Coronavirus in Australië

Geen verrassing, de aantallen zakken niet echt. Teveel feestjes met voetballers grrr.... Het is alleen zo jammer dat Sydney een beetje grootheidswaanzin heeft door Wollongong, Blue Mountains and Shellharbour erbij te betrekken. Wij hebben hier 1 besmetting gehad 11 dagen geleden en verder geen andere gevallen bekend. Maar de zon schijnt, we zijn gezond en hebben werk, dus niet mopperen en even doorzetten.
Beetje off topic. Maar het blijft me verbazen dat het altijd NRL is, soms AFL en nooit Rugby Union. Het is bizar hoe sporten die zoveel overlap met elkaar hebben dat spelers soms wisselen van ‘code’ zo’n verschillende cultuur binnen de clubs lijken te hebben.

Anyway, voor de mensen in Lockdown (of niet) vanavond de Wallabies tegen Frankrijk op 9 (dit is rugby union)

Nah. Tour de France Mont Ventoux vanavond. Enige manier om de Melbourne winter door te komen. De fantastische landschappen van de Giro, de Tour en de Vuelta op SBS. En daarna is het lente!

Nah. Tour de France Mont Ventoux vanavond. Enige manier om de Melbourne winter door te komen. De fantastische landschappen van de Giro, de Tour en de Vuelta op SBS. En daarna is het lente!
Ik dacht dat je op ging voor Citizenship? Als citizen kun je echt niet de Tour verkiezen boven rugby ;) (zelf niet nu we een O’Conner hebben)

Succes in Sydney. Hopelijk snel klaar met de community cases zodat jullie weer open kunnen.

Over "it's not a race" gesproken. Gisteren is de Formula 1 en MotoGP gecancelled voor Melbourne.

De Formula 1 was al van eind maart naar eind oktober verplaatst. Ik was van plan te gaan dit jaar om Max wereldkampioen te zien worden, maar ging er eigenlijk al vanuit dat het niet door zou gaan, al had ik het niet zo vroeg verwacht.

Benieuwd hoe we over een paar jaar terugkijken op ons COVID beleid hier. Ik geloof dat er niet veel meer over is van de originele goodwill.

Ik dacht dat je op ging voor Citizenship? Als citizen kun je echt niet de Tour verkiezen boven rugby ;) (zelf niet nu we een O’Conner hebben)
I don't do no men with no necks. Partner houdt wel van een potje AFL maar ik wacht op het cricket = lente!
I also don't do petrol slurpende klimaatrampen als de F1 en GP. I know, I know, Max ...

Het zal zeker interessant terug kijken worden. In het geheel, niet alleen voor Australia. Kijk naar de USA, UK, NZ, wat Aziatische landen. Allemaal anders en in die zin historisch interessant.

Ik ben heel blij dat we hier tot nu tie weinig cases hebben gehad. En als niet Victorian gaat het al 18 maanden vrijwel geheel langs me heen. Ik besef en waardeer dat dit heel bijzonder is en mede bereikt door beslissingen van de Australian Government vroeg in de pandemie.

Naar mijn bescheiden en puur persoonlijke mening schuurt het nu vooral op het feit dat een paar beslissingen (alle ballen op AZ bijvoorbeeld) er nu voor zorgen dat het langer duurt dan nodig had kunnen zijn. Alles op 1 paard is altijd een risicovolle strategie die ons nu in de billen bijt. Wederom, mijn mening. Dit kan voor iedereen anders zijn!

Gelukkig was het een enorm saaie wedstrijd! Vind toch NRL een stuk leuker.
League en Union verschillen nogal van elkaar in het 'snelheid' opzicht. Waar NRL snelle spel hervattingen heeft met veel loop acties, is Union 'langzamer'.
Waar League dichter bij voetbal komt qua snelheid (maar uiteindelijk gaat de bal naar mijn mening veel heen en weer zonder resultaat, net als voetbal) is Union voor het ongetrainde oog langzamer. Union is meer schaken, League meer dammen ;) Je ziet dat ook aan de type speler. Waar bij League iedereen min of meer dezelfde bouw heeft, zijn bij Union de verschillen enorm. Van super atletisch renners tot 200 kilo wegende blokken spier. Net als schaakstukken zijn er grote verschillen, en net als bij schaken zet je elke speler anders in. Union kost ( daardoor ook veel) meer tijd om te doorgronden.

Een ander groot verschil is de achtergrond van veel spelers. Waar League de sport van het volk is (voetbal zeg maar) Is Union meer geworteld in private schools en Universities. (Hockey)

Ik moest helaas werken, nadeel van in Europa werken, dus heb er niets van gezien, wellicht was het wel gewoon echt saai ;)

Wat positief nieuws?

"...in breaking news this morning, it looks like Australia will soon have access to up to 1m Pfizer vaccine doses a week, more than tripling our current supply.

In May and June, we received an average of 300,000 to 350,000 vaccines a week, but according to an update from the federal government, from 19 July, this will jump significantly.

Australia received a total of 1.7m Pfizer doses in June, is now expected to receive 2.8m in July, and then more than 4.5m in August.

In a statement this morning, a spokesman for the federal government said: Due to the nature of pandemic vaccine supply, these numbers are subject to change and will be confirmed closer to the delivery date..."

Hopelijk gaan ze nu eindelijk de regels begrijpen in Sydney, anders gaat het nog lang duren voordat we weer terug zijn naar back to normal.

Regels voor Greater Sydney zijn aangescherpt en 44 cases vandaag. Ik hou mijn hart vast voor VIC met alle vakantiegangers die terugkeren naar huis. Het zou mij verbazen als de Delta variant zich niet verder verspreid.

Wat positief nieuws?

"...in breaking news this morning, it looks like Australia will soon have access to up to 1m Pfizer vaccine doses a week, more than tripling our current supply.

In May and June, we received an average of 300,000 to 350,000 vaccines a week, but according to an update from the federal government, from 19 July, this will jump significantly.

Australia received a total of 1.7m Pfizer doses in June, is now expected to receive 2.8m in July, and then more than 4.5m in August.

In a statement this morning, a spokesman for the federal government said: Due to the nature of pandemic vaccine supply, these numbers are subject to change and will be confirmed closer to the delivery date..."
OK... Het lijkt erop dat je government niet helemaal op hun woord kunt geloven (surprise surprise) #ScottyFromMarketing

"...The pharmaceutical giant Pfizer says there is no change in the number of doses the company has contracted to deliver to Australia over 2021 – contradicting reports asserting the Morrison government had secured a “game-changing deal” to triple its access to the jabs.

The prime minister – who has been under significant political pressure because of the slow pace of the vaccination rollout, pressure that has ramped up during the lockdown of greater Sydney – embarked on a media blitz on Friday to argue the pace of the vaccination rollout was accelerating..."

Het lijkt erop dat er wel meer vaccin beschikbaar komt (hoera!) maar dat dit geen nieuw nieuws is, maar oud nieuws in een nieuw jasje.

https://www.theguardian.com/austral...s-contradicting-reports-of-game-changing-deal

Anyway, laten we het dan niet als nieuw nieuws zien, het aantal beschikbare vaccinaties loopt wel op (oud nieuws, maar toch goed 'nieuws') en dat is altijd welkom.

Last edited:
Hopelijk gaan ze nu eindelijk de regels begrijpen in Sydney, anders gaat het nog lang duren voordat we weer terug zijn naar back to normal.

De beelden op tv van een vol Bondi beach.. lk heb het idee dat steeds meer mensen de regels aan hun laars lappen nu.

Regels voor Greater Sydney zijn aangescherpt en 44 cases vandaag. Ik hou mijn hart vast voor VIC met alle vakantiegangers die terugkeren naar huis. Het zou mij verbazen als de Delta variant zich niet verder verspreid.

Iedereen die vanuit NSW Victoria in komt moet een permit aanvragen. Als je niet in Victoria woont en geen special worker exemption ding hebt mag je de staat niet in en als je wel mag, dan moet je 14 dagen in zelf-quarantaine met verplicht twee negatieve testen.

Het is hopen dat dat genoeg is. Ik meende dat Victoria ook al niet meer toestond dat Victorians naar NSW zouden reizen voor vakantie. Zoiets was aan de gang vlak voor de lockdowns en waardoor wij dat weekend niet naar Sydney konden.

Hopelijk gaan de cijfers snel de goeie kant op in Sydney. Ik herken een beetje dat moedeloos makende patroon dat je je best doet, maar dat de cijfers toch omhoog blijven gaan.

De beelden op tv van een vol Bondi beach.. lk heb het idee dat steeds meer mensen de regels aan hun laars lappen nu.
Jup en niet alleen de mensen maar ook de ondernemers. Waarom moet je schoenenwinkel, kledingwinkel open, etc. Ik begrijp het wel, maar is het nou zo moeilijk om gewoon even 2 weken lang de regels te volgen en daar profijt van te hebben. In plaats van dadelijk net zoals in Melbourne maanden in lockdown te zitten.

Please correct me if I'm wrong, maar ik heb altijd wat het gevoel gehad dat in Sydney de mensen die in het oosten wonen, in de dure buurten, minder hard veroordeeld worden dan de mensen in het westen. Wij hadden hier ook wel onze "I've done all of Brighton" mensen waar we dan met z'n allen weken grappen over maken, maar in Sydney was er COVID in het oosten en werden restricties heel langzaam uitgerold en werd er veel sorry gezegd voor hoe vervelend het wel niet was en blablabla. Inderdaad beelden van stranden vol mensen. Terrassen die vaak nog vol leken te zitten met mensen die vaak schouder ophalend dingen zeiden als dat het hen niet betrof.

Nu is het in het westen van de stad en meteen worden er politie ploegen heen gestuurd en mensen beschuldigd van teveel sociale interacties. "It's now amongst the peasants" is hoe het bijna overkomt.

Ik heb absoluut geen idee heb of dat waar is, maar dat is het beeld wat ik wat in m'n hoofd heb gehaald met het nieuws.

Hopelijk gaan de cijfers snel de goeie kant op in Sydney. Ik herken een beetje dat moedeloos makende patroon dat je je best doet, maar dat de cijfers toch omhoog blijven gaan

Je wordt vooral moedeloos dat je overal beelden ziet en leest waar de meeste besmettingen zijn de mensen zich niet aan de regels houden. Waar geen gevallen zijn wordt er aan de regels gehouden, beetje vreemd in mijn ogen...

Please correct me if I'm wrong, maar ik heb altijd wat het gevoel gehad dat in Sydney de mensen die in het oosten wonen, in de dure buurten, minder hard veroordeeld worden dan de mensen in het westen. Wij hadden hier ook wel onze "I've done all of Brighton" mensen waar we dan met z'n allen weken grappen over maken, maar in Sydney was er COVID in het oosten en werden restricties heel langzaam uitgerold en werd er veel sorry gezegd voor hoe vervelend het wel niet was en blablabla. Inderdaad beelden van stranden vol mensen. Terrassen die vaak nog vol leken te zitten met mensen die vaak schouder ophalend dingen zeiden als dat het hen niet betrof.

Nu is het in het westen van de stad en meteen worden er politie ploegen heen gestuurd en mensen beschuldigd van teveel sociale interacties. "It's now amongst the peasants" is hoe het bijna overkomt.

Ik heb absoluut geen idee heb of dat waar is, maar dat is het beeld wat ik wat in m'n hoofd heb gehaald met het nieuws.
Ik begrijp wat je zegt en ik deel het gevoel gedeeltelijk, maar ik kan wel zeggen de uitbraak met kerst in de Northern Beaches daar werd ook behoorlijk beschuldigd mee om gegaan. Terwijl de Northern Beaches gezien wordt vaak als elite buurt. Ik snap het wel als de gemiddelde koopprijs hier rond de 2 miljoen ligt voor een houten huis met 2 slaapkamers 🤣🤣

Met kerst vloog hier iedere dag de politie helikopter rond. Veel politie die de bruggen controleerde, stranden die werden gesloten. Daar lees je dan niets terug van, het is ook net wat de media wil wat wij lezen.

Last edited:
Back