Omdat dit topic begon met de vraag: hoe gaat het met iedereen.
Lockdown dag 1 (zaterdag)
Daar sta je dan. Trailer al achter de auto, want je wilde spontaan even weg gaan met de kids. Diezelfde kids weten dat de trailer kamperen betekent en zijn dus enorm wild. De telefoon gaat, de salon belt om een afspraak af te bellen die Q over vijf minuten heeft, want lockdown vanaf 4PM en tja, ze vonden het een beter idee om niet teveel mensen te laten langskomen. Kudo's voor hen!
Geen kudo's voor het kinderdagverblijf, die botweg stelt: er is geen definite van essential worker op de website van QLD Health, dus we blijven open voor iedereen.
Mood? OK.
Lockdown dag 2 (zondag)
Kinderen zouden om 10 uur in het water moeten liggen voor het zwemmen, wat natuurlijk niet doorgaat. Tweede teleurstelling voor de kids op een rij, waar ze niet zo heel goed mee om kunnen gaan. Mama, kunnen we dan naar de speeltuin? Uhhh, jawel, maar maximaal een uurtje. Leg dat maar eens uit aan een 3 jarige. En ondertussen houdt de overbuurman een verjaardagsfeestje voor zijn dochter van 2. Tja, wat doe je, geef je ze aan of negeer je het? In ieder geval samen met
@afterbang besloten dat een biertje gaan drinken om zijn dochter te feliciteren waarschijnlijk niet het beste idee is.
Het is gelukkig mooi weer in QLD, dus de kinderen kunnen zich buiten uitleven in de octopus (waterbadje met sprinklers) en mama en papa spelen maar een spelletje badminton in de tuin.
Mood? OK.
Lockdown dag 3 (maandag)
Kinderen naar het kinderdagverblijf, want Q is een essential worker. Maar het knaagt. Als de hele goegemeente hun kind naar het kdv brengt en kinderen zijn de primaire verspreider tijdens deze lockdown, hoe veilig zijn de kids dan? En, waarom is het zo lastig voor mensen om a) een facemask op te zetten als ze de auto uit stappen b) afstand te houden en c) te begrijpen dat ik niet achter ze aan naar binnen loop als de ruimte daar zo krap is dat we ongeveer op elkaars lip staan?
Werk heeft besloten dat juist vandaag een Zoom en teams vrije dag een goed idee is, waardoor mijn werkemail overloopt en alle meetings verzet zijn naar de rest van de week. En oh ja, tijdens het hardlopen staan nota bene de mensen van de council zonder facemask op <1.5 meter van elkaar te praten. Zo duurt het allemaal nog wel even.
Als klap op de vuurpijl: lockdown stopt niet morgen, maar gaat door tot zondag
Mood: Mjah, okayish
Lockdown dag 4 (dinsdag)
Besloten om vandaag maar eens niet naar het nieuws te luisteren of kijken. Een podcast doet het net zo goed als ik de kids weg breng en is minder negatief. Het ziet er naar uit dat men op het kinderdagverblijf nog steeds niet begrijpen dat deze uitbraak best serieus is, dus nog steeds mag de hele wereld zijn kind brengen. Aan die tradie die achter me reed en vond dat ik niet hard genoeg door de 60 km zone ging: F*** Y**!! De volgende keer geef ik je een break test.
Weer een paar cases meer dan gisteren en damn wat een lading meetings op mijn werk.
Hardlopen was dit keer wat rustiger want de mannetjes van de council waren er niet en de scholen zijn nu echt locked down.
Ben benieuwd wat morgen gaat brengen qua case nummers, want we gaan pas uit lockdown als iedereen die besmet is al in quarantaine zit....
Mood: Het is dan ik nog kan hardlopen en ach, Sydney is er erger aan toe...