Coronavirus in Australië

2022 is op zich niet heel ver weg, en ik zou het persoonlijk al super vinden als dat gerealiseerd kan worden. Ik ben zelf echter sceptisch en ik reken persoonlijk niet eens meer op 2022. Ik had het er gister met mijn ouders over en ook die hebben de hoop maar opgegeven en hopen dat het 2023 eindelijk zover is, wat eerder komt is een bonus.
2022 is niet heel ver weg meer nee. Maar ik ga dan ook weer niet uit van January. Verder is het ook een beetje relatief; mijn moeder kwam eens per jaar en ik was meestal ook wel 1x per jaar in NL voor werk. Dus we zaten in een luxe positie en nu even niet. Verder zien we het wel, kan er ook niet veel aan veranderen, vind het voornamelijk sneu voor haar.

We komen er wel een keer uit gok ik ;)
 
Hello Sydney, we gaan even mee doen.

We must go hard and go early. And so from 4pm today, the 11 LGAs that currently have mask-wearing requirements will go into lockdown.This will be the strictest lockdown that we have had. We can only, in these 11 LGAs, leave home for four reasons: to obtain essential goods – for example, groceries and medications – but only within 10km of our homes.
OK, we doen nog even langer mee! Tot en met zondag voor nu, we'll live.

"...So we’re advising south-east Queenslanders in the 11 LGAs that the lockdown will be extended until 4:00pm on Sunday..."
 
Omdat dit topic begon met de vraag: hoe gaat het met iedereen.

Lockdown dag 1 (zaterdag)
Daar sta je dan. Trailer al achter de auto, want je wilde spontaan even weg gaan met de kids. Diezelfde kids weten dat de trailer kamperen betekent en zijn dus enorm wild. De telefoon gaat, de salon belt om een afspraak af te bellen die Q over vijf minuten heeft, want lockdown vanaf 4PM en tja, ze vonden het een beter idee om niet teveel mensen te laten langskomen. Kudo's voor hen!
Geen kudo's voor het kinderdagverblijf, die botweg stelt: er is geen definite van essential worker op de website van QLD Health, dus we blijven open voor iedereen.
Mood? OK.

Lockdown dag 2 (zondag)
Kinderen zouden om 10 uur in het water moeten liggen voor het zwemmen, wat natuurlijk niet doorgaat. Tweede teleurstelling voor de kids op een rij, waar ze niet zo heel goed mee om kunnen gaan. Mama, kunnen we dan naar de speeltuin? Uhhh, jawel, maar maximaal een uurtje. Leg dat maar eens uit aan een 3 jarige. En ondertussen houdt de overbuurman een verjaardagsfeestje voor zijn dochter van 2. Tja, wat doe je, geef je ze aan of negeer je het? In ieder geval samen met @afterbang besloten dat een biertje gaan drinken om zijn dochter te feliciteren waarschijnlijk niet het beste idee is.
Het is gelukkig mooi weer in QLD, dus de kinderen kunnen zich buiten uitleven in de octopus (waterbadje met sprinklers) en mama en papa spelen maar een spelletje badminton in de tuin.
Mood? OK.

Lockdown dag 3 (maandag)
Kinderen naar het kinderdagverblijf, want Q is een essential worker. Maar het knaagt. Als de hele goegemeente hun kind naar het kdv brengt en kinderen zijn de primaire verspreider tijdens deze lockdown, hoe veilig zijn de kids dan? En, waarom is het zo lastig voor mensen om a) een facemask op te zetten als ze de auto uit stappen b) afstand te houden en c) te begrijpen dat ik niet achter ze aan naar binnen loop als de ruimte daar zo krap is dat we ongeveer op elkaars lip staan?
Werk heeft besloten dat juist vandaag een Zoom en teams vrije dag een goed idee is, waardoor mijn werkemail overloopt en alle meetings verzet zijn naar de rest van de week. En oh ja, tijdens het hardlopen staan nota bene de mensen van de council zonder facemask op <1.5 meter van elkaar te praten. Zo duurt het allemaal nog wel even.
Als klap op de vuurpijl: lockdown stopt niet morgen, maar gaat door tot zondag
Mood: Mjah, okayish

Lockdown dag 4 (dinsdag)
Besloten om vandaag maar eens niet naar het nieuws te luisteren of kijken. Een podcast doet het net zo goed als ik de kids weg breng en is minder negatief. Het ziet er naar uit dat men op het kinderdagverblijf nog steeds niet begrijpen dat deze uitbraak best serieus is, dus nog steeds mag de hele wereld zijn kind brengen. Aan die tradie die achter me reed en vond dat ik niet hard genoeg door de 60 km zone ging: F*** Y**!! De volgende keer geef ik je een break test.
Weer een paar cases meer dan gisteren en damn wat een lading meetings op mijn werk.
Hardlopen was dit keer wat rustiger want de mannetjes van de council waren er niet en de scholen zijn nu echt locked down.
Ben benieuwd wat morgen gaat brengen qua case nummers, want we gaan pas uit lockdown als iedereen die besmet is al in quarantaine zit....
Mood: Het is dan ik nog kan hardlopen en ach, Sydney is er erger aan toe...
 
Een goede start van de dag in Vic. Donut Day!
iu-5.jpeg

Fingers x-ed voor goede resultaten voor ons lockdowners!!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: tum
Tnx @afterbang. Vervelend dat het in QLD nog steeds niet echt wil lukken. Ik had niet verwacht dat ie bij jullie zo hardnekkig zou blijken.
It’s the Delta ;) New rules apply denk ik…

Het is een beetje een ‘mixed bag’. Weer iets meer gevallen maar allemaal op 1 na in quarantaine. Het baart me meer zorgen dat allerlei shops en zo gewoon open lijken te zijn en mensen daar dus gebruik van blijven maken…

The Good:
‘…All the new cases have been linked and all but one were in quarantine for their entire infectious period (one was in the community, but this was during lockdown and they don’t think the person came into contact with anyone)….’

The Bad:

‘…We are still seeing some people going out to shop or to browse for non-essential reasons.

Now is not the time to buy outdoor furniture. There will be time before summer to get sun lounges…’
 
Lockdown dag 5 (woensdag)
Vanochtend bleek dat Pinksteren en Pasen toch op 1 dag kunnen vallen, het kinderdagverblijf heeft besloten om de toegang tot non-essential workers te sluiten. Oké, ze doen het nog wat omslachtig qua messaging, maar in ieder geval is er een begin. Dat sluit mooi aan bij de boodschap vandaag rond wat je wel en niet moet doen. Nadeel voor de kids, en lastig uit te leggen, is dat sommige vriendjes er niet zijn. En ze zijn niet ziek, dus waarom zijn ze er niet? Zijn ze op vakantie?
De line bij de test straat waar ik elke dag dag langs rij wordt langer en langer. Stonden ze gisteren nog tot aan de straat, nu was een van de banen afgesloten omdat ze er niet door konden. En dat is een lange rij, want ze gingen al rond het park.
Vandaag kreeg Q ook te horen dat de consultants die dachten dat ze volgende week wel terug zouden zijn, gewoon in quarantaine moeten blijven (duh...). Dat was te verwachten, maar het betekend wel dat al het werk wat al gedaan moest worden, bovenop de core job (clinics met patiënten, via de telefoon of face 2 face) komt. En dat levert haar wel wat stress op. Dit is de derde dag dat ze om 4:30 in de auto naar het werk zat, want meer clinics = meer admin. En dat moet wel gedaan worden.

Overall feeling? We are getting there... En Sydney is er veel erger aan toe.
 
Yep. Het gaat hier n SEQ nog niet fantastisch maar ook niet heel slecht. Ik ga er nog niet vanuit dat we zondag uit lockdown komen. Maar wie weet. Het is nog een paar dagen.

Feeling voor Greater Sydney, week 6.
 
  • Like
Reactions: tum
Even voor de duidelijkheid:


‘…Queensland police want Queenslanders in lockdown to know criminal activity is not one of the exempted reasons to leave your home.

Criminal activity remains criminal during lockdowns…

😀

Toen hier de lockdown was, was in het nieuws dat mensen die opgepakt waren bovenop hun normale straffen ook de $3500 boete kregen voor bijvoorbeeld buiten hun 5km zijn zone te zijn of na curfew nog op straat. Adding insult to injury haha.
 
Een mixed bag again.
NSW, challenging.
Vic, een paar gevalletjes
QLD, zelfde aantal als gisteren meeste cases al in Quarantaine.
Westralia kabbelt rustig verder, net als SA en NT, oh en Tas en ACT.

De nieuwe Meanwhile in Australia (part 28) is uit als iemand wil lachen.

Hier gaat alles zijn gangetje. Miss Bang is als jeugdzorg medewerker een essential worker. Dus die reist nog naar werk en terug. Ik doe wat ik al jaren doe. Naar mijn schermen staren en af en toe er ook overheen, het is een mooi uitzicht.
Kort gezegd, ik merk er persoonlijk weinig van als professioneel hermit in mijn eigen hermit kingdom.
Petje af voor iedereen in de innercity(En/of met kinderen)
 
Een mixed bag again.
NSW, challenging.
Vic, een paar gevalletjes
QLD, zelfde aantal als gisteren meeste cases al in Quarantaine.
Westralia kabbelt rustig verder, net als SA en NT, oh en Tas en ACT.

Geheel off topic: ik ontdek na 5 jaar dat we nog een Territory hebben: Jervis Bay. Ik snap dat het administratief allemaal niet zo simpel is en ACT een beetje de bewindvoerder, maar ik bedoel: dat ik dat na 5 jaar pas ontdek is al stupide genoeg. Nou weet ik dus niet of ze daar ook cases hebben.
 
Oh er is nog meer gekkigheid hoor.
Maar Jervis Bay is een hele maffe. Het is er omdat ‘By law’ elke State/territory zee Access moet hebben. Dat was een issue met ACT dus zie daar Jervis Bay. Auto’s rijden daar met ACT kentekenplaten en alles. Het is er prachtig trouwens.
Binnen Jervis Bay is dan weer een ministukje NSW. Daarop staat de vuurtoren. Dus J-Bay is omsloten door NSW. En J-Bay omsluit weer een stukje NSW. Magisch!!!
 
Dus J-Bay is omsloten door NSW. En J-Bay omsluit weer een stukje NSW. Magisch!!!

Dat doet je bijna denken aan de lappendeken van Baarle-Nassau
800px-Baarle-Nassau_-_Baarle-Hertog-nl.svg.png
 
Back
Top