Tnx voor vragen! Ze gaat nu gelukkig weer helemaal goed, maar was er een 3/4 dagen behoorlijk beroerd van. We maken er allebei maar grappen over dat we het waarschijnlijk al gehad hebben omdat we allebei kort na elkaar aanzienlijk zieker waren de afgelopen maand dan we in jaren zijn geweest met symptomen die we nooit eerder gehad hebben (niet kunnen slapen van het hoesten, hoofdpijn, moeite met ademhalen, dat soort dingen).
Verder is Annelies vandaag voor minimaal een maand onbetaald naar huis gestuurd. Blijkbaar gaan overal tijdelijk bedrijven in haar sector dicht omdat in NZ, en naar verwachting ook binnenkort hier in Australië, alle retail dicht gaat/is. Het zal behoorlijk schrikken zijn voor een hoop mensen, maar ik ben blij dat er inmiddels gewoon harde maatregelen getroffen worden. Alles dicht, een goeie maand pijn lijden zodat we daarna weer kunnen beginnen aan de wederopbouw. Liever dat, dan dat we het maanden en maanden blijven voortslepen.
Qua scholen, tsjah ik hoor er veel mensen over. Net als de kinderopvang. Zelfs als de kinderopvang gesloten wordt sturen blijkbaar veel opvangplekken nog gewoon dezelfde rekening elke week/maand met begeleidend schrijven dat zegt dat als je niet betaald, je kind z'n plek op de opvang kwijt is en dat het maar de vraag is of je weer een plek kunt krijgen.
Ik weet het allemaal niet. Ik heb zelf geen kinderen dus ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Ik begrijp de beredenering om scholen open te houden, maar tegelijkertijd voelt het als een gek iets om te doen als je van alle volwassenen verwacht dat ze weken thuis blijven.