Coronavirus in Australië

En maar een straal van 10km van je huis 😉 en nu zijn de playgrounds en outdoor fitness toestellen tenminste nog open dus altijd een beetje kunstmatige natuur. Dat was met de vorige lockdown (kerst) ook niet.

Even iets grappigs
Iedereen moet nu niet zo zielig doen dat deze suburbs opgesloten zitten. Dat deden jullie ook allemaal niet toen wij met kerst vastzaten😉 en wij alleen maar konden verplaatsen tussen North Narrabeen en Palm beach. Waar je nog niet eens een Westfield shopping centre hebt🤣. Dit was namelijk maar een halve LGA waarin wij in konden verplaatsen omdat ze deze hadden opgesplitst en dat voor 3 weken lang.
Dat is "in your LGA or within 10 km from home".

Gevoelige snaar kennelijk?
 
Ik geloof dat SA en WA nog meer lockdowntriggerhappy zijn.

Anyway, ben benieuwd waar we over een week of 2 staan. @JP2017 denk dat de nsw lockdown op zijn vroegst over 6-8 weken is

Die SBS aflevering heeft een hoog bagger gehalte hoor, en zou hier eigenlijk niet eens gedeeld mogen worden, als je de eerdere discussie rond @Tim911's linkje had gevolgd.

De intro alleen al, in de context van de delta variant, is factueel incorrect en suggestief:

"Zijn aanpak is bijna het tegenovergestelde van dat van de Gladys Berejiklian" = BS

Ik heb 4 minuten geluisterd, toen werden de braakneigingen me net even te veel.

Dat soort linkjes met suggestieve en subjectieve pretpraat werkt het state-vs-state spelletje alleen maar in de hand, waar de originele poster dan ook weer een handje naar heeft.

Maar ik ben bang dat je wel gelijk hebt met die 6-8 weken, en eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als het nog langer gaat duren. Als ik de beelden van Indonesie zie, en als ik zie dat in zoveel andere landen de delta variant de boel nu zo aan het verkloten is dan ben ik bang dat 2021 nog erger wordt dan 2020.
 
Last edited:
And now for something completely different! :)

Klein goed nieuws berichtje (voor mijn vrienden in mijn ouwe stekkie)
Het duurt nog even voor je ze echt krijgt als je 30-39 bent, maar wilde het toch even melden al is het alleen maar om de Sydney vs. Melbourne cyclus te doorbreken.

Fun Fact, dat doorbreken van de Sydney-Melbourne strijd is ook exact de reden waarom Canberra bestaat :)

"...Following a long dispute over whether Sydney or Melbourne should be the national capital,[14] a compromise was reached: the new capital would be built in New South Wales, so long as it was at least 100 miles (160 km) from Sydney. The capital city was founded and formally named as Canberra in 1913..."
 
And now for something completely different! :)

Klein goed nieuws berichtje (voor mijn vrienden in mijn ouwe stekkie)

Je linkje werkt niet, deze wel:

 
And now for something completely different! :)

Klein goed nieuws berichtje (voor mijn vrienden in mijn ouwe stekkie)
Het duurt nog even voor je ze echt krijgt als je 30-39 bent, maar wilde het toch even melden al is het alleen maar om de Sydney vs. Melbourne cyclus te doorbreken.
Dat viel me hier op vorige week in het ziekenhuis: toen ik voor mijn vaccin kwam moest ik dit keer bij de 'gewone populatie' omdat er dit keer geen wachttijden waren, maar ik zag een aantal jongere mensen (schat eind 20 begin 30) en deze werden gewoon geholpen. Ik vroeg dit aan de nurse en zei gaf aan dat iedereen die binnenloopt om gevaccineerd wil worden gewoon geholpen wordt, ze kijken niet naar leeftijd. Huh.

Fun Fact, dat doorbreken van de Sydney-Melbourne strijd is ook exact de reden waarom Canberra bestaat :)

"...Following a long dispute over whether Sydney or Melbourne should be the national capital,[14] a compromise was reached: the new capital would be built in New South Wales, so long as it was at least 100 miles (160 km) from Sydney. The capital city was founded and formally named as Canberra in 1913..."
Sydney vs Melbourne is net als die Amsterdam vs Rotterdam discussie. Rotterdam met het kleine broertje syndroom en Amsterdam vind het allemaal wel prima.
 
Fijn om te horen dat er klaarblijkelijk genoeg vaccins beschikbaar zijn dat ‘inlopers’ ook geholpen kunnen worden. Bij onze eerste was dat hier ook (nog) mogelijk. De tweede keer niet geloof ik. @Tim911 Jij hebt er in ieder geval twee te pakken 👍
 
Fijn om te horen dat er klaarblijkelijk genoeg vaccins beschikbaar zijn dat ‘inlopers’ ook geholpen kunnen worden. Bij onze eerste was dat hier ook (nog) mogelijk. De tweede keer niet geloof ik. @Tim911 Jij hebt er in ieder geval twee te pakken 👍

Ik denk dat het te maken heeft dat ze patienten die een nieuwe boeking online of telefonisch maken, naar de klinieken sturen aan de zuidkant en de binnenkort te openen kliniek aan de noordkant, waardoor ze het ziekenhuis wat meer vrijhouden voor inloop. En klaarblijkelijk zijn er voldoende vaccins voorhanden om 800 mensen per dag te vaccineren (want ze vertelde dat ze dit gemiddeld per dag deden, let wel dit is alleen ziekenhuis) als je de kliniek erbij optelt zal dit getal nog veel hoger liggen.

Ja ik ben wel blij dat ik dit allemaal achter de rug heb hoor.

Een collega kreeg zijn vaccin bij een grote huisartsenpost, en daar gaven ze alleen Pfizer aan iedereen. En gaven aan dat als mensen familie hebben die gevaccineerd willen worden ze langs kunnen komen want ze hadden genoeg vaccins in stock. Dit is van horen zeggen en of het 100% waarheid is weet ik ook niet maar het geeft toch te denken.
 
Nederland is voorpagina nieuws op ABC ;)

Hoi hoi, weet wel dat de opnames in ziekenhuizen/IC’s bijna niet omhoog gaan. Dat is altijd de maatstaf geweest. Plus, omdat reizen weer was toegestaan is er vooral door jongeren en gezinnen megaveel getest, plus een overheid die niet zei…je moet twee weken wachten tot je naar een disco mag als je gevacced bent. Ik maak me er niet so druk over nu hoor. statistieken geven pas een goed beeld als je het volledige plaatje kent. Het is wel prima om even pas op de plaats te maken, eind augustus kan iedereen, die dat wil, hier volledig gevacced zijn. Ook kids van 12-18. Ben heel benieuwd hoe het hier in NL is na augustus 🤞🙌 fingers crossed.
 
Hoi hoi, weet wel dat de opnames in ziekenhuizen/IC’s bijna niet omhoog gaan. Dat is altijd de maatstaf geweest. Plus, omdat reizen weer was toegestaan is er vooral door jongeren en gezinnen megaveel getest, plus een overheid die niet zei…je moet twee weken wachten tot je naar een disco mag als je gevacced bent. Ik maak me er niet so druk over nu hoor. statistieken geven pas een goed beeld als je het volledige plaatje kent. Het is wel prima om even pas op de plaats te maken, eind augustus kan iedereen, die dat wil, hier volledig gevacced zijn. Ook kids van 12-18. Ben heel benieuwd hoe het hier in NL is na augustus 🤞🙌 fingers crossed.

Ah ik had het ook niet geplaatst als een anti-NL ding hoor. Ik vond het gewoon grappig dat we voorpagina nieuws waren hier
 
Hoi hoi, weet wel dat de opnames in ziekenhuizen/IC’s bijna niet omhoog gaan. Dat is altijd de maatstaf geweest.
Dan moet je ook naar die cijfers kijken ;)
100 op 7 juli
300+ op 19 juli

Dat is toch een aardige groei en kan je niet "bijna niet omhoog" noemen.
 
Wij denken dat onze lockdown nog een weekje verlengd wordt. En dat zou ook de juiste beslissing zijn. Dit is een hardnekkige versie!

We hebben ook een nieuwe commercial om gevaccineerd te worden:

Minder agressief dan wat we eerder gezien hebben, maar feit blijft dat ik er wat moeite mee heb dat ik wel wil maar niet kan/mag, maar goed dit is misschien om iedereen klaar te stomen voor wanneer de uitnodiging in de bus valt.

Overigens heb ik geen enkele verwachting dat er iets veranderen gaat aan de voorspelling dat we pas mid volgend jaar weer een beetje terug zijn naar pre-COVID tijd.
 
Wij denken dat onze lockdown nog een weekje verlengd wordt. En dat zou ook de juiste beslissing zijn. Dit is een hardnekkige versie!

We hebben ook een nieuwe commercial om gevaccineerd te worden:

Minder agressief dan wat we eerder gezien hebben, maar feit blijft dat ik er wat moeite mee heb dat ik wel wil maar niet kan/mag, maar goed dit is misschien om iedereen klaar te stomen voor wanneer de uitnodiging in de bus valt.

Overigens heb ik geen enkele verwachting dat er iets veranderen gaat aan de voorspelling dat we pas mid volgend jaar weer een beetje terug zijn naar pre-COVID tijd.
Ik weet helemaal niks van leeftijdsgroepen, maar is het niet mogelijk om AstraZeneca te krijgen in Melbourne op own-risk basis? Of heb ik het verkeerd?
 
Ik weet helemaal niks van leeftijdsgroepen, maar is het niet mogelijk om AstraZeneca te krijgen in Melbourne op own-risk basis? Of heb ik het verkeerd?
As always, it is complicated it seems ;)

Ja…?
https://www.abc.net.au/news/2021-06...e-under-40s-can-request-astrazeneca/100251000

Nee?

Het loont wellicht de moeite om een GP te contacten als je in Vic een vaccinatie zou willen gok ik?
 
I'm a shrivelled old retiree, dus ik heb mijn eerste AZ prik gehad op voorschrift (het was meer een schreeuwend gebod, partner had er zijn bedenksels bij) van de GP. Maar of we die tweede ooit gaan krijgen is nog maar de vraag want er zit ongeveer 8 weken tussen wanneer we moeten of mogen en de voorraad is, um, questionable? <Ondertussen in Melbourne: ijverig Woolies delivery pleepapier en takeaway aan het bestellen i.v.m. extended lockdown>

Daarom vroeg ik het. Kan @Thijsvr niet zoals de Sydneysiders @Roels en @Jagermeester gewoon in de walk-in zijn AZ prik gaan halen? Of is alles op?
 
Dan moet je ook naar die cijfers kijken ;)
100 op 7 juli
300+ op 19 juli

Dat is toch een aardige groei en kan je niet "bijna niet omhoog" noemen.
Oh ok, ik kijk altijd naar het Rijksoverheid Dashboard, die cijfers zie ik daar gelukkig niet. Op 18-7 waren er 76 IC bedden bezet. Ik had misschien duidelijker moeten zijn en aleen de IC’s moeten noemen.
 
Back
Top