Coronavirus in Australië

Ik begrijp wat je zegt en ik deel het gevoel gedeeltelijk, maar ik kan wel zeggen de uitbraak met kerst in de Northern Beaches daar werd ook behoorlijk beschuldigd mee om gegaan. Terwijl de Northern Beaches gezien wordt vaak als elite buurt. Ik snap het wel als de gemiddelde koopprijs hier rond de 2 miljoen ligt voor een houten huis met 2 slaapkamers 🤣🤣

Met kerst vloog hier iedere dag de politie helikopter rond. Veel politie die de bruggen controleerde, stranden die werden gesloten. Daar lees je dan niets terug van, het is ook net wat de media wil wat wij lezen.

Blij dat we wat ooggetuigen hebben! Had geen idee van de politie helicopters en checkpoints. Had er niet echt bij stil gestaan dat je inderdaad niet heel ver komt in Sydney als je sommige bruggen niet over kunt haha. Dat zet het wat in perspectief.

En ja de moedeloosheid komt inderdaad van zelf alles netjes proberen te doen doen en dan op het nieuws mensen te zien die alle regels aan hun laars lappen. Wij hadden dit TV reporter grabbed, kissed at St Kilda beach amid COVID-19 violations, large gatherings, dat zal vergelijkbaar gevoeld hebben als wat jullie nu hebben.

Goed dat er meer gebeurt dan we zien :)
 
OK... Het lijkt erop dat je government niet helemaal op hun woord kunt geloven (surprise surprise) #ScottyFromMarketing

"...The pharmaceutical giant Pfizer says there is no change in the number of doses the company has contracted to deliver to Australia over 2021 – contradicting reports asserting the Morrison government had secured a “game-changing deal” to triple its access to the jabs.

The prime minister – who has been under significant political pressure because of the slow pace of the vaccination rollout, pressure that has ramped up during the lockdown of greater Sydney – embarked on a media blitz on Friday to argue the pace of the vaccination rollout was accelerating..."


Het lijkt erop dat er wel meer vaccin beschikbaar komt (hoera!) maar dat dit geen nieuw nieuws is, maar oud nieuws in een nieuw jasje.

https://www.theguardian.com/austral...s-contradicting-reports-of-game-changing-deal

Anyway, laten we het dan niet als nieuw nieuws zien, het aantal beschikbare vaccinaties loopt wel op (oud nieuws, maar toch goed 'nieuws') en dat is altijd welkom.
Sorry…mijn lachend gezichtje bij jou post is zo’n sarcastisch lachend gezichtje. what’s new he….politiek, politiekert zich een cirkeltje, al liggen ze in bed 🤣. Mooi omschreven van jou 😋
 
Oh oh… :eek:

‘…Health Min Martin Foley says a Syd removalist came to VIC last Thurs, stayed the night, then went to SA the next day. On arrival back in SYD - he's tested positive. Was likely infectious while on the trip - exposure sites to come…’
 
Heb net de nieuwe reclame gezien vanuit Canberra die dan tegelijk met de aanwas van Pfizer vaccines moet uitrollen of uitrolt. Diegene met die dame die niet kan ademen….wow…typical scaremongering. Dit is IC gerelateerd, maar degenen die ik ken die dat helaas is overkomen, liggen dus op hun buik in slaap gebracht geïntubeerd op de IC. ik schrik niet snel, maar vond het echt afschuwelijk en geeft me geen warm fuzzy gevoel van mateship. Die van ‘Arms’ gaat wel, maar ook niet echt aansprekend. Ok, was hier in NL ook niet, maar met een tintje humor en een serieuze ondertoon bereik je veel meer toch. Nu nog voldoende vaccins…en go, go, go! Sorry, rant over 🙌
 
Heb net de nieuwe reclame gezien vanuit Canberra die dan tegelijk met de aanwas van Pfizer vaccines moet uitrollen of uitrolt. Diegene met die dame die niet kan ademen….wow…typical scaremongering. Dit is IC gerelateerd, maar degenen die ik ken die dat helaas is overkomen, liggen dus op hun buik in slaap gebracht geïntubeerd op de IC. ik schrik niet snel, maar vond het echt afschuwelijk en geeft me geen warm fuzzy gevoel van mateship. Die van ‘Arms’ gaat wel, maar ook niet echt aansprekend. Ok, was hier in NL ook niet, maar met een tintje humor en een serieuze ondertoon bereik je veel meer toch. Nu nog voldoende vaccins…en go, go, go! Sorry, rant over 🙌
100% met je eens. Not impressed.
 
  • Like
Reactions: tum
Van wat ik las storen veel mensen zich eraan dat het zo nep is. Het concept is duidelijk om mensen te laten schrikken, maar wat we zien is nog steeds niets zoals het werkelijk is met wat je ook aangeeft qua intuberen.

Daarbij vinden veel mensen, waaronder ikzelf, dat het gericht lijkt op mensen van mijn leeftijd met een tekst als "COVID-19 can affect anyone". Voor zover ik dat kan inschatten zou het gros van de mensen van mijn leeftijd maar wat graag een vaccin scoren. Nog los van onze eigen gezondheid willen we graag wat bijdragen, maar we mogen niet. Op z'n vroegst wordt het september voor ons. Nadat we twee maanden van deze commercial hebben mogen genieten die doet alsof we het niet serieus nemen.

Dit is wat ze draaien in Nieuw-Zeeland. In het afgelopen jaar is mijn waardering voor Nieuw-Zeeland flink omhoog gegaan.
 
Van wat ik las storen veel mensen zich eraan dat het zo nep is. Het concept is duidelijk om mensen te laten schrikken, maar wat we zien is nog steeds niets zoals het werkelijk is met wat je ook aangeeft qua intuberen.

Daarbij vinden veel mensen, waaronder ikzelf, dat het gericht lijkt op mensen van mijn leeftijd met een tekst als "COVID-19 can affect anyone". Voor zover ik dat kan inschatten zou het gros van de mensen van mijn leeftijd maar wat graag een vaccin scoren. Nog los van onze eigen gezondheid willen we graag wat bijdragen, maar we mogen niet. Op z'n vroegst wordt het september voor ons. Nadat we twee maanden van deze commercial hebben mogen genieten die doet alsof we het niet serieus nemen.

Dit is wat ze draaien in Nieuw-Zeeland. In het afgelopen jaar is mijn waardering voor Nieuw-Zeeland flink omhoog gegaan.
Zoooo kijk, dat lijkt er meer op 🤩
 
Back
Top