Coronavirus in Australië

Oh, ik had opgepikt dat hij als baby naar het VK was verhuisd.
Ik ook zoiets. Dus we zeggen eigenlijk hetzelfde. Ik zei dat hij er geboren was. (Hij zal dus wel wat gezien hebben, maar filosofische vraag, als je je het niet kunt herinneren, heb je het dan wel gezien 😉)
 
Ik weet niet wat het is, maar elke keer als de rona toeslaat in Victoria, dan is het aan. Sydney sluit een paar wijken. SA zegt vroegtijdig "lockdown is niet meer nodig" en alle andere staten kennen COVID alleen van de plaatjes, maar in Victoria...

Ik heb erg deja vu.
 
Ik weet niet wat het is, maar elke keer als de rona toeslaat in Victoria, dan is het aan. Sydney sluit een paar wijken. SA zegt vroegtijdig "lockdown is niet meer nodig" en alle andere staten kennen COVID alleen van de plaatjes, maar in Victoria...

Ik heb erg deja vu.
😐

Ja jullie zitten wel echt in de hoek waar de klappen vallen. Kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent.

Laten we hopen dat deze ellende nu zowel de lokale als federale politiek wakker schudt als ook de lokale bevolking om die vaccinaties er door heen te jagen.

Geef de katten maar weer een extra knuffel en stay sane!
 
Komt er wat beweging?

Dit zou fijn zijn maar ik ben nu ook meteen jaloers op iedereen die wel een prik mag halen.

Ik zit er steeds net niet bij: net niet 50, net niet regional (scheelt 5 km), en 40-49 is in meerdere staten eligible maar niet in SA.

Nouja, het belangrijkste is dat er zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk gevaccineerd raken. Jammer dat daar blijkbaar een uitbraak voor nodig is maar hopelijk gaat het nu sneller.

En hopelijk gaat die lockdown ook snel weer over :-( . Dat is misschien wel het meest frusterende, dat je niet weet hoe lang het duurt.
 
Kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent.

Eigenlijk bizar dat je er dan al klaar mee bent, terwijl er diverse landen in de wereld (europa) al bijna anderhalf jaar constant in een vorm van lockdown zaten en er nu pas uit beginnen te komen.

Alles is relatief natuurlijk, Vic's situatie zou voor de rest van AU al aardig tough zijn, maar aan de andere kant, moeten we het ook wel een beeeetje relativeren :)
 
Eigenlijk bizar dat je er dan al klaar mee bent, terwijl er diverse landen in de wereld (europa) al bijna anderhalf jaar constant in een vorm van lockdown zaten en er nu pas uit beginnen te komen.

Alles is relatief natuurlijk, Vic's situatie zou voor de rest van AU al aardig tough zijn, maar aan de andere kant, moeten we het ook wel een beeeetje relativeren :)
Denk niet dat we kunnen oordelen over een situatie waar we zelf niet in zitten. Noch dat je situatie X met Y kunt vergelijken.

Daarnaast is een lockdown in Melbourne vaak net even anders dan in Europa. Zit je met een NL collega te praten: Klaagt dat ze in lockdown zijn, om daarna te vertellen dat ze een weekendje naar Centerparcs gaan volgende week… Je was toch in lockdown? Ja maar je mag wel….Enz.
Dat was er in de 100+ dagen lockdown in Melbourne niet bij.

Dat je als Melbournian niet zou mogen ‘klagen’ is net zoiets als dat je moeder vroeger zei dat je niet mocht klagen over spruitjes omdat de kindertjes in Afrika honger hadden.

(Daarnaast klaagde Thijs zelf niet, maar vulde ik dat voor hem in, ik zou er wel klaar mee zijn, vooral omdat er nogal wat mismanagement aan ten grondslag ligt)

Sterkte in Vic, ik ben er al klaar mee en ik woon er niet eens ;)
 
Denk niet dat we kunnen oordelen over een situatie waar we zelf niet in zitten. Noch dat je situatie X met Y kunt vergelijken.

Daarnaast is een lockdown in Melbourne vaak net even anders dan in Europa. Zit je met een NL collega te praten: Klaagt dat ze in lockdown zijn, om daarna te vertellen dat ze een weekendje naar Centerparcs gaan volgende week… Je was toch in lockdown? Ja maar je mag wel….Enz.
Dat was er in de 100+ dagen lockdown in Melbourne niet bij.

Dat je als Melbournian niet zou mogen ‘klagen’ is net zoiets als dat je moeder vroeger zei dat je niet mocht klagen over spruitjes omdat de kindertjes in Afrika honger hadden.

(Daarnaast klaagde Thijs zelf niet, maar vulde ik dat voor hem in, ik zou er wel klaar mee zijn, vooral omdat er nogal wat mismanagement aan ten grondslag ligt)

Sterkte in Vic, ik ben er al klaar mee en ik woon er niet eens ;)

Ik wist dat de vergelijking met Afrika ging komen en heb ik me ook afgevraagd. Denk dat het toch wel anders is als de hele wereld vormen van lockdown kent ;) Het is een dun lijntje tussen iets vervelends (lockdown) te dismissen en te relativeren. Misschien ben ik tever naar dat eerste gegaan.

Uiteindelijk gaat het inderdaad niet om anderen, maar om de situatie waar je zelf in zit. En dat betekent helaas voor onze Viccies dat ze weer thuis mogen zitten, naar een berg en papier kunnen kijken.
 
Last edited:
Ik wist dat de vergelijking met Afrika ging komen en heb ik me ook afgevraagd. Denk dat het toch wel anders is als de hele wereld vormen van lockdown kent ;) Het is een dun lijntje tussen iets vervelends (lockdown) te dismissen en te relativeren. Misschien ben ik tever naar dat eerste gegaan.

Uiteindelijk gaat het inderdaad niet om anderen, maar om de situatie waar je zelf in zit. En dat betekent helaas voor onze Viccies dat ze weer thuis mogen zitten, naar een berg en papier kunnen kijken.
Denk dat weten te relativeren een uitermate goede eigenschap is. En zoals de boeddhisten zeggen: This will pass. (En dat geld voor onze Victorians, en Europeanen en Indiërs enz.)

Maar dat je even denkt: 😩 Dat kan ik me helemaal voorstellen. Wellicht juist wel omdat we in WA en QLD wel heel weinig pijn lijden en zelfs ook al gevaccineerd worden als je dat wilt.
 
Back
Top