Coronavirus in Australië

Lijkt een goede optie volgens dit artikel:


Met de delta variant is dat de enige optie, zeker in een land waar het vaccinatie programma zo slecht is uitgevoerd.

Maar laten we er aub geen (politiek) state-vs-state spelletje van maken want daar schiet niemand iets mee op.
 
Met de delta variant is dat de enige optie, zeker in een land waar het vaccinatie programma zo slecht is uitgevoerd.

Maar laten we er aub geen (politiek) state-vs-state spelletje van maken want daar schiet niemand iets mee op.
Ik bedoelde het niet als een state vs state dingetje hoor :) Het was een gedachte die ik had. “…Als er evidence is dat Delta anders werkt en de klassieke methode bewezen niet meer werkt waarom dan niet de aanpak veranderen…” Ik bedoelde dit ook voor mijzelf als een interesse vraag. Niet om met het vingertje te wijzen.

En een dag later zie ik dit artikel. Dus iemand had dezelfde gedachte ;)

Laten we hopen dat de Snap lockdown werkt, en laten we ook hopen dat Greater Sydney de boel onder controle krijgt en de hypothese in dit artikel/mijn gedachte ontkracht 👍
 
  • Like
Reactions: AJ
Dan toch over State vs State gesproken. Het valt me op dat QLD, die meestal het bloed van NSW wel kan drinken, nu de grens nog open heeft. Kleine vredesluiting actie? Het voelt bijna als Kerstmis, vrede op aarde ;)
 
Sorry mijn opmerking was ook niet zozeer aan jou gericht @afterbang, meer een algemene opmerking.

Ik probeer hier, tussen het kijken naar de CuttleFish videos door, het covid nieuws zoveel mogelijk bij te houden, en het vingerwijzen, het eindeloze bekvechten, de politieke getinte sneers tussen de staten, burgers die daarin meegaan, het is zo ontzettend vermoeiend. Vooral ook als je dan ziet hoe weinig vooruitgang wordt geboekt met het vaccinatie programma.

But don't mind me, carry on.
 
Dan toch over State vs State gesproken. Het valt me op dat QLD, die meestal het bloed van NSW wel kan drinken, nu de grens nog open heeft. Kleine vredesluiting actie? Het voelt bijna als Kerstmis, vrede op aarde ;)

Met de nadruk op nog. Annie gaf al aan dat QLDers die nog in NSW zitten maar beter heel spoedig terug naar de Sunshine State moeten reizen.
 
Klein beetje goed nieuws?
We zitten op 10% fully vaccinated!

Screen Shot 2021-07-16 at 07.26.05.png

(Nee niet naar alle andere details kijken in deze grafiekjes. Focus op de 'positives'!)
 
Dan toch over State vs State gesproken. Het valt me op dat QLD, die meestal het bloed van NSW wel kan drinken, nu de grens nog open heeft. Kleine vredesluiting actie? Het voelt bijna als Kerstmis, vrede op aarde ;)
Dan toch over State vs State gesproken. Het valt me op dat QLD, die meestal het bloed van NSW wel kan drinken, nu de grens nog open heeft. Kleine vredesluiting actie? Het voelt bijna als Kerstmis, vrede op aarde ;)
Dat was dan van korte duur. Vanmorgen noemde Paluszczuk de Delta variant al 'the Sydney strain'. Dat was toch wel een duidelijke sneer richting NSW.
 
Weet niet wat er gezegd is of gebeurd is maakt ook niet uit. De posts zijn nu in de virtuele eeuwige jachtvelden van het internet ;)

Apologies als ik iemand tegen de veren in gestreken heb.
Niets was als persoonlijke aanval bedoelt, al kan ik begrijpen als het wellicht zo uitgelegd werd.
Het internet is niet altijd de beste plek om nuance mee te geven.

Als achtergrond; voor mij (en wellicht anderen) hebben posts met persoonlijke impact (lockdown in je regio) maar zonder duidelijke context waar de uitspraak op gebaseerd is, een 'schrik effect' Lockdown, oh shit, wat heb ik gemist? Wanneer? Waarom? Hoe lang? enz. Vanuit die hoek kwam mijn verzoek voor terughoudendheid in het verder 'verspreiden' van geruchten.

Anyway, het blijft een lastig topic omdat er allerlei emoties meespelen enz. en dat is dan ook de reden dat ik postte, het is een emotioneel onderwerp waar enige voorzichtigheid mijn inziens gepast is.

Again, apologies als dat anders over kwam!
 
Last edited:
Dan toch over State vs State gesproken. Het valt me op dat QLD, die meestal het bloed van NSW wel kan drinken, nu de grens nog open heeft. Kleine vredesluiting actie? Het voelt bijna als Kerstmis, vrede op aarde ;)

Dat was dan van korte duur. Vanmorgen noemde Paluszczuk de Delta variant al 'the Sydney strain'. Dat was toch wel een duidelijke sneer richting NSW.
Heb het niet gezien of gehoord. Had ze het wellicht over de Sydney strain inzake de Genome? Want met die bewoording, wordt vaak de specifieke genome strain bedoeld? Maar wederom, niet gezien dus kan het niet beoordelen. Ze zijn goed in cat fights dus in die zin zou het me niet verbazen.

Daarnaast, de border naar NSW is nog steeds open en die naar vriend Dan is dicht. Dus in die zin, zijn de keuzes niet in lijn met politieke allianties ;)

Heb je wat interne verbouwingsklusjes staand @Red dust? Daar is het nu 'mooi' de tijd voor. Retaining wall-etje, verfje hier of daar. Take care!
 
Eindelijk fatsoenlijke maatregelen in NSW en nu maar hopen dat het over 2 weken weer beter gaat. Ik weet dat hier op dit forum sommige daar anders over denken. Maar als je beleid is geen enkel lokale case in Australië dan moet je ook geen half gebakken maatregelen nemen.
 
Back
Top