens niet open gaat voor december 2021. Geen idee of dit klopt.
Ik sprak die taxichauffeur eind september, lijkt erop dat die taxichauffeur niet verkeerd zat met zijn informatie 🙈.
 
Wat een treurigheid in Nederland zeg... ik schaam me kapot.
Ja echt niet normaal hè. Er woont echt super triest volk in NL. Kijk hoe druk het overal was en het was niet eens om te demonstreren puur vandalisme daar waren ze op uit. Geen trots om een Nederlander te zijn.
 
Ik vind het moeilijk om goed te reageren over wat er in Nederland gebeurt. Als ik de berichten van vrienden lees merk ik dat ik er te ver vanaf sta. Iemand die ik ken die altijd enorm nuchter en redelijk is, is moord en brand aan het schreeuwen over het dichtgaan van scholen en het bestaan van een avondklok. Ik denk dan, blij dat er eindelijk iets serieus wordt gedaan, maar hoor dan ook dat er veel onvrede is over dat bedrijven als KLM dan wel gewoon hun zin krijgen (nieuwsbericht). Dat zijn dingen die ik zelf niet meekrijg, en dan merk ik heel erg dat ik er te ver van af sta. Dus meng ik me maar niet meer in discussies over of de nieuwe / huidige maatregels goed of slecht zijn.

Ik zie wel dat het mensen wel echt hard raakt, er is veel moeheid om alle regels. Ik zou er ook moedeloos van worden als er al bijna een jaar (halfslachtig) dingen worden geprobeerd en niks lijkt te werken.
 
Ik vind het moeilijk om goed te reageren over wat er in Nederland gebeurt. Als ik de berichten van vrienden lees merk ik dat ik er te ver vanaf sta. Iemand die ik ken die altijd enorm nuchter en redelijk is, is moord en brand aan het schreeuwen over het dichtgaan van scholen en het bestaan van een avondklok. Ik denk dan, blij dat er eindelijk iets serieus wordt gedaan, maar hoor dan ook dat er veel onvrede is over dat bedrijven als KLM dan wel gewoon hun zin krijgen (nieuwsbericht). Dat zijn dingen die ik zelf niet meekrijg, en dan merk ik heel erg dat ik er te ver van af sta. Dus meng ik me maar niet meer in discussies over of de nieuwe / huidige maatregels goed of slecht zijn.

Ik zie wel dat het mensen wel echt hard raakt, er is veel moeheid om alle regels. Ik zou er ook moedeloos van worden als er al bijna een jaar (halfslachtig) dingen worden geprobeerd en niks lijkt te werken.
Ik begrijp je reactie volkomen. Maar wat er in NL gebeurd staat er los van welke maatregelen wanneer en op welke manier ze worden genomen. Of ze nu terecht zijn of vaag, of oneerlijk dat maakt in deze niet uit.

Dit heeft niets meer met maatregelen te maken. Als je de filmpjes ziet, foto's ziet dan zie je dat dit pure vandalisme/criminaliteit is. Dit oordeel ik en keur ik echt ten ergste af. Dit vind ik echt heel erg. Kijk hoeveel schade en verricht is bij onschuldige mensen die niets te maken hebben met de opgelegde maatregelen. Zie hoe auto's er uit zien na vernieling , fietsen, winkelpanden, etc. Hoe de hulpverleners belaagd worden, die hebben allemaal geen invloed op de maatregelen die genomen zijn.
Als je wilt demonstreren prima maar dan wel op een nette manier en tegen Den Haag. Dit noem ik echt zinloos geweld.
 
Back
Top