Coronavirus in Australië

Suggestie van de week :)

Wellicht wat minder het nieuws volgen:

En wat meer mediteren, want daar hebben een hoop van ons nu meer tijd voor:

Dan worden we minder snel ziek :)

Als je dan toch wat nieuws wilt volgen:

En iedereen die nu zegt; Ja, maar...
Die verwijs ik graag naar www.yes-but.org :)

Have a happy day!
 
Last edited:
Ja, die airfare credit, dat is een fraaie. We hebben tickets naar Canada voor begin Juni 2020. Dan kun je een airfare credit krijgen en dan moet je vliegen voor 31 maart 2021.... Daar heb ik niets aan. Whistler bikepark opent pas eind mei, begin Juni elk jaar. Dus Juni 2021 is op zich OK, maar Maart 2020 niet zo. We wachten het even af en anders wordt het even bellen of wellicht later in het jaar een hike of zo in Canada? We kijken wel even hoe het zich ontwikkelt, het is een 1st-world problem.


Hoe gaat het met de werksituatie bij jullie? Ik heb met mijn hakken over de sloot weer een verlenging gekregen. Een 0-uren contract dus zegt niet alles maar elke week extra gewerkt in deze omstandigheden is wat meer mortgage betaald. En zonder de verlenging was het zeker 0-uren geworden. Dus ik ben happy!

Miss Bang is sinds vandaag ook thuis aan het werk. Dat is weer net als toen we hier arriveerden, toen hebben we het eerste jaar beide thuis gewerkt. Nu is het wel weer even wennen na 2 jaar stilte in huis zit er nu een mevrouw in het kantoor naast me heel de dag te bellen. Maar ook dat is beter dan geen werk. En we hebben de luxe van twee kantoren aan huis en een noise-cancelling headphone.

Hoe is het bij jullie werk-technisch? Thuiswerken, op kantoor of al buiten spel? Hoor graag de stories van mijn 'dorpsgenoten' hier.
 
Ja, die airfare credit, dat is een fraaie. We hebben tickets naar Canada voor begin Juni 2020. Dan kun je een airfare credit krijgen en dan moet je vliegen voor 31 maart 2021.... Daar heb ik niets aan. Whistler bikepark opent pas eind mei, begin Juni elk jaar. Dus Juni 2021 is op zich OK, maar Maart 2020 niet zo. We wachten het even af en anders wordt het even bellen of wellicht later in het jaar een hike of zo in Canada? We kijken wel even hoe het zich ontwikkelt, het is een 1st-world problem.


Hoe gaat het met de werksituatie bij jullie? Ik heb met mijn hakken over de sloot weer een verlenging gekregen. Een 0-uren contract dus zegt niet alles maar elke week extra gewerkt in deze omstandigheden is wat meer mortgage betaald. En zonder de verlenging was het zeker 0-uren geworden. Dus ik ben happy!

Miss Bang is sinds vandaag ook thuis aan het werk. Dat is weer net als toen we hier arriveerden, toen hebben we het eerste jaar beide thuis gewerkt. Nu is het wel weer even wennen na 2 jaar stilte in huis zit er nu een mevrouw in het kantoor naast me heel de dag te bellen. Maar ook dat is beter dan geen werk. En we hebben de luxe van twee kantoren aan huis en een noise-cancelling headphone.

Hoe is het bij jullie werk-technisch? Thuiswerken, op kantoor of al buiten spel? Hoor graag de stories van mijn 'dorpsgenoten' hier.

Weet niet of de vraag aan mij/ons gesteld was, maar er gaan sterke geruchten dat bij het bedrijf waar ik mezelf op het moment een paar dagen per week aan verhuur de deuren vandaag dicht gaan en dat ik als contractor dus ook geen uren meer kan schrijven. Het financiële feest was van korte duur (3 weken van de 6 maanden die het contract duurde).

Bij Annelies is het hele bedrijf naar huis gestuurd maar wordt zij aangehouden als skeleton crew voor een paar dagen per week om te zorgen dat het absolute noodzakelijke nog wel gedaan wordt. Ondanks dat het voor wat minder dagen is, is het een geweldige stap voor haar carriere, want ze moet nu naast haar eigen werk ook veel werk van andere labels overnemen plus een sloot aan administratie. Het heeft wel wat om haar met bril op tussen stapels uitgeprinte spreadsheets spreadsheets te zien zitten. Daarnaast ben ik gewoon blij dat ze nu ook thuis is.

Verder gaan de zonnepaneeltjes eigenlijk prima. Hoop mensen die de aankoop voorheen op de lange baan hadden geschoven lijken nu thuis te zitten en zich te realiseren dat iets wat hen op kosten bespaart zo'n gek idee nog niet is. (Ik heb Nolsy een schop onder z'n reet gegeven voor jouw systeem, sorry dat het zo lang duurt)
 
Hoe is het bij jullie werk-technisch? Thuiswerken, op kantoor of al buiten spel? Hoor graag de stories van mijn 'dorpsgenoten' hier.
Thuiswerken. Kantoor mag, maar heeft voor mij geen voordelen, het hele team werkt nu thuis (scheelt me 4 uur reistijd iedere dag). Kantoorgebouw waar ik normaal in werk heeft twee verdiepingen, de grootste hebben ze nu afgesloten zodat ze die niet steeds hoeven te steriliseren. Gelukkig heb ik een eigen kantoortje in huis, want met twee ouders, een drie-jarige (vandaag jarig) en een 7-jarige die nu thuis school moet doen met mijn vrouw als stand-in lerares is toch wel een bezig boeltje (wel gezellig).

De airline-kant was afgelopen week "absolute carnage", 20-25 duizend mensen zonder werk en het hoofdkantoor zal ook niet veel mensen meer hebben. Aan mijn niet-airline kant zijn ook vooral de contractors het haasje, maar in mijn team zijn we voorlopig de dans ontsprongen. Betekent wel dat tegen de tijd dat wij ook op ijs worden gezet de baantjes bij Woolies, Coles en Amazon al vergeven zijn :(
 
keihard aan het werk met een klein team om aan de enorme vraag van de ziekenhuizen te kunnen voldoen. Veel critical stock komt niet door of niet genoeg, dus het magazijn is leger en leger... waar veel mensen zonder werk zitten is het bij ons het tegenovergestelde: enorme werkdruk.

's ochtends werk ik als orderpicker, smiddags ondersteun ik de inventory controller die bijna bezwijkt onder de lading werk. Uur voor sluiting moeten we stoppen en alles schoonmaken. Yuk.

Ze nemen geen nieuwe mensen meer aan voor de supply chain, er worden intern poppetjes verschoven om evt uitval op te vangen.

Maar ik ben blij dat ik nog elke dag naar het werk kan.
 
Last edited:
First-world problem? Zeker. Maar ik lees nu wel afgrijselijke verhalen van kids die niet thuis kunnen komen of in een transfer vastzitten omdat vliegen niet mogelijk of te duur is, en dan moeten horen hoe er in hun familie thuis in NL doden zijn gevallen die ze nooit meer zullen terugzien. Minder first-worldconsequenties.

Ik werkte op locatie met een oudere Griekse mevrouw met Alzheimer (bezigheidstherapie om het proces te vertragen). Dat werk is door de werkgever stopgezet omdat ik er 1 uur voor moet reizen en te veel overmijdbare menselijke contacten heb tijdens de reis. De dochter is docent, haar grammar school is gesloten en ze zorgt nu zelf voor haar moeder in isolatie. We vinden het alledrie heel jammer want het was voor ons allemaal een dankbare samenwerking.

Mijn belangrijkste job als mediaresearcher bij Fortis BNP Paribas in NYC was al online. Ik werk samen met een Duitse en een tweetalig Belgische researcher, en de contacten worden er door al dat coronagedoe een stuk persoonlijker op. Ook wij hebben het continu over alle challenges van huisarrest.
Mr. Emulate (65) is met pensioen als solicitor en werkte al thuis. Zijn universiteit is gesloten en hij doet zijn research Ancient History nu 100 % thuis. Ik vermoed dat zijn tweede master's wel wat vertraging gaat oplopen omdat de courses niet doorgaan. Hij gaat iedere dag de deur uit rond etenstijd als iedereen binnenzit, om te gaan hardlopen en exercisen op de cricket oval om de hoek. Ik doe niet veel meer, de outdoor exercise ground daar is vergrendeld en met mijn gebroken knie kan ik niet hardlopen. Ik heb er al 1 kilo aangegeten. Maar de keuken heeft een ongekend blinkende najaarsschoonmaak ondergaan.
We zijn nog niet iebelig van ergernis of verveling, we waren altijd al de hele dag door samen. Maar we zijn wel door de voorraad goede films heen.
 
Hoe is het bij jullie werk-technisch? Thuiswerken, op kantoor of al buiten spel? Hoor graag de stories van mijn 'dorpsgenoten' hier.

Ik ga nu week drie in van het thuiswerken. Ik werkte al een dag in de week vanuit huis, dus heb een fijne plek in onze tweede slaapkamer en dat scheelt enorm. Qua werk is het gigantisch druk. De schroeven worden flink aangedraait op ons risicobeleid en we voeren extra scans uit om slecht risico te lozen of extra te ondersteunen. Het zijn interessante tijden voor mijn werkgever, waarin we moeten laten zien wat we waard zijn en proberen de grote klappers te ontspringen. Ik maak mij voorlopig niet druk om mijn baan gelukkig.

Vervelend wel voor iedereen die wel met "de gebakken peren" zit. Ik hoop voor ieder dat er snel een goede oplossing komt en het einde van deze onzekere tijden in zicht raakt.
 
"...Customers in the ACT, NSW and Victoria will be able to order online a Woolworths Basics Box for $80 and will include meals, snacks and other essential items.

The boxes will be delivered by Australia Post within two to five business days of ordering.
The initiative will later be rolled out to other states and territories.

The boxes will only contain a set number of items, which the supermarket says will mean packing and delivery will be faster, and customers cannot switch or select specific products in the box..."


Ik kan toch niet tegen mijn NL familie zeggen dat een doos met vooraf bepaalde boodschappen er 5 dagen over doet na bestelling. En dat ze dat hier onder titel van 'sneller' benoemen? 5 dagen... 😂
 
"...Customers in the ACT, NSW and Victoria will be able to order online a Woolworths Basics Box for $80 and will include meals, snacks and other essential items.

The boxes will be delivered by Australia Post within two to five business days of ordering.
The initiative will later be rolled out to other states and territories.

The boxes will only contain a set number of items, which the supermarket says will mean packing and delivery will be faster, and customers cannot switch or select specific products in the box..."


Ik kan toch niet tegen mijn NL familie zeggen dat een doos met vooraf bepaalde boodschappen er 5 dagen over doet na bestelling. En dat ze dat hier onder titel van 'sneller' benoemen? 5 dagen... 😂

En waarom niet voor QLD?
 
Ook bij het hoofdkantoor van CBA wordt er veel vanuit huis gewerkt. Elk team is in tween gesplitst en de ene helft werkt thuis, en de andere helft werkt op kantoor. En dat rouleert dan iedere week.

Dus ik heb vorige week mijn thuiskantoor opgetuigd met een bureau en een flink beeldscherm want een week op mijn laptop staren doet mijn ogen geen goed. Best wel lekker om thuis te werken want het scheelt twee uur reistijd per dag. De NBN data verbinding is behoorlijk stabiel en de snelheid is goed.

Ik heb nu een week in de city. Het is overal enorm rustig en ik geniet van de rust op kantoor :) Wel laat ik het openbaar vervoer even voor wat het is en kom ik met de auto naar kantoor.

Het zal mij benieuwen of de verandering in de manier van werken, veel vanuit huis, een tijdelijk iets is, of dat er een kantelpunt is bereikt en het een blijvende verandering zal zijn.
 
Als dat zo zou zijn, dan zouden er in de Cariben zoals Curaçao, Aruba etc nu geen bestemming zijn. Volgens mij zijn daar gewoon besmettingen met zelfs overledenen.
Ook ik geloof er weinig van.

Hoop wel dat de ellende snel voorbij is..
MMM, allemaal leuk en aardig, maar het artikel beweert dat het virus waarschijnlijk minder actief wordt in wam weer, zoals bij influenza. Daar is tot nu toe geen bewijs voor. Wij hebben hier 30+ graden dagen en ook Corona. Zie voor nog meer (ook grappige) fabeltjes: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters

Minder actief is wat anders dan niet actief....
 
En waarom niet voor QLD?
Het Woolworths distributiecentrum zit in Mascot (zuid-Sydney) dus ze zullen deze drie staten van daar uit direkt kunnen voorzien (zo'n 10M mensen binnen straal van 1000 km). QLD zal logistiek wat meer een uidaging zijn. Het artikel zegt dat andere staten later aan de beurt komen.
 
"...Customers in the ACT, NSW and Victoria will be able to order online a Woolworths Basics Box for $80 and will include meals, snacks and other essential items.

The boxes will be delivered by Australia Post within two to five business days of ordering.
The initiative will later be rolled out to other states and territories.

The boxes will only contain a set number of items, which the supermarket says will mean packing and delivery will be faster, and customers cannot switch or select specific products in the box..."


Ik kan toch niet tegen mijn NL familie zeggen dat een doos met vooraf bepaalde boodschappen er 5 dagen over doet na bestelling. En dat ze dat hier onder titel van 'sneller' benoemen? 5 dagen... 😂
Er zal dan wel niet vers in zitten!
 
Wij hadden vandaag self-isolation controle van de Politie aan huis. Hubby moest wat vragen beantwoorden over onze vluchten en kreeg een brief. Ik zat beneden aan de telefoon en heb ze niet gezien. Niet heel grondig dus.
 
Back
Top