Coronavirus in Australië

Zit wat in, maar ik merk het tegenovergestelde: ik krijg in mijn maandelijkse delivery altijd meer/groter/verser/beter dan ik besteld heb, en altijd een gratis kadootje (nieuw product dat gepromoot moet worden, van vliegenspray via yoghurt tot chips). De uiteindelijke prijs hangt af van het gewicht van de verswaren maar is altijd lager dan ik verwacht, nooit hoger, en ze betalen zelfs 3 dollarcents de volgende dag terug. Ik ben daardoor een zeer loyale customer geworden en ga dus nevernooitnie naar de concurrent. Het kan dus zijn dat kwaliteit leveren ook een goede marketingstrategie is.

Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat de paar keer dat we groente en fruit besteld hebben er niks aan de hand was, en de kwaliteit ook gewoon prima. Mijn enige punt van kritiek is de korte THT op melk, zelf graaf ik altijd de langste datum uit het schap, en nu pakken ze de voorste, wat vaak de oudste datum is. Zelf bestellen we online bij Coles, maar als we zelf gaan shoppen gaan we altijd naar Woolies, ik vind woolies ook fijner met een iets beter assortiment. Coles was echter iets goedkoper met afleverkosten, maar wellicht dat ik binnenkort ook wel gewoon bij Woolies online ga bestellen.

Ik denk dat het vooral nieuwigheid is. Steden zoals Cairns en nu Armidale en Tamworth hebben (waarschijnlijk) altijd gedacht dat Covid een ziekte van de grote steden is en dus eigenlijk niet zo oplette wat er gebeurde in de rest van Australia, laat staan de wereld.

Doet me plots denken aan HIV/AIDS in de jaren 80/90. Was een homo ziekte had je als hetero niets van te vrezen….

Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor jullie!

Nou, ik moet zeggen: toen ik om 16 uur naar huis reedt van het werk waren er amper auto's op de weg, dus dat is een goed teken!

:).
ETA ik heb nog nooit bezorgkosten betaald bij Woolies. Maar je moet je boodschappen dan niet in het weekend bezorgd willen hebben.

Attachments

• Woolies.jpg
    Woolies.jpg
    10.2 KB · Views: 5
Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat de paar keer dat we groente en fruit besteld hebben er niks aan de hand was, en de kwaliteit ook gewoon prima.
Volledig off-topic, maar die paar keer dat ik in Cairns e.o. was, viel het me op hoe goed de groente en fruit er daar uitzag. Niet dat hiet hier zo slecht is, maar wel een groot verschil met jullie daar.

Volledig off-topic, maar die paar keer dat ik in Cairns e.o. was, viel het me op hoe goed de groente en fruit er daar uitzag. Niet dat hiet hier zo slecht is, maar wel een groot verschil met jullie daar.
Leve de tablelands! Elk weekend vers aangevoerd in Rustys Market’s in CBD. Een must go when in Cairns. Behalve dan als we in lockdown zijn (en I zijn we weer terug on topic.
Verbazend dat na een besmette taxichauffeur voor 10 dagen er na 5000 test nog geen extra case is bijgekomen. Misschien zit er hier toch iets in de lucht ☺️ (Warmte en vochtigheid en...?)

dat hangt er wel vanaf waar je het koopt.
Bij coles en woolies komt alles vanuit Brisbane dus de verse handel is dagen onderweg, en dat merk je wel aan de houdbaarheid. Maar idd wat @SteveSW ook zegt, rusty’s is goud, al is de versheid er daar op zondag ook wel vanaf als alles al een paar dagen in zo’n snikhete hal ligt te dampen . En je moet goed opletten want een hoop groente en fruit is niet eens local. Maar op vrijdag en zaterdagochtend top, en het tropische fruit aanbod daar is echt genieten.

Leve de tablelands! Elk weekend vers aangevoerd in Rustys Market’s in CBD. Een must go when in Cairns. Behalve dan als we in lockdown zijn (en I zijn we weer terug on topic.
Verbazend dat na een besmette taxichauffeur voor 10 dagen er na 5000 test nog geen extra case is bijgekomen. Misschien zit er hier toch iets in de lucht ☺️ (Warmte en vochtigheid en...?)

zou toch een wonder zijn? Of gewoon dom geluk? Ik weet het ook niet maar we gaan het zien morgen.

ja bij ons zijn er 170.000 mensen die het kunnen verkloten, bij jullie zijn het er 5 miljoen, kans dat er dan meer risico is lijkt me evident ervanuitgaande dat het percentage antivaxers en andersoortig idioten ongeveer hetzelfde is.
Wij hebben ook geen openbaar vervoer, geen metro en treinen wat echt infectie haarden zijn, misschien helpt dat ook in ons voordeel.

ja bij ons zijn er 170.000 mensen die het kunnen verkloten, bij jullie zijn het er 5 miljoen, kans dat er dan meer risico is lijkt me evident ervanuitgaande dat het percentage antivaxers en andersoortig idioten ongeveer hetzelfde is.
Wij hebben ook geen openbaar vervoer, geen metro en treinen wat echt infectie haarden zijn, misschien helpt dat ook in ons voordeel.
Wat na 6 lockdowns (en we zitten er nog middenin, gegarandeerd dat we er donderdag niet uit mogen) mogelijk ook meespeelt, is lockdown vermoeidheid. Het valt me op dat we (nog) geen erg dramatische case numbers hebben, maar gemiddeld stijgt het wel. Het vervelende is dat die mensen de laatste dagen besmet in de community hebben rondgelopen. Dat was eerst niet zo, al meer dan een week waren alle nieuwe gevallen al in quarantaine. Nu niet meer. Dat, en de besmettingsgraad van Delta, is zorgwekkend.

Wat na 6 lockdowns (en we zitten er nog middenin, gegarandeerd dat we er donderdag niet uit mogen) mogelijk ook meespeelt, is lockdown vermoeidheid. Het valt me op dat we (nog) geen erg dramatische case numbers hebben, maar gemiddeld stijgt het wel. Het vervelende is dat die mensen de laatste dagen besmet in de community hebben rondgelopen. Dat was eerst niet zo, al meer dan een week waren alle nieuwe gevallen al in quarantaine. Nu niet meer. Dat, en de besmettingsgraad van Delta, is zorgwekkend.
En daar komt dan ook nog eens de dramatische vaccinatie uitrol van de federal government overheen, ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen er helemaal klaar mee raken.

En daar komt dan ook nog eens de dramatische vaccinatie uitrol van de federal government overheen, ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen er helemaal klaar mee raken.
Breek me de bek niet open :). Scummo en zijn Hillsongkornuiten lopen te promoten dat we de tweede jab maar naar voren moeten halen (6 of 8 weken na de eerste, ipv 12 weken). Okee dan, dus ijverig aan het werk op het online-bookingsysteem voor de 2e jab AZ. Wordt je eerst meegedeeld dat je 6 weken te vroeg bent, en vervolgens dat je uit het systeem gekickt wordt omdat je tegen de regels in een jab probeert aan te vragen: 'Your ID has been compromised'. Kijk, als Canberra dat nou even vooraf met Melbourne had overlegd ... Zo krijg je twijfelende mensen niet aan de prik natuurlijk.

Hahahaa 🤭

ja joh die census, net of ik de overheid al die persoonlijke data ga doorspelen, wat is dit, Noord Korea? Gelukkig hadden we al snel door dat je alles blanco kunt laten en snel door kunt klikken 🤘
Persoonlijk: zoals je geboorteplaats, waar je werkt, waar je ouders geboren zijn, of je met de auto naar het werk gaat, of je ook andere taal spreekt....Ik ben er zeker van dat je meer gegevens hebt ‘vrijgegeven’ toen je een visum aanvroeg.
Mij lijkt het een ongevaarlijke manier om bepaalde facetten van een land goed te kunnen inrichten of mis ik iets? Als zelf de LGBTIQ groepen vragen om ook vragen over sexualiteit en gender op te nemen dan lijkt me de gevraagde info niet teveel gevraagd.
Ik weet dat Nederlanders een historische afkeer hebben van geven van info maar dat heeft dan ook ooit geresulteerd in gekke achternamen 😉

Back